Dzisiaj jest 23 lis 2024, 4:30



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 19 sty 2017, 10:10 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 gru 2016, 14:27
Posty: 17
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Malaguti F12
Imię: Mateusz
Witam. Mam pewien problem jednak nie wiem co moze byc tego przyczyna. Otoz w ciagu 2 miesiecy rozsypaly mi sie 3 lozyska igielkowe przez co zatarly sie 2 cylindry. Wie ktos czym to moze byc spowodowane? Z gory dzieki


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 19 sty 2017, 12:34 
***

Rejestracja: 13 cze 2012, 18:49
Posty: 1126
Pojazd: kymco s9
Jakieś markowe te łozyska cylinder 50 czy 70 , przyjrzyj się główce korbowodu może jakieś uszkodzenia , wyrobiona jaki przebieg wału




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 sty 2017, 17:41 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sty 2015, 17:04
Posty: 998
Lokalizacja: Kolonia Bodzanowska, woj. KUJ-POM
Pojazd: Apka AF1 50/78 89r
2 miesiące i 2 wymiany cylindrów, wnioskuję z tego, że jakiś zestawów po 300 zeta czy więcej nie kupowałeś (choć to tylko przypuszczenie) więc pewnie coś z niższej półki (absolutnie niczego tu nie neguję, nie obraź się :cool: ) i pewnie łożysko też z niego wziąłeś, jop? Jeśli miałeś jakiś inne (czyt. markowe) to sprawdź luz na korpie i czy główka nie ma jakiś wyraźnych zużyć.




_________________

Piszę po polsku!
No... Przynajmniej staram się :)


Chcesz naklejki lub gadżety na skuter lub moto za free wbij tutaj :D

Apka od CHEJMaN'a :D Klik, klik! :D

Instalcje elektryczne do sqt/ moto na zamówienie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 sty 2017, 18:21 
***

Rejestracja: 13 cze 2012, 18:49
Posty: 1126
Pojazd: kymco s9
Pewnie , na tanich cylindrach cała Azja jeździ , łożyska lepiej dawać dobre , pytanko po pierwszym ,,wypadku " rozpoławiałeś silnik , jak nie to mogło coś zostać i doprowadzić do drugiego zatarcia




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 sty 2017, 14:12 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 gru 2016, 14:27
Posty: 17
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Malaguti F12
Imię: Mateusz
bartekchejman, no wiadomo ze takich cylindow nie wsadzalem, raz mi robil mechanik to poszlo, potem cylek od kolegi po taniosci kupowalem. Co do lozysk to nie bralem jakos najtanszych.


jarek2176, nie rozpolawialem bo poprzedni wlasciciel wyrobil wszystkie sruby od rozpolawiania. I wlasnie chcialem rozpolowic teraz ale nie mam pomyslu jak te sruby odkrecic. Jakies pomysly?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 sty 2017, 16:19 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2015, 19:34
Posty: 434
Lokalizacja: Szczecin
Pojazd: Aprilia SR
Co do rozpołowienia silnika . Jeżeli śruby to imbusy to bierzesz bita/końcówkę torxa i nabijasz w imbusa i zdecydowanym ruchem odkręcić i musi puścić .

Ogarniaj vivacity chętnie śledzę temar bo ciekawie się zapowiada .




_________________

Aprilia Sr'ka By Macieek
aprillia-sr-50-70-by-macieek-nowe-lampy-t415051.html
Wpadniesz do Sr'ki ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 sty 2017, 12:52 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 gru 2016, 14:27
Posty: 17
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Malaguti F12
Imię: Mateusz
Wynalazca, tak, sruby to imbusy , jednak za nic nie moge torxa wbic.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 sty 2017, 17:34 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sty 2015, 17:04
Posty: 998
Lokalizacja: Kolonia Bodzanowska, woj. KUJ-POM
Pojazd: Apka AF1 50/78 89r
Pupciarider pisze:
Co do lozysk to nie bralem jakos najtanszych.


Tzn jakie?



Nie możesz wbić torxa to spróbuj minimalnie mniejszym, tylko wcześniej lepiej weź przecinaczek czy coś płaskiego ostrego i spróbuj w bok łba śruby kilka razy uderzyć pod takim kontem aby miała oda skłonność do odkręcenia się, później wbijasz torxa, tylko wyczyść śrubki aby wlazł on do końca i odkręcając pamiętaj aby był on w osi śruby, bo lekko skrzywisz i Ci wyskoczy obrabiając ją.

Wcześniej możesz też zdecydowanymi ruchami kilka razy uderzyć w śrubę, ostatecznością jest przecięcie łba przez środek tak aby można ewentualnie użyć płaskiego śrubokręta ale tutaj dużą rolę gra położenie śruby, przydać może się multiszlifierka.

To nie pomaga? Bierzesz wkrętarkę/ wiertarkę i rozwiercasz łeb, nie wiem jak jest u Cb w silniku ale albo lewy albo prawy karter nie ma gwintu (ten w którym są łby :P ) więc możesz się wwiercić MINIMALNIE! w niego mniejszym wiertłem.

W sumie jak już wszytko wymieniam to możesz też przedłużenie do śruby dospawać i ją wtedy wykręcisz :P




_________________

Piszę po polsku!
No... Przynajmniej staram się :)


Chcesz naklejki lub gadżety na skuter lub moto za free wbij tutaj :D

Apka od CHEJMaN'a :D Klik, klik! :D

Instalcje elektryczne do sqt/ moto na zamówienie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 sty 2017, 13:30 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2010, 12:09
Posty: 1376
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd: BMW E30
Również proponowałbym rozpołowić silnik i poskładać go tak jak należy.

Łożyska choćby nie wiem jakie - nie powinny się tak szybko rozsypać. Jakiś czas temu jeździłem na łożyskach za 5zł (!!!) i spokojnie wystarczały na sezon.




_________________

///BMW




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 sty 2017, 18:44 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 gru 2016, 14:27
Posty: 17
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Malaguti F12
Imię: Mateusz
Mozliwe ze przez to ze za mocno glowice dokrecilem, bo slady na tloku sa ze w glowice walil




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 sty 2017, 19:22 
***

Rejestracja: 13 cze 2012, 18:49
Posty: 1126
Pojazd: kymco s9
Może tłok kilka razy z ,,rozpędu" klepnoł o głowicę jak się łożysko posypało , dawałeś przewidziane uszczelki pod cylinder i głowicę , czy silikon ? może ten ostatni zestaw był po ,,chińsku" spasowany , na uszczelkach nie da się za mocno dokręcić żeby tłok walił prędzej wyrwiesz szpilki , pokrzywisz głowicę i puści kompresję




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 sty 2017, 18:58 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Pupciarider pisze:
Mozliwe ze przez to ze za mocno glowice dokrecilem, bo slady na tloku sa ze w glowice walil

Zmierzyłeś squish, przed odpaleniem, czy skręciłeś na pewniaka i masz teraz tego rezultat? Jak na moje oko to zaniedbałeś podstawowe czynności, a moment dokręcenia głowicy nie ma tu nic do rzeczy, bo uszczelek nie zgnieciesz do tego stopnia, by denko tłoka zaliczyło bliskie spotkanie z głowicą. Da się ładnie wszystko zestroić zakładając powiedzmy cylek 70cc i głowicę od 50cc ale już sama uszczelka pod głowicą ma być pod pojemność danego cylindra, a druga sprawa to zawsze sprawdzaj ręcznie, czy tłok o coś nie bije. Np kręcąc magnetem, czy czym tam wolisz, ma być tylko opór, który stawia ciśnienie sprężania (kompresja). To wszystko regulujesz grubością uszczelek pod cylindrem i głowicą.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy