Dzisiaj dojechał cylek, tym razem do minarelli pasuje
. Krótkie nagranie jego pracy;
https://www.facebook.com/10000972952253 ... 5310461696Mam nadzieję że brzmi tak jak powinien...
Macie jakieś porady odnośnie docierania? Niby w instrukcji miało dokładnie pisać jak ma przebiegać ten proces, a w rzeczywistości jest jedynie wzmianka aby nie przekraczać 75% obrotów przez pierwsze 300km...
-- 03 gru 2021, 14:43 --
Zacząłem docierać silnik, mam już koło 60km, jeżdżąc na zmiennych obrotach, zawsze po dobrym nagrzaniu silnika.
Zabrałem się po za regulacje, początkowo skuter ruszał ze zbyt niskich obrotów i miał strasznego muła, pomogła wymiana rolek na lżejsze, sprężyna na twardszą i podłożenie pod nią nasmarowanej podkładki.
Skuter zaczął płynnie ruszać, ale na wyższych obrotach coś ewidentnie zaczęło go dławić, tak jakby zaczęło go zalewać(mimo że świeca na poprzednich rolkach miała kolor kawy z mlekiem), spróbuję wymienić dysze na mniejszą, ale...
Usłyszałem dźwięk grozy; podczas powolnego ręcznego obracania wału, gdy cylinder przechodzi w górne położenie słychać cichy dźwięk przypominający chrzęszczenie piasku między zębami...
Spróbowałem odpalić skuter, zareagował na muśnięcie zapłonu, brzmiał normalnie, zgasiłem go po kilku sekundach.
Spróbowałem jeszcze raz obrócić ręcznie wałem, ale tym razem niepokojący dźwięk zniknął. Gdy skuter trochę odstał, znowu obróciłem wał ręcznie, niepokojący wdzięk powrócił.
Ergo jeśli cylinder dostanie powłokę smarną(czyt oleju z paliwem) to tego dźwięku nie słychać.
Co to może być? Cylinder jakimś cudem zassał trochę piachu/pyłu? A może to są opiłki uwolnione podczas docierania i taki efekt jest normalny?
Wyjąłem i wyczyściłem filtr powietrza, nie był upaćkany błotem, jedynie były widoczne minimalne ilości pyłu które się na nim osadziły.
Filtr jest przypięty do gaźnika, minimalnie przerobionym kolankiem od seryjnego filtra. Aby wyeliminować potencjalne przedmuchy doszczelniłem to silikonem. Dorobiłem osłonkę filtra powietrza z kubka do do kawy tak aby nie dało się go zapaćkać błotem.
Co powinienem zrobić? Nie przejmować się tym zbytnio i zwiększyć ilość oleju tak na wszelki wypadek? Zmienić filtr powietrza? Zdjąć cylinder i go umyć? Rozpołowić silnik i go wyczyścić(nie jestem w stanie tego zrobić bez centrowania wału i wolałbym tego uniknąć)?