Dzisiaj jest 30 lis 2024, 8:36



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 14 lut 2016, 14:43 
**

Rejestracja: 05 mar 2013, 17:48
Posty: 496
Pojazd:
Witam. Mam w moim malaguti f10 cylinder DR EVO 70ccm i jest pytanie do was. Jaką mieszankę robić? W sensie, mam dozownik i wydaje mi sie że działa prawidłowo ale czy dolewać jeszcze coś? Cylinder ma 100km przebiegu i chciałbym go dobrze dotrzeć i użytkować żeby go nie zatrzeć.
Kupiłem wczoraj olej z tesco był na 1/2 ceny (13zl/l) Castrol 2T mineralny. Czy nadaje się do sporta 70ccm na docieranie i dalszą jazdę? Będę wdzięczny za każdą odpowiedź ;)
PS. jaką fabrycznie ma dawkę oleju dozownik w minarelli horizontal AC?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 14 lut 2016, 14:46 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Ten raczej bym nie polecał. Castrol syntetyk 2T to i owszem




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 lut 2016, 14:52 
**

Rejestracja: 05 mar 2013, 17:48
Posty: 496
Pojazd:
to castrol 2t power 1 racing?
A co z tą mieszanką i dozownikiem?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 lut 2016, 15:15 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2013, 16:25
Posty: 1934
Lokalizacja: Morąg
Pojazd: Junak 305
Wywal dozownik i lej olej do baku.
Skuter podaje 1:50.
Na docieranie powinno być 1:45 czyli za mało oleju dajesz.
power 2 racing to syntetyk.




_________________

Longjia Exactly 2008r. next Generic Trigger 2007r. now Junak 305 2016r.

ObrazekJunak 305 by Nikodem
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Where I am?

Facebook

Youtube




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 lut 2016, 15:22 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Nie wiem czemu ciągle demonizujecie dozownik. Jeśli użytkownik tam rączek nie wsadzi to one się nie psują. Ponad to czemu opinia, że więcej oleju trzeba lać? Żaden producent skutera nie podaje takiej procedury w trakcie docierania. Zwiększenie ilości oleju powoduje, że wydłużamy okres docierania i dodatkowo zanieczyszcza się cały układ niespalonym olejem. Nie wspomnę o zmianie składu mieszanki palnej powodując jej trudniejsze się zapalanie. Ogólnie to widzę tutaj same szkody niż zalety tej metody.
Podstawowa zasada docierania to zmienne obroty i pilnować by temperatury nie przekraczać. Robić częste przerwy i cały czas pracować manetką. Przez pierwsze 300km manetka max na 2/3 później można od czasu do czasy pełne obroty na chwilę dać. Żeliwo docierać do 1000km i jeździć w jedną osobę na pokłądzie.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 lut 2016, 16:00 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2013, 16:25
Posty: 1934
Lokalizacja: Morąg
Pojazd: Junak 305
W czasie docierania jest większe tarcie, dlatego należy robić bogatszą mieszankę.
Podczas docierania nie jeździć w dwie osoby- ale jak np. 1 osoba waży 35 kg, a 2 osoba 45 kg, czyli 80kg, a jakaś dorosła wysoka osoba waży 90 kg- to nie może docierać?
Zmienne obroty to bardzo dobra metoda docierania. Ale po dotarciu sprzęgło w większości wypadków jest do kosza.




_________________

Longjia Exactly 2008r. next Generic Trigger 2007r. now Junak 305 2016r.

ObrazekJunak 305 by Nikodem
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Where I am?

Facebook

Youtube




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 lut 2016, 16:11 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 maja 2014, 13:24
Posty: 673
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd: Aprilia Sr50
z jakiego powodu sprzęgło miałoby się nadawać na śmietnik?




_________________

Zapraszam! ;)
projekt-aprilia-sr-red-black-2001-morini-by-pszemek-t414714.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 lut 2016, 16:19 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sie 2010, 16:05
Posty: 583
Lokalizacja: Poddębice
Pojazd: Aprilia sr factory
Nie ma potrzeby lania większej ilości oleju podczas docierania.




_________________

Mój projekt hamownia http://forum.mieloch.pl/motorynka-simron-70cc-zielony-szatan-pomiar-hamownia-10-koni-t415495.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 lut 2016, 16:40 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
nikodem239, Wszystko mity i bajki...
Gdy wlejesz więcej oleju to wręcz utrudniasz docieranie się elementów bo zmniejszasz efekt tarcia.
Przyjmuje się, że jedna osoba dlatego by nie wysilać silnika niepotrzebnie, wiadomo, że dwie osoby o łącznej wadze 90 to to samo co jedna o takiej wadze. Wszystko chodzi o rozsądek. Jak się jeździ w dwie osoby to się o docieraniu nie myśli.
Co do sprzęgła to dalsza bajka - mam seryjne chińskie sprzęgło i przeżyło dwa docierania w tym sport DR-EVO i ma się bardzo dobrze.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 lut 2016, 18:22 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
robdk pisze:
Nie wiem czemu ciągle demonizujecie dozownik. Jeśli użytkownik tam rączek nie wsadzi to one się nie psują. Ponad to czemu opinia, że więcej oleju trzeba lać? Żaden producent skutera nie podaje takiej procedury w trakcie docierania.
Mnie osobiście dozownik zaczął nawalac po 2,5kkm[ skuter salonowy], okazało się że plastikowe koło napędzające na wale w jednym miejscu uległo wytarciu i pompka przez to miała przerwy w podawaniu oleju.Jaki był efekt nietrudno zgadnąc.Chciałbym zauważyc że salonowe skuterki mają fabrycznie ustawione dozowniki dla pojemności 50ccm i .Kolega bobslej0 zmienił już pojemnośc cylindra na 70ccm.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 lut 2016, 19:02 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
n0ooRt, no cóż pewne przypadki się zdarzają, ale to jeden na kilka tysięcy. Rozbierałem już wiele silników i ta zębatka była w stanie bardzo dobrym po ok. 11000km. Musiało coś się dostać do przekładni i zniszczyło ślimaka.
Mam dozownik i na nim jeżdżę bezproblemowo także na takim samym cylindrze DR-EVO 70cm. Nie odczuwam, że jest zła mieszanka.
Nawet stwierdzam, że na dłuższą metę mieszanka robiona samodzielnie przyczynia się do problemów z odpalaniem po dłuższym staniu, gdyż po wyparowaniu paliwa zatyka tak gaźnik, że tylko czyszczenie całego gaźnika może pomóc.
Obecnie oleje i gaźniki są tak zaprojektowane by działały z podawaniem mechanicznym a nie zasilane mieszanką. Pojawiają się właśnie problemy z zaworkami iglicowymi, dyszami itp.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 lut 2016, 19:32 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sie 2010, 16:05
Posty: 583
Lokalizacja: Poddębice
Pojazd: Aprilia sr factory
Dobrze to teraz proszę tutaj odnieść się do skilników wtryskowych gdzie skład mieszanki jest tak ubogi że jest to aż niewiarygodne i nawet po założeniu 70 cc nic się nie zaciera. Zużycie oleju w tych silnikach jest mniejsze do 60%

Co do malagi to nie wiem czy dozownik pompa ma regulacje :wink:




_________________

Mój projekt hamownia http://forum.mieloch.pl/motorynka-simron-70cc-zielony-szatan-pomiar-hamownia-10-koni-t415495.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 lut 2016, 22:24 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2013, 16:25
Posty: 1934
Lokalizacja: Morąg
Pojazd: Junak 305
To nie mit, mi podczas docierania wytarły się okładziny.




_________________

Longjia Exactly 2008r. next Generic Trigger 2007r. now Junak 305 2016r.

ObrazekJunak 305 by Nikodem
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Where I am?

Facebook

Youtube




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 lut 2016, 22:39 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 maja 2014, 13:24
Posty: 673
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd: Aprilia Sr50
to w takim razie miałes zbyt twarde sprężynki sprzęgła lub baaardzo słabej jakości sprzęgło ;d




_________________

Zapraszam! ;)
projekt-aprilia-sr-red-black-2001-morini-by-pszemek-t414714.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 lut 2016, 22:06 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sty 2015, 17:04
Posty: 998
Lokalizacja: Kolonia Bodzanowska, woj. KUJ-POM
Pojazd: Apka AF1 50/78 89r
I tak każdy zrobi jak chce, nie każdemu da radę przetłumaczyć swoje zdanie :D

Ja osobiście nie mam dozownika, chodź zastanawiam się nad jego ponownym założeniu, bo i to wygodne i praktyczne ;) Tylko sęk w tym, że moje moto ma już parę krzyżyków "na karku" i nie wiem w jakim stanie są zębatki.

Co do dolewania więcej oleju to moim zdaniem to też nie potrzebne, kolega tam z góry mi to uświadomił i trochę się o tym dowiedziałem i nawet tak na chłopski rozum można wydedukować, że nie jest potrzebna zwiększona mieszanka olej-paliwo.




_________________

Piszę po polsku!
No... Przynajmniej staram się :)


Chcesz naklejki lub gadżety na skuter lub moto za free wbij tutaj :D

Apka od CHEJMaN'a :D Klik, klik! :D

Instalcje elektryczne do sqt/ moto na zamówienie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy