Dzisiaj jest 03 lis 2024, 14:12



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 26 cze 2023, 9:15 
*

Rejestracja: 26 cze 2023, 6:05
Posty: 5
Pojazd: Neos 50 2t
Witam jestem tu nowy i mam doczynienia z zatarciem tłoka yamaha neos 2t 50ccm przyczyna jeszcze nie wyjasniona skuterek ma dozownik oleju ale pompka podaje olej, gaźnika nie rozbierałem jeszcze i czy tam sie cos nie zblokowało i czy olej dociera do niego. Skuter jeździł długo na nie dokręconym wydechu tą droga też mogło czegos nalecieć ale to cud ale cuda sie też zdarzaja. Skuter dlugo tez jeździl z objawami przytarcia tłoka po rozgrzaniu słabł myślalem ze może to wina zabrudzonego gaźnika bo w swoim simsonie miałem podobny objaw doszło w końcu ze skuter zgasł a kopka sie zblokowała po ostygnieciu odblokowalo sie wszystko skuter nawet odpalil. Zdjałem cylinder i co tłok zatary cylinder nie najgorzej ale oddalem go do szlifowania teraz jak postąpić bo na glowicy było troche opiłkow i czy moge komore korbowa przepłukać benzyna przed założeniem cylindra bo tam moga tez byc opiłki dwusuw to dwusuw w swoim simsonie bym tak zrobił bez obaw o nic ze benzyna dostanie sie gdzie nie potrzeba chyba ze uszczelniacz któryś przepuszcza ale to wtedy nie da sie jeździć takim motorkiem, przeglądałem w internecie zdjecia karterów takiego neosa i nie jestem do końca pewny swego a ze zdjęć trodno wywnioskować jak to skonstruowane jest, wkońcu w nosie siedzi nowsza konstrukcja. I jeszcze jedno pytanie czy mogła być w tym neosie pegapiona wymiana tłoka bo z objawami długo neos jeździł myśląc gdyby nie było smarowania dawo by juz sie zatarł skuter ma najechane 30tys km z małym hakiem czytałem że w sportach cross enduro wymieniają tłoki co 40-60 moto godz. ale zejdźmy na ziemie z uproszczonego wyliczenia o wielkim przybliżeniu neos ma już 300motogodz. gdzie tych motogodz. może mieć i 500 tego sie nie da obliczyć i po obejrzeniu starego tłoka pierscienie na zamkach po sciesnieciu do rozmiaru tłoka maja duża przerwę może ze 3mm osadzane piercienie w cylindrze nie powinny miec przerywy tak dużej praktycznie wcale? czy tłok mógł być poprostu wysłużony i w pore nie został wymieniony? To odblokowany skuter licznik potrafi pokazać 80km/h 2001r. tego skutera


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 26 cze 2023, 15:01 
**

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 222
Pojazd: Aerox Malossi 70
Tak oczywiście, 30k km na jednym tłoku to i tak sporo, to że za każdym razem słabł, to oznaczało że raz był przegrzany i potem puchł cały czas bo stracił swoje właściwości. Przepłukać benzyną możesz, bo nigdzie się nie wydostanie ze skrzyni korbowej. Zostaje zrobić szlif, dobrać tłok pod wymiar i latać, a dozownik bym odłączył i robił własną mieszankę w kanistrze, zawsze to bezpieczniej.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 lis 2023, 19:52 
*

Rejestracja: 26 cze 2023, 6:05
Posty: 5
Pojazd: Neos 50 2t
Witam po założeniu nowego tłoka i cylindra pojawił się problem po przejechaniu pierwszych kilometrów max prędkością 30km/h silink zgasł i zaraz odpalil od strzała i tak kilka razy potem niby dość długo jeździełem i już nie gasł. Czyż by znów tłok puchł? Za każdym razem co zgasł to od razu zapalał kopki nie zblokowało. W czym może być problem?

-- 24 lip 2023, 20:43 --

Dziś sie przejechałem i wygląda mi to że pływak za szybko w gaźniku odcina paliwo a stary tłok zatarł się od góry jak by od dolotu pewnie przez to śmigał neos na ubogiej mieszance.

-- 27 lis 2023, 19:20 --

Witam problem nie został rozwiązany do końca skuter gaśnie podczas jazdy ale jak się jedzie na maxa czyli te 80km/h przy prędkości 50/60km/h nie gaśnie. Poprzedni tłok chyba się zatarł przez stu letni filtr powietrza który został wyprany w perwolu a właściwie w chemii do mycia kostki brukowej, wiek filtra i tak agresywna chemia spowodowała że skuter chyba zaciągał drobinki rozlatującego się filtra powietrza :| Gdy na maxa jedzie się skuterem zgaśnie to od razu da się go odpalić, objaw ten przypomina jak w starych komarkach źle się wyregulowało pływak tak ,że w komorze pływakowej było za mało paliwa bo pływak za szybko odcinał dostarczanie paliwa do komory i silnik wypalał więcej paliwa niż pływak na to pozwolił więc przez to gasł komar i dało się go od ręki ponownie odpalić bo napełniła się znów komora pływakowa paliwem ale w neosie brak jakiejkolwiek regulacji pływaka. Miałem nadzieję ,że kranik podciśnieniowy jest zepsuty wymieniłem go na nowy chyba nie najgorszej marki RMS ale nie pomogło to. Może któryś z uszczelniaczy na wale jest już nieszczelny bo brak mi już pomysłów:/ Podpowiedzcie mi co może być nie tak, mamy całą zimę na to. Z góry dziękuję




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 lis 2023, 21:25 
*

Rejestracja: 11 cze 2022, 9:39
Posty: 75
Pojazd:
Ja bym standarowo zaczal od sprawdzenia kompresji, jeśli kompresja jest okej wtedy dobierz się do gaźnika, spróbuj pobawić się z dyszami, jaka dysze z ciekawości masz teraz założona?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 lis 2023, 22:54 
*

Rejestracja: 26 cze 2023, 6:05
Posty: 5
Pojazd: Neos 50 2t
82dysza




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 lis 2023, 23:24 
*

Rejestracja: 11 cze 2022, 9:39
Posty: 75
Pojazd:
Masz może jakiś inny gaznik przy sobie/ewentualnie pożyczyć od kogoś i sprawdzić jak jeździ na innym?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 lis 2023, 5:47 
*

Rejestracja: 26 cze 2023, 6:05
Posty: 5
Pojazd: Neos 50 2t
Nie mam możliwości sprawdzenia na innym gaźniku :| a możliwe było by to że wariator był by odpowiedzialny za ten objaw? Wczoraj przeczytałem w internecie ,że winny temu może być wariator i przekładnia obecnie zalana jest hipolem. Mój Simson np. na Hipolu nie chce wysprzęglać musi być LUX




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 lis 2023, 18:38 
*

Rejestracja: 11 cze 2022, 9:39
Posty: 75
Pojazd:
Wariator nie ma z tym nic raczej wspólnego, tak samo przekladnia. Moim zdaniem winny zdecydowanie jest gaźnik, jaki masz kolor swiecy?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 lis 2023, 22:51 
*

Rejestracja: 26 cze 2023, 6:05
Posty: 5
Pojazd: Neos 50 2t
Raczej ciemny nie sadze czy smoła lekko ciemny świeca jest nowa NGK jeszcze prześwituje jej naturalny blask metalu przez tą lekko ciemną powłoke sadzy czy to nagaru. Serio w tych neosach dokoładne wyregulowanie gaźnika jest tak bardzo ważne? W którą stronę kręcić śrubkę by zwiękaszyć dawkę paliwa? W sumie nic nie regulowałem przed rozebraniem gaźnika do czyszczenia wkręciłem śrubke paliwo/powietrze na maxa licząc obroty wyszło mi 2.5 obrotu przy składaniu gaźnika wkręciłem ją na maxa i o te 2.5 obrotu wykręciłem. Nawet przed wkręcaniem ją na maxa by policzyć ile jest obrotów do końca zrobiłem rysę na gaźniku i śrubce aby było dokładnie jak przed rozebraniem gaźnika. Coś mam ochotę zwiększyć mu dawkę paliwa i sprawdzić czy to pomoże coś :( no ale raczej świeca ma barwę ciemną niż szarą czy białą to chyba paliwa ma dosyć. Gorzej jak znów się coś zaciera tylko przy zacieraniu to chyba by była odczuwalna strata mocy a nie ,że gaśnie nagle i momentalnie od ręki da się go odpalić. :cry:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 lis 2023, 18:13 
*

Rejestracja: 11 cze 2022, 9:39
Posty: 75
Pojazd:
Tak, regulacja gaznika jest bardzo ważna, swieca powinna mieć kolor kawy z mlekiem. Śrubka od regulacji mieszanki wkręcana zmniejsza ilość powietrza, natomiast wykręcając ją zwiększamy ilość powietrza (mieszanka ubożeje). Spróbuj w obie strony i zobacz jak chodzi, może po prostu go zalewa skoro swieca czarna. Z drugiej strony może za dużo oleju lejesz do mieszanki?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy