Witam,
Moto kupiłem na początku grudnia. Dlaczego to? Potrzebowałem coś taniego, na przelot do pracy przez zakorkowane miasto, coś co przyjadę do domu, "rzucę" pod drzwiami i podniosę rano. Chodziło też o coś z małym silnikiem bo tutaj w IRL ceny ubezpieczenia dla Świeżaków są straszne
Zacząłem przeglądać net i patrzę jest coś: maguti? muguti? Malaguti, ale co to? Szybkie sprawdzenie neta, info, że na silniku am6, że to Yamahy, że to Yamaha z innymi plastikami, że to dwusuw, że jak się zepsuje to można naprawić. Więc co? No biorę. Dodatkowo sprzedawca poinformował, że założony został Big Bore Piston Kit 70cc (no cytryna z Chin).
Pojeździłem miesiąc i po prostu zakochałem się w tym moto i w jego problemach. Postanowiłem dać mu szansę, nie będę nim rzucał ale własnoręcznie z waszą pomocą chcę zrobić z niego niezłą sztukę
Chodzi głównie o to, że ja się nie znam ale czytam forum i z każdym dniem coś tam udoskonalam, sprawdzam, denerwuję i ciesze się.
Nie chodzi licznik, tzn chodził ale po myciu przestał. Poza zmianą cylka, wszystko wydaje się być serią: wydech, gaźnik. Ostatnio wyjąłem filtr to rozleciał się w rękach (leci już nowy). Napęd chyba nigdy nie myty tylko oliwiony, ogólnie silnik cały w oliwie, tu cieknie, tam cieknie. Stopka boczna wygięta, mocowanie złamane, sam nie ustoi. Kupa innych rzeczy ale koniec narzekania, czas powoli zacząć walczyć z problemami.
Ogólnie jak dotąd udało się z grubsza go wyczyścić, walczę z brudem na silniku, 70% sukcesu. Okleiłem plastiki tymczasowo barwami wojennymi, zmieniłem lusterka i uszczupliłem mocowanie tablicy.
Najbliższe plany:
1. Udać się do spawacza który ogarnie temat stopki.
2. Wyeliminowanie dozownika jak narazie za pomocą obiegu zamkniętego (obecnie pluje olejem, dymi, zamiast regulować będę sam mieszał.)
2. Wymiana napędu z lekkim nastawieniem na przyspieszenie (obecnie łańcuch można odciągnąć od tylnej zębatki ale jeszcze nie ślizga.)
3. Wydech który ogarnie późniejsze plany cylindra 70cc sport/racing (
jakieś propozycje dobrego górnego wydechu?)
4. Gaźnik 21 (kurna tutaj przeraża mnie regulacja)
Późniejsze plany:
1. Kapitalka silnika, wzmocniony wał, dobre sprzęgło.
2. Malowanie ramy i silnika.
3. Cylinder + tłok w klasie racing
Pożyjem, zobaczym.