Dzisiaj jest 22 lut 2025, 16:10



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 22 lut 2010, 17:54 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 maja 2009, 20:41
Posty: 403
Lokalizacja: CZW
Pojazd:
Po rozpołowieniu łożyska zostały we dwóch połowach silnika. I tu problem jak je wyciągnąć.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 22 lut 2010, 18:06 
Last Chance
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 cze 2009, 18:00
Posty: 522
Lokalizacja: Gdynia
Pojazd:
Wybić, ale najlepiej specjalnym ściągaczem do łożysk...




_________________

Ty!! *Sprawdź mojego sqta*Obrazek
Cytuj:
silniki piaggio/gilera są uznawane za najlepsze i najnowocześniejsze jednostki.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lut 2010, 18:10 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 maja 2009, 20:41
Posty: 403
Lokalizacja: CZW
Pojazd:
A one nie powinny wyjsc z walem ?




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lut 2010, 18:12 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
dante pisze:
Po rozpołowieniu łożyska zostały we dwóch połowach silnika. I tu problem jak je wyciągnąć.

Nie problem, tylko szczęście masz. O wiele trudniej jest je zdjąć jak na wale zostaną (powinno się użyć ściągacza). Wybij je delikatnie przez jakiś kołek, np kawałek kija od miotły.
kmietol pisze:
najlepiej specjalnym ściągaczem do łożysk...

Jest taki do wyciągania z karterów?


dante pisze:
A one nie powinny wyjsc z walem ?

Niekoniecznie.


Ostatnio zmieniony 22 lut 2010, 18:13 przez Booyaka, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lut 2010, 18:16 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 maja 2009, 20:41
Posty: 403
Lokalizacja: CZW
Pojazd:
Z byle ktorej strony wybijac ?




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lut 2010, 18:16 
Last Chance
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 cze 2009, 18:00
Posty: 522
Lokalizacja: Gdynia
Pojazd:
Booyaka, tak... Gdzieś widziałem "ściągacz do łożysk" a jak przeczytałem to właśnie z karterów.
EDIT: dante, obojętnie z której ale od wewnątrz chyba wygodniej :lol:




_________________

Ty!! *Sprawdź mojego sqta*Obrazek
Cytuj:
silniki piaggio/gilera są uznawane za najlepsze i najnowocześniejsze jednostki.


Ostatnio zmieniony 22 lut 2010, 18:17 przez kmietol, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lut 2010, 18:20 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 maja 2009, 20:41
Posty: 403
Lokalizacja: CZW
Pojazd:
On tak siedzi ze sie nawet nie rusza.

A simering jak wyciagac




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lut 2010, 18:22 
Last Chance
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 cze 2009, 18:00
Posty: 522
Lokalizacja: Gdynia
Pojazd:
Palcem/śrubokrętem płaskim, ale pamiętaj, że simeringi są jednorazowe i przypadkiem nie zakładaj tych samych :lol:




_________________

Ty!! *Sprawdź mojego sqta*Obrazek
Cytuj:
silniki piaggio/gilera są uznawane za najlepsze i najnowocześniejsze jednostki.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lut 2010, 18:22 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 maja 2009, 20:41
Posty: 403
Lokalizacja: CZW
Pojazd:
Nie da rady.




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lut 2010, 18:25 
Last Chance
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 cze 2009, 18:00
Posty: 522
Lokalizacja: Gdynia
Pojazd:
To weź je na ostro czyli śrubokręt, młotek i w kocioł im!! :twisted:




_________________

Ty!! *Sprawdź mojego sqta*Obrazek
Cytuj:
silniki piaggio/gilera są uznawane za najlepsze i najnowocześniejsze jednostki.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lut 2010, 18:26 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 maja 2009, 20:41
Posty: 403
Lokalizacja: CZW
Pojazd:
nie ruszy sie nawet ;p

jedno lozysko poszlo bez simeringa




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lut 2010, 19:58 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 maja 2009, 20:41
Posty: 403
Lokalizacja: CZW
Pojazd:
Sory za spam. Udalo sie je wybic.

Teraz problem lezy w nalozeniu nowych lozysk.




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lut 2010, 20:15 
Last Chance
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 cze 2009, 18:00
Posty: 522
Lokalizacja: Gdynia
Pojazd:
1. Trzymasz łożysko w palcach.
2. Powoli i równomiernie wkładasz, a potem dociskasz palcami łożysko tak aby choć trochę weszło do otworu.
3. bierzesz kołek/rurkę o średnicy łożyska i po ułożeniu go prostopadle do łożyska pukasz młotkiem w jego drugi koniec. (dodatkowo przed tymi trzema czynnościami możesz schłodzić łożysko w zamrażarce na około 4 godz.)
4. łożysko powinno wejść bez większych oporów.
5. Jeżeli weszło uśmiechasz się ładnie i zabierasz się za drugie, a jeżeli nie weszło to próbujesz jeszcze raz...
:)




_________________

Ty!! *Sprawdź mojego sqta*Obrazek
Cytuj:
silniki piaggio/gilera są uznawane za najlepsze i najnowocześniejsze jednostki.


Ostatnio zmieniony 22 lut 2010, 20:15 przez kmietol, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lut 2010, 22:02 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
kmietol, Lepiej jednak bez użycia siły.
1. Podgrzewasz karter np opalarką, ale z umiarem.
2. Łożyska schładzasz w zamrażalniku, niech sobie trochę tam poleżą, nie zaszkodzi im.
3. Takim sposobem powinny same w karter wejść.

Później przy zakładaniu wału też możesz go schłodzić, ale łożysk NIE MOŻNA NAGRZEWAĆ bo możesz je rozhartować i będą kaput. Simmeringi nowe wciskasz palcami na ile idzie i dobijasz jakąś odpowiednio dobraną rurką, tak żeby równo wchodziły.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lut 2010, 22:05 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2009, 9:22
Posty: 567
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Gilera Runner SP 50
a to ciekawe, bo ja także zamawiam dziś NTN C3 do runnera i znajomy mi mówił żeby właśnie podgrzać łożyska i dać je na wał a potem w kartery, dobrze że to przeczytałem i pewnie coś o tym pomyślę :roll:




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lut 2010, 22:07 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Temat składania silnika był ostatnio poruszany w dziele "Ogólne". Polecam przeczytać, bo nie będę pisał tego samego co tam już jest.

@edit:
Proszę bardzo
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=47331


Ostatnio zmieniony 22 lut 2010, 22:09 przez Booyaka, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lut 2010, 22:14 
Last Chance
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 cze 2009, 18:00
Posty: 522
Lokalizacja: Gdynia
Pojazd:
endriu1987, to twój znajomy się pomylił... :lol: im mniejsza temperatura tym metal bardziej się kurczy (o tysięczne milimetra) co jednak wystarcza by rozwiązać problem z wbijaniem łożysk. Tak samo jak z wyjmowaniem. Aluminium (karter) szybciej oddaje ciepło niż stal (łożysko) i kiedy schłodzimy karter przy wyjmowaniu łożysk (np.gaśnicą :mrgreen: ) Bez problemu łożysko wyjdzie... :wink:




_________________

Ty!! *Sprawdź mojego sqta*Obrazek
Cytuj:
silniki piaggio/gilera są uznawane za najlepsze i najnowocześniejsze jednostki.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lut 2010, 22:19 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2009, 9:22
Posty: 567
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Gilera Runner SP 50
ale na tym filmiku widać jednak że typo podgrzewa kartery i ładnie wszystko mu siada i łożyska także :roll: http://www.youtube.com/watch?v=HMs0g1pW ... re=related




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lut 2010, 22:21 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Ogólnie ze zmianą temperatur to dobrze gadał, ale najpierw wkłada się łożyska w karter.
+ to co wcześniej pisałem.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lut 2010, 22:32 
Last Chance
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 cze 2009, 18:00
Posty: 522
Lokalizacja: Gdynia
Pojazd:
Ale mi chodzi o to, że łożysko dużej będzie zimne niż kartery i tym samym będzie mniejsze i łatwiej wyjdzie... On na filmie pierwsze rozgrzał łożysko i nałożył na wał bez problemu, bo łożysko było rozgrzane. W czasie gdy łożysko na wale stygło on rozgrzał kartery tym samym "powiększając je" i wtedy mógł bez problemu włożyć łożysko razem z wałem w karter.




_________________

Ty!! *Sprawdź mojego sqta*Obrazek
Cytuj:
silniki piaggio/gilera są uznawane za najlepsze i najnowocześniejsze jednostki.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy