Dzisiaj jest 18 sty 2025, 13:24



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
Post: 08 maja 2016, 20:44 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
Nigdy nie testowałem tego oleju ale z tego co wiem to do przekładni leje się 80W90 czy coś w tym stylu


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 08 maja 2016, 21:10 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Aktualnie lałem olej przekładniowy hipol 80w90 i kolega mi może dać motula do skrzyni biegów 10w40 i się pytam czy on nie zaszkodzi i czy będzie wszystko w porządku :lol:




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 maja 2016, 21:42 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Do przekładni idzie inny olej. 75W90 lub 80W90 w sumie marka nie ma znaczenia, bo wszystkie są w podobnej jakości.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 maja 2016, 16:03 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Dzisiaj kupiłem cały komplet łożysk do przełożeń FAG i nowe łożysko do dekla. Muszę jedynie dokupić olej do przekładni i tu pytanie. Za 18zł mam zwykły olej hipol 80w90 1l , za 18zł mam malossi rgs racing 250ml (czyli starczy na 2 zalania) i za 18zł motul scooter gear 150ml (tubka jednorazowa). Jak wsadzę nowe łożyska pierwszy raz olej w przekładni powinno się wymienić po 300-500km. No i który tu się najbardziej opłaca kupić, na którym łożyska pożyją najwięcej? Który jest najlepszy? Pozdrawiam

-- 09 maja 2016, 17:03 --

+ jeszcze pytanie, kupiłem wszystkie łożyska, które mają kulki zabezpieczone gumą z obu stron. Te gumki lepiej zdjąć czy zostawić i też będzie ok smarowanie?




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 maja 2016, 16:34 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
Musisz zdjąć te uszczelniacze. Tylko od strony koła chyba musisz zostawić.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 maja 2016, 18:07 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Dokładnie, łożysko pełne ma być od strony koła, z reszty zdejmij, bo smarowane są olejem przekładniowym. Pamiętaj, by uszczelniacz założyć na końcu (oczywiście nowy). Co do oleju to wszyscy, których znam na co dzień to leją hipol i jest ok. Lepszy olej lejesz w zestawieniach racingowych.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 maja 2016, 18:28 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
I też wyczyść te łożyska ze smaru jak już zdejmiesz uszczelniacze




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 maja 2016, 19:49 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
A czym w miarę bezpieczny sposób wyjąć ten uszczelniacz? :mrgreen: (ten w łożyskach)

Ja nie mam łożyska od strony koła. Jedynie w karter wchodzi łożysko a w niego zębatka i taki długi bolec na który wsuwa się koło i zakręca




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 maja 2016, 19:58 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Wchodzi łożysko po przełożeniu wtórnym. Ty to w ogóle rozkręciłeś?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 maja 2016, 20:53 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
Takie łożysko powinieneś mieć od strony koła Obrazek

Ja uszczelniacze wyciągałem nożykiem do tapet. Lekko wychodzą




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 maja 2016, 22:21 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Jak mogłem to rozbierać i nie zauważyć łożyska od strony koła? Pierw zdejmowałem wydech, odkręcałem koło, w międzyczasie dekiel i sprzęgło. Odkręciłem wszystkie śruby i zapamiętałem gdzie dłuższe itp. i po prostu przełożenia mi się na pół rozeszły. Jedno łożysko na wałku, drugie w karterze i w niego przełożenie wchodzi, i 2 małe po drugiej stronie. Z tego co piszecie wychodzi na to że nie kupiłem łożyska 6004 2rs i uszczelniacza, bo od strony napędu mam

-- 13 maja 2016, 23:21 --

Cześć :lol: Macie jakieś sposoby jak wybić te 2 małe łożyska w karterze? Pozdrawiam :mrgreen:




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 maja 2016, 19:49 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
Na forum w dziale zrób to sam był poradnik z którego sam korzystałem.
W środek łożyska wpychasz namoczony w wodzie papier toaletowy. Gdy już więcej nie możesz wepchać bierzesz śrubę lub jakiś wybijak o średnicy dziury tego łożyska i ubijasz to młotkiem. Potem znowu pakujesz papier i ubijasz młotkiem. Kilkanaście razy tak zrobisz i łożysko wyskoczy potem jedynie czyścisz wszystko i wycierasz do sucha i gotowe :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 maja 2016, 20:03 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
X2. Dopisałbym jeszcze użycie cierpliwości.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 maja 2016, 20:11 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
W moim przypadku nawet to sprawnie wyszło. Może miałem lepszą srajtaśmę :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 maja 2016, 20:30 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Łożyska zmienione, nic nie huczy ani nie szumi. Gwizd i wibracje pozostały... czy wibracje mogą być spowodowane biciem dzwonu? Co pół obrotu koła (gdy się pcha) idzie drgnięcie od dupy strony gdzieś (bo jak trzymam skuter to trzymam za spoilerek). Nie mogę dokładnie ustalić skąd to idzie. Spróbuje go popchać bez sprzęgła, sam wałek

-- 19 maja 2016, 21:30 --

Dodam że jest nieraz tak, że jadę na pełnej manecie np. przez 2km i wibracje znikną na 500m i znowu od dupy strony wibracja aż do nóg




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy