Dzisiaj jest 25 lis 2024, 0:59



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 18 cze 2021, 16:24 
*

Rejestracja: 11 kwie 2014, 9:29
Posty: 20
Pojazd: fantic 50.1 oasis
Witam. Wsadziłem dzisiaj cylek 82 CCM chińskiej marki Kit technology ( 50 mm tłok) do skutera z silnikiem 139qmb. Tłok z wklęsłym denkiem więc głowicę zostawiłem od 50 ccm. Nic nie stuka, skuter odpala i jeździ.
Mocy ewidentnie przybyło, gaźnika nie ruszałem nawet.
I tu moje pytanie, czy warto wymieniać dyszę na większą skoro na takim ustawieniu gaźnik chodzi prawidłowo??
Może poczekać aż dotrę cylinder.
I jeszcze martwię się o rozrusznik. Mam Aku 7ah, i czuję że kompresja jest spora bo rozrusznik wolno kręci, z nożnego nawet nie próbuje bo zaraz zęby zabieraka pójdą.
Czy wymiana głowicy na większą pomoże??
Ktoś wskaże która powinienem założyć przy wklęsłym tłoku??


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 18 cze 2021, 17:41 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8336
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
karas220288 pisze:
I tu moje pytanie, czy warto wymieniać dyszę na większą skoro na takim ustawieniu gaźnik chodzi prawidłowo??


Nie tyle co warto a nawet rzekłbym konieczność

karas220288 pisze:
Może poczekać aż dotrę cylinder

Nie. Z taką dyszą mieszanka jest taka jaka być nie powinna. Wymienić dyszę ,wyregulować gaźnik.

karas220288 pisze:
I jeszcze martwię się o rozrusznik. Mam Aku 7ah, i czuję że kompresja jest spora bo rozrusznik wolno kręci, z nożnego nawet nie próbuje bo zaraz zęby zabieraka pójdą.


Przy większych pojemnościach mało kto używa rozrusznika. Jak masz dobre zęby na półksiężycu i dobrze dokręcony starter i wszystko nasmarowane gdzie trzeba to nie ma prawa się nic połamać




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 cze 2021, 21:01 
*

Rejestracja: 11 kwie 2014, 9:29
Posty: 20
Pojazd: fantic 50.1 oasis
Ok. A jaką dyszę, kiedy poznam że to właśnie ta wybrana?Kupiłem 85, 90, i 110. Bo skoro po zmianie cylindra na obecnej dysza, skuter zachowuje się w porządku, wchodzi na obroty nie gaśnie. Nie zachowuje się jakby miał za mało paliwa.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 cze 2021, 21:07 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Na forum było to wiele razy opisywane jaka dysza do jakiego cyla 4T, użyj opcji szukaj.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 cze 2021, 21:13 
*

Rejestracja: 11 kwie 2014, 9:29
Posty: 20
Pojazd: fantic 50.1 oasis
Widziałem. Dla 80 dysza 88. To dać 85 czy 90??
A iglicę zostawić tak jak jest??




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 cze 2021, 22:36 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8336
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
karas220288 pisze:
Dla 80 dysza 88. To dać 85 czy 90??


Nikt Ci tego przez internet nie powie. Każdy cylinder i gaźnik zareaguje inaczej. Należałoby kupić 2-3 rozmiary i sprawdzić. Jak chcesz sępić i szkoda Ci kasy na 3 dysze to z dwojga złego lepiej jest kupić większą i spróbować na niej wyregulować niż za małą




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 cze 2021, 7:34 
*

Rejestracja: 11 kwie 2014, 9:29
Posty: 20
Pojazd: fantic 50.1 oasis
Ale mam trzy kupione. Tylko jeśli mi wydaje się że na obecnej dyszy skuter pracuje właściwie ( teraz siedzi 80) to skąd będę wiedział że jest tak jak być powinno skoro mi teraz wydaje się w porządku
Mi nie chodzi o koszt, kupiłem 85, 90, i 110.

-- 19 cze 2021, 8:34 --

Pomocy. Przy rozkręcaniu gaźnika połamałem dyszę obok ten głównej. Uszczerbiony jest kawałek w który wkłada się płaski śrubokręt. Środek jest cały nie naruszony. Pękło przy próbie odkręcania.
Obrazek

Wymienię ale muszę zamówić na Allegro. Czy taki uszczerbek będzie w czymś przeszkadzał??




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 cze 2021, 8:17 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8336
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Jeśli żaden element ułamany nie wleciał do dyszy ani do gaźnika to możesz tak jeździć.

karas220288 pisze:
to skąd będę wiedział że jest tak jak być powinno skoro mi teraz wydaje się w porządku


Po własnej obserwacji jak sie wkręca, czy przechodzi pełny zakres obrotów czy w żadnym punkcie nie przerywa. Drugi sposób to sprawdzenie koloru świecy.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 cze 2021, 10:14 
*

Rejestracja: 11 kwie 2014, 9:29
Posty: 20
Pojazd: fantic 50.1 oasis
No hey wszystkim. Korzystając z tego regulacja-gaznika-t7059.html
Ustawiłem gaźnik na dyszy 90. Śruba od mieszkanki odkręcona 2.5 raza, a od przepustnicy prawie że wykręcona ( wkręcając zwiększał obroty).
P.s zauważyłem że włączając reflektory obroty silnika spadały, i gasł mi. Więc musiałem trochę wkręcić śrubę od przepustnicy. Czy to normalne?? Świeca jest sucha koloru lekko brązowego, ale to stara świeca jeszcze po "50"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 cze 2021, 10:31 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8336
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
karas220288 pisze:
zauważyłem że włączając reflektory obroty silnika spadały, i gasł mi


Jeśli w elektryce coś jest nie tak słabe styk np. z powodu korozji albo akumulator padnięty ,regulator napięcia ,czy iskrownik to może się coś takiego zdarzyć. Podkręć delikatnie obroty jałowe gaźnika i powinno to załatwić sprawę.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 cze 2021, 10:40 
*

Rejestracja: 11 kwie 2014, 9:29
Posty: 20
Pojazd: fantic 50.1 oasis
Tak zrobiłem. I czy 2.5 obrotu mieszanki i 1 przepustnicy jest okey??
Bo jak odkręcam dalej mieszankę to nie wzrastają obroty, a jak wkręcam mieszankę to obroty maleją.
Ale jak wkręcę śrubę przepustnicy dwa lub trzy obroty, to śrubę mieszkanki mam tylko o pół obrotu wkręconą?? A efekt wydaje się ten sam.
Która ma być bardziej wkręconą??




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 cze 2021, 10:42 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8336
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Ja mam na myśli ustawienie obrotów jałowych. Należy ustawić na takiej pozycji aby nie gasnął ,ale żeby za razem nie kręciło się koło




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 cze 2021, 17:34 
*

Rejestracja: 11 kwie 2014, 9:29
Posty: 20
Pojazd: fantic 50.1 oasis
No ja mam tylko dwie śrubki. Od góry przy lince gazu oraz z boku skutera.

-- 19 cze 2021, 18:34 --

Skuter nie gaśnie i koło na wolnych nie kreci się. Odpala z rozrusznika bez dodawania gazu. Wchodzi na obroty, trzyma je, nie szarpie, na ruch manetką zero- max otwarcie reaguje tak samo jak w odwrotną stronę.
Martwi mnie tylko że ten sam efekt uzyskałem w dwóch różnych ustawieniach:
Pierwsze, śruba od mieszanki paliwowo-powietrznej ( ta z boku od strony ssania) wykręcona 2.5 razu, a śruba na przepustnicy ( tam gdzie jest mechanizm z linką gazu, od góry gaźnika) wykręcona na około raz.
Drugie ustawienie, śruba od mieszkanki wykręcona tylko o połowę, ale śruba na przepustnicy wkręconą trzy razy.
Które ustawienie będzie korzystniejsze??
Rozumiem że im bardziej wykręcam śrubę od mieszanki, tym więcej powietrza dostaję gaźnik. Więc na moje oko ta pierwsza opcja. Bo w drugiej tak jakby na siłę obroty mu podwyższam śrubą na przepustnicy.
Sorry za moje wypociny, pierwszy raz grzebałem w skuterze, jestem kompletnym laikiem.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 cze 2021, 18:13 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8336
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
karas220288 pisze:
Rozumiem że im bardziej wykręcam śrubę od mieszanki, tym więcej powietrza dostaję gaźnik


Im bardziej wkręcona tym mieszanka bogatsza - więcej paliwa ,mniej powietrza




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 cze 2021, 18:24 
*

Rejestracja: 11 kwie 2014, 9:29
Posty: 20
Pojazd: fantic 50.1 oasis
No ok. To które ustawienie będzie korzystniejsze??




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy