Dzisiaj jest 27 lis 2024, 4:18



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 31 lip 2019, 14:45 
*

Rejestracja: 08 lut 2019, 13:59
Posty: 58
Pojazd: Malaguti XSM
Tak jak w temacie, ręce opadają, nogi już nie chodzą. Wymieniłem wszystko: wał korbowy, łożyska, uszczelniacze, gaźnik, króciec, membrany, cylinder, tłok.
Po pierwszym odpaleniu moto wkręcał się na bardzo duże obroty, okazało się, że linka gazu się zacinała, szybko to skorygowałem.
Następne odpalenia to regulacja gaźnika stage6 21 PWK. Wszystko pięknie ładnie ale moto nie chciał schodzić na wolne obroty. Testy robione do max 6 tyś obrotów, potem odpuszczenie manetki i schodził do 3 tyś i potem powoli do 1800. Sprawdzane dysze od 80 do 120, bez zmian.
Zauważyłem przez przezroczysty wąż, że w płynie chłodnicy są tak jakby kropelki oleju. Ściągam cylinder (Athena 70cc alu) a ten cały porysowany w środku :/ Ogólnie zrobione może z 10km, Moto dymiło sporo. Niby nie czuć tych rys pod paznokciem ale dlaczego? Co teraz?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 31 lip 2019, 15:35 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Zły montaż kitu, zabezpieczenie sworznia/pierścienie lub po prostu syf z skrzyni korbowej. Szkoda cylka.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 lip 2019, 16:59 
*

Rejestracja: 08 lut 2019, 13:59
Posty: 58
Pojazd: Malaguti XSM
Syf niemożliwe. Silnik składany w kuchni na stole w białych rękawiczkach. Kupiony specjalnie klucz dynamometryczny żeby odpowiednio dokręcić. Squish jak w książce. :cry:
Ogólnie co teraz, montować ten jeszcze raz i go zajeździć czy lepiej już malinę?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 lip 2019, 17:49 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Pokaż zdj cyla.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 lip 2019, 18:59 
*

Rejestracja: 08 lut 2019, 13:59
Posty: 58
Pojazd: Malaguti XSM
Obrazek

Obrazek


Ostatnio zmieniony 31 lip 2019, 20:09 przez krawat9, łącznie zmieniany 3 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 lip 2019, 19:01 
*

Rejestracja: 26 maja 2019, 19:47
Posty: 10
Pojazd: sachs zx 80
Może spróboj przechonować cylinder jeśli rysy nie są duże
A Poprostu kupić nowy tłok z piercionkami




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 lip 2019, 19:03 
*

Rejestracja: 08 lut 2019, 13:59
Posty: 58
Pojazd: Malaguti XSM
Ale to jest amelinium, tego nie przechonujesz.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 lip 2019, 19:04 
*

Rejestracja: 26 maja 2019, 19:47
Posty: 10
Pojazd: sachs zx 80
A to przepraszam nie doczytałem cylindra




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 lip 2019, 22:38 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Normalnie HONOWANIE da się zrobić, nie widzę jakiś głębszych rys. Jaka kompresja? Mierzył to ktoś w ogóle? Podstawowa rzecz do sprawdzenia. Jak na moje to albo nie było wystarczającej ilości oleju w mieszance lub jego brak ALBO syf mieliło między gładzią a tłokiem. Tutaj właściciel zawinił na 100%. Nie doszło do przytarcia czy też wypadnięcia zabezpieczenia. Tłok wygląda jakby miał z 500km nalotu a nie 10km. Po 10km jest praktycznie bez śladów nagaru.

Do up: nie "chonowanie", tylko "HONOWANIE" - piszmy prawidłowo




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 sie 2019, 12:44 
*

Rejestracja: 08 lut 2019, 13:59
Posty: 58
Pojazd: Malaguti XSM
Dobra ale teraz pytanie co z tym dalej robić. Obecnie cylek zdemontowany.

Płukać czymś teraz skrzynię korbową?

Dlaczego moto wcześniej walił dymem, pluł czymś olejopodobnym z wydechu i nie schodził z obrotów? Co sprawdzić?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 gru 2019, 13:02 
*

Rejestracja: 30 gru 2019, 12:38
Posty: 2
Pojazd: Aprilia rs 50 extrema
Witam, kupiłem niedawno motor aprilia rs 50 extrema 1998, chce go wyremontować. Zrobiłem robiłem remont silnika am6
Wymienione rzeczy na nowe:
Tłok z cylindrem 90 ccm
Gaźnik 21mm
Membrana
stator, cewko moduł + koło magnesowe
świeca, fajka, przewód.
Wszystkie uszczelki, uszczelniacze i łożyska.
Pompa wody z wałkiem.
Regeneracja rozrusznika.

Silnik rozpolowiony, przeszlifowane kartery na szkle żeby były równe. Złożone kartery na hermetyk, zalany nowy olej,

Teraz mój problem, z rozrusznika nawet się nie odezwie. Na pych odpali i chodzi na wolnych obrotach. Lecz gdy da się gazu to robi buuu i gaśnie, i znów trzeba pchać. Kompresji nie pokazuje nic na dwóch manometrach, wkrecanym i dociskanym, tłok strzałka do wydechu. Sprawdzałem na 5 nowych świecach. Uszczelki na cylinder nowe za każdym rozem jak rozbieralem, już chyba 5 komplet. Z wydechu leci
czarne paliwo jakby go zalewalo ale świeca sucha,

Jakieś pomysły?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 lip 2022, 0:08 
*

Rejestracja: 08 lut 2019, 13:59
Posty: 58
Pojazd: Malaguti XSM
scoot, w końcu po kilku latach wyciągnąłem moto z szopy... kompresja 6 bar, kupuję nowy cylinder.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



cron Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy