Po idealnym dobraniu rozmiaru śruby wolnych obrotów silnik powinien mieć najwyższe obroty gdzieś w okolicach wykręcenia śruby mieszanki o 2 pełne obroty (mniej więcej) i obroty powinny zmniejszać się po kręceniu śrubą w obie strony od tej pozycji.
Przy idealnym ustawieniu tj. przepustnica możliwie jak najniżej i zasilanie silnika w większości jeśli nie tylko przez kanał wolnych obrotów silnik może ale nie musi gasnąć po całkowitym wkręceniu śruby. Przy dużym wykręceniu śruby najpewniej zawsze będzie gasł.
Doradzam nie skupiać się na tym czy silnik gaśnie czy nie ani na kolorze świecy na wolnych (ważne tylko by nie była biała).
W przypadku skutera najbardziej istotne jest by miał odpowiednią mieszankę na najwyższych partiach obrotów oraz by dobrze się wkręcał na obroty, a wolne obroty wg mnie ważne by ustawić tak by łatwo odpalał i równo chodził po rozgrzaniu (np. nie gasł na światłach).
A dysza 80 dla 70cc może być odpowiednia, zależy też od filtra powietrza, wykonania cylindra oraz wydechu.