Dzisiaj jest 29 lis 2024, 17:27



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 28 lip 2016, 11:07 
*

Rejestracja: 28 lip 2016, 10:53
Posty: 9
Pojazd: Gilera DNA 50
Witam. Mam pewien kłopot z zasysaniem paliwa w mojej Gilerze DNA 50. Chodzi tutaj o to, że skuter nie chce sam zasysać paliwa do gaźnika. Wymieniłem już kranik paliwa, wyczyściłem gaźnik, i sprawdziłem czy nie ma jakichś syfów w baku jak i wężykach. Po kilkukrotnym zaciąganiu przez wężyk od paliwa uda się zaciągnąć go trochę, ale od razu ono się wraca z powrotem. Zastanawiam się czy wina nie leży po stronie pompy paliwa, w sensie, czy że po prostu się nie zapowietrza. Osobie, której uda się rozwiązać problem przy spotkaniu postawię piwo, albo nawet całą kratę, gdyż ten problem już mnie frustruje. :mrgreen:


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 28 lip 2016, 14:22 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8336
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Przedmuchaj wężyki paliwa. Sprawdź również zawór membranowy, przede wszystkim płytki.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 lip 2016, 9:46 
*

Rejestracja: 28 lip 2016, 10:53
Posty: 9
Pojazd: Gilera DNA 50
-- 28 lip 2016, 16:41 --

Mate57 pisze:
Przedmuchaj wężyki paliwa. Sprawdź również zawór membranowy, przede wszystkim płytki.



Wężyk paliwa jest w porządku, sprawdzałem go. Nie sądzę, że może być to wina zaworu membranowego, ponieważ kiedy naleje pod świece paliwa, to normalnie odpala i przez jakieś 5-10 sekund chodzi na wolnych obrotach aż do czasu skończenia się paliwa. Myślałem, że jak go odpale w taki sposób, to sam zassie już paliwo, ale nie ma efektów. Może być to wina kompresji?

-- 31 lip 2016, 10:46 --

Czy może być to ewentualnie wina kompresji?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 sie 2016, 11:04 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
A sprawdziłeś zawór membranowy tak jak pisał kolega UP ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 sie 2016, 12:10 
*

Rejestracja: 28 lip 2016, 10:53
Posty: 9
Pojazd: Gilera DNA 50
4MaticPL pisze:
A sprawdziłeś zawór membranowy tak jak pisał kolega UP ?


Nie sprawdzałem, gdzie on się znajduję?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 sie 2016, 12:57 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
Pod króćcem do którego przykręcasz gaźnik.
Musisz go wyciągnąć i zajrzeć do środka pod światło. Jeśli będziesz widział, że światło przebija się przez szczelinki między płytkami a zaworem to znaczy, że musisz kupić nowe płytki.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 sie 2016, 15:03 
*

Rejestracja: 28 lip 2016, 10:53
Posty: 9
Pojazd: Gilera DNA 50
4MaticPL pisze:
Pod króćcem do którego przykręcasz gaźnik.
Musisz go wyciągnąć i zajrzeć do środka pod światło. Jeśli będziesz widział, że światło przebija się przez szczelinki między płytkami a zaworem to znaczy, że musisz kupić nowe płytki.


Za co właściwie odpowiadają te płytki i cały zawór membranowy?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 sie 2016, 15:53 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
Tak w skrócie to zabezpiecza żeby mieszanka nie wróciła z powrotem do gaźnika, a także utrzymuje odpowiednie ciśnienie w skrzyni korbowej aby mieszanka dostała się bez problemu do cylindra.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 sie 2016, 8:45 
*

Rejestracja: 28 lip 2016, 10:53
Posty: 9
Pojazd: Gilera DNA 50
Okej. Wymienię narazie pompe paliwa, jeśli to nie zadziała to sprawdzę zawór membranowi, i dam znać czy da to efekty. :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 sie 2016, 16:30 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
FREEsoprano W pierwszej kolejności sprawdzaj za koleją, jak koledzy wyżej podpowiadają. Nie jest sztuka kupować poszczególne podzespoły i je wymieniać w ciemno. Jeżeli zaciągasz przewodem paliwowym z kranika, a nie podciśnieniowym to się nie dziw, że paliwa odrobinkę poleci i się cofnie... Ta Twoja "pompka" działa na zasadzie otwierania i zamykania zaworka iglicowego, którego iglica umieszczona jest na takiej jakby gumowej membrance. Jak pomylisz przewody to też paliwo nie poleci.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 sie 2016, 16:41 
*

Rejestracja: 28 lip 2016, 10:53
Posty: 9
Pojazd: Gilera DNA 50
Dobra, a więc sprawa wygląda teraz tak. Wymieniłem pompe paliwa, i udało się zassać skuterowi paliwo. Wszystko oki, paliwo idzie wężem do gaźnika ale jest kolejny problem. Gdy tylko odkręcę manetkę żeby dać wysokie obroty to skuter od razu gaśnie. Czego może być to przyczyna?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 sie 2016, 19:29 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Rozregulowanego gaźnika. Sprawdź na stopce centralnej, czy się wkręca na obroty.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 sie 2016, 9:18 
*

Rejestracja: 28 lip 2016, 10:53
Posty: 9
Pojazd: Gilera DNA 50
Bez znaczenia czy na stopce, czy nie. Za każdym razem jest to samo, czyli po dodaniu gazu skuter od razu gaśnie. Na wolnych obrotach czasem ma tak, że może tak sobie parkotać ciągle, a czasem nawet bez dotykania manetki zdarzy mu się zgasnąć po kilku dłuższych chwilach na wolnych obrotach.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 sie 2016, 16:50 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Czyli jest problem na etapie filtr powietrza, gaźnik (i jego regulacja), króciec dolotowy i ewentualne problemy z podawaniem iskry na świecę zapłonową. Zacząłbym od gaźnika.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 sie 2016, 20:39 
*

Rejestracja: 28 lip 2016, 10:53
Posty: 9
Pojazd: Gilera DNA 50
Więc tak. Sprawdziłem zawór, uszczelniacze, testowałem kilka różnych pompek paliwa i nadal jest problem. Skuter nie daje radę sam wytwarzać podciśnienia, a ja już nie mam pomysłu co to może być. Jakie są wasze sugestie? Co może powodować brak podciśnienia?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 sie 2016, 10:02 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
Może masz gdzieś pęknięty wężyk lub nie ma kompresji.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 sie 2016, 13:56 
*

Rejestracja: 28 lip 2016, 10:53
Posty: 9
Pojazd: Gilera DNA 50
Wężyki były sprawdzone, są wszystkie w porządku. Kompresja jest także dobra.

-- 17 sie 2016, 14:56 --

Problem został rozwiązany. Okazało się, że wina leżała po stronie kranika podciśnienia. Był to jakiś chiński zamiennik w którym była zbyt twarda membranka, wystarczyło zamontować inny zamiennik i wszystko działa już jak należy.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy