Dzisiaj jest 06 lut 2025, 15:01



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 04 paź 2016, 18:15 
*

Rejestracja: 28 wrz 2016, 19:54
Posty: 104
Pojazd: skuter
Witam posiadam skuter 4t .Jaka jest wada ? po odkręceniu manetki do połowy jest ok idzie dobrze po przekroczeniu połowy zero reakcji nie dusi go i nie przyspiesza , czy taki objaw może być spowodowany nieszczelnymi zaworami?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 04 paź 2016, 18:19 
**

Rejestracja: 29 kwie 2010, 5:46
Posty: 214
Lokalizacja: Rybnik
Pojazd:
Taki objaw może być spowodowany blokadą gaźnika ;). Odkręć czarną lub "złotą" pokrywkę z góry gaźnika i zobacz czy nie jest w nią wkręcona śrubka ;).




_________________

SCOOTER TUNING IS NOT A CRIME!!!
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 paź 2016, 18:30 
*

Rejestracja: 28 wrz 2016, 19:54
Posty: 104
Pojazd: skuter
Niema żadnych śrubek testowałem dwa gazniki i skutek prawie taki sam jeden gaznik z przepustnicą 16 drugi przepustnica 16

-- 04 paź 2016, 19:30 --

nigdy nie miałem żadnych problemów zawsze rozwiązywałem sam a tu czarna magia




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 paź 2016, 18:31 
**

Rejestracja: 29 kwie 2010, 5:46
Posty: 214
Lokalizacja: Rybnik
Pojazd:
A patrzyłeś jak otwiera się przepustnica na połowie manetki a jak na całej?




_________________

SCOOTER TUNING IS NOT A CRIME!!!
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 paź 2016, 18:34 
*

Rejestracja: 28 wrz 2016, 19:54
Posty: 104
Pojazd: skuter
Właśnie tego nie sprawdzałem

-- 04 paź 2016, 19:34 --

zaraz sprawdę mam go pod ręką




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 paź 2016, 18:35 
**

Rejestracja: 29 kwie 2010, 5:46
Posty: 214
Lokalizacja: Rybnik
Pojazd:
A więc gorąco zachęcam do sprawdzenia i opublikowania rezultatów ;).




_________________

SCOOTER TUNING IS NOT A CRIME!!!
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 paź 2016, 18:38 
*

Rejestracja: 28 wrz 2016, 19:54
Posty: 104
Pojazd: skuter
pracuje prawidłowo ale wiesz co chyba zakupię nowy gaznik ten się wysłużył

-- 04 paź 2016, 19:38 --

ale jak wcześniej wspomniałem czy to może być przyczyna nieszczelnych zaworów?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 paź 2016, 18:40 
**

Rejestracja: 29 kwie 2010, 5:46
Posty: 214
Lokalizacja: Rybnik
Pojazd:
Możesz je wyregulować ale wątpię żeby to było przez nieszczelność. bo inaczej nie chodził by w ogóle ;).




_________________

SCOOTER TUNING IS NOT A CRIME!!!
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 paź 2016, 18:43 
*

Rejestracja: 28 wrz 2016, 19:54
Posty: 104
Pojazd: skuter
Kurcze myślę podobnie Zachodzę w głowe w czym problem




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 paź 2016, 18:44 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:20
Posty: 346
Lokalizacja: między Bugiem a Odrą
Pojazd: Dwa kółka z silnikiem 125ccm
pawel71 pisze:
czy to może być przyczyna nieszczelnych zaworów?

Nieszczelne zawory to spadek kompresji i problemy z uruchamianiem silnika + znaczący spadek mocy (jeśli uda się go odpalić).




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 paź 2016, 18:50 
*

Rejestracja: 28 wrz 2016, 19:54
Posty: 104
Pojazd: skuter
pod górkę 40 45 km/h z górki i po prostej ale po długim rozpędzeniu 70 - 80km/h przyspieszenie jak pisałem na początku do 30 km/h ok i potem bardzo marnie mu to idzie Z odpaleniem niema problemu pali na dotyk nawet po trzech dniach przerwy w jezdzie

-- 04 paź 2016, 19:50 --

pisałem o jezdzie w dwie osoby




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 paź 2016, 19:25 
**

Rejestracja: 29 kwie 2010, 5:46
Posty: 214
Lokalizacja: Rybnik
Pojazd:
Regulacja napędu od podstaw może dać pożądane efekty albo po prostu nie ma już tyle mocy ;). A co do jazdy pod górkę to wiesz górka górce nie równa xD.




_________________

SCOOTER TUNING IS NOT A CRIME!!!
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 paź 2016, 21:40 
*

Rejestracja: 28 wrz 2016, 19:54
Posty: 104
Pojazd: skuter
ja mówię o górach w Wałbrzycu to nie kąt nachylenia 15 stopni tylko 25 -45 czasami i więcej i dłógość ok 10 km non stop

-- 04 paź 2016, 22:32 --

Tłok cylinder głowica są nowe przejechane ok 50 km od nowości

-- 04 paź 2016, 22:40 --

sprzęgło nowe nie mam zamiaru zrobienia z jego (ścigacza) chcę tylko by w miarę przyzwoicie jechał jak wcześniej .Przerwy na zaworach ustawione ssący 0.5 wydech 0.8 nic nie klepie na dotyk pali wykop do pewnego momentu nawet ok i nagle czapa lipa i to jest dziwne. Zamówiłem nowy gażnik króciec zobaczymy może coś to pomoże ? jeśli nie silnik pójdzie na części i pomyślę nad nowym z sklepu silnikiem




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 paź 2016, 11:01 
**

Rejestracja: 29 kwie 2010, 5:46
Posty: 214
Lokalizacja: Rybnik
Pojazd:
No to powiem Ci jak Ty nim po Wałbrzychu jeździsz to i tak nieźle pod górki drapie xD. Byłem w Wałbrzychu nie raz i wiem, że pod niektóre to ja nawet Forda Focusa 1.6 diesel musiałem nieźle gonić xD.




_________________

SCOOTER TUNING IS NOT A CRIME!!!
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 paź 2016, 11:39 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:20
Posty: 346
Lokalizacja: między Bugiem a Odrą
Pojazd: Dwa kółka z silnikiem 125ccm
pawel71 pisze:
tylko 25 -45 czasami i więcej i dłógość ok 10 km non stop

No bez przesady! 45° to mało który samochód z napędem na 4 buty podjedzie (nawet te z Islandii mają z tym kłopot), a skuter sam zgaśnie jak tylko z daleka zobaczy takie wzniesienie :D
pawel71 pisze:
Tłok cylinder głowica są nowe przejechane ok 50 km od nowości

To żaden argument. Może siąść i po 2 km.
pawel71 pisze:
ssący 0.5 wydech 0.8 nic nie klepie

Dziwne..... Samochód czasami ma 0.2 i potrafi klepać :D . Zapomniałeś wstawić jednego zera: 0.05 i 0.08.

Ogólnie masz do przejrzenia cały napęd i jego zasilanie. Zacznij od napędu: pasek, wariator, sprzęgło, korektor (sprawdź i przesmaruj), czystość całego napędu czy nie jest zaoliwiony etc. Potem weź się za ogląd gaźnika i szczelność całości, elektryka (głównie chodzi o zapłon). Możliwości masz od groma (roboty też).




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 paź 2016, 20:34 
*

Rejestracja: 28 wrz 2016, 19:54
Posty: 104
Pojazd: skuter
Sprzęgło nowe pasek nowy miska zdjęta zero jakiegokolwiek smaru oleju itp na tym pasku i sprzęgle testowałem inny skuter chodzi bez zarzutu jutro będę miał nowy gażnik zobaczymy co to da gdyby było coś z głowicą lub cylindrem niemiałby takiego kopa nawet na początku a uwierz , że do 30 35 km/h jest moment tylko dalej masakra co do elektryki no cóż co tam może być nie tak zapłon jest w stałym punkcie nie regulujesz platyn nie masz więc co do sprawdzania jutro dostanę nowy gaznik kruciec ssący podkładkę ebonitową blokadę wariatora wtedy sprawdzę rolki

-- 05 paź 2016, 13:39 --

Smok Telesfor przyjedz do Wałbrzycha zabiorę Cię do Zagorza Śląskiegi i zobaczysz jaki jest stromy wyjazd na nogach cięrzko iść a skuter wjechał w dwójkę a jednak 25/h ale wdrapał się

-- 05 paź 2016, 14:13 --

Co do szczelinomierza fakt zapomniałem o zerze przyznaję

-- 05 paź 2016, 14:17 --

co do czerwonych sprężynek na sprzęgle dziś sprawdziłem z ciekawości reakcja jest taka troszkę odkręcę manetke skuter zaraz rusza przy 40 - 50 km /h silnik pracuje równo i nie męczy się ale problem nadal zostaje druga połowa gazu nadal bez reakcji

-- 05 paź 2016, 21:34 --

AWARIA USUNIĘTA




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 paź 2016, 10:25 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:20
Posty: 346
Lokalizacja: między Bugiem a Odrą
Pojazd: Dwa kółka z silnikiem 125ccm
pawel71 pisze:
co do elektryki no cóż co tam może być nie tak zapłon jest w stałym punkcie nie regulujesz platyn nie masz więc co do sprawdzania

Nie jest w stałym punkcie tylko się zmienia przy przekroczeniu (chyba) 2700 obr/min. Po to jest na kole zamachowym znacznik 'F' z dwoma kreskami, żeby to sprawdzić stroboskopem czy zapłon dobrze pracuje.
pawel71 pisze:
przyjedz do Wałbrzycha

Za daleko ;)
pawel71 pisze:
co do czerwonych sprężynek na sprzęgle dziś sprawdziłem z ciekawości reakcja jest taka troszkę odkręcę manetke skuter zaraz rusza

To znaczy że te co założyłeś są bardziej miekkie niż te co były w sprzęgle. Silnik rusza z niższych obrotów więc start możesz mieć ciut gorszy (na niższych obrotach nie ma jeszcze mocy).




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 paź 2016, 10:32 
*

Rejestracja: 28 wrz 2016, 19:54
Posty: 104
Pojazd: skuter
Na przyszłość jak zmienić zapłon ws jaki sposób jeśli nie będzie dobrze ustawiony?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 paź 2016, 12:35 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:20
Posty: 346
Lokalizacja: między Bugiem a Odrą
Pojazd: Dwa kółka z silnikiem 125ccm
Wymieniasz moduł na nowy, sprawny. Choć (teoretycznie) nie powinno się z nim nic stać.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 paź 2016, 17:18 
*

Rejestracja: 28 wrz 2016, 19:54
Posty: 104
Pojazd: skuter
jaki byś polecił moduł? mam zwykły skuter 4t Sowa

-- 06 paź 2016, 18:15 --

Mam zwykły wariator seryjny sprzęgło założyłem seryjne wszystko bez modyfikacji i rusza na minimalnym gazie ,może zmienić rolki na lżejsze? Mowa o drugim komplecie napędowym

-- 06 paź 2016, 18:18 --

Ile x 1000 obrotów osiągnie silknik 4t 139qmb




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy