Dzisiaj jest 02 gru 2024, 15:44



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 24 lis 2015, 20:19 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 mar 2015, 19:19
Posty: 570
Pojazd: Malaguti f12

Ostrzeżenia: 1
Witam jak w temacie czy jest jakoś trudno zrobić kapitalny remont silnika 4t , mam duże doświadczenie o 2t , z zaworami nie ma problemu bo brat ustawi ale czy reszta nie będzie zbyt skomplikowana? jakieś uwagi , rady?




_________________

Motór


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 24 lis 2015, 20:33 
***

Rejestracja: 22 mar 2014, 19:43
Posty: 1042
Pojazd: Yamaha Slider
Ja osobiście niedawno zmieniałem pierścienie w 4t u kolegi. Robiłem to pierwszy raz,dzień wcześniej trochę poczytałem,obejrzałem filmików i dałem radę bez większych problemów. Należy pamiętać o dokładnym ustawieniu rozrządu i zaworów,oraz czystości w składaniu. Co do Twojego doświadczenia w 2t... nic nie mówię,ale po Twoich ostatnich tematach i postach lekko w to wątpię.




_________________

Yamaha Slider Stunt Full Sport 70
Cylinder:Dr.Evo 70
Wydech: Leovince ZX
Wariator:Stage6 Sport Pro
Sprzęgło:Stage6 Sport Pro
Gaźnik: Dellorto 19
Dzwon:Stage6 WingCooler




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 lis 2015, 20:55 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8336
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Najważniejsze :
- wyregulować dobrze zawory
- prawidłowo ustawić rozrząd
- zamontować prawidłowo pierścienie. W przypadku 4T mamy ich aż 5 sztuk
- przed rozpołowieniem silnika w pierwszej kolejności zdemontować napinacz łańcuszka rozrządu
- głowicę dokręcać naprzemiennie
- przy odkręcaniu iskrownika uważać w szczególności na cewki
- zaopatrzyć się w jakiś pojemnik w którym będziemy przechowywać śruby i nakrętki
- pracować w nienagannych warunkach


To jedne z takich ważniejszych wskazówek. Reszta podobnie jak w przypadku 2 - taktu. W razie pytań pisz śmiało. Pomożemy ze wszystkim.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 lis 2015, 21:19 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sty 2015, 17:04
Posty: 998
Lokalizacja: Kolonia Bodzanowska, woj. KUJ-POM
Pojazd: Apka AF1 50/78 89r
W sumie to nic nowego nie powiem ale tak jak koledzy wyżej mówią, to co "nowe" w 4T to pierścienie olejowe do tego dochodzi ich prawidłowe ustawienie względem siebie i rozrząd. Później przy składaniu nie należy używać starych uszczelek podreperowanych silikonem bo on trzyma się lepiej na papierze niż na nich. Trzeba też na łańcuszek rozrządu uważać.




_________________

Piszę po polsku!
No... Przynajmniej staram się :)


Chcesz naklejki lub gadżety na skuter lub moto za free wbij tutaj :D

Apka od CHEJMaN'a :D Klik, klik! :D

Instalcje elektryczne do sqt/ moto na zamówienie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 lis 2015, 23:34 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 mar 2015, 19:19
Posty: 570
Pojazd: Malaguti f12

Ostrzeżenia: 1
a tego , wytłumaczyli mi byście jak wyregulować rozrząd i pierścienie , jakieś zdj jak ustawić




_________________

Motór




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 lis 2015, 0:03 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8336
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Pierścienie montujemy w takiej kolejności jak na załączonym obrazku. Patrząc od góry tłoka : pierścień srebrny - pierścień czarny - pierścień olejowy - pierścień zgarniający - pierścień olejowy
Pierścienie na tłoku przed włożeniem w cylinder należy ustawić tak,aby przerwy na pierścieniach się nie pokrywały ze sobą.

Obrazek

Jeśli chodzi o ustawienie rozrządu to też nie ma większej filozofii. Ustawiamy na magnecie symbol T (symbol znajduje się na magnecie a strzałka na karterze) ,następnie bierzemy wałek rozrządu i ustawiamy go tak ,aby jego dwa małe otwory były z krawędzią głowicy a jeden duży naprzeciw głowicy. Kiedy mamy już obie rzeczy ustawione naciągamy łańcuszek i przykręcamy napinacz.


Jeśli będą jakieś pytania ,czy problemy to służę pomocą.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 lis 2015, 7:34 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Dodam jeszcze coś od siebie :mrgreen:
Jak zmieniasz pojemność (a tak przypuszczam) to zastosuj nowy wał wzmocniony z krótszym korbowodem. Tłok znacznikiem (strzałka lub litery) w stronę gaźnika.
W nowej głowicy pomimo, że złożona rozbierz i dotrzyj zawory.
Reszta tak jak koledzy piszą.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 lis 2015, 9:44 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 mar 2015, 19:19
Posty: 570
Pojazd: Malaguti f12

Ostrzeżenia: 1
nie , nie zakładam większej pojemności bo to nie mój skuter , nie rzucałbym się na chinola . Jeździ nim spokojna osoba




_________________

Motór




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 lis 2015, 10:35 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Pawello21,
To pomiń tylko sprawę wału, reszta nadal aktualna.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 lis 2015, 13:23 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sty 2015, 17:04
Posty: 998
Lokalizacja: Kolonia Bodzanowska, woj. KUJ-POM
Pojazd: Apka AF1 50/78 89r
Co do pierścionków, to najlepiej kupuj na mielochu albo w jakimś porządnym sklepie, bo wtedy założysz je tak jak radzi Mate57, ja kiedyś na szybko kupiłem w najbliższym sklepie do skuta 60cc i musiałem je zakładać na "chybił trafił", zamiast jednego srebrnego i jednego czarnego były oba czarne, a w dodatku nie dało się zauważyć który to kompresujący a który zbierający bo nie miały praktycznie skośnych krawędzi... Od chiny lepiej trzymać się z daleka...




_________________

Piszę po polsku!
No... Przynajmniej staram się :)


Chcesz naklejki lub gadżety na skuter lub moto za free wbij tutaj :D

Apka od CHEJMaN'a :D Klik, klik! :D

Instalcje elektryczne do sqt/ moto na zamówienie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 lis 2015, 14:31 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 mar 2015, 19:19
Posty: 570
Pojazd: Malaguti f12

Ostrzeżenia: 1
ok , a tego kolega ma 65cc , tylko cylek wymieniony , jakiś pierścień mu padł bo ciężko pali i strasznie dymi , a ten wał to po co inny kupować? w przypadku większej pojemności?




_________________

Motór




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 lis 2015, 14:47 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Pawello21, Stosuje się dlatego by obniżyć stopień kompresji bo to utrudni rozruch (padające rozruszniki i kopki) oraz może doprowadzić do spalania stukowego i zniszczyć nowo wyremontowany silnik.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 lis 2015, 19:52 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8336
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Pawello21 pisze:
jakiś pierścień mu padł bo ciężko pali i strasznie dymi


Może to byś zarówno pierścień zgarniający ,jak i jeden z pierścieni głównych. Bez zdejmowania cylindra się nie obejdzie.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy