Dzisiaj jest 23 lis 2024, 14:52



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 29 gru 2009, 23:24 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 sie 2009, 11:10
Posty: 255
Lokalizacja: Chrzanów
Pojazd:
Witam,

znalazłem na tej stronie podobny poradnik, ale posiada on mało zdjęć i może być trudny do zrozumienia dla całkowicie zielonych, więc postanowiłem przy okazji regulacji zrobić własny.

1. Zaczynamy od zdjęcia pokrywy przekładni, jest to ta część, do której przykręcona jest "kopka", po prostu odkręcamy wszystkie śrubki.

Jeżeli zdejmiemy pasek bez zdejmowania przeciwtalerza, to ten krok pomijamy (wiekszośc przypadków):
2. Zdejmujemy przeciwtalerz wariatora, wkręcając zamiast świecy blokadę wariatora (dostępna na sklep.mieloch.pl, alternatywne wersje są na forum i na youtubie, ale według mnie nie warto ryzykować, szczególnie gdy się na tym nie znamy...) i odkręcając śrubę na wale.

3. Odkręcamy nakrętkę , kręcąc "francuzem" w lewo, a kluczem od szlifierki w prawo.
Obrazek
klucz do szlifierki kątowej:
Obrazek

4. Zdejmujemy dzwon i sprzęgło (ma zostać sam wał), jeżeli nie pomineliśmy 2 krok, to możemy sobie pomóc rozchylając te 2 talerze, na których jest pasek.
Obrazek

5. Wkładamy nakrętkę w imadło, dając między szczęki imadła i sprzęgło np. deseczki (ja dałem stare książki).
Obrazek

6. Odkręcamy nakrętkę na przykład "francuzem", oczywiście w lewo, gdy nakrętka jest już blisko odkręcenia, to stajemy na sprzęgle nogami i odkręcamy, a po odkręcaniu ostrożnie schodzimy ze sprzęgła, podtrzymując je ręką (w środku jest sprężyna, która może odskoczyć i wyrzucić sprzęgło do góry, więc nie trzymajmy na ziemi w pobliżu delikatnych przedmiotów (np. telefon komórkowy).
Obrazek

7. Sprężynę po prostu zmieniamy na inną, a sprężynki zmieniamy np. szczypcami segera (zdj.).
Obrazek

8. Skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności i oczywiście dokręcamy w prawo, a nie w lewo;) Uważamy przy tym na sprężynę i odpowiedni silnie dokręcamy nakrętki, ale nie za mocno, żeby nie uszkodzić wału.


Mam nadzieję, że komuś pomogłem tym poradnikiem;)




_________________

Setup:
-ORYGINALNY MINARELLI HORIZONTAL OD YAMAHY!

-Stage6 Streetrace 70cc
-Laser x-pro
-Wał Tec Racing
-Łożyska Stage6 HQ Metal
-Filtr Stage6 DoubleLayer
-Dysza 85

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.


Ostatnio zmieniony 29 gru 2009, 23:32 przez ManieQ, łącznie zmieniany 2 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 30 gru 2009, 9:52 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2009, 22:10
Posty: 675
Lokalizacja: Szczytno W-M
Pojazd:
ManieQ pisze:
może odskoczyć i wyrzucić sprzęgło do góry, więc nie trzymajmy na ziemi w pobliżu delikatnych przedmiotów (np. telefon komórkowy)


Z tego wnioskuje że twój telefon ucierpiał :mrgreen:

Poradniczek się przyda ^^




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 gru 2009, 11:08 
*

Rejestracja: 20 lip 2009, 11:06
Posty: 39
Lokalizacja: Szkoda gadać
Pojazd:
Przydatne ;D




_________________

Nie ma Boga! Jest Piaggio ;D

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=227751#227751

http://www.94bartek.fbl.pl <--- inne fotki ;]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 gru 2009, 11:58 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 wrz 2009, 14:13
Posty: 200
Lokalizacja: Wołomin
Pojazd:
mam problem , trzeba odkręcać wariator czy nie ?




_________________

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 gru 2009, 12:30 
Last Chance
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 cze 2009, 18:00
Posty: 522
Lokalizacja: Gdynia
Pojazd:
nie trzeba, wystarczy ścisnąć talerze sprzęgła i wyjąć z nich pasek.




_________________

Ty!! *Sprawdź mojego sqta*Obrazek
Cytuj:
silniki piaggio/gilera są uznawane za najlepsze i najnowocześniejsze jednostki.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 gru 2009, 13:47 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 paź 2009, 21:14
Posty: 417
Pojazd:
przydatne jesli ktos nie ma o tym pojecia:D




_________________

APRILIA SR 95'

Hebo New Performer
Top Racing Next Generation
Hebo Special
Wkład filtra Polini
Hebo +60%
Hebo Racing

...::DzonySr

Cytuj:
Po pierwsze, zwiększ mase




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 gru 2009, 15:04 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 paź 2009, 15:18
Posty: 796
Lokalizacja: Chełm
Pojazd:
Nie zawsze dzwon da się odkręcić kluczem od szlifierki. U mnie klucz się giął więc musiałem pójść do warsztatu , żeby mi odkręcili. W fabrykach wszystko dokręcają pneumatami :P




_________________

http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Romet/717/94345


Ostatnio zmieniony 24 lut 2011, 22:06 przez pumba10022, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 gru 2009, 15:13 
Last Chance
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 cze 2009, 18:00
Posty: 522
Lokalizacja: Gdynia
Pojazd:
Na youtube jest pełno filmów jak to zrobić :) looknijcie na mojego arta o regulacji napędu.




_________________

Ty!! *Sprawdź mojego sqta*Obrazek
Cytuj:
silniki piaggio/gilera są uznawane za najlepsze i najnowocześniejsze jednostki.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 gru 2009, 22:44 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 wrz 2009, 19:01
Posty: 27
Lokalizacja: Elblag
Pojazd:
Znam tez jeszcze przydatny sposob na odkrecenie nakrętki przy dzwonie Bierzemy mlotek i przecinak i przystawiamy przecinak do lewej strony sruby i uderzamy mlotkiem w przecinak gdy juz ruszymy srubą to odkręcamy palcami lub jakims kluczem. Ja robiłem tak za 1 razem gdy odkrecalem Dzwon




_________________

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=39439
Cytuj:
"Cześć widziałem cie na nk, chcesz ze mną chodzić?"

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 gru 2009, 23:35 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 wrz 2009, 14:13
Posty: 200
Lokalizacja: Wołomin
Pojazd:
ta a potem śruba cała poharatana




_________________

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 sty 2010, 0:26 
*

Rejestracja: 20 lip 2009, 11:06
Posty: 39
Lokalizacja: Szkoda gadać
Pojazd:
Gawronix pisze:
Znam tez jeszcze przydatny sposob na odkrecenie nakrętki przy dzwonie Bierzemy mlotek i przecinak i przystawiamy przecinak do lewej strony sruby i uderzamy mlotkiem w przecinak gdy juz ruszymy srubą to odkręcamy palcami lub jakims kluczem. Ja robiłem tak za 1 razem gdy odkrecalem Dzwon


:lol: :lol: bez młota to nie robota xD




_________________

Nie ma Boga! Jest Piaggio ;D

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=227751#227751

http://www.94bartek.fbl.pl <--- inne fotki ;]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 sty 2010, 11:07 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2009, 20:54
Posty: 724
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd:
pumba10022 pisze:
W fabrykach wszystko dokręcają pneumatami

Jak mi przykręcali pneumatem jak najmocniej to łatwiej mi się odkręcało niż ja bym to zakręcał.

Mój sposób to nasadka na śrubę do tego wpinamy zwykły klucz o kształcie "L" (nie jakaś grzechotka), następnie przytrzymujemy dzwon ręką i z wyczuciem stuknąć młotkiem w klucz jak najdalej od dzwonu. :<




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Piaggio Typhoon LC
Kubica, jesteśmy z tobą!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 sty 2010, 22:31 
*

Rejestracja: 08 sty 2010, 19:51
Posty: 2
Pojazd:
Powiedzcie mi da się wymienić okładzinę sprzęgła (mianowicie w polini 2g) i tylko okładzinę bez ruszania całego sprzęgła ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 sty 2010, 7:32 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 gru 2009, 20:56
Posty: 404
Lokalizacja: Zduńska Wola
Pojazd:
no fajny, czas w moim pedziaku wymienić centralkę, a pneumatem normalnie da się odkręcić?
ktoś odkręcał?


Ostatnio zmieniony 16 sty 2010, 7:35 przez BOOSTERMEN, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 sty 2010, 8:09 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2009, 19:31
Posty: 248
Lokalizacja: NS
Pojazd:
BOOSTERMEN, pneumatem jeszcze lepiej się odkręca bo nic przy tym nie robisz:P




_________________

Oceń benelke i zostaw coś po sobie: http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=551120#551120




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 sty 2010, 9:44 
Last Chance
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 cze 2009, 18:00
Posty: 522
Lokalizacja: Gdynia
Pojazd:
No pneumat to super rzecz :) Mój wujek ma na garażu to wszystko idzie dokręcić i odkręcić.Najlepsze to są te klucze w f1 :D tylko na takim wózeczku do koła podjeżdża i 2 sec. i już.Po młotku i przecinaku śruba jest do wymiany, a szczególnie w pg z doświadczenia wiem jakie te nakrętki są miękkie.Jak gąbka. :lol:




_________________

Ty!! *Sprawdź mojego sqta*Obrazek
Cytuj:
silniki piaggio/gilera są uznawane za najlepsze i najnowocześniejsze jednostki.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 sty 2010, 17:30 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 paź 2009, 21:14
Posty: 417
Pojazd:
No pneumat fajny :D ale ma tez minus, jak sie czesto odkreca i przykreca nakrętke to wkońcu moze sie obrobic gwint na wale;/ np. u mnie tak jest




_________________

APRILIA SR 95'

Hebo New Performer
Top Racing Next Generation
Hebo Special
Wkład filtra Polini
Hebo +60%
Hebo Racing

...::DzonySr

Cytuj:
Po pierwsze, zwiększ mase




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 sty 2010, 16:04 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 gru 2009, 20:56
Posty: 404
Lokalizacja: Zduńska Wola
Pojazd:
chodzi mi o nakrętkę na sprzęgle, za hu* nie mogę odkręcić, a do pnełmata nie mam takiej dużej nasadki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 sty 2010, 0:55 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 cze 2009, 23:05
Posty: 766
Lokalizacja: Wschowa
Pojazd: Raptor R700 i 80 Cab
Cytuj:
podtrzymując je ręką (w środku jest sprężyna, która może odskoczyć i wyrzucić sprzęgło do góry, więc nie trzymajmy na ziemi w pobliżu delikatnych przedmiotów (np. telefon komórkowy).


Albo .. Wlasnej reka .. Wlasnej twarzy .. Wlasnego krocza .. :twisted: Trzeba z tym uwazac :wink:




_________________

razor99 pisze:
muszę prowadzić jedną ręką bo już na obie ręce nie mogę

- Bo?
razor99 pisze:
bo jak waliłem to miałem zgiętą rękę w łokciu oraz w nadgarstku


Obrazek


Ostatnio zmieniony 18 sty 2010, 0:56 przez JawoR, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 sty 2010, 17:22 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 sty 2010, 9:35
Posty: 231
Lokalizacja: się biorą dzieci?
Pojazd:
Art dobry... Napewno się przyda :D :D :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy