Dzisiaj jest 24 lis 2024, 16:35



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 03 sie 2017, 19:33 
*

Rejestracja: 06 lip 2015, 21:59
Posty: 28
Pojazd: Speedfight 2
Witam. Mam speeda 2 z 2007r. LC
Ostatnio wymieniłem w nim: Wariator firmy Top Racing SV1 oraz tłumik Tecnigas Next-r.
W wariatorze siedzą rolki wartości 7g. Wcześniej wymieniałem też sprężynki sprzegla na Top racing (czerwone) 30%. Spręzyna centralna jest seryjna. Opisze teraz problem.
Wszystko skręciłem tak jak być powinno i pojechałem się przejechać. Mój speed rusza z wysokich obrotów więc gdzieś pełną moc uzyskuje przy 10-15 km/h. Przy nowym setupie przeciętnie zbiera się do 70 na godzinę. A v-max wynosi 75 km/h.

Co musze poprawić, żeby szybciej zaczął jezdzic? Jakieś dorady? Z góry dziękuje :)

Przypomnę też, ze tłumik kupowałem NOWY i blokadę na złączeniu wydech-->cylinder wybebeszyłem. Tylko może być jeszcze blokada na końcówce tłumiącej? Nie mam pojęcia, piszcie.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 03 sie 2017, 21:53 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Tak może tam być, np. w pro replicy była.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sie 2017, 21:59 
*

Rejestracja: 06 lip 2015, 21:59
Posty: 28
Pojazd: Speedfight 2
A jak ona wygląda?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sie 2017, 22:17 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Rozkręć to sprawdzisz czy jest przelot czy zaślepienie...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sie 2017, 22:24 
*

Rejestracja: 03 lip 2017, 20:20
Posty: 21
Pojazd: Honda SH 50'98
A jak wygląda rozwarcie talerzy wariatora?
To chyba podstawowe po wymianie waria?

Może zdjąć obudowę napędu i na mało uczęszczanej ulicy próbować się przyjrzeć jak pasek się podnosi na wario i na sprzęgle - tylko oby dzwona w coś nie zaliczyć(!!) - mam pomysł, wziąć jakąś kamerę i przylepić na taśmę i się kajtnąć a potem bezpiecznie obejrzeć (podczas jazdy uruchomić stoper aby zsynchronizować czasy albo druga kamera na licznik).




_________________

Aktualnie: Honda SH 50 '98, Romet Ogar 205, Mitsubishi Lancer Wagon 2.0 '04
Kiedyś: Motorynka romet, Simsony, MZ 251




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sie 2017, 22:41 
*

Rejestracja: 06 lip 2015, 21:59
Posty: 28
Pojazd: Speedfight 2
Zbyt ekstremalne rozwiązanie. A rolki i sprężynki są dobre do tego tłumika? Wszystko jest seryjne oprócz wydechu i wariatora. Przebieg silnika to 15 tys km




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sie 2017, 22:45 
*

Rejestracja: 03 lip 2017, 20:20
Posty: 21
Pojazd: Honda SH 50'98
Znasz wykres momentu obrotowego dla twojego silnika + wg. wagi jeźdzca?
Kamery są ekstremalne?
Masz kilkakanaście zmiennych. Bez hamowni nie opracujesz wzoru, będziesz kupował kolejne części i "organoleptycznie" sprawdzał.

[edit] Może najpierw pogazuj na postoju i przyjrzyj się na pracę paska i talerzy - aby zrozumieć, że waga rolek, długośc paska, moc spręzyny i _nieznany_ (wiki podaje tylko max. przy 5,5tys obr.) wykres momentu - ale to tylko poczujesz siadając do jazy - to kilka zależnych wartośći.
np. zbyt lekkie roli dają małe rozwarcie wariatora i duże sprzęgła, tu jest też ważna długośc paska - zbyt krótki może uniemożliwić ruch - więc mamy duże obroty i dobry start itd. z drugiej strony na rozwarcie waritora ma sprężyna sprzęgła - która może powstrzymywać siłę ciężaru rolek itd.

Jeżeli sam silnik jest optymalny (cyl+gaźnik+itd.) daje dobre spalanie i moc to poziostaje przeanalizować pracę napędu

[edit2 --04/08--] Wydaje mi się że najlepiej jednak mieć jakiś obrotomierz do testów. Chyba sam się rozejrzę czy są dostępne jakieś na necie w przystępnej cenie. Kamera na napęd i obrotomierz - jakiś wyświetlacz umieszczony w polu widzenia kamery - tak aby było widać pracę paska i odczytać obroty jednocześnie.




_________________

Aktualnie: Honda SH 50 '98, Romet Ogar 205, Mitsubishi Lancer Wagon 2.0 '04
Kiedyś: Motorynka romet, Simsony, MZ 251


Ostatnio zmieniony 04 sie 2017, 10:00 przez kenubi, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sie 2017, 22:52 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Jak nie ma blokad nigdzie już to długość tulejki wariatora trzeba ustawić by pas był na dole a nie zawieszony, sprężynki średnie na sprzęgło i rolkami sprawdzasz... Jak jedziesz od 0 do oporu to 1-2 sek wbije na wysokie i troszkę spadnie po chwili i ten spadek to nie ma być że brak ciągu mimo że na max trzymasz więc najlepiej pod górę testować żeby wjeżdżał na pół gazu albo i na 1/3. Dyszę większą też się przydałoby tak ok 70 - 75.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 sie 2017, 16:16 
*

Rejestracja: 06 lip 2015, 21:59
Posty: 28
Pojazd: Speedfight 2
Kolega pisał wcześniej, że dac rolki 10g, ale do sportowego tłumika to jest zbyt za dużo... Sprawdzalem dzis rozwarcie talerzy wariatora i idzie dobrze wszystko moim zdaniem. Jak jadę to on normalnie, na spokojnie dobija sobie do tych 75 km/h ale czuć, że ma siłę jeszcze więcej jechać, tylko nie może juz go bujnąć, jakby coś go blokowało. Blokady są wszystkie zdjęte, dzisiaj jeszcze zobaczę, czy jest na silencerze i napisze tutaj.
Dysza jest seryjna wsadzona, chyba w sf2 z 2k7 roku to 56 lub 62 . Co trzeba jeszcze zrobić?? :cool:

-- 04 sie 2017, 17:15 --

Sprawdzałem na rolkach 8g, 7,5g, 7g i bez różnicy jest dalej. V-max 75, ale przy lżejszych rolkach zaczyna lepiej sie zbierać. Co robić??? Blokady w silencerze nie ma.

EDIT: jednak mam niebieskie sprężynki sprzegla TOP RACING 50%.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 sie 2017, 20:18 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Na takiej dyszy to za długo nie pojeździ...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 sie 2017, 23:29 
*

Rejestracja: 06 lip 2015, 21:59
Posty: 28
Pojazd: Speedfight 2
A sprężynki sprzęgła i centralna wymienić do tego? Jak tak, to na jaką?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 sie 2017, 23:54 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Daj mu polini zielone jak sprzęgło seria i centralna jak nie mięknie to można zostawić serię albo wymienić na malossi białą/żółtą.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 sie 2017, 0:01 
*

Rejestracja: 03 lip 2017, 20:20
Posty: 21
Pojazd: Honda SH 50'98
" na spokojnie dobija sobie do tych 75 km/h ale czuć, że ma siłę jeszcze więcej jechać, tylko nie może juz go bujnąć"

To coś jak u mnie, dobija(ł) do 60 i nagle jakby zahamował wręcz. Za krótkie przełożenia. Ale ja startowałem od 25 mil (40), dziś pojechałem z górki 75 na starym silniku z luzem na łożysku wału (zbieram się właśnie do remontu).
Nie wiem co siedzi w skucie (kupiłem za 200Ł 6 lat temu) , chyba seria, co zrobiłem?

1. Wyjąłem wario i w rękach, przez 20 minut sprawdzałem z paskiem czy talerze waria mają szansę się rozewrzeć na max. - po czym u osiedlowego tokarza skróciłem tuleję o 2,5 mm. z 40 podskoczył na 50.
2. Widziałem że bieżnie waria są "krótkie" i zwyczajnie mimo zwiększania obrotów nie mają już co rozpychać (pasek nie dochodził ma max. wysokości - flamastrem trzeba sobie zrobić kreskę na talerzach od strony paska i sprawdzić jak wysoko pasek wytrze ten ślad.
Wziąłem blachę waria, nadciąłem kątówką, i wygiąłem do środka końce tej blachy - nieprofesjonalna robota, ale v-max skoczył z 50 na ~62. Inny sposób z YT to nadcinać wariator (korpus aluminiowy), ale ja tego wtedy nie znałem.
3. Dziś dostałem nowe roki, 10g i 8.5g oraz pasek ..nie wg. specyfikacji. Sprawdziłem rolki ze starym paskiem 830x16.5 (zmierzone), na 10g leci 60 ale pod górkę mam dziurę między 40 a50.

Na rolkach 8.5g sporo ładniej, nadal 60 z górki i ..też 60 pod górkę. Górka średnia, ale rowerem można się już zmachać.
Założyłem nowy pasek, BANDO 820mm x 17.9mm (oznaczony 811x17.8 28) - katalogi dla mnie podają pasek 23100-BY-901 (830x? oznaczony jako 820x17.5) i zastanawiałem się czy ruszę :), ruszyłem ale tragiczny start. Pod górkę słabo - 50, pod nawet lekkie wzniesienie max. 60, ale z górki .. 75, łał, tyle jeszcze nie miałem na nim i nawet nie osiągnąłem obrotów odcięcia(!) (przecież to jest całkiem nieźle! - na pewno chcesz walczyć o więcej - dla lansu?)

Rolki 10g będę jutro rozwiercał wiertłami, ważył i testował.

Co do Ciebie. Jak sprawdzałeś , na postoju rozumiem, na wariatorze wchodzi pasek aż po górne brzegi waria a może nawet ciut wychodzi? Bo co mamy wróżyć z opisu "idzie dobrze wszystko moim zdaniem".
Coś czuję że więcej z tego Top Racing nie wyciągniesz. Dałbym(spróbował) jeszcze lżejszą spręzynę korektora, albo .. zmienić pasek :) - na ciut krótszy, albo wymienić przełożenie pierwotne (tryby przełożenia sprzęgło -koło).

Weż wodoodporny flamaster i postaw krechy na talerzach waria i - niestety kłopotliwe pewnie bo rozebranie? - na korektorze. Kajtnąć się kilka km i sprawdzić na jakich wysokościach pasek wytarł ślady - będzie widać gdzie jeszcze są możliwości, albo że ich już brak.

[edit] ps. Jak będziesz myślał o sprzedaży tego waria to .. mogę być chętny (ja swój mam pokancerowany i niszczy szybko rolki), mnie 75/h wystarczy zupełnie. Ale zastanów się szybko, bo jutro, pojutrze pewnie kupię na mielochu.




_________________

Aktualnie: Honda SH 50 '98, Romet Ogar 205, Mitsubishi Lancer Wagon 2.0 '04
Kiedyś: Motorynka romet, Simsony, MZ 251


Ostatnio zmieniony 05 sie 2017, 0:16 przez kenubi, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 sie 2017, 0:19 
*

Rejestracja: 06 lip 2015, 21:59
Posty: 28
Pojazd: Speedfight 2
Ja to myslalbym żeby dać mu lżejsze rolki w przedziale 4,5-6g . Tecnigasy ciagna od dołu, dlatego mam takiego muła do 10-15 km/h bo mam sprężynki +50% twarde. Może jeszcze wymienić do tego centralkę? Sprężynek nie będę raczej zmieniał, bo gdy założę rolki załóżmy 4,5 lub 5g to będzie lepiej się zbierał przy wysokich obrotach osiagnie pełna moc i muł może być do 5-7 km/h (Obecnie 7g siedzi)

To jaka do sf2 i tego tłumika centralkę i dysze?

-- 05 sie 2017, 1:19 --

Centralna seryjna do Peugeota waży 40kg , malossi biała ze 35 a żółta minimalnie mniej lub więcej , nie nie jestem do końca pewien, więc może stage6 medium?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 sie 2017, 0:24 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Jak wyżej.... kup 70 i 75 sprawdź która będzie lepsza... I jak wyżej zrób ślady flamastrem na wario dokąd dochodzi pas bo rzeczywiście może coś z nim nie tak... Tu nie chodzi żeby walić więcej kg bo to tylko straty energii przez większe tarcie, a chodzi o to że one są wytrzymalsze na wyższych temperaturach i tak szybko nie miękną jak seria...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 sie 2017, 0:50 
*

Rejestracja: 06 lip 2015, 21:59
Posty: 28
Pojazd: Speedfight 2
Rozumiem. Ile waży takto żółta malossi? Jeśli wsadzilbym ją to rolki zgrywaly by się w przedziale 4,5-6g ? I miękkie sprężynki obowiązkowo czy średnio twarde?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 sie 2017, 9:58 
*

Rejestracja: 03 lip 2017, 20:20
Posty: 21
Pojazd: Honda SH 50'98
Wiesz dlaczego tyle w nocy się opisałem? Abyś zobaczył jaką niesamowitą różnicę dało wsadzenie paska 826mmx17.9 (zmierzone) zamiast starego 831x16.5 (zmierzone).

5mm krótszy i 1,5mm szerszy.

Zrobił się targedia start i v-max skoczył o +15, myślę że dopytywanie jakie rolki jest bezsensowne.
Napisałeś, że reszta seria, a pasek masz seria? czy może to już był seria?




_________________

Aktualnie: Honda SH 50 '98, Romet Ogar 205, Mitsubishi Lancer Wagon 2.0 '04
Kiedyś: Motorynka romet, Simsony, MZ 251




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 sie 2017, 16:43 
*

Rejestracja: 06 lip 2015, 21:59
Posty: 28
Pojazd: Speedfight 2
Ale o czym Ty gadasz, jak mam zalozony pasek 765x16,5 jak do peugeota, to gdzie wyjade z 826.... Pasek mam Polini Kevlar, więc jest dobrze zacisniety i płynnie zmienia przełożenie, tylko v-max w jakis sposob sie blokuje.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 sie 2017, 21:57 
*

Rejestracja: 03 lip 2017, 20:20
Posty: 21
Pojazd: Honda SH 50'98
axterr pisze:
Ale o czym Ty gadasz, jak mam zalozony pasek 765x16,5 jak do peugeota, to gdzie wyjade z 826.... Pasek mam Polini Kevlar, więc jest dobrze zacisniety i płynnie zmienia przełożenie, tylko v-max w jakis sposob sie blokuje.

:)
Chcesz po prostu odpowiedzi: nam kupić to i to i założyć to i to , przekręcić to i to i ma pojechać ? .. no właśnie ile?
Takiej odpowiedzi mógłby Ci udzielić tylko posiadacz identycznego skuta ja twój, z (niemal) tym samym wario, tym samym paskiem, tymi samymi spręzynami, ... tej samej wadze , stawianym oporem powietrza (wzrostem), tłumikiem, oponami, ciśnieniem w oponach, ...
Gadam o pasku w swojej Hondzie, jaką różnicę to zrobiło, ale to było do "pogłówkowania" ile rzeczy może mieć wpływ na v-max. Ale skoro moje doświadczenia cię nie interesują, chcesz tylko prostej odpowiedzi ze szklanej kuli, to szkoda mojego czasu.




_________________

Aktualnie: Honda SH 50 '98, Romet Ogar 205, Mitsubishi Lancer Wagon 2.0 '04
Kiedyś: Motorynka romet, Simsony, MZ 251




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 sie 2017, 13:28 
*

Rejestracja: 06 lip 2015, 21:59
Posty: 28
Pojazd: Speedfight 2
Nie no, pomyliłem się. Masz rację, przepraszam. Ale raczej to nie będzie to, co piszesz, ale dziękuję za pomoc. Mi się wydaje, że pasek się ślizga pod wpływem zużytej już przez 15k mola sprężyny dociskowej i założyłbym twardsza, np. Stage6 medium (45 kg nacisku) wtedy pasek bylby sztywniejszy, bo on ciągle jest na obrotach, ale ta prędkość do 75 kmh idzie powoli gdzieś 10-15 sekund a pasek praktycznie idzie na samą górę.

-- 07 sie 2017, 14:28 --

Nie no, pomyliłem się. Masz rację, przepraszam. Ale raczej to nie będzie to, co piszesz, ale dziękuję za pomoc. Mi się wydaje, że pasek się ślizga pod wpływem zużytej już przez 15k mola sprężyny dociskowej i założyłbym twardsza, np. Stage6 medium (45 kg nacisku) wtedy pasek bylby sztywniejszy, bo on ciągle jest na obrotach, ale ta prędkość do 75 kmh idzie powoli gdzieś 10-15 sekund a pasek praktycznie idzie na samą górę.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy