Dzisiaj jest 28 lis 2024, 12:32



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 29 cze 2016, 21:33 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Bierz pod uwagę zmiany "nadwozia". Pisząc mocowanie tłumika mam na myśli miejsce, gdzie go przykręcasz do karterów z boku, a nie do cylindra. Co więcej kupując różne dedykowane cylindry to ten kąt się minimalnie zmienia. Na dodatek wiele seryjnych tłumików ma osobno kolanko i osobno dyfuzor, a w zamiennikach jest już to całość, wiec pozostaje grzać palnikiem kolanko i profilować (za dwa dni nalot rdzy w tym miejscu) albo dopasować mocowanie z jakiś płaskowniczków, czy co tam kto woli.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 29 cze 2016, 22:34 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 kwie 2008, 20:57
Posty: 673
Lokalizacja: Mogilno
Pojazd: Area 51/Zip SP/EXC530
Szczerze mówiąc nigdy nie zmieniałem wydechu w Sferze, ale nie sądzę, żeby mocowania od innych P/G były inne. Przecież silniki klepane są z jednej formy, a minimalne różnice, wynikające z błędów wymiarowych można korygować na mocowaniu wydechu do karteru, ponieważ każdy wydech sportowy ma taką możliwość.
Bardziej niż o mocowanie do silnika, bałbym się o plastik, który w Sferze schodzi dość nisko.
Chętnie bym sam się przekonał jak mają się wymiary i kąty w Sferze względem np. nowych P/G, ale został mi tylko lewy karter od Sfery a nowszych silników już nie mam.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 cze 2016, 20:11 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
DumDum pisze:
ale nie sądzę, żeby mocowania od innych P/G były inne. Przecież silniki klepane są z jednej formy
Jak najbardziej, tylko nie wiem jak wygląda sprawa z fabrycznymi modyfikacjami w danym roczniku. Do tego dolicz daną serię tłumików i różne cylindry.
Cytuj:
a minimalne różnice, wynikające z błędów wymiarowych można korygować na mocowaniu wydechu do karteru, ponieważ każdy wydech sportowy ma taką możliwość.
Raczej nie każdy, a jeżeli już to są albo dwa różne mocowania, albo możliwość przesunięcia, ze względu na owalne otwory montażowe. Nie piszę tu o takich drobnostkach jak szczelina pomiędzy mocowaniem, a karterem, czy przesunięcie względem osi otworów o np. 10mm. Co jeżeli mam przesunięcie raptem 2-3mm, a możliwość korekty jest na max? Nie odbieraj tego za jakąś napaść tylko chętnie poznam na to patent. Borykam się z tym i mnie to zaczyna denerwować. Przez te minimalne przesunięcia zrywało mi śruby mocujące flanszę wydechu, więc kupiłem śruby 10.9 i tego już nie zerwie. Dzisiaj rano jak jechałem do pracy to zerwało... ale całe kolanko od flanszy, tuż przy spawie (w zasadzie najsłabszy punkt). Pospawałem sobie w robocie i jest ok, zobaczymy jak długo. Wiec metody delikatnego naciągania tłumika, by skorygować nie osiowość tak się kończy.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 cze 2016, 22:41 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 kwie 2008, 20:57
Posty: 673
Lokalizacja: Mogilno
Pojazd: Area 51/Zip SP/EXC530
Dwóch różnych mocowań w zestawie jeszcze nie spotkałem, ale większość ma "fasolki". Jeśli fasolka jest zbyt mała to trzeba ją powiększyć. Stary i niezawodny patent, z reguły miejsca wystarcza.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 lip 2016, 14:36 
*

Rejestracja: 11 wrz 2014, 20:36
Posty: 49
Pojazd: sr50
Pany, doradźcie mi cylek 70ccm do seryjnego gaźnika, najlepiej coś co wytrzyma pare kkm i nie zabije mnie cenowo.


a wydeszek napewno wpadnie jakiś nowy :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 lip 2016, 17:02 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Na małym gaźniku szybko zakatujesz 70cc. Jeżeli już chcesz na tym pośmigać dłużej to przynajmniej Dr EVO lub Malossi. Osobiście wybrałbym opcję drugą w żeliwie, zestaw idiotoodporny, a jak coś pójdzie nie tak to zawsze można zrobić szlif.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 lip 2016, 0:03 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 kwie 2008, 20:57
Posty: 673
Lokalizacja: Mogilno
Pojazd: Area 51/Zip SP/EXC530
Bez przesady, jak dobrze gaźnik ustawi to nie będzie żadnych spadków żywotności.
Śmiało można pakować każdy cylinder poziomu Sport. Osobiście skłaniałbym się do alu, ale żeliwo też złe nie jest.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 lip 2016, 7:36 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
DumDum, Niby bez przesady a później są posty, że tłok spuchł, pierścienie wypluło itp. i RATUNKU!




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 lip 2016, 8:00 
*

Rejestracja: 11 wrz 2014, 20:36
Posty: 49
Pojazd: sr50
Rzućcie jakimś linkiem, szukam i nie widzę tego żeliwnego :/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 lip 2016, 9:31 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 kwie 2008, 20:57
Posty: 673
Lokalizacja: Mogilno
Pojazd: Area 51/Zip SP/EXC530
Tak jak pisałem, kwestia tylko i wyłącznie regulacji. Patrząc n posty to 80% osób nie wie co to w ogóle jest. A później zdziwienie, że wydech za kafla miał być ekstra, a skuter nie jedzie, bo nikt nie zajrzał do gaźnika i napędu.
Miałem MHR'a T2 na 17,5, trochę pojeździłem i jakoś nie udało mi się go zarżnąć, a lekko nie miał. Poszedł dalej i z tego co wiem to jeszcze z pół roku temu jeździł.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 lip 2016, 12:35 
*

Rejestracja: 11 wrz 2014, 20:36
Posty: 49
Pojazd: sr50
dziękuję wam bardzo za porady

prawdopodobnie kupię

https://www.scooterkingz.pl/cylinder-naraku-sport-70-5

chyba- że polecacie mi coś innego w podobnej cenie ?


wydeszek będzie leo sp3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 lip 2016, 12:47 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 kwie 2008, 20:57
Posty: 673
Lokalizacja: Mogilno
Pojazd: Area 51/Zip SP/EXC530
Z tym cylindrem nigdy nie miałem do czynienia, ale wydech to kup jakiś sportowy, bo te zamienniki serii nic nie warte są ;)




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 lip 2016, 13:14 
*

Rejestracja: 11 wrz 2014, 20:36
Posty: 49
Pojazd: sr50
znalazłem sp3 za dobrą kasę, czytałem recki i są pochlebne.. "silent power"

ten skuter jest tymczasowy i nie ma sensu w niego inwestować za bardzo kasy ...


za 3-4 miesiące będę miał 250cm ...

a to?

https://www.scooterkingz.pl/cylinder-skz-sport-70

albo

https://motor-x.pl/cylinder-zeliwny-pow ... mm-,p.html


PS jaką brać dyszę do phva 14 i tej 70cmm ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 lip 2016, 13:37 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 kwie 2008, 20:57
Posty: 673
Lokalizacja: Mogilno
Pojazd: Area 51/Zip SP/EXC530
Dobra kasa czyli ile? 50zł?
Za stówkę kupisz już normalnego sporta, jak chcesz po kosztach to w ogóle wydechu nie zmieniaj.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 lip 2016, 14:13 
*

Rejestracja: 11 wrz 2014, 20:36
Posty: 49
Pojazd: sr50
za 60 :)

a widziales jakiegoś sporta gdzieś za 100 ?

-- 27 lip 2016, 15:13 --

doradź mi proszę w jakie rolki celować do takiego seta...


14mm - dysza 75
cylek 70
leo sp3

chciałby to dziś zamowic i w weekend złożyć




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 lip 2016, 15:35 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 kwie 2008, 20:57
Posty: 673
Lokalizacja: Mogilno
Pojazd: Area 51/Zip SP/EXC530
Widziałem nie raz, wystarczy poszukać.
Co do rolek i dysz to musisz testować, to najlepsza droga.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 lip 2016, 7:17 
*

Rejestracja: 11 wrz 2014, 20:36
Posty: 49
Pojazd: sr50
no tak, najłatwiej powiedzieć "widziałem" :)


allegro, olx, fora, nic nie ma :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 lip 2016, 10:35 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 kwie 2008, 20:57
Posty: 673
Lokalizacja: Mogilno
Pojazd: Area 51/Zip SP/EXC530
Cierpliwości. Wystaw gdzieś ogłoszenie może się trafi.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 sie 2016, 8:27 
*

Rejestracja: 11 wrz 2014, 20:36
Posty: 49
Pojazd: sr50
szukam , nic. :)

-- 04 sie 2016, 9:27 --

hej, panowie, póki nie mogę znaleźć wydechu


to może kupić głowicę do 70 ?


http://allegro.pl/glowica-piaggio-70-80 ... ml#thumb/1


to będzie dobre?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 sie 2016, 10:22 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 kwie 2008, 20:57
Posty: 673
Lokalizacja: Mogilno
Pojazd: Area 51/Zip SP/EXC530
Po co Ci głowica, skoro nie masz cylindra? Porządne cylindry mają głowice w zestawie.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy