Dzisiaj jest 26 lis 2024, 10:00



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 26 paź 2016, 17:00 
*

Rejestracja: 18 wrz 2016, 20:29
Posty: 50
Pojazd: Yamaha TZR 2007
Witam. Zauważyłem, że od jakiegoś czasu dziwny dzwięk wydobywa się z mojego silnika. Najbardziej słychać to na początku oraz na końcu filmu, który zamieszczam poniżej. Sprawdzałem cylinder - jak nowy, łożysko korbowodu dolne nie ma luzów. Gdy składałem cylinder zauważyłem, że gdy tłok jest w swoim najniższym położeniu to kanał jest zasłonięty około 0.5mm przez tłok tak jakby był za wysoki, lecz jest wszystko dobrze. Czy może to być rozwiązaniem, że zamiast uszczelki pod cylinder mam silikon? Dodatkową sprawą jest to, że gdy zakręcę go do ok. 10.000rpm to schodzi z obrotów, zatrzymuje się na 2,5-3 tyś i po chwili schodzi na wolne. Normalnie odpala bez ssania, iglica na najwyższym ząbku - mało paliwa, dysza 115. Od razu mówię, simmeringi wymieniane. Z wydechu nie kopci na wolnych, lecz leci dym gdy go wyżej zakręcę(normalna sprawa, bo przecież to dwusuw, dodatkowo jest dość zimno) Dodatkową sprawą jest to, że nie raz gdy jadę i redukuję na dół to wrzucę trójkę i już niżej nie mogę - tak jakbym wrzucił jedynkę, zwolnię trochę i wtedy już dwójka i jedynka wchodzi. Załączam poniżej zdjęcia świecy(sory za jakość, lecz nie mogłem złapać ostrości :roll: , świeca wymieniana mniej niż 100km temu na BR8ES) oraz film:
Mam membranę malossiego VL6 z założonym takim plastikowym stożkiem oraz króciec, który prawdopodobnie jest zablokowany(malutki prostokącik od zewnętrznej strony
https://c.allegroimg.com/original/012f6 ... f65070a73c) Jeżeli to zdejmę i rozwiercę to przybędzie mi mocy?
Obrazek
Obrazek

https://www.youtube.com/watch?v=JkznhoNByMA




_________________

Yamaha TZR 50 BLUE WHITE 2007

Cylinder: Polini 80 Porting + frezowanie karterów pod większy cylinder
Gaznik: PWK 24 + Polini Airbox
Wał: Top Racing HQ
Sprzęgło: Polini Evolution
Wydech: Voca Rookie


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 26 paź 2016, 17:20 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
To brzmi trochę na kończące się pierścienie przy wyższych obrotach silnika.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 paź 2016, 17:45 
*

Rejestracja: 18 wrz 2016, 20:29
Posty: 50
Pojazd: Yamaha TZR 2007
Pionowe rysy na tłoku od góry aż do pierścieni od strony gaznika swiadczą o spuchnięciu tłoka?(pytanie dot. cylindra marki Motoforce, znalazłem w garażu)




_________________

Yamaha TZR 50 BLUE WHITE 2007

Cylinder: Polini 80 Porting + frezowanie karterów pod większy cylinder
Gaznik: PWK 24 + Polini Airbox
Wał: Top Racing HQ
Sprzęgło: Polini Evolution
Wydech: Voca Rookie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 paź 2016, 17:55 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Rozwierć ten wlot króćca bo tylko osłabia silnik = zmniejsza smarowanie = zmniejsza żywotność. 10k rpm to trochę mało jak na ten cyl i wydech. Uszczelka pod cylem ma wpływ na osiągi silnika no ale jeśli się nie zna to płaci się za ten brak. Kolor świecy nic nie mówi bo żeby było to wiarygodne to należy pare kilometrów zrobić na max gazie ciągiem. Co do dźwięku to wiele rzeczy może wydawać, zjechane pierścienie to przerywanie, plucie olejem, spadek mocy, słaby dół, większe spalanie a to raczej wykluczone. Wklej zdjęcie tłoka to będzie wiadome. A czy pierścienie zjechane to zdejmij z tłoka i wsuń do cyla tam gdzie tłok pracuje, zmierz przerwę między końcami szczelinomierzem.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 paź 2016, 18:05 
*

Rejestracja: 18 wrz 2016, 20:29
Posty: 50
Pojazd: Yamaha TZR 2007
Na luzie wkręca się poza skalę a na szóstce 10.500-10.700(słaby wydech), lecz to 10.000 to podałem orientacyjnie gdy nagrywałem film. Co do uszczelki pod cylinder, nie może być sylikonu?
Czy taki tłok można założyć po wyszlifowaniu na równo tych ostrych krawędzi? Okna są zamykane, a stało się tak gdy silnik pojechał do mechanika aby odkręcił nakrętkę pneumatem.
Obrazek
Obrazek




_________________

Yamaha TZR 50 BLUE WHITE 2007

Cylinder: Polini 80 Porting + frezowanie karterów pod większy cylinder
Gaznik: PWK 24 + Polini Airbox
Wał: Top Racing HQ
Sprzęgło: Polini Evolution
Wydech: Voca Rookie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 paź 2016, 20:31 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Wywal ten tłok, tak się kończy jeżdżenie po mechanikach...ciesz się że korba cała.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 paź 2016, 21:04 
*

Rejestracja: 18 wrz 2016, 20:29
Posty: 50
Pojazd: Yamaha TZR 2007
A czy te rysy pionowe w czymś przeszkadzają? Czyli jednak to brzęczenie to wina pierścieni?




_________________

Yamaha TZR 50 BLUE WHITE 2007

Cylinder: Polini 80 Porting + frezowanie karterów pod większy cylinder
Gaznik: PWK 24 + Polini Airbox
Wał: Top Racing HQ
Sprzęgło: Polini Evolution
Wydech: Voca Rookie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 paź 2016, 21:40 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Czy to przeszkadza? Tłok nie ma prawa mieć żadnych rys/pęknięć, tu się każda jedna tysięczna milimetra liczy chyba że się robi na pałe to potem nie ma co się dziwić że słabo jedzie. Coś luźne jest, może łożyska wału padnięte. Jak można w ogóle składać na silikon zamiast uszczelki? Karygodne!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 paź 2016, 17:05 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Prezes Dxmin pisze:
Co do uszczelki pod cylinder, nie może być sylikonu?

Dając sam silikon pod cylinder to jednocześnie zmieniasz squish. Jeżeli ta odległość pomiędzy denkiem tłoka, a głowicą będzie zbyt mała to szybciej wykończysz silnik. Przeważnie dochodzi wtedy do spalania stukowego. Co do tego brzęczenia to i tak obstawiam, że to pierścienie zaczęły dzwonić. Za jakiś czas będą problemy z odpalaniem, utrata mocy itp.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 paź 2016, 17:40 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 paź 2013, 13:48
Posty: 377
Pojazd: piaggio typhoon
U mnie stukało tak. https://youtu.be/JPx3Ov4aG-o
https://youtu.be/OFFCGwlbi_A7 Padło łożysko korby na wale, luz góra dół był koło 1mm.




_________________

Chcesz wiedzieć czym jeżdże?

https://www.facebook.com/typhoon.il/?fref=ts




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 paź 2016, 21:48 
*

Rejestracja: 18 wrz 2016, 20:29
Posty: 50
Pojazd: Yamaha TZR 2007
Zdjąłem głowicę, wrzuciłem bieg i zacząłem go 'odpalać z pychu'. Slychac takie klekotanie też gdy tłok się rusza, to igiełko czy pierścienie? Jakie są objawy zużytego igiełkowego?

Czy kosz sprzęgłowy wyrabia sie gdy strzela się ze sprzęgła podczas zmiany biegów czy tylko podczas stawiania na gumę?




_________________

Yamaha TZR 50 BLUE WHITE 2007

Cylinder: Polini 80 Porting + frezowanie karterów pod większy cylinder
Gaznik: PWK 24 + Polini Airbox
Wał: Top Racing HQ
Sprzęgło: Polini Evolution
Wydech: Voca Rookie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 paź 2016, 6:42 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
No jak ciągle stawiasz na koło i strzelasz ze sprzęgła to się nie dziwię, że różne kwiatki wychodzą. Cały czas się dziwię osobom które nie szanują swoich sprzętów i na własne życzenie niszczą sprzęt a później się dziwią, ze coś nie halo.
Jak dbasz tak masz.... to takie przysłowie...




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 paź 2016, 7:33 
*

Rejestracja: 18 wrz 2016, 20:29
Posty: 50
Pojazd: Yamaha TZR 2007
O co sie spinasz? Mam ja od 1.5 roku i ani razu nie palilem laka ani stawialem na kolo. Pytam sie tylko. Jak nie wiesz tobpo co sie udzielasz




_________________

Yamaha TZR 50 BLUE WHITE 2007

Cylinder: Polini 80 Porting + frezowanie karterów pod większy cylinder
Gaznik: PWK 24 + Polini Airbox
Wał: Top Racing HQ
Sprzęgło: Polini Evolution
Wydech: Voca Rookie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 paź 2016, 9:27 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Twoje pytanie dało ukierunkowanie plus opis problemu i wnioski same idą. Jeśli dbasz i nie robisz krzywdy maszynie to tylko pogratulować i życzyć rozwiązania pozytywnego problemu.

Co do meritum to jeszcze powiedz, gdzie jest reszta tego tłoka.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 paź 2016, 21:51 
*

Rejestracja: 18 wrz 2016, 20:29
Posty: 50
Pojazd: Yamaha TZR 2007
Doszedłem do tego skąd to dochodzi. Jest to ze skrzyni biegów, a nie wału. Zauwazyl;em takze ze walek na ktorym zamontowany jest kosz sprzeglowy, da się go wcisnąć kilka milimetrow a nastepnie wyciagnac. Co to?




_________________

Yamaha TZR 50 BLUE WHITE 2007

Cylinder: Polini 80 Porting + frezowanie karterów pod większy cylinder
Gaznik: PWK 24 + Polini Airbox
Wał: Top Racing HQ
Sprzęgło: Polini Evolution
Wydech: Voca Rookie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 lis 2016, 17:27 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sty 2015, 17:04
Posty: 998
Lokalizacja: Kolonia Bodzanowska, woj. KUJ-POM
Pojazd: Apka AF1 50/78 89r
Podkładki skrzyni ;)


Prezes Dxmin pisze:
O co sie spinasz? Mam ja od 1.5 roku i ani razu nie palilem laka ani stawialem na kolo. Pytam sie tylko. Jak nie wiesz tobpo co sie udzielasz


Co od tego to raczej Ty się spiąłeś, zasugerowałeś to co możesz robić z moto, a potem się oburzyłeś, że zwrócił Ci uwagę...




_________________

Piszę po polsku!
No... Przynajmniej staram się :)


Chcesz naklejki lub gadżety na skuter lub moto za free wbij tutaj :D

Apka od CHEJMaN'a :D Klik, klik! :D

Instalcje elektryczne do sqt/ moto na zamówienie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 lis 2016, 19:34 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
bartekchejman pisze:
Co od tego to raczej Ty się spiąłeś, zasugerowałeś to co możesz robić z moto, a potem się oburzyłeś, że zwrócił Ci uwagę...



Daj spokój kolego. Wiem, że się denerwujesz ale chyba szkoda "nafty". Też mam "delirium", kiedy ktoś pyta o szczegóły techniczne i zataja pewne i bardzo ważne szczegóły i jest zły na cały świat. A szczególnie, kiedy mama zrobiła złe kanapki i "trza" się wyżyć. Odpuść, bo szkoda zdrowia.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy