Dzisiaj jest 10 lis 2024, 10:11



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 11 sie 2016, 1:19 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 sie 2016, 23:19
Posty: 4
Lokalizacja: Okolice Szczucina
Pojazd: Malaguti F10
Witam panowie ! :D


Dziś chciałem podzielić się z Wami moim problemem z grzaniem się napędu w mojej Maladze...
Wcześniej siedział tam Wariator Hebo, przeciwtalerz z wyłupanymi łopatkami (taki był jak kupiłem) i miałem problem z paskami, mianowicie; na jednym pasku zrobiłem jakieś 150km, na dwóch kolejnych po około 20km, więc stwierdziłem, że tak być nie będzie... :evil: :P
Postanowiłem zajrzeć co może być przyczyną...
Wariator wyglądał tak; :roll: :roll:
http://skroc.pl/wa4ri2at0or
Więc stwierdziłem, że trzeba zamówić wariator i przeciwtalerz z łopatkami i tak zrobiłem... :P
Dziś założyłem nowy wariator, przeciwtalerz, pasek wzmacniany kevlarem, skręciłem wszystko, odpaliłem Malage, przejechałem kilometr/max 2, wjechałem do garażu, ściągnąłem pokrywę żeby zmienić rolki na lżejsze i wariatora, sprzęgła, przeciwtalerza i paska nie dało się dotknąć, bo wszystko parzyło...
Pokrywę mam nawiercaną, a mimo to strasznie się grzeje... :ups: :ups:
Boję się wyjeżdżać dalej niż 5 km od domu i obawiam się, że jeśli dalej tak będzie, to zaraz znowu będę musiał kupić nowy pasek... :cry: :cry:


Moje pytanie brzmi... Przez co On może się tak grzać??

Dodam, że dziś padało i po wjechaniu do garażu z komina i z pokrywy waliło parą... :|
Wiem, że moto musi się grzać, ale nie wydaje mi się, że aż tak... :?: :?



Pozdrawiam ;))




_________________

Malaguti F10

- Cylinder 70ccm
- Sprzęgło Stage6
- Dzwon Stage6
- Gasbox Stage6
- Gaźnik Dellorto 21mm
- Wydech Leo Vince ZX
- Rolki 3x 3,5g + 3x 7,5g
- Stożek


Ostatnio zmieniony 11 sie 2016, 20:49 przez maniek2184, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 11 sie 2016, 7:28 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Grzeje się bo:
1) Masz rozwalone sprzęgło a dokładniej korektor momentu obrotowego.
2) Stosując pasek kewlarowy niszczysz nowy wariator a że on wytrzymuje więcej to korektor momentu mocno go męczy i próbuje go ścierać stąd to duże grzanie. Normalny pasek już byłby prawie w strzępach.
Stosując taki pasek tylko pudrujesz trupa a nie rozwiązujesz problemu.
Paski kewlarowe stosuje się do tuningu min Racing i większych gdzie są przenoszone duże moce.
W serii i klasie sport najlepiej spisuje się zwykły pasek ale wszystkie elementy napędu muszą być sprawne.
Reasumując, trzeba rozebrać sprzęgło, sprawdzić jak chodzi talerz korektora (nie może się ukosować oraz musi chodzić płynnie). Gdy zweryfikujemy stan to wadliwe elementy wymienić, prowadnicę nasmarować i złożyć.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 sie 2016, 20:09 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 sie 2016, 23:19
Posty: 4
Lokalizacja: Okolice Szczucina
Pojazd: Malaguti F10
Można dokładniej? :roll: Jest może jakiś poradnik jak to wszystko zrobić?? Nie znam się na tym zbyt dobrze... Sprzęgło ściągnę, wyciągnę sprężyne centralną i na tym moje umiejętności się kończą... A co dalej?? :ups:




_________________

Malaguti F10

- Cylinder 70ccm
- Sprzęgło Stage6
- Dzwon Stage6
- Gasbox Stage6
- Gaźnik Dellorto 21mm
- Wydech Leo Vince ZX
- Rolki 3x 3,5g + 3x 7,5g
- Stożek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 sie 2016, 7:58 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
No to "co" zostanie ci w rękach jak wyjmiesz sprężynę i sprzęgło po prostu wymienić na nowe.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 sie 2016, 14:48 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 sie 2016, 23:19
Posty: 4
Lokalizacja: Okolice Szczucina
Pojazd: Malaguti F10
Korektor momentu?? Czyli 'to, co średnio kosztuje ponad 1000tys zł? :? :? :? :?




_________________

Malaguti F10

- Cylinder 70ccm
- Sprzęgło Stage6
- Dzwon Stage6
- Gasbox Stage6
- Gaźnik Dellorto 21mm
- Wydech Leo Vince ZX
- Rolki 3x 3,5g + 3x 7,5g
- Stożek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 sie 2016, 10:40 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
A kto ci powiedział, że musisz kupić nowy wyczynowy korektor ? Za około 320zł masz na mielochu cały komplet RMS czyli dzwon, sprzęgło i korektor. A jak nie chcesz nowego to na alledrogo lub olx kupujesz używany za 50zł.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 sie 2016, 22:48 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 sie 2016, 23:19
Posty: 4
Lokalizacja: Okolice Szczucina
Pojazd: Malaguti F10
Fakt, na olx-ie jeszcze nie patrzylem :D
Dzwon jest Stage a sprzeglo Hebo i jeszcze raczej nie trzeba wymieniac :D
Jak wymienie korektor to napisze czy problem rozwiazany, narazie dzieki :D




_________________

Malaguti F10

- Cylinder 70ccm
- Sprzęgło Stage6
- Dzwon Stage6
- Gasbox Stage6
- Gaźnik Dellorto 21mm
- Wydech Leo Vince ZX
- Rolki 3x 3,5g + 3x 7,5g
- Stożek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 sie 2016, 7:48 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
No ale też można chińskie kupić za 70 zł ;)




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy