1. Rozgrzewamy skuter,
2. dyszę składu mieszanki wkręcamy na max a wolne obroty tylko troche podkręcamy, gasimy maszynę.
3. odkręcamy skład o 0,5 obr, odpalamy maszynę.
4. ustawiamy najniższe obroty jakie tylko się da.
5. znów odkręcamy skład mieszanki, tym razem o 0,25 obr.
6. ustawiamy wolne obroty, mieszanka znowu +0,25 obr.
7. powtarzamy czynność z pkt. nr 6. do momentu aż śruba składu mieszanki nie będzie podnosiła obrotów silnika.
8. jeżeli skuter zacznie źle pracować - powracamy do ostatniego dobrego ustawienia mieszanki.
9. po każdym ustawieniu którejś ze śrubek, przegazowujemy skuter aby wyeliminować ewentualne błędy regulacyjne. Sprawdzamy jak skuter wchodzi na obroty.
10. jedziemy na przejażdżkę 3-4 km, następnie sprawdzamy kolorek świecy.
Jeśli jest koloru kawy z mleczkiem lub brązowa a skuter ma moc, ogólnie dobrze pracuje to już możemy być pewni, że mamy dobrze wyregulowany gaźniczek.
Przy dobrej regulacji skuter odwdzięczy nam się prawidłową pracą :-)
Pamiętajmy, że nieprawidłowa regulacja gaźnika może nawet doprowadzić do zatarcia cylindra.
Powodzenia w regulacji
Artykuł jednego z forumowiczów, wyreguluj tą metodą może pomorze