Dzisiaj jest 22 lis 2024, 5:07



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
Post: 18 wrz 2021, 16:52 
*

Rejestracja: 24 maja 2015, 16:37
Posty: 37
Pojazd: Gilera Runner 50
Nie do końca zgadzają mi się średnice okna wydechowego i króćca od Atheny. Na tych dwóch zdjęciach są poglądowe pomiary starego cylindra stage6 sport pro mk2(jest bardzo podobny do racing mk2):

https://www.fotosik.pl/zdjecie/9afaf3150c1c17e2
https://www.fotosik.pl/zdjecie/6233671ad27807c2

Natomiast średnica wewnętrzna króćca wydechu wynosi 25mm.
Czyli zmniejsza on średnice okna wydechowego. Z tego co do tej pory udało mi się ustalić to stage6 ma prawdopodobnie króciec o średnicy wewnętrznej 27mm.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 18 wrz 2021, 18:15 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Stage6 r1200 i r1400 mają ~29mm, c16 oraz c20 i c21 mają dokładnie 27mm. Wszystko jasne :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 wrz 2021, 19:59 
*

Rejestracja: 24 maja 2015, 16:37
Posty: 37
Pojazd: Gilera Runner 50
Wymiana rolek a skład mieszanki:

1. Rolki 7.2g - dysza głowna 90
Oto świeca:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/a705b3f36e05d7e2 - za bogato

V-max -na prostej 80km/h
-jadąc za śmieciarką 85-86km/h

2. Rolki 5.0g - dysza główna 90
Oto świeca:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/632affc930a5deba - za ubogo

V-max -ok 100 km/h (trzy cyfry na blacie)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 wrz 2021, 0:33 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Pierwsze zdjęcie to lekko mówiąc, tragicznie za bogato. Czemu sądzisz że te drugie za ubogo? Muli ? Wg. mnie to albo ideał albo blisko ideału. U mnie właśnie taki jest i najlepiej jeździ.
Jaka kompresja w cylu?
Jakie obroty przy 100km/h ?
U mnie rekord w runnerce nowego typu seria 50cc z kominem arrow to 101km/h (93 wg. gps) z górki i 95 na płaskim, także coś tam masz grubo nie tak.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 wrz 2021, 17:15 
*

Rejestracja: 24 maja 2015, 16:37
Posty: 37
Pojazd: Gilera Runner 50
Możliwe, że ta biała sprężyna malossi zaczyna się powoli poddawać.
Nie znam dokładnych objawów za miękkiej sprężyny, ale mam wrażenie, że coś nie gra w przekładni. Może są to źle dobrane rolki?
Zmienie ją na dniach i zobaczę jaka będzie różnica bo muszę się już zbierać do roboty. Klucz do nakrętki 36mm?

Dzisiaj zdążyłem tylko zmienić dysze na 95
Oto świeca:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/403858684ea21ca8

V-max 113 licznikowe i koniec drogi....całkiem możliwe, że minimalnie więcej by poszła. Mam zamiar teraz sprawdzić dysze 98-100.

-- 27 wrz 2021, 18:15 --

Zdjęcia za miękkiej sprężyny centralnej:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/cbbd7ceac33df9e6
https://www.fotosik.pl/zdjecie/e3da1c62c50e68d1
https://www.fotosik.pl/zdjecie/ff3fc5324743c742

Na tym etapie biała malossi ewidentnie za słaba. Sponiewierało ją okrutnie :mrgreen:

Skuter gaśnie mi na wolnych obrotach. Gdy wykręcam świece to strasznie mokra. Obroty ok 1-1,2k...

Wie ktoś z własnego doświadczenia czy za bogata mieszanka zawsze objawia się zalaną/czarną/mokrą świecą czy może być mimo zbyt bogatej mieszanki "kawa z mlekiem"?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 wrz 2021, 17:37 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Na poprzedniej stronie pisałem ci byś filetową zamontował, dziwne że jeszcze tego nie zrobiłeś tylko męczysz tą śmieciową białą.
Może być 'kawa z mlekiem' mimo za bogatej jak również za ubogiej mieszanki paliwo-powietrze. Co najmniej 3 razy pisałem o tym. Kolor świecy pomaga wyłącznie stwierdzić skrajnie bogatą lub skrajnie ubogą mieszankę (np. samozapłon). Dyszę główną sprawdza się testując kilometrami różne konfiguracje, a nie co 1km wyjmując świecę i podziwiać kolor brązowy. Regulacja gaźnika współgra z regulacją napędu i o tym też wiele razy pisałem. Mając marnie wyregulowany napęd nie poratujesz tego regulując gaźnik na ideał, i na odwrót. Twój problem to przede wszystkim zaczęcie modzenia 5 rzeczy na raz, zamiast skupić się na jednej - zastosowania odpowiednich części na klasę racing. W sport pro nie miałeś takich problemów bo tamten cyl ma niższy potencjał, osiąga niższe rpm.
Pisałem ci również byś dał rolki 4,5g a dalej męczysz 5g. Sprawdzanie vmax nie zawsze pokrywa się z prawidłową regulacją, zwłaszcza jak ograniczają go przełożenia/napęd.
Sam gaśnie na wolnych? Temperatura wpływa na regulację. Po co wykręcasz świecę jak ona dopiero po porządnym nagrzaniu się oczyszcza.
Prawidłowe wolne obroty w runnerze to +-1800 rpm.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 maja 2022, 20:09 
*

Rejestracja: 24 maja 2015, 16:37
Posty: 37
Pojazd: Gilera Runner 50
Dzięki za tak wyczerpującą odpowiedź :wink:
Zmieniłem sprężynę dopiero dzisiaj bo nie miałem dość nietypowego klucza, żeby to odkręcić. Wiem, że najprościej by było kupić wszystko do racinga. Zostawiłem rolki 5g bo jak przytrzymam dłużej na full manecie to się wkręca aż do 11,5 tys. obrotów. Skuter gaśnie na wolnych chwilę po odłączeniu ssania.
-Na wolnych obrotach przepustnica powinna być na samym dole?
-Jakie powinny być obroty na starcie? Obecnie jest 5-6k.
-Czy malossi multivar 2000 ma jakieś ograniczenia? Czy jest jakiś limit prędkości? Do jakich prędkości jest przystosowany?



Witam,
podczas przyśpieszania spadają obroty. Załóżmy, że początkowo po odkręceniu manety idzie na 12tys a wraz ze wzrostem prędkości obroty spadają do 11ys.
Ktoś coś?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 maja 2022, 23:07 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Możliwe że napęd już niedomaga, konkretnie wariator-pas-przeciwtalerz. Dziesiąte milimetra wytarcia i już są takie cyrki. Może regulacja gaźnika marna? Spadek 1k rpm to konkretny spadek osiągów. Jeśli by się okazało że napęd jest w bdb stanie, spróbowałbym obniżyć wagę rolek o 0,1g lub 0,2g. U mnie np. zmiana o 0,1g to zmiana o 200-300 rpm..




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 maja 2022, 22:20 
*

Rejestracja: 24 maja 2015, 16:37
Posty: 37
Pojazd: Gilera Runner 50
Zastanawia mnie dlaczego tak wycierają się te sprężyny dociskowe...

https://www.fotosik.pl/zdjecie/eee7994af347df49
https://www.fotosik.pl/zdjecie/4e09d46d2c26b356




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 maja 2022, 21:20 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Miałem zieloną z tym sprzęgłem to lux chodziło, nic nie tarło, dziwne to, jakby krzywa była.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 maja 2022, 9:26 
*

Rejestracja: 24 maja 2015, 16:37
Posty: 37
Pojazd: Gilera Runner 50
U mnie jest trochę ciasno i nie wiedzieć czemu sprężyna dotyka wewnetrzej części sprzęgła.

Dzisiaj założyłem czerwone sprężynki sprzęgła stage6 i mam kolejny problem bo start jest +/- 7tys obr. a chciałbym 8-9tys. Najlepsze jest to, że czerwone podobno najtwardsze




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 maja 2022, 20:56 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
To ciekawe bo u mnie czerwone przy tym sprzęgle były za twarde na połowie naciągu i to przy R1200. Dopiero na pomarańczowych start był mocniejszy. Te sprzęgło to nie jakiś ulep z dwóch? Może masz źle wystrojony napęd? Rolki za ciężkie ? Za duże przełożenie na starcie? Jak klienta runnera regulowaliśmy to na full serii napędzie zrobiliśmy start z 8k rpm, jedynie sprężynki polini jakieś. Teoretycznie te sprzęgło pozwala na zasprzęglanie z 10k rpm, jednak nie zalecane jest przekraczanie 9k rpm.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 mar 2023, 21:32 
*

Rejestracja: 24 maja 2015, 16:37
Posty: 37
Pojazd: Gilera Runner 50
Sprzęgło kupione nowe wraz z dzwonem. Naciągałem te sprezynki stopniowo do samego końca i nie było zadowalającego rezultatu. Pogrzebałem dzisiaj trochę w necie i na zagranicznym forum aprilla znalazłem więcej osób z podobnym problemem. Wygląda na to, że muszę użyć po prostu sprężynek innej firmy, które będą pasować do tego sprzęgła.

Witam,
dzisiaj zamieniłem gaźnik 21mm na 28mm w gilerce i jest taki problem, że w pewnym momencie podczas przyśpieszania łapie muła i gwałtownie schodzi z obrotów(jakby fajka spadła ze świecy). Trzeba odpuścić gaz, chwilę poczekać i z powrotem można zacząć przyspieszać. Sprawdzane na różnych dyszach od 95-122 i cały czas to samo.
Jedyna rzecz, która nie daje mi spokoju to położenie tego gaźnika pod kątem: https://www.fotosik.pl/zdjecie/9eab095d9375d82b
Zastanawiam się czy nie powienien być w poziomie.
Może trzeba w takiej sytuacji wyregulować pływak?
Regulował ktoś gaźnik z króćcem r/t w piaggio?

-- 24 mar 2023, 15:21 --

Witam, po zdjęciu pokrywy silnika zobaczyłem, że pasek ociera o dolną jej część tzn ślizga się po dolnej części karteru. Miał ktoś podobną sytuację?

-- 24 mar 2023, 22:32 --

Tak to wygląda: https://images89.fotosik.pl/654/358cd9fa0a2bd5ccmed.jpg




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy