Dzisiaj jest 03 gru 2024, 18:06



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 17 sty 2023, 11:21 
*

Rejestracja: 28 sie 2022, 11:37
Posty: 19
Pojazd: Peugeot Jet Force
Witam. Peugeot Jet Force, pojemność 50ccm, rok 2005. Przerobiony z wtrysku na gaźnik 17.5mm nieznanej firmy. Ciągle mam problem z gaźnikiem, zalewa świece, strzela z tłumika, pali 5L/100 km. Wylewa się benzyna od strony filtra powietrza. Próby regulacji pomagają na krótki okres czasu. Nie wiem czy idę w dobrą stronę ale czy założenie gaźnika 12mm miałoby sens? Znalazłem post na tym forum, że peugeot w tamtych latach wypuszczał fabrycznie skutery 2T z gaźnikami 12mm. Czy to prawda? Na allegro znalazłem taki gaźnik;

https://allegro.pl/oferta/gaznik-dellor ... 0198711765

Proszę o poradę.
Pozdrawiam


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 17 sty 2023, 17:31 
**

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 222
Pojazd: Aerox Malossi 70
Wydaje mi się że zmiana na oryginalny Dellorto 17,5mm wystarczy, 12mm to trochę mały gaźnik, na 17,5 na pewno skuter będzie żwawszy, trudniejszy do przegrzania i żywotniejszy.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 sty 2023, 17:58 
*

Rejestracja: 28 sie 2022, 11:37
Posty: 19
Pojazd: Peugeot Jet Force
Rozumiem. A jesteś w stanie napisać jaki rodzaj świecy zastosować? (Długość gwintu). Przy szukaniu gaźnika zauważyłem , że mogę kupić gaźnik do Peugeota "stojący" oraz "leżący". Czym to się różni?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 sty 2023, 20:07 
**

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 222
Pojazd: Aerox Malossi 70
Leżący i stojący, to typy silnika Peugeot, do leżącego zamontujesz gaźnik bez adaptera, a do stojącego tak owy będziesz również musiał zamówić i zamontować. W internecie znalazłem że długość gwintu świecy to 19mm.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 sty 2023, 15:28 
*

Rejestracja: 28 sie 2022, 11:37
Posty: 19
Pojazd: Peugeot Jet Force
Rozumiem. Różnego rodzaju zamienniki gaźników najlepiej sobie odpuścić czy zawracać na nie uwagę?

Czy ten gaźnik będzie prawidłowy?
https://allegro.pl/oferta/gaznik-2t-del ... 2676612707




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 sty 2023, 18:23 
**

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 222
Pojazd: Aerox Malossi 70
To zależy, zamienniki to loteria, albo będą działać tak samo dobrze jak oryginały, albo nie. Ja osobiście miałem przygodę z zamiennikiem z wyższej półki, bo motoforce, gdzie jego koszt to około 250zł, a nie podawał tak jak oryginalny dellorto, tak samo było z regulacją, raz reagował na regulacje i trzymał jej parametry, potem po jakimś czasie, była znowu konieczność regulacji. Lepiej dołożyć, niż tracić czas, nerwy, inne rozmiary dysz itp. Tak ten gaźnik będzie prawidłowy, tylko będziesz potrzebował do tego jeszcze linki ssania ręcznego.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 sty 2023, 19:17 
*

Rejestracja: 28 sie 2022, 11:37
Posty: 19
Pojazd: Peugeot Jet Force
Myślisz że dysza główna w tym gaźniku co podałem nie jest za duża? 090 podaje producent.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 sty 2023, 20:06 
**

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 222
Pojazd: Aerox Malossi 70
Rozmiary dyszy miałem na myśli to, że rozmiar dyszy do dellorto 19mm to 5mm, a do motoforce to 6mm i nie pasują one do siebie nawzajem. Co do tej 90, może być problem, bo na malossi sport 70, z 17,5 właśnie latałem na rozmiarze dyszy 90-95, tutaj dysza powinna być w okolicy 70-75.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 sty 2023, 21:05 
*

Rejestracja: 28 sie 2022, 11:37
Posty: 19
Pojazd: Peugeot Jet Force
Właśnie trochę mnie to zdziwiło że dysza 90 oryginalnie założona. Na starym gaźniku nieznanej firmy miałem dysze 74 i palił 5/100km a przy dyszy 90 to może być jeszcze więcej. Chyba że sie mylę.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 sty 2023, 14:32 
**

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 222
Pojazd: Aerox Malossi 70
Może, oczywiście, to dosyć logiczne, ale to zależy głównie od stylu jazdy kierowcy. No ale tych 5l i tak nie powinien przekraczać.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 sty 2023, 17:24 
*

Rejestracja: 28 sie 2022, 11:37
Posty: 19
Pojazd: Peugeot Jet Force
Zawsze dysze można zmienić. Swoją drogo producent deklaruje że powinien palić do 3L/100km. Nie wiem skąd oni wzięli taki wynik :roll:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 sty 2023, 14:24 
**

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 222
Pojazd: Aerox Malossi 70
Taki wynik jest zapewne wzięty z czasów jak skuterek jeździł jeszcze na wtrysku. :mrgreen:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 lut 2023, 19:11 
*

Rejestracja: 28 sie 2022, 11:37
Posty: 19
Pojazd: Peugeot Jet Force
A więc tak. Gaźnik przyszedł, zamontowany a skuter dalej nie odpala. Zapalił może z kilka razy ale bez szału, zaraz samoistnie zgasł. W tej chwili nawet nie pierdnie. Kompresja niecałe 3 bar'a. Sprawdzone na odkręconej manecce. Jaki zestaw tłok plus cylinder wybrać?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy