Dzisiaj jest 23 lut 2025, 0:44



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 22 sty 2016, 17:49 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Witam, mam problem wymieniałem obydwie opony i koło z tyłu w 10 sec założone, ale z przodu nie mogę wsadzić tarczy, ponieważ zacisk jest zamknięty lub nie da się go rozszerzyć na tyle,aby wsadzić tarcze ;/ co zrobić? pozdrawiam




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 22 sty 2016, 17:56 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Grubek pisze:
zacisk jest zamknięty lub nie da się go rozszerzyć na tyle,aby wsadzić tarcze
Jeśli tłoczki w porządku i nie zapieczone to spróbuj szerokim śrubokrętem ,tylko ostrożnie aby nie uszkodzic okładziny na szczękach.Można psiknąc WD-40po tłoczkach.Jeśli tłoczki zapieczone to bez rozbiórki zacisku się nie obejdzie aby to zregenerowac,




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 sty 2016, 18:07 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Próbowałem to delikatnie płaskim śrubowkretem rozszerzyć,ale w jedną półowę wejdzie a w drugą nie da się bardziej rozszerzyć (w sensie tarcza wejdzie w jedną półowę) a tak pozatym jakie tłoczki? zanim wyjąłem skuter hamował i bez problemu wyszła tarcza, a teraz nawet odkręciłem całą tarcze i próbowałem wsadzić bez skutku. Jeśli to ma coś do tego, skuter leży na boku hamulec miał miękki. Postawiłem go kliknąłem 3 razy i stwardniał.




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 sty 2016, 18:13 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Cytuj:
Postawiłem go kliknąłem 3 razy i stwardniał
.No i zacisnąłeś tłoczki zacisku hamulcowego.Próbuj tak jak napisałem wyżej rozszerzyc szczęki .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 sty 2016, 18:21 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Myślałem, że to pomoże a zacisk do końca się ścisnął i nie chce samoczynnie się rozszerzyć :roll: Przed tym klikaniem klamki rozszerzałem szczęki to nadal tarcza nie chciała się wcisnąć. Po prostu szczęki nie rozszerzały się bardziej.

-- 22 sty 2016, 19:21 --

To znowu jak do garażu pójdę to rozszerze to śrubowkrętem i tarcze wepcham, ciężko samemu w ośkę trafić i w zaciski w dodatku koło ciężkie :angry:




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 sty 2016, 18:35 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Wrzuc foty jak to wygląda.Moim zdaniem to trzeba odkręcic zacisk hamulca.Następnie przykręcic tarczę do felgi ,i dopiero zakładac zacisk hamulca.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 sty 2016, 19:28 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
tarcze do felgi już przykręciłem bo to minuta roboty, bo z kołem całym by mi ręce wysiadły i mnie tylko to denerwowało bo mi amory na boki jeździły,a nie miałem nikogo do pomocy. W ferie kumpel wpadnie i się zrobi. Mam od 1 :P Ale mam Ci zrobić zdjęcie zacisku? I jak miałem miękki hamulec jeszcze to próbowałem rękami rozszerzać i śrubokrętem płaskim rozszerzało się ale nie na tyle aby tarcza weszła do końca




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 sty 2016, 20:10 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Psiknij WD-40 po tłoczkach bo widocznie są zabrudzone i nie chcą się schowac dalej aby zrobił się luz na tarczę.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 sty 2016, 20:18 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Akurat mam wd-40 gdzie te tłoczki się znajdują, jak wyglądają?

-- 22 sty 2016, 21:16 --

hmm... to by może wytłumaczało to,że klocki piszczały o tarcze bo nie chciało puścić do końca?

-- 22 sty 2016, 21:18 --

Tym wd40 psiknąć też na klocki?




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 sty 2016, 20:23 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Zacisk hamulca może byc jednotłoczkowy lub dwutłoczkowy,tłoczki umieszczone są za szczęką hamulcową od strony zbiorniczka do którego jest podłączony wąż zasilający w olej. Tu masz zdjęcia poglądowe powinieneś się skapnąc o co chodzi [jedna szczęka jest przykręcana na stałe w zacisk a druga jest ruchoma pod wpływem wysuwania się tłoczka. ] https://www.google.pl/search?q=zacisk+h ... qk-k6OM%3A




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 sty 2016, 20:36 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
No, ja mam coś podobnego przy zaciskach i tam wąż wchodzi z płynem. To ja musze rozkręcać coś? Klocki i płyn hamulcowy 9,5 roku nie był wymieniany, ani nic podobnego związanego z układem hamulcowym. Ale hamuje b. dobrze

-- 22 sty 2016, 21:36 --

Wiem ,że możesz powiedzieć o moim bezpieczeństwie itp. Ale skuter ''odziedziczyłem'' po bracie i nie było potrzeby majstrowania przy tym :< To może ja bym podesłał zdjęcia w okolicach południa i byś mi doradził co dokładnie odkręcić ,żeby nie narobić większych szkód. Z góry dziękuje




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 sty 2016, 20:40 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Dobra podrzuc jutro foty.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 sty 2016, 20:43 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
dzięki stary. Porobie jak zacisk wyglada, wszystkie śruby, to urządzonko co wężyk z płynem wchodzi do niego itp :wink:




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 sty 2016, 22:08 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Jak masz stary płyn to trzeba wymienić a to się dobrze składa, bo załóż wężyk na odpowietrznik, odkręć go i wtedy łatwiej będzie ci wcisnąć tłoczki bo nie będzie ich płyn blokował. Później zakręć odpowietrznik i podpompuj i odkręć by klamka wpadła i zakręć. Pilnuj poziomu w zbiorniczku. Rób tak aż nowy płyn będzie wychodził z zacisku. I sprawa serwisu załatwiona. Jeśli klocki też się nadają do wymiany to jak wciśniesz tłoczki do końca to możesz je wymienić. Dodam, że też ciężko te tłoczki będą wchodzić i dobrze by było wykołować kawałek blachy z otworem a w otwór śrubę z nakrętką łbem w stronę tłoczka. Śruba musi być dość długa. Wsadzasz w zacisk by się blacha oparła o zacisk a śruba o tłoczek i wykręcasz nakrętkę. Wtedy łatwo pójdzie.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 sty 2016, 22:54 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Witam, przepraszam za nieobecność. Byłem u brata ciotecznego na urodzinach. Jego tata, mój wujek jest mechanikiem. Jak mnie odwiózł to zajrzał do garażu i to naprawił. Nasmarował ślimaka i założył na koło,aby wskoczył. Wyczyścił mi tłoczek wd40 bo był brudny i nie chciak odbić. Rozszerzył to wsadziliśmy koło wszystko ok ale jeszcze zobaczył ze nierówno klocki tarcze ściskają i zdemontował to i ustawił bo klocek za sprężyne wypadł czy coś w tym stylu :D

-- 24 sty 2016, 17:06 --

Dzięki za chęć pomocy :) pozdrawiam

-- 24 sty 2016, 19:45 --

Mam nadzieje ,że nic się nie zepsuło bo zapalić mi nie chciał :lol: Nie mam ogólnie ssania i zatykam ręką filtr powietrza i przed położeniem na bok zapalał. Podniosłem go z kołami zassałem podciśnienie ,żeby komorę zapełnić to tylko załapywał lub odpalał na 3 sec i gasł, lub załapywał co 10 kopnięć ale zapalić nie chciał. Chyba świecę zalałem bo kopałem pierwsze 10 razy na zatkanym filtrze zeby paliwa zassać, a nie miałem już czasu w garażu siedzieć. P.S nic się nie stanie jak próbowałem go zapalać bez wydechu? Leżał z 2 tygodnie bez wydechu, ale szmata była w oknie wydechowym zeby brudów nie naleciało

-- 25 sty 2016, 23:54 --

Dzisiaj wydech założyłem, skręciłem plastiki. Wszystko ładnie jeździ :) Temat do zamknięcia, dziękuje za odpowiedzi. Pozdrawiam




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



cron Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy