Dzisiaj jest 26 lis 2024, 19:00



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 06 lut 2016, 20:38 
*

Rejestracja: 06 lut 2016, 20:30
Posty: 9
Pojazd: Gilera runner 50sp 2005
Ostatnio moja gilera zaczeła szaleć :P Gdy jeździłem przy większych prędkościach zaczynał mi świecić check engine. Po ponownym uruchomieniu nie, później natomiast świecił cały czas. Po paru dniach jadąc zaczął migać i szarpać skuter aż gasł, dało się go odpalić ale przez chwilkę i znowu gasł :/ Teraz jak na stacyjce go włączę świecy się check engine chodzi pompka i po wyłączeniu pompki zaczyna migać kontrolka lecz nie odpali. Gdy rozkręciłem wszystko sprawdziłem iskrę jest, ale tak jakby benzyna nie dochodziła, wlałem mu z strzykawki i odpalił na chwilkę po czym padł co to może być za przyczyna ??


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 06 lut 2016, 20:54 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sie 2010, 16:05
Posty: 583
Lokalizacja: Poddębice
Pojazd: Aprilia sr factory
To jest wtrysk?
Jeżeli tak to musisz sczytać błędy.




_________________

Mój projekt hamownia http://forum.mieloch.pl/motorynka-simron-70cc-zielony-szatan-pomiar-hamownia-10-koni-t415495.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 lut 2016, 20:59 
*

Rejestracja: 06 lut 2016, 20:30
Posty: 9
Pojazd: Gilera runner 50sp 2005
Czym się różni wtrysk od gaźnika ?? Idzie w takich rurkach pod ciśnieniem ??




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 lut 2016, 21:09 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sie 2010, 16:05
Posty: 583
Lokalizacja: Poddębice
Pojazd: Aprilia sr factory
Jak Ty się o takie rzeczy pytasz , to niestety musisz chyba odwiedzić mechanika. Za dużo tłumaczenia żebyś załapał o co chodzi. Poszukaj w internecie o kasowaniu błędów może Ci się uda coś zrobić bo na bank masz wtrysk. Powodzenia




_________________

Mój projekt hamownia http://forum.mieloch.pl/motorynka-simron-70cc-zielony-szatan-pomiar-hamownia-10-koni-t415495.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 lut 2016, 21:14 
*

Rejestracja: 06 lut 2016, 20:30
Posty: 9
Pojazd: Gilera runner 50sp 2005
kurde dokładnie jest to wtrysk :/
Masz może Jaro, jakieś pomysły jak to podpiąć np w domu i sprawdzić jakimś programem czy coś w tym stylu ?? Kostka do błedów jest tam gdzie akumulator ?

-- 06 lut 2016, 21:14 --

I jak mogę skasować błędy ?? tylko przez komputer ? Jeszcze jest taka sytuacja, gdy jest włączony zapłon i już pompka ucichnie gdy nacisnę hamulec żeby odpalić znowu pompka zaczyna pracować




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 lut 2016, 21:18 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sie 2010, 16:05
Posty: 583
Lokalizacja: Poddębice
Pojazd: Aprilia sr factory
Nic nie musisz podpinać, robi się to z poziomu skutera ,szukaj w gogle aznajdziesz.
Tagi to ,runner wtrysk błędy.

-- 6 lut 2016, o 21:18 --

Ja mam z tym samym silnikiem ale sr factory i tu jest inaczej niż u Ciebie ,ale też robi się to z poziomu skutera




_________________

Mój projekt hamownia http://forum.mieloch.pl/motorynka-simron-70cc-zielony-szatan-pomiar-hamownia-10-koni-t415495.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 lut 2016, 21:21 
*

Rejestracja: 06 lut 2016, 20:30
Posty: 9
Pojazd: Gilera runner 50sp 2005
Dziękuje za pomoc :) Jesteś wielki, a ta motoryna !!! [cenzura] !!


Ostatnio zmieniony 06 lut 2016, 22:20 przez robdk, łącznie zmieniany 1 raz
Regulamin pkt.10




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 lut 2016, 21:36 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sie 2010, 16:05
Posty: 583
Lokalizacja: Poddębice
Pojazd: Aprilia sr factory
Powinieneś sobie poradzić jak trochę poczytasz ,jak już sczytasz błędy to je spisz i wykasuj ,jak problem nie ustąpi to zostaje ci odczytać co oznaczają kody pozostałych błędów i tam trzeba szukać przyczyny.
Ale z tego co piszesz z tą pompą to sprawdź czy do pompy swobodnie dopływa paliwo.
Jak ogarniesz jak czytać błędy to maszyna Twoja sama powie Ci co jej dolega.
Jest to najlepszy silnik na wtrysku jaki powstał i jest naprawdę mało awaryjny.
Były silniki morini na wtrysku które wyrobiły złą renomę wtryskowcą 50cc ale nie słuchaj nikogo jak Ci powie że ten silnik to siajs, uwierz mi jest to najlepsza jednostka wtryskowa 50cc jaka jest teraz na rynku, znam egzemplarz który bez dotknięcia nakulał 40 tysi w tum 28 u mnie i śmiga do tej pory.




_________________

Mój projekt hamownia http://forum.mieloch.pl/motorynka-simron-70cc-zielony-szatan-pomiar-hamownia-10-koni-t415495.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 lut 2016, 17:38 
*

Rejestracja: 06 lut 2016, 20:30
Posty: 9
Pojazd: Gilera runner 50sp 2005
Jaro, Udało mi się wszystko znaleźć, po wykasowaniu mam błąd numer 12 teraz nie wiem od czego się zabrać :P Jutro będę musiał kombinować z tym, jak chciałem go odpalić to prawie chycił i zaraz znowu check engine i nie ma opcji :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 lut 2016, 18:24 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sie 2010, 16:05
Posty: 583
Lokalizacja: Poddębice
Pojazd: Aprilia sr factory
Masz tu coś co Ci się przyda
Jeżeli nie można uruchomić silnika a kody awarii nic nie pokazują, to powinno się sprawdzić:
-świecę zapłonową i powstawanie iskry między elektrodami
-napięcie akumulatora
-przewody elektryczne cewki zapłonowej
-przewody obiegu powietrza
-ewentualne nieszczelności w przewodach paliwowych
-ewentualne nieszczelności wtryskiwacza benzyny
-sprawdzić poprawność zamontowania wtryskiwacza
-sprawdzić poprawność zamontowania pokrywy regulatora ciśnień
-sprawdzić relację kompresji w głowicy
-poprawność zamontowania membran w zaworze membranowym
-filtr paliwa
-drożność wydechu
-centralę ECU
-przejść do kontroli ciśnień w obiegu powietrze/paliwo
Kody awarii i ich odpowiedniki:
9. Zbyt niskie napięcie akumulatora lub przerwane zasilanie czujników niskiego napięcia:
-niskie napięcie akumulatora, sprawdzić stan naładowania
-rozłączony przewód czerwono/brązowy ECU, sprawdzić przewodzenie R=0Ω w przewodzie
-rozłączony lub uszkodzony przekaźnik wtrysku
-prądnica, brak ładowania
2. Awaria czujnika zapłonu pick up.
-zamienione przewody pick upa, sprawdzić
-uszkodzone kable pick up, sprawdzić przewodzenie R=0Ω między cewką pick up - ECU; przewody koloru niebieski – biały, niebiesko/żółty – biało/żółty, sprawdzić brak przewodzenia R=∞ między pick upem a masą
-cewka pick up, sprawdzić opór między przewodami R=385Ω ±20%Ω
3. Podwójny error wyrównania czujnika położenia przepustnicy TPS.
-śruba regulacji otwarcia przepustnicy, skontrolować położenie śr. i zamykanie przep.
-źle wyregulowana linka gazu(kierownica), sprawdzić napięcie (odpowiedni martwy skok)
11. Awaria wtryskiwacza bezpośredniego.
- połączenia przewodów, sprawdzić
-uszkodzenia przewodów, sprawdzić opór R=0Ω między biało/czerwonym a ECU, sprawdzić napięcie między przewodem czerwono/czarnym a ujemnym biegunem akumulatora =12V
-uszkodzony wtryskiwacz bezpośredni, sprawdzić opór wewnętrzny R=1,3Ω
-uszkodzony przekaźnik systemu wtrysku, sprawdzić działanie i podłączenia
-uszkodzona centrala ECU, przeprowadzić kontrolę jednostki
12. Awaria wtryskiwacza paliwa.
-połączenia przewodów
-uszkodzenia przewodów, opór R=0Ω między żółto/czerwonym a ECU, sprawdzić napięcie między przewodem czerwono/czarnym a ujemnym biegunem akumulatora =12V
-uszkodzony wtryskiwacz, sprawdzić opór wewnętrzny R=1,8 Ω
-uszkodzony przekaźnik systemu wtrysku, sprawdzić działanie i podłączenia
-uszkodzona centrala ECU, przeprowadzić kontrolę jednostki
13. Awaria układu zapłonu.
-połączenia przewodów
-przewód wysokiego napięcia/ fajka świecy, sprawdzić opór R=5 KΩ
uszkodzenia przewodów, opór R=0Ω między biało/fioletowy a ECU, sprawdzić napięcie między przewodem czerwono/czarnym a ujemnym biegunem akumulatora =12V
-uszkodzona cewka wysokiego napięcia, sprawdzić opór wewnętrzny R=0,6Ω w 23°C
-uszkodzony przekaźnik systemu wtrysku, sprawdzić działanie i podłączenia
-uszkodzona centrala ECU, przeprowadzić kontrolę jednostki
4. Error w obiegu podstawowym czujnika TPS.
-zamienione miejscami przewody czujnika, sprawdzić
-połączenia przewodów, sprawdzić
5. Error w obiegu wtórnym czujnika TPS.
-zamienione miejscami przewody czujnika, sprawdzić
-połączenia przewodów, sprawdzić
14.Uszkodzona pompa paliwowa.
-sprawdzić połączenia przewodów
-uszkodzenia przewodów, opór R=0Ω między przewodem zielonym a ECU, sprawdzić napięcie między przewodem czerwono/czarnym a ujemnym biegunem akumulatora =12V
-uszkodzony przekaźnik systemu wtrysku, sprawdzić działanie i podłączenia
-uszkodzona centrala ECU, przeprowadzić kontrolę jednostki
17.Za wysokie obroty silnika podczas ruszania.
- szukać przyczyn w układzie sprzęgło/wariator
18.Uszkodzenie czujnika temperatury.
-sprawdzić połączenia przewodów
-sprawdzić opór czujnika temp. powinien wynosić 21430 do
24750Ω w 15°C / 2613 – 2795Ω w 25°C / 99,9 – 106,9Ω w 120°C
-uszkodzona centrala ECU, przeprowadzić kontrolę jednostki
20.Nieprecyzyjne wskazania temperatury.
-sprawdzić połączenia przewodów
-przewody wskaźnika temperatury uszkodzone, sprawdzić napięcie (12V) między przewodem zielono/czerwonym a masą, sprawdzić przewodzenie R=0Ω między przew. biało/niebieskim a masą, opór R=0Ω między różowym i zielono/czerwonym a ECU
-uszkodzona centrala ECU, przeprowadzić kontrolę jednostki
21.Uszkodzenia kontrolki wtrysku (awaria rozpoznawalna przy użyciu knsoli Gameboy lub serwisowego urządzenia diagnostycznego).
-przepalona żarówka, zerwane połączenia przewodów lub uszkodzona jednostka ECU, sprawdzić napięcie (12V) między terminalami podłączenia kontrolki.

krótkie wyjaśnienia reszty z 22 kodów awarii:
1 – Przegrzanie silnika.
6 – Uszkodzona pierwsza/podstawowa ścieżka czujnika TPS.
7 – Uszkodzenia wtórnej ścieżki TPS.
8 – Podwójna awaria czujnika przepustnicy TPS.
9 – Niewystarczające napięcie akumulatora, lub odcięcie zasilania sensorów niskiego napięcia.
10 – Awaria pompy oleju.
11 – Awaria wtryskiwacza bezpośredniego.
12 – Awaria wtryskiwacza wstępnego, benzyny.
13 – Awaria systemu zapłonu.
14 – Awaria pompy paliwa.
15 – Interwencja odcięcia max. obrotów r.p.m(nie jest awarią)
16 – Awaria czujników niskiego napięcia.
18 – Awaria czujnika temperatury (zasilanie zbyt niskim prądem).
19 – Awaria czujnika temperatury (zasilanie zbyt wysokim prądem)
21 – Awaria kontrolki wtrysku (dla diagnozy Gameboyem)
22 – Awaria zasilania czujników niskiego napięcia centrali ECU.

-- 7 lut 2016, o 18:24 --

A i jeszcze jedno, wtryskiwacz wstępny to ten
http://allegro.pl/regulator-cisnienia-d ... 41797.html




_________________

Mój projekt hamownia http://forum.mieloch.pl/motorynka-simron-70cc-zielony-szatan-pomiar-hamownia-10-koni-t415495.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 lut 2016, 19:16 
*

Rejestracja: 06 lut 2016, 20:30
Posty: 9
Pojazd: Gilera runner 50sp 2005
Jaro, Dokładnie tak myślałem że to może być to, bo na wyjści z tej pompki benzyny jak delikatnie poruszałem przewodem pod ciśnieniem to uszło, a na tym wtryskiwaczu już ciśnienie wchodziło, natomiast na powrocie nie było ciśnienia. Nie wiem czy to może być coś z tym związane, ale sie tym pobawie, muszę zatem pół skutera rozkręcić ? Jeszcze pytanko czy możliwe jest że wtrysk się zatkał ? bo filter no do wymiany lekko mówią jest :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 lut 2016, 19:53 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sie 2010, 16:05
Posty: 583
Lokalizacja: Poddębice
Pojazd: Aprilia sr factory
Bardzo możliwe, wtrysk wstępny da się rozebrać. Ale ja bym najpierw odłączył i podłączył kostke wtrysku oraz kostkę w ecu ,może coś zaśniedziało.




_________________

Mój projekt hamownia http://forum.mieloch.pl/motorynka-simron-70cc-zielony-szatan-pomiar-hamownia-10-koni-t415495.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 lut 2016, 20:03 
*

Rejestracja: 06 lut 2016, 20:30
Posty: 9
Pojazd: Gilera runner 50sp 2005
Jaro, Jutro będę się z tym bawił sprawdzę to, bo to na pewno jest problem z benzynką nie dochodzi do cylindra nic, chyba że takie ciśnienie powstaje duże i nie może jakiegoś syfu przepchać. Ostatnio co pamiętam to była jeszcze usterka że go delikatnie zaczynało mulić, ja mu gaz a on słabiutki i dopiero po chwili mu przechodziło. Czasami przy deszczu też świrował. No cóż bez sprawdzenia nic nie zrobię :P Nie do jutra nie wytrzymam sprawdzą twoją możliwość odrazu




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 lut 2016, 20:18 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sie 2010, 16:05
Posty: 583
Lokalizacja: Poddębice
Pojazd: Aprilia sr factory
Jak to nic nie da to pisz jutro jak rozbierzesz skuta ,postaram się coś Ci pomóc.




_________________

Mój projekt hamownia http://forum.mieloch.pl/motorynka-simron-70cc-zielony-szatan-pomiar-hamownia-10-koni-t415495.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 lut 2016, 20:29 
*

Rejestracja: 06 lut 2016, 20:30
Posty: 9
Pojazd: Gilera runner 50sp 2005
Jaro, Już sprawdziłem :P Odpalił ale nie ma co się cieszyć chociaż są postępy xD Odpalił i odrazu zgasł wyskoczyl mi błąd, jak sprawdziłem 12,14 czyli nie obejdzie się bez rozebrania tego :/ Coś mi się wydaje że mam cały układ doprowadzania benzyny do rozebrania :/ Chyba się zastrzelę razem z tym filtrem.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 lut 2016, 20:38 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sie 2010, 16:05
Posty: 583
Lokalizacja: Poddębice
Pojazd: Aprilia sr factory
Jesteś blisko, powodzenia.




_________________

Mój projekt hamownia http://forum.mieloch.pl/motorynka-simron-70cc-zielony-szatan-pomiar-hamownia-10-koni-t415495.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 lut 2016, 15:22 
*

Rejestracja: 06 lut 2016, 20:30
Posty: 9
Pojazd: Gilera runner 50sp 2005
Jaro, Wszystko dzięki tobie :) Zobaczymy jak pójdzie jutrzejszy dzień :)

-- 08 lut 2016, 13:39 --

Jaro, Not jest tak, sprawdziłem wszystko z dostarczaniem paliwa, pompka ok rezystancja na wtryskiwaczu wstępnym 2,1 rezystancja miernika 0,4. Więc blisko 1.8, czyli to może być sam wtrysk. Jadę dalej i rozbieram

-- 08 lut 2016, 15:07 --

Jest tak wszystko sprawne lecz między przewodem czerwono żółtym a ECU jest -1na mierniku w większej skali 20k jest 1759ohma. A między przewodem czerwono czarnym a minusem nie ma napięcia. Tak powinno być czy nie?? Jeszcze zauważyłem że gdy go wyłączę a potem włączę to check świeci a potem już miga jak szalony




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 lut 2016, 16:15 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sie 2010, 16:05
Posty: 583
Lokalizacja: Poddębice
Pojazd: Aprilia sr factory
Kurcze no to co mówi sarwis to że między czerwono czarnym a minusem powinieneś mieć 12 v
Tak więc nie wiem czy nie skończy się na diagnozowaniu przez gameboy lub komputer diagnostyczny.Opór samego wtryskiwacza wydaje się być jeszcze właściwy, Poczekaj ja mam wtryskiwacz w garażu to go pomierzę. Tylko jeszcze jedno pomiar robiłeś na podpiętej kostce?

-- 8 lut 2016, o 16:15 --

Sam wtrysk jest dobry , mój sprawny jaki mam na zapasie też ma też jak twój i może to być jakiś błąd spowodowany temperaturą i innymi czynnikami zewnętrznymi.




_________________

Mój projekt hamownia http://forum.mieloch.pl/motorynka-simron-70cc-zielony-szatan-pomiar-hamownia-10-koni-t415495.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy