Dzisiaj jest 22 lis 2024, 23:44



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 11 paź 2017, 21:23 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 kwie 2017, 21:15
Posty: 29
Pojazd: Aprilia SR 50 Factory
Mam pytanie otóż przerabiałem mojego skutera Aprilia SR 50 Factory z wtrysków na gaźnik. I mam takie pytanie do czego mam podpiąć wężyk z głowicy z płynem chłodzącym? bo po odpaleniu i dodaniu gazu sika płynem nie wiem czy trzeba to zaślepić czy gdzieś podczepić czekam na porady z góry dziękuję.
(Głowica była wymieniana z głowicy wtrysków na gaźnikową)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 12 paź 2017, 6:41 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Są to dwa króćce takie małe? Jeśli tak jest to są to podłączenia podgrzewania gaźnika. Jeśli gaźnik nie ma takiej funkcji należy zaślepić (najlepiej połączy oba jednym wężykiem).




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 paź 2017, 10:12 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 kwie 2017, 21:15
Posty: 29
Pojazd: Aprilia SR 50 Factory
Mam gaźnik i to nie byle jaki link na gaźnik https://sklep.mieloch.pl/czesci-do-skut ... ACT_05-_GA
Czy na pewno trzeba tam pod gaźnik podłączyć te wężyki i jak tak to w które wejścia?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 paź 2017, 13:21 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Ten gaźnik nie ma wyjść pod podgrzewanie. Tak jak pisałem wcześniej połącz miedzy sobą te dwa króćce w głowicy i będzie Ok.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 paź 2017, 13:51 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 kwie 2017, 21:15
Posty: 29
Pojazd: Aprilia SR 50 Factory
Jest taka oto głowica i gdzie mam podłączyć?

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 paź 2017, 17:49 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
A nie przypadkiem do chłodnicy? To węższe jest zajęte wężykiem prowadzącym do króćca tłoczącego od pompy wody?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 paź 2017, 19:29 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 kwie 2017, 21:15
Posty: 29
Pojazd: Aprilia SR 50 Factory
To jest fotka o którą prosił Gummma
Obrazek

Mam jeszcze pytanko jak nazywa się profesjonalnie ta śrubka i czy ona powinna mieć jakąś podkładeczkę
po spod niej płyn mi się wydostawał jak zaślepiłem wężykiem i chyba jest już zmęczona głowica jest nowa.
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 paź 2017, 20:26 
***

Rejestracja: 13 cze 2012, 18:49
Posty: 1126
Pojazd: kymco s9
mi to wygląda na system odpowietrzania taki jak w zaciskach hamulcowych




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 paź 2017, 17:09 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
jarek2176 pisze:
mi to wygląda na system odpowietrzania taki jak w zaciskach hamulcowych


Całkiem możliwe, bo jeżeli konstrukcja pojazdu nie pozwala, by układ chłodzenia odpowietrzał się grawitacyjnie do naczynia wzbiorczego to z reguły stosuje się odpowietrznik na głowicy.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 paź 2017, 18:52 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 kwie 2017, 21:15
Posty: 29
Pojazd: Aprilia SR 50 Factory
jarek2176 pisze:
mi to wygląda na system odpowietrzania taki jak w zaciskach hamulcowych


Trochę mi tu nie pasuje z płynem hamulcowym jest tak że się zalewa w zbiorniczki odpowietrza i szczelnie zakręca. Z płynem chłodzącym jest chyba tak że musi on krążyć, bo jak on ma chłodzić jak nie będzie krążył?

Gummma pisze:
jarek2176 pisze:
mi to wygląda na system odpowietrzania taki jak w zaciskach hamulcowych


Całkiem możliwe, bo jeżeli konstrukcja pojazdu nie pozwala, by układ chłodzenia odpowietrzał się grawitacyjnie do naczynia wzbiorczego to z reguły stosuje się odpowietrznik na głowicy.


Gummma może i masz rację choć nie chce mi się wierzyć że tak może być?

Pytanie więc do forumowiczów co mają SR'ki co przerabiali Di-Techy na gaźnik jak rozwiązali ten problem?
Chłopaki please pomóżcie mi rozwiązać mi ten problem, bo nie ukrywam że chciałbym sobie jeszcze trochę pośmigać zanim przyjdą mrozy.
(P.S. Liczę na pomoc.)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 paź 2017, 20:05 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Ale tam nie ma nic, co by się różniło od innych układów chłodzenia. Od podstaw to jeden wąż, przez którym tłoczony jest zimny płyn chłodniczy biegnie od pompy do jednego króćca w głowicy, z drugiego króćca głowicy gorący płyn płynie wężem do górnego króćca chłodnicy, dolnym króćcem chłodnicy płyn wraca do pompy. To tak najprościej jak się da. Oczywiście pominąłem kwestię naczynka wzbiorczego (wyrównawczego), bo co konstrukcja to inny schemat. Ogólnie w głowicy masz mieć opcjonalnie otwór gwintowany na termostat, czujnik temperatury i odpowietrznik. Jeżeli nie masz którejś z opcji to zaślepiasz te dodatkowe otwory. Na dobrą sprawę to się pofatyguj i sprawdź po wężach, co gdzie wychodzi i dokąd idzie, oraz czy nie masz czegoś źle podłączonego w układzie (a to jest ważne). Najprawdopodobniej w miejscu, w którym zaznaczyłeś strzałką powinien znajdować się termostat, który otwiera obieg po rozgrzaniu silnika.
BTW zapomniałem w poprzednim poście o tej "śrubce" z ostatniego zdjęcia. Jest to mechaniczny odpowietrznik zacisku hydraulicznego układu hamulcowego, który jest samo uszczelniający po dokręceniu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 paź 2017, 21:30 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 kwie 2017, 21:15
Posty: 29
Pojazd: Aprilia SR 50 Factory
Gummma Nie spieram się z tobą że nie masz racji bo jak wcześniej napisałem że być może się z tobą zgadzam chodzi mi o to i mnie to zastanawia że po dodaniu gazu płyn sikał z tej śrubki z górnej części głowicy nawet po wyłączeniu zapłonu powoli się sączył dlatego mnie to zastanawia dlaczego tak się dzieje skoro piszecie że się odpowietrza lub wyrzuca nadmiar. I jakie będą konsekwencje po zaślepieniu tego, czy jest możliwość np. zatarcia silnika czy jego przegrzania?
A co do otworów o których piszesz jest jeden o dużej średnicy ok. 1cm i drugi niedaleko gaźnika wąski na jakieś 3,4mm i jak mnie to nie myli mógł być od oleju. Najgorsze jest to że ja sam nie demontowałem wtrysków tylko mechanik specjalizujący się w naprawach skuterów który się poddał bo był tak doskonały, że nie mógł wyregulować gaźnika aby wszedł na obroty. Bo nie wiedział chyba że trzeba zrobić zworkę na kostce od przepustnicy aby silnik wchodził na obroty, do czego sam doszedłem, po odbiorze skutera dlatego nie wiem co mi tam namieszał i pomału muszę się sam z tym uporać.
Być może gdybym sam to demontował nie było by tego tematu. Odp. jest prosta co chcesz aby ktoś zrobił zrób sam.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 paź 2017, 15:59 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Tiga pisze:
Być może gdybym sam to demontował nie było by tego tematu. Odp. jest prosta co chcesz aby ktoś zrobił zrób sam.



Tak jest najpewniej. Teraz nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem tylko ratować pojazd. W tym otworze jest gwint? Jeżeli tak to go po prostu zaślep.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 paź 2017, 18:52 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 kwie 2017, 21:15
Posty: 29
Pojazd: Aprilia SR 50 Factory
Zaślepiłem ten otwór przy głowicy zalałem płynem i zrobiłem przejażdżkę tak z 6 km po powrocie odkręciłem przód przy chłodnicy i zbiorniczek z płynem bo były gorące po odkręceniu kurka aż zasyczało od temperatury. Czy to nie jest przez to że zaślepiłem otwór przy głowicy bo nie ma płyn jak krążyć?

Gummma pisze:
Tiga pisze:
Być może gdybym sam to demontował nie było by tego tematu. Odp. jest prosta co chcesz aby ktoś zrobił zrób sam.



Tak jest najpewniej. Teraz nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem tylko ratować pojazd. W tym otworze jest gwint? Jeżeli tak to go po prostu zaślep.


Który mam zaślepić ten co ma około 1cm czy ten 3mm?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 paź 2017, 8:33 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Czym to zaślepiłeś? Jeżeli korek, którego użyłeś wchodzi w światło przepływu to źle. Ten odpowietrznik ze zdjęcia powyżej ma taki sam gwint? Spróbuj jego wkręcić, jak był w zestawie. Ostatnia sprawa to czy węże masz podłączone w dobrej kolejności? BTW wąż zasilający i powrotny powinien być tej samej średnicy, by nie "dusić" obiegu płynu chłodniczego. Masz tam coś popaprane.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 paź 2017, 13:19 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 kwie 2017, 21:15
Posty: 29
Pojazd: Aprilia SR 50 Factory
Ten wylot z głowicy zaślepiłem wciskając kawałek wężyka (przezroczystego aby mieć podgląd na płyn) zaginając i zaciskając opaskami plastikowymi. Nie wiem o który ci chodzi resztę masz na zdjęciach wyżej. Na pewno jest coś popaprane bo inaczej by mnie tu nie było. Pytanie czy masz SR,kę czy miałeś? Bo tak to tygodniami możemy ustalać i nic nie będzie z tego. Poniżej masz zdjęcie tego wyj, wej ok 1cm. Dziwi mnie tylko że tak duże forum a tylko ty jeden się udzielasz za co ci bardzo dziękuję. Gdzie ci posiadacze Sr,ek?

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 paź 2017, 17:30 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Tiga pisze:
Pytanie czy masz SR,kę czy miałeś?

Przykro mi ale nie.
Popatrz na spokojnie jak idą przewody i dojdziesz bez problemu. Pytanie czy masz pompę wody w karterach, czy w miejscu wentylatora (w AC)? Po krótce od pompy powinny wychodzić dwa jednakowej grubości węże, jeden co tłoczy płyn powinien wchodzić do cylka (jeżeli tak masz to już połowa sukcesu), ten grubszy z głowicy powinien iść do górnego króćca chłodnicy, z dolnego króćca chłodnicy powinien iść takiej samej grubości wąż do pompy wody (powrotny). Ten cieńszy przewód najwidoczniej idzie do naczynka wzbiorczego i w zasadzie tak powinien iść, bo chyba przez nie uzupełniasz płyn? Co do mojego udzielania się to sam tu kiedyś szukałem pomocy i już tak zostałem. Nie nastawiaj się na gotowe rozwiązania, bo raczej ciężko by ktokolwiek udzielił go Tobie ale cenne wskazówki jak najbardziej.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 paź 2017, 18:15 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 kwie 2017, 21:15
Posty: 29
Pojazd: Aprilia SR 50 Factory
A więc tak wczoraj zrobiłem przejażdżkę tak z ponad 60km dwa razy robiłem postój aby sprawdzić temperaturę chłodnica była lekko gorąca jak i płyn stan na wskaźniku był w normie. Także sam nie wiem. Na razie nie mam jak sprawdzić tych węży jak nie prędzej jak w połowie tygodnia, gorzej z tym bo skuter już złożony i ciężko gdziekolwiek zajrzeć, chciałem jeszcze trochę polatać puki pogoda ładna. Kiedyś napisałeś mi że przy tym gaźniku będzie mi trochę żłopał i tak jest na ok 100km ponad 4l spalił, fakt trzeba jeszcze trochę gaźnik doregulować może spadnie spalanie. Na zimę go całkiem rozbieram bo będzie całkowity remont wraz z silnikiem gdzie pójdzie do fachowca a tam oczywiście prawie wszystkie nowe bebechy. Wtedy pomyślimy o powrocie do założenia wydechu stage6 Replica bo na tych bebechach nie miał mocy.
A pisałem że tylko ty się udzielasz bo od dłuższego czasu obserwowałem to forum i wiem że jest dużo użytkowników SR,ek fakt może nie w porę trafiłem bum na ten model był kilka lat temu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 paź 2017, 17:23 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Tiga pisze:
fakt może nie w porę trafiłem bum na ten model był kilka lat temu.

Jak na wszystko. Kilka lat temu 80% postów dotyczyły Aerox'a, dzisiaj śladowe ilości.
Tiga pisze:
Kiedyś napisałeś mi że przy tym gaźniku będzie mi trochę żłopał i tak jest na ok 100km ponad 4l spalił

To nie tak źle, mi podobne przepały wychodzą na Malossi 50cc AC ale to wina napędu (nie wyregulowałem).




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 paź 2017, 20:13 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 kwie 2017, 21:15
Posty: 29
Pojazd: Aprilia SR 50 Factory
Cytuj:
To nie tak źle, mi podobne przepały wychodzą na Malossi 50cc AC ale to wina napędu (nie wyregulowałem).


No u mnie też może być lekko wina napędu bo gaźnik mocny a graty seryjne, ale tak jak pisałem na zimę generalny remont silnika napędu itp. A gaźnik na dniach ma znajomy podjechać bo też dwukołowiec tylko że większe pojemności trochę się zna na gaźnikach bo naprawia z pasji tu i tam to podreguluje. Może da się coś wycisnąć.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy