Dzisiaj jest 11 lis 2024, 11:02



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 07 gru 2009, 15:11 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 cze 2009, 23:05
Posty: 766
Lokalizacja: Wschowa
Pojazd: Raptor R700 i 80 Cab
Siemka, postanowiłem pokazać Wam na forum jak to wpadłem na głupio mądry pomysł połączenia Makity z papierem wodnym :mrgreen: A noz widelec moze sie przyda :roll:

Do zrobienia polerki potrzebna nam będzie oczywiście pokrywa lub coś innego do polerowania. Do zdarcia lakieru polecam Scansol puszka 0,5kg (13zł) starczy nam zdecydowanie. Nakładamy i czekamy 15 min, zdzieramy lakier czymś plastikowym (czymś w stylu skrobaczki do szyb). Jesli zostały ślady ponawiamy nałożenie Scansolu do skutku. Myjemy przekładnie w wodzie z płynem do naczyń, następnie benzyna ekstrakcyjna lub czymś podobnym. Później użyłem papieru ściernego P600, gdyz nie posiadałem wżerów ani głębokich rys, na początku polecam to zrobić z wyczuciem, tzn tam gdzie jeszcze widać minimalnie lakier. Oczywiście do papieru wodnego używałem wody, trzeba często go zamaczać w wodzie. Potem można już zacząć według mojego patentu:

1. Bierzemy Makite (wiertarke katowa z wymiennymi końcówkami) i końcówkę, może to być od razu "gabka" do polerowania lub poprostu przylepiec do papieru sciernego, z rzepami. Jeżeli mamy gąbkę, omijamy następny podpunkt, jesli rzep, to przyklejamy na niego kilka kawałków taśmy dwustronnej tzn zdjecie

Obrazek


2. Musimy znalesc jakoms gabke, moze ona byc z gabki do mycia aut, foteli etc i wycinamy ja na wymiar (po 1 cm z kazdej strony wiecej)

Obrazek

Obrazek

3. Właśnie zrobiliśmy podłoże do papieru, teraz wystarczy zalozyc na to papier scierny:

Wazne :
1. Robimy 4 dziurki w rogach do których "przykrecamy" papier
2. Po przykręceniu i zaginaniu do srodka papieru przyklejamy mocna izolacyjna, tak aby nic nie latalo.
3. Zakładamy papier tak, ażeby na powierzchni do polerowania nie utworzyły sie faldy itd. U mnie na zdjęciu widać jedna, lecz zlikwidowałem ja w późniejszym czasie.


Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Po takim zamontowaniu papieru nic nie powinno latać na najwyższych obrotach itd. Teraz tylko nalezy polerowac, ja z czasem obczailem, ze im wyższe obroty tym lepszy efekt. Jeśli komus nie uda sie pojsc wszedzie (mi sie udalo) to można dokończyć kilkoma ruchami recznie. Polerujac papierem wodnym używałem bardzo duzo wody z płynem "Ludwik" :mrgreen: Ludwik likwiduje minimalnie tarcie i wygodniej sie pracuje, a efekt ten czas. Z czasem dowiecie sie jak mocno dociskac zeby uzyskac zamierzany cel.

Tym sposobem mozna wykonac cala polerke, zmieniajac tylko papier, ja uzylem 600,800,1000,1500,2000,2500 a na koniec wypolerowalem pasta "Auto-Max" i uzyskalem lustro. Nie nameczylem sie i to sie liczy :roll:


Efekt:

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Jesli ktorys z Moderatorow uzna moj patent za idiotyczny, prosze usunac :roll: Wiem ze pomysl nietypowy, ale naprawdę dziala :mrgreen:

Podklejam. Następnym razem pisz polskie znaki, przynajmniej w artykułach.
Suchy




_________________

razor99 pisze:
muszę prowadzić jedną ręką bo już na obie ręce nie mogę

- Bo?
razor99 pisze:
bo jak waliłem to miałem zgiętą rękę w łokciu oraz w nadgarstku


Obrazek


Ostatnio zmieniony 10 gru 2009, 14:39 przez JawoR, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 07 gru 2009, 15:41 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 cze 2009, 11:09
Posty: 44
Lokalizacja: Duszniki Wlkp.
Pojazd:
JawoR, Bardzo dobry pomysł i artykuł :D

A jaki casz wykonania polerki tym sposobem ?




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 gru 2009, 15:51 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 cze 2009, 23:05
Posty: 766
Lokalizacja: Wschowa
Pojazd: Raptor R700 i 80 Cab
Kilka krotnie krotszy niz normalnym :) Nie umiem Ci dokladnie powiedziec, kazdy ma inne tempo, zapal itd :)




_________________

razor99 pisze:
muszę prowadzić jedną ręką bo już na obie ręce nie mogę

- Bo?
razor99 pisze:
bo jak waliłem to miałem zgiętą rękę w łokciu oraz w nadgarstku


Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 gru 2009, 15:52 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lis 2009, 15:54
Posty: 92
Lokalizacja: Kluczbork
Pojazd:
no BARDZO PRZYDATNE to bedzie komus jak chce zrobic polerke Pozdro i tak dalej xD




_________________

Max333


Ostatnio zmieniony 10 gru 2009, 13:57 przez Max333, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 gru 2009, 19:30 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 wrz 2009, 19:20
Posty: 72
Lokalizacja: Konin/Rychwał
Pojazd:
Max333 pisze:
bendzie
lol2
będzie jak już
Tak fajny artykuł




_________________

_______________________
*Gaznik dell''Orto 17,5
*Wario Polini Speed Control
***W przyszłosci
*Cylek Polini alu 70cc
*Tecnigas RSII
Scooter tuning is not a crime!!!
[you] WIDZE CIE
KUPIE SILNIK OD GILERY RUNNER 180 2T




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 gru 2009, 19:44 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2009, 19:47
Posty: 811
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd:
Ja tam poleruje na wiertarce;P podobnym sposobem.




_________________

[center]Obrazek[/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 gru 2009, 21:16 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
A ja robie to w 2 osoby w ok. 2 godziny spolerowałem tak oto mój tłumik:
Obrazek
1. Kolega bierze tą psikaczkę do okien i nalewa tam wode ,
2. ja poleruje to papierami 1000 i 1500 a kolega ciągle psika na miejsce w którym jeżdże papierami
3. na koniec spłukuje ciepłą wodą
Nie dałem przy tej polerce nawet pasty , a efekt lusterko. :O




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 gru 2009, 18:33 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2009, 20:01
Posty: 28
Lokalizacja: okolice Częstochowy.
Pojazd:
przyda się i niech moderatorzy podkleją :PP




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 gru 2009, 13:57 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lis 2009, 15:54
Posty: 92
Lokalizacja: Kluczbork
Pojazd:
Krzychu NrG $$, pisalem to szybko bo wychodzilem z domu xd




_________________

Max333




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 gru 2009, 21:23 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lip 2009, 23:01
Posty: 67
Lokalizacja: Skwirzowa/Sandomierz
Pojazd:
JawoR, eh wyprzedziłeś mnie, miałem podobny pomysł juz od dawna, ale nie chciało mi sie tego realizować xD. Myslałem, ze to gorzej wyjdzie.
Pozdro dle prekursora :P .




_________________

Malowanie proszkowe, piaskowanie , spawanie aluminium :
malowanie-proszkowe-na-100-t374647.html GG:15629454


Ostatnio zmieniony 30 gru 2009, 21:24 przez PoliniSpeed, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 gru 2009, 21:36 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lip 2009, 17:27
Posty: 854
Lokalizacja: Łańcut
Pojazd:
JawoR, jakaś blada ta polerka, dla mnie polerka to jest efekt chromu, moja wygląda podobnie bez pasty




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 gru 2009, 16:11 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 cze 2009, 23:05
Posty: 766
Lokalizacja: Wschowa
Pojazd: Raptor R700 i 80 Cab
Po pierwsze ta sa zdjecia robione soniakiem k800i .. Wiec jakosc nie powala
Po drugie, uzywalem chyba najgorszej z mozliwych past
Po trzecie, w realu polerka jest jak lustro, jak ktos nie wierzy niech sobie przyjedzie i zobaczy :wink:




_________________

razor99 pisze:
muszę prowadzić jedną ręką bo już na obie ręce nie mogę

- Bo?
razor99 pisze:
bo jak waliłem to miałem zgiętą rękę w łokciu oraz w nadgarstku


Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 gru 2009, 20:31 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sty 2009, 21:28
Posty: 119
Lokalizacja: Ostróda
Pojazd: e60
Kup AutoSol, a będziesz zadowolony :) Oczywiście, przed nakładaniem innej pasty warto pamiętać, że najlepiej jest zmatować powierzchnie 2000/2500 na mokro.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 sty 2010, 13:46 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 cze 2009, 23:05
Posty: 766
Lokalizacja: Wschowa
Pojazd: Raptor R700 i 80 Cab
Tak tylko napomne, ze wszystkie papiery jakich uzywalem to papiery wodne, wiec trzeba je zamaczac, szczegolnie wykonujac polerka moim sposobem :wink:




_________________

razor99 pisze:
muszę prowadzić jedną ręką bo już na obie ręce nie mogę

- Bo?
razor99 pisze:
bo jak waliłem to miałem zgiętą rękę w łokciu oraz w nadgarstku


Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 mar 2010, 23:02 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2009, 20:54
Posty: 724
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd:
Byłem w castoramie i kupiłem sobie tarczę na rzepę, a w komplecie była gąbka na rzepę, kupiłem sobie papier 400 na rzepę. Wyciąłem słoneczko z papieru 1000 polepiłem taśmą dwustronną do 400tki, a promyczki przykleiłem z "tyłu". Przypiąłem rzepę i mam tak samo :wink: + jest taki, ze z jednego arkusza papieru wodnego mam dwie tarcze + pełno resztek do poprawek w niedostępnych miejscach. :cool:




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Piaggio Typhoon LC
Kubica, jesteśmy z tobą!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 mar 2010, 19:18 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 cze 2009, 23:05
Posty: 766
Lokalizacja: Wschowa
Pojazd: Raptor R700 i 80 Cab
Tylko Twoja powierzchnia do polerowania jest plaska, gdyz pod nia znajduje sie plastik. W moim przypadku pod papierem jest gabka, ktora dostosowuje sie do ksztaltu polerowanej powierzchni.




_________________

razor99 pisze:
muszę prowadzić jedną ręką bo już na obie ręce nie mogę

- Bo?
razor99 pisze:
bo jak waliłem to miałem zgiętą rękę w łokciu oraz w nadgarstku


Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 mar 2010, 20:16 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2009, 20:54
Posty: 724
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd:
http://www.allegro.pl/item943731774_gab ... akosc.html
Mam taką gąbkę przyklejaną na rzep do tarczy, a ta tarcza też ma rzep, na papier ścierny. :<




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Piaggio Typhoon LC
Kubica, jesteśmy z tobą!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 gru 2010, 10:00 
**

Rejestracja: 04 kwie 2010, 13:22
Posty: 344
Lokalizacja: Lbn
Pojazd:
No doskonały art;] Robie to tak samo ;]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 cze 2012, 19:25 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 mar 2012, 11:23
Posty: 33
Lokalizacja: Podkarpacie/RMI
Pojazd:
Ja sobie robilem tak samo tylko miałem 2 tarcze do szlifierki kątowej. 1 tarcza do zdarcia lakieru 2 do polerki i do tego droga zielona pasta podobna do wosku w postaci stałej :D




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 01 cze 2012, 19:26 przez domel704, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 cze 2012, 21:37 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 maja 2012, 21:09
Posty: 33
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Zrobiłem wszystko według poradnika i polerka wyszła super.




_________________

Zaglądam Śmierci W Twarz!!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy