Dzisiaj jest 25 kwie 2024, 16:11



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 21 maja 2022, 23:44 
*

Rejestracja: 21 maja 2022, 21:45
Posty: 5
Pojazd: Aprilia Gulliver
Hej,

moja Aprilia (Gulliver, 1996) zagrzewa się mimo wymiany płynu chłodniczego i odpowietrzania.

Zimą został wykonany remont silnika. Został zamontowany cylinder Malossi Sport 70ccm, wymienione: pompa wody, uszczelki, gaźnik, termostat (nowy, oryginalny). Mój gaźnik dellorto 17,5 posiadał dogrzewanie cieczą, więc go podłączyłem do cylindra, tak jak to oryginalnie by wypadało. Wszystko funkcjonowało dobrze, jednak dwa tygodnie temu jeden z tych węży pękł, przy czym cały płyn wyciekł.

W rezultacie zrezygnowałem z tego dogrzewania gaźnika. Po czym próbując wlać nowy płyn i odpowietrzyć system, silnik dalej zagrzewa się na max. Od tego czasu zamontowałem 2 termostaty i wymieniłem czujnik temperatury. Więc te dwie rzeczy można by wykluczyć. System wydaje się być odpowietrzony. Chłodnica się nagrzewa, a temperatura rośnie powoli. Nowy termostat zamontowany to OEM Minarelli. Gdy temperatura wskoczy na MAX to wypluwa płyn chłodniczy ze zbiorniczka.

Ktoś ma jakiś pomysł, jak do tego podejść?

Pozdrawiam
Karol


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 22 maja 2022, 0:25 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Dobrze węże podłączone przy pompie? Były takie łebki co na odwrót podłączali i się dziwili czemu sprzęt się zaciera co chwila. UPG nie przepuszcza ciśnienia? Masz pewność że wirnik się cały czas kręci a nie omyka na obrotach? Chłodnica była kiedykolwiek odkamieniana? Jak nie to czas najwyższy. Niestety w 20-kilku letnich sprzętach pełen serwis układu chłodzenia to kilka godzin nonstop roboty, a nie tylko zlanie i wlanie płynu..Za to kilka lat posłuży bezawaryjnie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 maja 2022, 19:46 
*

Rejestracja: 21 maja 2022, 21:45
Posty: 5
Pojazd: Aprilia Gulliver
Hej, dzięki za szybką reakcje. Węże są poprawnie podłączone. System jest szczelny, sprawdzane ciśnieniem. Wirnik jest nowy i jak ostatnim razem sprawdzałem, wszystko wskazuje na to że działa dobrze i nie przeskakuje. Przypuszczam że rzeczywiście chłodnice należałoby odkamienić albo wymienić na nową.

Masz jakieś doświadczenie jak najlepiej odkamienić chłodnice/układ?

Szukałem nowej chłodnicy i znalazłem nową na włoskim ebayu, ale cena to ponad 600zł :shock:
Zamienników żadnych nie znalazłem. Jedynie chłodnica od Aprili SR 50, ma podobny układ, ale wygląda na to że różni się kształtem i nie wiem czy byłbym w stanie ją zamontować...

-- 26 maja 2022, 19:46 --

scoot pisze:
Dobrze węże podłączone przy pompie? Były takie łebki co na odwrót podłączali i się dziwili czemu sprzęt się zaciera co chwila. UPG...


Okazało się że rzeczywiście pompa była problemem, tak jak proponowałeś. Nie podejrzewałem tego bo była po rewizji. Wymieniłem całą pompę i odkamieniłem chłodnice. Teraz na postoju Aprilia ładnie trzyma temperaturę i wskaźnik pokazuje cały czas równe 50%. Gdy zacznę ruszać, wskazówka temperatury wchodzi powoli na ok. 70% i tam stale zostaje, na postoju szybko wraca ponownie do 50%. Jest to normalne po montażu 70cc? Termostat, który jest zamontowany otwiera przy 70* :shock: Wcześniej miałem Aprilie z wtryskiem i takiego fenomenu nie miałem...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 maja 2022, 22:12 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Chłodnicę od zawsze czyściłem po prostu zagrzanym do 100* octem 10%. A po co termostat w sportowym cylindrze? No chyba że zimą jeździsz. Procenty niestety nic nie mówią, potrzeba ci termometru np. KOSO albo stage6 żeby móc stwierdzić czy sprzęt się poprawnie nagrzewa. Fabryczne liczniki niestety kłamią z prędkością, paliwem, więc i 50% to nie jest 50 stopni, o ile w ogóle to działa poprawnie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 cze 2022, 9:36 
*

Rejestracja: 21 maja 2022, 21:45
Posty: 5
Pojazd: Aprilia Gulliver
scoot pisze:
Chłodnicę od zawsze czyściłem po prostu zagrzanym do 100* octem 10%. A po co termostat w sportowym cylindrze? No chyba że zimą jeździsz. Procenty niestety nic nie mówią, potrzeba ci termometru np. KOSO albo stage6 żeby móc stwierdzić czy sprzęt się poprawnie nagrzewa. Fabryczne liczniki niestety kłamią z prędkością, paliwem, więc i 50% to nie jest 50 stopni, o ile w ogóle to działa poprawnie.



Jedyne co wiem z obserwacji to fakt, że gdy wskazówka temp. była przy max, gotowała mi się woda... więc biorę to jako indykator 100* :mrgreen: :mrgreen:

Jeśli wyjmę termostat, będzie to miało wpływ na wydajniejsze chłodzenie, czy będzie mi się zwyczajnie dłużej nagrzewał, z mniejszym ryzykiem zacięcia się?

-- 06 cze 2022, 9:36 --

Okazało się że standardowa pompa była nie wystarczająco wydajna. Problem się rozwiązał gdy zamontowałem pompę stage6 z rzekomo 40% lepszą wydajnością. Cylinder już nie nagrzewa się tak mocno nawet w w 29 stopni :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy