Dzisiaj jest 26 lis 2024, 23:05



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 13 mar 2016, 19:59 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Problemów z temperaturą ciąg dalszy: wymieniony wał/łożyska/uszczelniacze oraz złożony na innych karterach, niestety dość szybko się grzeje...i to w dziwny sposób: głowica 60*, dam max przez 1km i już 80* dochodzi, zatrzymam się to w chwilę spadnie do 70* i tak w kółko. Odpowietrzany z 7 razy i sam płyn leci bez bąbelków. Chłodnica ciepła ale raczej adekwatna do temp. głowicy więc zatkanie odpada. Ogólnie przed zmianą wału i karterów było dobrze, potem też się grzał bo z płynem były problemy (uszczelka itp), że na 1/2 gazu ponad 80* łapał przy ciągłej jeździe. Obroty minimalnie się podwyższyły bo replica wpadła, zwiększony stop. spręż. z 9:1 do 9,9:1 i tyle. Reszta to co było kiedyś, z tym że nie ma problemów z wyciekami płynu :D Wał był wymieniany z 50km temu więc raczej już powinno się ułożyć....Raczej problemów z mocą nie ma :D Świeca ma kolor prawidłowy (regulacja paliwo-pow. też od zawsze ta sama). Obejmy powymieniałem więc jakby łapał lewe to by świeca była jasna. Nie widzę nigdzie wycieków w silniku... Przychodzi mi na myśl zapłon....ma lekko przetarty kabelek czujnika magneta ale czy przez to? aaa rpm kręci 9,5-10k max
Jeszcze 1 pomysł: baterie w czujniku są słabe i przekłamuje z 10* (wątpliwe)
Dajcie jakieś MĄDRE sugestie co sprawdzić/zrobić bo muszę niedługo intensywniej go używać.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 13 mar 2016, 20:35 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 maja 2014, 13:24
Posty: 673
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd: Aprilia Sr50
może po prostu chłodnica lub pompa wody nie wyrabia? cylinder jest dotarty? ;p




_________________

Zapraszam! ;)
projekt-aprilia-sr-red-black-2001-morini-by-pszemek-t414714.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 mar 2016, 21:16 
***

Rejestracja: 13 cze 2012, 18:49
Posty: 1126
Pojazd: kymco s9
termostat wyjęty ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 mar 2016, 21:35 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 gru 2012, 17:59
Posty: 3719
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Kymco Zx & Aprilia Sr R
Węże albo chłodnica nie przytkana ? Spróbuj przeczyścić , spróbuj jeszcze zmierzyć cylinder termometrem laserowym (takim bez dotykania) jak masz dostęp , taki jest bardzo dokładny :)

Jednak czasami lubi się AC , ze względu na szybkość składania i bezproblemowość :D

Przechodząc jeszcze do tematu , u mnie w p/g lc , na full sporcie , gdzie temperatura otoczenia może wynosić nawet 30 C , i jak bym jechał non stop 80 przykładowo , na full seryjnym chłodzeniu nie łapie nigdy więcej niż 3 kreski z 6 , czyli jakieś 60-70 C :)




_________________

Kymco Zx Swap p/g . Zajrzyj ! ---> http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=339884

Aprilia Sr R 05' Zajrzyj ! ---> post2607571.html#p2607571

FunPage : https://www.facebook.com/SR05R




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 mar 2016, 22:49 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
No widzę że zainteresowanie- to mi się podoba

Zatem: termostatu nie było nigdy, cyl po XXXX km przebiegu - u mnie użytkowany jest od roku (kompresja bdb), pasek pompy zmieniany pół roku temu, jak składałem silnik to miał wszystkie ząbki, nie miał żadnych pęknięć czy co, pompa wody oczywiście nowa, węże przemyłem ogrodowym lejąc do jednego i drugim wypływało- dość szybko-ale czy wystarczająco? Laserowy mam do 99* niby ale to wiesz jak to z dokładnością....raz pokaże 70 raz 65....jutro spróbuję z tym. Nawet jakby pasek pompy się ślizgał to i tak w końcu by wszedł na prawidłowe obroty a tu ewidentnie coś jest nie tak. W sumie nigdy nie miałem tak żeby chłodnica parzyła czy co....raz jak pasek od pompy zleciał z koła (śruba odkręciłą się) to ponad 110* pokazywało i nie wywalało korka, nie tryskało nic...
Jak nic mi nie zostanie to tą chłodnicę zdejmę i do kąpieli w occie gotowanym.....- Jedyna rzecz niepewna

AC to przeszłość, że po 2km na max do 110*C dobijał....

Jeszcze jest różnica między 80 licznikowym a 80 realnym :D u mnie ok 110 licznikowe to 80 realne :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 mar 2016, 23:02 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 maja 2014, 13:24
Posty: 673
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd: Aprilia Sr50
Według mnie, układ chłodzenia nie jest na tyle wydajny, aby odprowadzić ciepło generowane przez cylinder (Zwiększenie stopnia sprężania plus wysokie obroty). Po dokładnym sprawdzeniu, czy układ jest w 100% sprawny, polecałbym kupno dodatkowej chłodnicy, ew. wiatraczków na tą, która masz :p




_________________

Zapraszam! ;)
projekt-aprilia-sr-red-black-2001-morini-by-pszemek-t414714.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 mar 2016, 23:21 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
To nie przez stopień sprężania, cieńsza uszczelka była dla obniżenia strojenia cyla z 13k na 12k :D Poza tym do tego cyla jest specjalna głowica dająca ok. 12,5:1 (ja jej nie mam). Przed tym robieniem też były problemy z temperaturą...80* ponad przy jeździe na 1/2 gazu....a temp otoczenia ok 5* była....ludziom na racingu 70cc ogarnia a u mnie by nie mogło :D nawet dzisiaj jadąc na 8k rpm przez 5km dobijało do 80* chore....Termometr mam ten mocowany na szpilkę cyla żeby nie było :D Na jesieni pamiętam jechałem 40km ciągiem (minimum 8k rpm było) to 70pare trzymał zawsze.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 mar 2016, 23:37 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 maja 2014, 13:24
Posty: 673
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd: Aprilia Sr50
popatrz do zbiorniczka wyrównawczego, pod jakim ciśnieniem wylatuje z tej małej dziurki płyn. Dzięki temu będzie wiadomo czy pompa działa jak należy ;)




_________________

Zapraszam! ;)
projekt-aprilia-sr-red-black-2001-morini-by-pszemek-t414714.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 mar 2016, 17:54 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Nie wiem o jaką dziurkę chodzi (to p/g z 1995r jest dla przypomnienia), jeden wąż włazi, drugi włazi ze zbiorniczka...Nie było tam nigdy problemu. Płynu trochę w nim siedzi i nic więcej.
Cóż termo laserowe się zje....ło więc nici z mierzenia do tego cholerny śnieg zaczął walić podczas jazdy...ale termo raczej działa dobrze bo dotknąłem głowicy to gorąca (65 pokazywał)...
Docisnąłem na 10k rpm z kilometr i 85* złapał, zatrzymałem się i już 70coś było, chłodnicy szybko dotknąłem to ciepła ale gazując czuć że temp szybko rosła (chyba normalne) jednak nie było tak, że parzyła...normalnie dało się rękę chwilę trzymać. Pamiętam jak była przytkana to w lato po 200m miał 90 ponad....
Pompa działa na bank dobrze bo inaczej by chłodnica nie nagrzewała się, a po dodaniu gazu błyskawicznie ociepla się. CHORE TO, ludzie latają na serii po 10k rpm w lato i nic się nie dzieje a u mnie padaczki dostaje zimą.... :roll: co tam jeszcze sprawdzić? Dodam że jałowe niekiedy są 1,3k a niekiedy 1,9k o.O (wcześniej tak nie było) i jakby długo rozsprzęgla... też dziś odpalił za 20-30 kopnięciem a zwykle za 2-3 palił :/ na dworzu oczywiście stoi




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 mar 2016, 18:02 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sie 2010, 16:05
Posty: 583
Lokalizacja: Poddębice
Pojazd: Aprilia sr factory
Może to być wina zapłonu a mianowicie obcięty klin na magnecie, będzie skutkowało to przestawieniem zapłonu i nadmiernym grzaniem :wink:
Najlepiej sprawdzić lampą w którym miejscu następuje zapłon.




_________________

Mój projekt hamownia http://forum.mieloch.pl/motorynka-simron-70cc-zielony-szatan-pomiar-hamownia-10-koni-t415495.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 mar 2016, 19:04 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Chciałem odpalić a tu d...a nie ma iskry -.- na innej świecy też nie ma...coś z tym magnetem/iskrownikiem nie tak




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 mar 2016, 19:31 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sie 2010, 16:05
Posty: 583
Lokalizacja: Poddębice
Pojazd: Aprilia sr factory
Ja spotkałem się dwa razy z przypadkiem że nadmierne grzanie było przez zapłon i co ciekawe silnik chodził całkiem poprawnie. Teraz i tak musisz zlokalizować czemu iskra zginęła, ale jest to wysoce prawdopodobne że przegrzewanie jest tym spowodowane.




_________________

Mój projekt hamownia http://forum.mieloch.pl/motorynka-simron-70cc-zielony-szatan-pomiar-hamownia-10-koni-t415495.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 mar 2016, 19:17 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Też tak myślę, na szczęście mam drugi iskrownik/impulsator/cewkomoduł


No i dałem drugi iskrownik, iskra jest ale drgania się zwiększyły że aż plastiki trzeszczą! 2 kable musiałem w nim przylutować bo ledwo trzymały. . .chyba i tak będę musiał nowy kupić bo rozpada się ze starości.
Dobra, dałem drugi kabel WN z fajką od auta i nie ma drgań ale na dołach niekiedy wyłączają się wszystkie lampki/żarówki.....jakiś kabel chyba słabo łączy




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 mar 2016, 19:34 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sie 2010, 16:05
Posty: 583
Lokalizacja: Poddębice
Pojazd: Aprilia sr factory
A co z przegrzewaniem?
Światła to zupełnie odrębny temat.




_________________

Mój projekt hamownia http://forum.mieloch.pl/motorynka-simron-70cc-zielony-szatan-pomiar-hamownia-10-koni-t415495.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 mar 2016, 21:43 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Chyba się nadal grzeje, 4* na dworzu, dałem 1,5km na max i 80* dochodziło :/ sprawdziłem jak w zbiorniczku na postoju leci jak gazuję to słabo widać tam ale coś leciało..szału nie ma, nie wiem jak mocno powinno, nie mam porównania




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 mar 2016, 22:05 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
A nie zarosła ci już "chłodnica stalaktytami"?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 kwie 2016, 20:02 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Po 2 tygodniach (pseudo-mechanik się nim ''zajmował'' że 2 dni po nim robiłem go) NADAL SIĘ GRZEJE!!!! nowy płyn, pompa na 100% sprawna-widać jak do zbiorniczka wali płyn, chłodnica przeczyszczona i zapłon na 100% sprawny! To jakaś parodia czy co? 1km na max i znowu 86* łapał !!widać nie zależy to od temp. otoczenia bo i tak dobije do tych 80+ i tak....Jest coś takiego jak przegrzany cylinder? Da się przegrzać cylinder żeby tłok nie miał śladów zatarć?? Bo to sugerował ten cholerny 'znafca' co schrzanił mi sqta zamiast naprawić....Termometr na bank dobrze pokazuje, mi się już kończą pomysły -albo cyl 'przegrzany' albo spaliny do płynu lecą i podgrzewają w małym? stopniu....2 opcje widzę....




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 kwie 2016, 20:15 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 sie 2015, 10:28
Posty: 283
Lokalizacja: Protowo (Warmińsko-Mazurskie)
Pojazd: Rower z silnikiem 66cc
Imię: Jacek
Sorry że tak głupio spytam, ale 80* to nie jest normalna temp. pracy 2t ? Ja mam AC więc 80* to jeszcze zimny :twisted:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 kwie 2016, 20:21 
***

Rejestracja: 13 cze 2012, 18:49
Posty: 1126
Pojazd: kymco s9
Dokładnie przy 80* to się termostat w LC otwiera, a nie masz zasłoniętej chłodnicy jakimiś tuningowymi ,,szmatami" :mrgreen:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 kwie 2016, 18:17 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Nie wiem o jakich szmatach piszesz ale nawet wyjąłem kratkę żeby był max przepływ, 2 miechy temu jechałem 3km na max...temp była wtedy stała 78+-1 stopień, jedynie miałem wysoką przed odpowietrzeniem i kiedy chłodnica sie nie nagrzewała (przed czyszczeniem z pół roku temu). Tu nie chodzi że 80*C i o.O masakra tylko chodzi o to np. dzisiaj: 3km na 1/3 gazu 8k rpm stała, i tak doszło do 85* i dalej już bardzo wolno rosło ale jednak...., postałem chwile, do 70* zlazło szybko, jade znowu 3km-ma ok 75*, nagle daję max gaz z 15sek -efekt? 86* dobijało!!więc szybko zwolniłem....1/3 znowu i 85* utrzymywał.... Przypomnę, że chodzi o temperaturę GŁOWICY
Termostatu nigdy nie było i nie będzie bo już wystarczy mi problemów z tym.
5 opcji: chłodnica zasyfiona pomimo że się dość nagrzewa z obu stron, 0,4mm różnicy grubości uszczelki pod cylem sprawia te grzanie, 'przegrzany' cyl?, spaliny idą w płyn, zalepiony boostport przez tą mase uszczelniającą uszczelki cyla...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy