Dzisiaj jest 28 mar 2024, 13:36



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 31 paź 2021, 21:16 
*

Rejestracja: 09 sie 2019, 0:46
Posty: 25
Pojazd: junak 805
Witam, zastanawiam się miedzy cylindrami;
-Parmakit Racing, Jako ze jest cylinder żeliwny chłodzony powietrzem, obawiam się problemów z grzaniem i jak wygląda kwestia żywotności tłoków jednopierscieniowych?
-Stage6 sport pro mkII, Jaka jest realna żywotność tego cylindra i co ile trzeba wymieniać tłoki/pierścienie?
-Jest może jakiś inny sensowny cylinder do 700zł?

Mój skuter to Junak 805(standardowe chińskie 40qmb z longji), dotychczas jeździłem na serii z jaśkiem C16 i wariatorem polini.
Zamierzam jeździć na uczelnie ~17km w jedna stronę, większość czasu z prędkością 70-80 km/h, co przekłada się na jakieś 700km miesięcznie.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 01 lis 2021, 0:42 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Każdy z nich będzie dobry i długo służył.
Bez zmiany wału, gaźnika, napędu szkoda montować takie 70cc.
70-80km/h to przecież full seria 2t pójdzie, po co tuning ? Licz się też ze spalaniem 7-9/100.
Nie lepiej kupić najtańszego airsala 70 ? Do tego gaźnik 17,5 i wyregulować wszystko.
Swoją drogą C16 to wydech pod takiego parmakita albo sport pro, a nie 50cc czy słabe 70.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 lis 2021, 19:55 
*

Rejestracja: 09 sie 2019, 0:46
Posty: 25
Pojazd: junak 805
Oczywiście wiem że należy jednocześnie wymienić wał, gaźnik, sprzęgło itp.
Skoro już zeszliśmy z tematu;
-Muszę wymienić cały zawór membranowy, lepiej dwu czy cztero płytkowy, czy wystarczy wymienić w seryjnym same płytki na carbonowe?
-Jak to jest z modułami CDI bo nie mogę znaleźć praktycznie żadnych informacji na ich temat?

Wracając do cylindrów nie odpowiedziałeś czym będzie się różnic praca/użytkowanie sport pro i parmakita.
Jaśka kupiłem okazyjnie jakiś czas temu z ambicją wymiany cylka na sport pro. Ale trochę doczytałem, że stage6 przy mkII dał cieńszą warstwę nicasilu i zacząłem się wahać.

Airsal? Sport odpada bo mam sworzeń 12mm, T6 ewentualnie mógłby być, ale słyszałem nie najlepsze opinie o ich żywotności, dotyczące głównie marnej jakości tłoków.
Zresztą i tak musiałbym wymienić wał, więc kosztowo wychodzi prawie tak samo...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 lis 2021, 20:46 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Co do serwisowania i użytkowania to masz wszystko w instrukcji cylindra, także bez sensu pytanie.
Zawór oczywiście że trzeba zmienić na sportowy, np. motoforce racing.
Cylindry t6 nie mają słabych tłoków, ich konstrukcja jest zła, za wysoki stopień sprężania właściwy w przypadku cylków AC i to powoduje przegrzewanie/zacieranie.
Polecam podchodzić z dystansem do opinii internetowych postowanych zwłaszcza ponad 5 lat temu.
Wiedz, że ponad 50% sukcesu to prawidłowy montaż części, pozostałe to regulacja.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 lis 2021, 21:51 
*

Rejestracja: 09 sie 2019, 0:46
Posty: 25
Pojazd: junak 805
Właśnie pobrałem instrukcje sport pro, nic tam nie ma o jego żywotności, zresztą jaki producent pisałby coś takiego w instrukcji obsługi...
Napiszesz mi coś o żywotności sport pro czy nie?

Dobrze rozumiem że nie mam kupować airsala t6 z powodu zbyt dużego stopnia sprężania i problemów z przegrzewaniem/zacieraniem?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 lis 2021, 22:46 
**

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 222
Pojazd: Aerox Malossi 70
Krzychu0304 pisze:
Napiszesz mi coś o żywotności sport pro czy nie?


Dobre dotarcie, dobre oleje i zależnie jak będzie wysilony ten cylinder. Celował bym w granicę 10k kilometrów i zmiana tłoka co jakiś czas :P :mrgreen:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 lis 2021, 23:19 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Słuchaj, instrukcję dostajesz z cylindrem, nie z internetu. Uwierz że jest napisane jak należy serwisować. Żaden producent ci nie napisze o żywotności cyla bo to zależy od wielu czynników, używania, montażu, reszty gratów - pomyśl skąd producent miałby wiedzieć? Równie dobrze może żyć 1 dzień albo 10 lat.
Czy masz kupować czy nie to twój wybór, ja mam kalkulator do obliczania stopnia sprężania i dość precyzyjnie jestem w stanie ustawić, nawet jak fabrycznie jest źle dobrany to robię tak aby było dobrze. Do tego dochodzi oktanowość paliwa - cylki stage6 są pod 96 albo 98 oktan (dokładnie musisz sprawdzić).
Zadając takie pytania podejrzewam że nie znasz się na tym za bardzo. Osoba montująca części powinna ci wszystko zgrać aby jeździło. Siedząc w tym 11 lat i znając patologie polskich serwisów, mogę w ciemno stwierdzić że są spore szanse, że nie będzie to długo latać.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 lis 2021, 23:59 
*

Rejestracja: 09 sie 2019, 0:46
Posty: 25
Pojazd: junak 805
Rzeczywiście słabo się znam, dlatego jestem na forum i próbuje się doedukować.
Jako że w Bydgoszczy podobno nie ma dobrych serwisów, a te co są są drogie i robią na odpierdol, to jestem zmuszony robić wszystko samemu...
Dlatego byłbym wdzięczny o wszelkiej maści porady jak to zrobić i jakie części do tego dobrać.
Byłbym również wdzięczny za opinie/doświadczenia ludzi, którzy mieli z tym kontakt, jak i za informacje zawarte w takich instrukcjach/serwisówkach dołączanych do cylindrów.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 lis 2021, 12:01 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Ja jestem zdania że lepiej zrobi serwis co się zajmuje motocyklami tym od lat niż człowiek z zerowym doświadczeniem, ale do odważnych świat należy !
Wszystkie poradniki co do tuningu masz w dziale 'zrób to sam' oraz 'porady od mieloch motocykle' i też tam odsyłam do edukowania się. Ja niestety więcej niż jest tam napisane nie doradzę ponieważ to są moje lata nauki i zbierania doświadczenia, za co zapłaciłem z własnej kieszeni - myślę, że to zrozumiałe :wink: :wink:
Powodzenia :mrgreen:

Co do części (przykładowo)
Dellorto 21
Sport pro mk2
Wał Top racing high tech/malossi mhr
Zawór motoforce racing
Dzwon tec cnc
Sprzęgło polini evo/malossi delta/stage6 tq control
Wariator np. top racing ng
Pas dayco kevlar
Świeca br9
Filtr gąbka stożek
Łożyska np. koyo metal c4
Można też dać dłuższe przełożenia ale nie trzeba




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 lis 2021, 17:11 
*

Rejestracja: 09 sie 2019, 0:46
Posty: 25
Pojazd: junak 805
Gaźnik powinien być oryginalny dellorto, czy może być zamiennik teca?
Jest jakaś znacząca różnica miedzy wałami top racing evolution NG i high tech?
Sprzęgło musi być oryginale polini czy może być kopia motoforce racing?
Mam wariator polini hi speed, będzie wystarczająco dobry?
Mam bawełniany stożek polini, wystarczy czy będę musiał zamienić go na gąbkowy?
Łożyska lepsze teflonowe czy metalowe?
Jak to jest modułami CDI? Wystarczy, że kupię jakikolwiek odblokowany za ~30zł? Motoforce racing za 90zł? A może powinienem się szarpnąć na prog cdi?

PS warto zamontować termometr mocowany pod świecę?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 lis 2021, 19:21 
**

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 222
Pojazd: Aerox Malossi 70
Krzychu0304 pisze:
Gaźnik powinien być oryginalny dellorto, czy może być zamiennik teca?

Najlepiej dellorto, ale Tec może być, tylko że musi być to Tec Pro, a nie Eco. Nowy Pro już raczej nigdzie nie dostępny, najwyżej kupno używanego, ale nie wiem czy używkę w perfekcyjnym stanie znajdziesz.
Krzychu0304 pisze:
Mam wariator polini hi speed, będzie wystarczająco dobry?

Jak najbardziej, no chyba, że jego stan wymaga jego zmiany.
Krzychu0304 pisze:
Mam bawełniany stożek polini, wystarczy czy będę musiał zamienić go na gąbkowy?

Tu chodzi tylko o dobre filtrowanie, oraz wymiary mocowania filtra do gaźnika.
Krzychu0304 pisze:
Łożyska lepsze teflonowe czy metalowe?

Metalowe jak mają już 'dość' to je słychać, teflonowych nie, więc masz już znak ostrzegawczy że łożyska są do wymiany. Ja bym brał osobiście metalowe.
Krzychu0304 pisze:
Sprzęgło musi być oryginale polini czy może być kopia motoforce racing?

Może być, jak najbardziej, zależnie od twojego budżetu. Dobrze by było, żeby sprzęgło nie było jakimś no name i miało możliwość regulacji naciągu sprężynek.
Krzychu0304 pisze:
Jest jakaś znacząca różnica miedzy wałami top racing evolution NG i high tech?

Znaczącej nie ma, jest to jak się nie mylę w jakiś sposób ulepszona odsłona poprzednika.
Krzychu0304 pisze:
Jak to jest modułami CDI? Wystarczy, że kupię jakikolwiek odblokowany za ~30zł? Motoforce racing za 90zł? A może powinienem się szarpnąć na prog cdi?

Sprawdził bym na początek, czy ten moduł, który masz aktualnie jest blokowany i potrzebna jest jego zmiana, w moim roxie seria moduł nie był blokowany.
Krzychu0304 pisze:
warto zamontować termometr mocowany pod świecę?

Oczywiście, mając termometr masz wiedzę czy scoot jest dobrze rozgrzany, jest trudniej o zagotowanie mając podgląd na temp, oraz przy tym ułatwi Ci to docieranie cylindra.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 lis 2021, 21:38 
*

Rejestracja: 09 sie 2019, 0:46
Posty: 25
Pojazd: junak 805
Mimo wszystko 400zł za dellorto to trochę dużo... Masz jakieś złe doświadczenia z tec eko, że go odradzasz?

Filtr powietrza do phbg będzie pasował, pytanie tylko czy bawełna będzie wystarczająco dobrze filtrować?

Nie jestem pewien czy moduł jest zablokowany, ale skuter powyżej pewnej prędkości obrotowej stopniowo traci moc...
Udało mi się znaleźć informacje że tanie "sportowe" moduły jak i te fabryczne mają stały kąt wyprzedzenia zapłonu na poziomie 25 stopni powyżej 4 tysięcy obrotów. A z tego co pisało w instrukcji prog cdi kąt wyprzedzenia zapłonu przy 10-11 tysięcy obrotów powinien wynosić 35-40 stopni.
Natomiast nigdzie nie mogę znaleźć jakiekolwiek informacji o kącie wyprzedzenia zapłonu modułów za ~100zł...

Można zamontować termometr pod nakrętkę szpilki głowicy? Bo taki kosztuje tylko 30zł, a ten pod święcę 250zł?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 lis 2021, 16:16 
**

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 222
Pojazd: Aerox Malossi 70
Krzychu0304 pisze:
Mimo wszystko 400zł za dellorto to trochę dużo... Masz jakieś złe doświadczenia z tec eko, że go odradzasz?

Możesz kupić używany dellorto, na grupach fb spokojnie znajdziesz sprawny gaźnik, ważne żeby nie dać się wydymać i brać za pobraniem. Tec Eco to praktycznie china, czasami nie idzie tego, albo wyregulować, albo to w ogóle nie jedzie, loteria.
Krzychu0304 pisze:
Natomiast nigdzie nie mogę znaleźć jakiekolwiek informacji o kącie wyprzedzenia zapłonu modułów za ~100zł

Na tym się nie znam niestety, Scoot musi Ci pomóc :)
Krzychu0304 pisze:
czy bawełna będzie wystarczająco dobrze filtrować?

Jeśli będziesz jeździł po normalnych drogach, gdzie nie ma przesadnych ilości piachu, czy innych brudów na ulicy, powinno spokojnie powinien dać radę. Jeśli mu nie ufasz możesz kupić gąbkę :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy