Dzisiaj jest 26 lis 2024, 9:13



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 03 lis 2016, 18:35 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2015, 15:21
Posty: 59
Lokalizacja: Słupsk
Pojazd: NRG Mc3
Cześć ostatnio jadąc do szkoły, skuter mi zgasł (tak paliwo było) zepchałem go na pobocze i próbuje odpalić, dobra odpalił dodałem lekko gazu i zgasł znowu i już nie chciał odpalić. Gdy wracałem ze szkoły próbowałe go odpalić na rozrusznik i nic to pokopałem go kilka razy i odpalił poczekałem około 5 min aby sie rozgrzał i pojechałem do domu, gdy jechałem usłyszałem jakiś dziwny dzwięk z silnika (tak jakby coś ocierało) słycha szczególnie jak dodaje gazu poniżej filmik:
https://youtu.be/49LXOLkIEEM


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 04 lis 2016, 17:41 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Brzmi to jak padnięte turbo :D A tak na poważnie to odkręć wariator, złap za wał i sprawdź, czy Ci łożyska nie padły. Jeżeli nie ma luzów to zaleciłbym zaglądnąć do cylindra i sprawdzić stan łożysk igiełkowych oraz pierścieni tłokowych, bo może jesteś na dobrej drodze do czegoś podobnego: Obrazek
Nie wykluczone, że to coś innego np. w komentarzu pod filmikiem ktoś podał zawór membranowy i może to być też przyczyną, bo jak odłamie się kawałek membranki i wciągnie ją do cylka to jest lipa.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 lis 2016, 20:59 
*

Rejestracja: 07 sie 2016, 10:29
Posty: 107
Lokalizacja: Gdańsk
Pojazd: Piaggio nrg mc3 180ccm 2t SWAP
Imię: Kacper
Dokładnie tak jak pisałem a YT sprawdziłbym zawór membranowy




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 lis 2016, 10:44 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2015, 15:21
Posty: 59
Lokalizacja: Słupsk
Pojazd: NRG Mc3
Kacpero99 pisze:
Dokładnie tak jak pisałem a YT sprawdziłbym zawór membranowy



Tak właśnie zrobię tylko muszę najpierw sobie torx'a zakupić




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 lis 2016, 12:55 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Nie lepiej zakupić zestaw kluczy, które w przyszłości się przydadzą?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 lis 2016, 13:29 
*

Rejestracja: 07 sie 2016, 10:29
Posty: 107
Lokalizacja: Gdańsk
Pojazd: Piaggio nrg mc3 180ccm 2t SWAP
Imię: Kacper
seweryn1976 pisze:
Kacpero99 pisze:
Dokładnie tak jak pisałem a YT sprawdziłbym zawór membranowy



Tak właśnie zrobię tylko muszę najpierw sobie torx'a zakupić



Prawdopodobnie potrzebujesz torxa z "dziurką" piszę żebyś nie musiał dwa razy latać do sklepu.


Obrazek

-- 05 lis 2016, 14:29 --

Gummma pisze:
Nie lepiej zakupić zestaw kluczy, które w przyszłości się przydadzą?


Taka prawda ja zainwestowałem w zestaw kluczy nasadowych+różne różniaste końcówki :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 lis 2016, 20:29 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2015, 15:21
Posty: 59
Lokalizacja: Słupsk
Pojazd: NRG Mc3
Dzisiaj patrzałem i membrany są całe i na tłoku są całe pierścienie, ale wydaje mi się że go lekko przytarłem chyba bo tłok miał taki czrano-brązowy kolor przy pierścieniach. Co o tym myślicie??
A i jak sprawdzić czy pompka oleju podaje?? Orientujecie się ile płynu chłodniczego wchodzi do całego układu w mc3??




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 lis 2016, 22:31 
*

Rejestracja: 07 sie 2016, 10:29
Posty: 107
Lokalizacja: Gdańsk
Pojazd: Piaggio nrg mc3 180ccm 2t SWAP
Imię: Kacper
ten czarno-brązowy kolor na tłoku to chyba od tego że pierścienie przepuszczają lekko olej
Co do płynu to z tego co kojarzę na zbiorniczku jest min i max




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 lis 2016, 8:15 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
seweryn1976 pisze:
tłok miał taki czrano-brązowy kolor przy pierścieniach. Co o tym myślicie??

Jest to normalne zjawisko. Jeżeli to przebarwienie sięga daleko poniżej pierścieni to albo był spaprany etap osadzania się pierścieni albo już są zużyte i przepuszczają. Sprawdzałeś luzy na łożyskach wału korbowego?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 lis 2016, 9:48 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2015, 15:21
Posty: 59
Lokalizacja: Słupsk
Pojazd: NRG Mc3
Kacpero99 pisze:
Co do płynu to z tego co kojarzę na zbiorniczku jest min i max


No tak a ile to jest ten max?? 1L?

A luzów na łożyskach nie sprawdzałem ale ma luz na tej korbie są luzy




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 lis 2016, 10:08 
*

Rejestracja: 07 sie 2016, 10:29
Posty: 107
Lokalizacja: Gdańsk
Pojazd: Piaggio nrg mc3 180ccm 2t SWAP
Imię: Kacper
Co do płynu to nie wiem ile dokładnie czy litr czy dwa, kup litr zalej odpowietrz układ i zobacz czy trzeba dolać więcej czy nie.
Luzy na korbie są na boki czy góra/dół ? :(

Też będę wymieniał płyn chłodniczy to jak wymienię szybciej od ciebie to napiszę ile weszło. :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 lis 2016, 11:06 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
seweryn1976 pisze:
A luzów na łożyskach nie sprawdzałem ale ma luz na tej korbie są luzy



To sprawdź, bo łożyska potrafią hałasować w różny sposób. Luzy na korbie mogą się wydawać ogromne, jak złapałeś za tłok.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 lis 2016, 12:37 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2015, 15:21
Posty: 59
Lokalizacja: Słupsk
Pojazd: NRG Mc3
Łapałem za korbę i są na boki a łożyska później sprawdzę ale wydaje mi się że nie ma bo poprzedni właściciel wymieniał i jak ostatnio coś robiłem to sprawdzałem od strony magneta i nie było później jeszcze sprawdzę od wariatora.
Kacpero99 pisze:
Co do płynu to nie wiem ile dokładnie czy litr czy dwa, kup litr zalej odpowietrz układ i zobacz czy trzeba dolać więcej czy nie.
Luzy na korbie są na boki czy góra/dół ? :(

Też będę wymieniał płyn chłodniczy to jak wymienię szybciej od ciebie to napiszę ile weszło. :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 lis 2016, 12:51 
*

Rejestracja: 07 sie 2016, 10:29
Posty: 107
Lokalizacja: Gdańsk
Pojazd: Piaggio nrg mc3 180ccm 2t SWAP
Imię: Kacper
Na boki może być luz :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 lis 2016, 13:15 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2015, 15:21
Posty: 59
Lokalizacja: Słupsk
Pojazd: NRG Mc3
Ok . A zrobiłbyś zdjęcie mocowania nóżki bocznej do ramy u siebie w mc3 bo u mnie poprzedni właściciel sam tam coś spawał i odpadło wszystko?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 lis 2016, 17:16 
*

Rejestracja: 07 sie 2016, 10:29
Posty: 107
Lokalizacja: Gdańsk
Pojazd: Piaggio nrg mc3 180ccm 2t SWAP
Imię: Kacper
Tak wygląda kopka ten kawałek Metalu prostokątny wkładasz w dziurę która jest w ramie i tyle.
Zaraz pójdę do piaggio i zrobię zdjęcie.

Obrazek


Obrazek

-- 06 lis 2016, 17:42 --

ten prostokątny kawałek metalu wkładasz w to miejsce (ten kwadracik) i przykręcasz stopkę śrubą :wink:


Obrazek


Obrazek


Obrazek

-- 06 lis 2016, 18:16 --

Potrzebujesz jakiś części ? Bo mam parę na sprzedaż :P :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy