Dzisiaj jest 11 mar 2025, 18:24



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 27 mar 2010, 10:00 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 gru 2009, 15:50
Posty: 369
Lokalizacja: Międzychód - Wlkp.
Pojazd:
Siema mam pytanie czy aerox 50cc w LC da rade przejechać na pełnej manetce 100 km z 2 przystankami ?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 27 mar 2010, 10:07 
*

Rejestracja: 09 maja 2009, 8:07
Posty: 90
Lokalizacja: Kwidzyn
Pojazd:
pewnie ze sie da. Ja malaga AC przjechałęm 130km z 5minutowym przystankiem




_________________

F12!
-Polini sport 70cmm (do założenia)
-wydech leo Zx
-wario Polini sc
-wał bgm evo
-membranki polini evo
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Mal ... _F12/86552
komentowac!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 mar 2010, 10:11 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 kwie 2009, 6:44
Posty: 1007
Lokalizacja: Pułtusk
Pojazd:
Dać radę da. Ale pytanie czy warto go tak cisnąć cały czas, napewno dobre dla silnika to nie jest.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 mar 2010, 13:54 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 cze 2009, 23:25
Posty: 1409
Lokalizacja: Płock
Pojazd: mamy, taty i siostry
Swoim roxem jechałem 120km do babci(z kolegą) to zrobiliśmy 2 przystanki po 5/10min. Cały czas manetka do oporu.
SKuter jakoś swoich właściwości nie stracił:P V-max ten sam, przyspieszenie takie same.
Konstruktorzy na pewno przewidzieli, że po odblokowaniu skuter będzie jeżdżony na pełnej manetce.
Nie masz się co obawiać.
Miej ze sobą tylko ze 2l benzyny zapasowej, wszystkie klucze potrzebne do rozebrania skutera, świece, pasek i tyle:)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 mar 2010, 14:12 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
Ogólnie to zaleca się wykorzystywać 80% mocy silnika , także jeżeli to lc bez obaw śmigałbym na 3/4 manetki , ale naprawde aż szkoda go tak przyciskac..




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 mar 2010, 15:51 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 mar 2010, 19:48
Posty: 117
Lokalizacja: Brzeg City
Pojazd:
Ja swoja Formułka to 100km + 1 przystanek tak non stop 80-90 a max to było 110 ale teraz mam na dotarciu




_________________

http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Ita ... a_50/70347 ''Żółtek"

http://www.youtube.com/watch?v=AcBu_hRqiUA Speed




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 mar 2010, 22:55 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 gru 2009, 18:24
Posty: 434
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Im więcej dajemy gazu, tym silnik ma lepsze smarowanie, więc dla niego lepiej.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 mar 2010, 23:52 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sty 2010, 17:18
Posty: 344
Lokalizacja: Kępno
Pojazd:
Heh czyli z tego wnioskujemy ,że silnik najwięcej pochodzi jak przez całą jego żywotność będziemy zapier... na ful manetce??Lol




_________________

Kocham Motocykle!!!

Lewa w góreee!!

Nie Ma Boga,Jest Piaggio...

http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Piaggio/NRG/63515




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 mar 2010, 0:16 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 gru 2009, 18:24
Posty: 434
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Jeżeli powodem zakończenia żywotności silnika ma ma być tylko zatarcie a nie żadne uszkodzenie to tak. Pod warunkiem, że silnik się najpierw spokojnie nagrzeje.
Silniki 2T najczęściej kończą żywot przez zatarcie spowodowane nazwijmy to "prymitywnym smarowaniem", więc skoro na wysokich obrotach smarowanie jest lepsze to nie widzę przeszkód.

Łożyska zużywają się po pewnym czasie pracy bez względu na to czy pracują szybko czy wolno więc w tym przypadku nie ma różnicy.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 mar 2010, 0:18 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 maja 2009, 12:08
Posty: 677
Lokalizacja: Radomsko
Pojazd:
Cytuj:
Im więcej dajemy gazu, tym silnik ma lepsze smarowanie, więc dla niego lepiej.


Wytlumaczcie mi ta sprawe bo nie ogarniam ;(




_________________

Polini Sport 70cc
Hebo Kevlar
dellorto 21mm + ssanie polini
Polni SpeedControl
LeoVince ZX




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 mar 2010, 0:27 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 gru 2009, 18:24
Posty: 434
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Olej do smarowania silnika jest dostarczany razem z paliwem. Im dajesz więcej gazu, tym więcej oleju dostaje się do skrzyni korbowej razem z paliwem i silnik jest lepiej smarowany.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 mar 2010, 0:38 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 maja 2009, 12:08
Posty: 677
Lokalizacja: Radomsko
Pojazd:
stem pisze:
Olej do smarowania silnika jest dostarczany razem z paliwem. Im dajesz więcej gazu, tym więcej oleju dostaje się do skrzyni korbowej razem z paliwem i silnik jest lepiej smarowany.


wiesz co?? nie udzielaj sie jesli nie wiesz co piszesz.. pls

nalej sobie 10 litrow oleju do paliwa wtedy bedziesz mial dobre smarowanie..


wracajac do tematu jesli jedziesz w taka trase to zrob przystanek co 20 Km jezeli jeszcze jedziesz w 2 os. zeby sie za bardzo nie grzal ;)




_________________

Polini Sport 70cc
Hebo Kevlar
dellorto 21mm + ssanie polini
Polni SpeedControl
LeoVince ZX




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 mar 2010, 0:41 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 gru 2009, 18:24
Posty: 434
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
phantom pisze:

wiesz co?? nie udzielaj sie jesli nie wiesz co piszesz.. pls

nalej sobie 10 litrow oleju do paliwa wtedy bedziesz mial dobre smarowanie..


wracajac do tematu jesli jedziesz w taka trase to zrob przystanek co 20 Km jezeli jeszcze jedziesz w 2 os. zeby sie za bardzo nie grzal ;)


Czyli co...wg Ciebie bez względu na obroty silnika, dostaje on tyle samo oleju tak??




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 mar 2010, 0:46 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 maja 2009, 12:08
Posty: 677
Lokalizacja: Radomsko
Pojazd:
nie w silnikach minarelli masz olej podawany zgodnie z obrotami silnika.. wnioskuj z tego czy jedziemy 5 /km/h czy 150 km/h to olej bedzie dostarczony w dobrych ilosciach. Ale pilowanie go jeszcze w 2 os. moze spowodowac przegrzanie sie i przytarciem cylka geniuszu ;) wiem z swojego doswiadczenia jak jechalem do czestochowy. Pilowalem skuter na maksa i 13 km od mojego miasta w drodze powrotnej mi sie zatral skuter. Wiec w najlepszym przypadku sluchajac kolegi wyzej mozesz przytrzec cylek ;)

ale twoje posty mnie zalamuja.. najlepiej to zmien forum. ;)


Ostatnio zmieniony 28 mar 2010, 0:49 przez phantom, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 mar 2010, 1:01 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 gru 2009, 18:24
Posty: 434
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
phantom pisze:
wnioskuj z tego czy jedziemy 5 /km/h czy 150 km/h to olej bedzie dostarczony w dobrych ilosciach.


Sam potwierdzasz to co mówię...im szybciej jedziemy tym dozownik szybciej pompuje olej (a jeśli sami robimy mieszankę, to gaźnik więcej go zasysa z paliwem) i silnik jest częściej smarowany niż na wolnych obrotach. W tej samej jednostce czasu na wysokich obrotach więcej oleju przeleci przez skrzynię korbową niż na niskich obrotach.

A co do jazdy w 2os...ani ja ani autor tematu nic na ten temat nie wspomniał. Wiadomo, że w 2os silnik może się zagrzać i zatrzeć.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 mar 2010, 1:03 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 maja 2009, 12:08
Posty: 677
Lokalizacja: Radomsko
Pojazd:
chodzi o to zeby nie przegrzec silnika.. rozumiesz??

i to wcale nie jest dla silnika dobre jezeli go pilujemy ;) pzdr.
l


Ostatnio zmieniony 28 mar 2010, 1:05 przez phantom, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 mar 2010, 8:52 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2008, 14:10
Posty: 3489
Lokalizacja: okolice Bytowa
Pojazd: Golf III TDI++ , Yamaha BWS 50
Jadąc na full jest lepiej smarowany ? hehe.
To właśnie obroty bardzo obciążają i męczą silnik. A jak wiadomo 2T ma je bardzo wysokie, zwłaszcza po tuningu, więc....
Zalecam popuścic troche manetke od czasu do czasu.




_________________

ObrazekPiszę poprawnie
---------------------------
Mycen, nigdy o Tobie nie zapomnimy.
---------------------------
Wbijaj ---> viewtopic.php?t=3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 mar 2010, 10:16 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 kwie 2009, 6:44
Posty: 1007
Lokalizacja: Pułtusk
Pojazd:
phantom pisze:
slawek5t kolega wyzej chcial chyba sobie posta nabic a nie udzielic informacji komus ;)


Człowieku, jak może być bardziej żywotny przy pałowaniu ? No powiedz mi ? I nie tłumacz się tym olejem. Weź machaj ręką 8x na minutę a 800, kiedy się bardziej zmęczysz? I przy machaniu 800x jest większe prawdopodobieństwo, że coś sobie naderwiesz :)


Ostatnio zmieniony 28 mar 2010, 10:18 przez klikszen, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 mar 2010, 10:44 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 maja 2009, 12:08
Posty: 677
Lokalizacja: Radomsko
Pojazd:
klikszen pisze:
Człowieku, jak może być bardziej żywotny przy pałowaniu ? No powiedz mi ? I nie tłumacz się tym olejem. Weź machaj ręką 8x na minutę a 800, kiedy się bardziej zmęczysz? I przy machaniu 800x jest większe prawdopodobieństwo, że coś sobie naderwiesz :)


a czy ja pisalem ze silnik jest bardziej zywotny przy pilowaniu go?? czytaj uwaznie a nie. Prowadzilem dyskusje STEM bo on twierdzil ze jesli sie piluje silnik to lepiej dla niego bo wiecej oleju dostaje PRAWDA?? Przeczytaj dokladnie wszystkie posty dopiero pisz ok?




_________________

Polini Sport 70cc
Hebo Kevlar
dellorto 21mm + ssanie polini
Polni SpeedControl
LeoVince ZX




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 mar 2010, 16:37 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 gru 2009, 18:24
Posty: 434
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
klikszen pisze:
Człowieku, jak może być bardziej żywotny przy pałowaniu ? No powiedz mi ? I nie tłumacz się tym olejem. Weź machaj ręką 8x na minutę a 800, kiedy się bardziej zmęczysz? I przy machaniu 800x jest większe prawdopodobieństwo, że coś sobie naderwiesz :)


Napisałem w pierwszym poście, że pod uwagę bierzemy awarię wynikającą z zatarcia a nie uszkodzenia lub "naderwania" jakiegoś podzespołu. Poza tym cały silnik jest bardziej obciążony w czasie np ruszania czy ciągłej zmiany obrotów niż w czasie jednostajnej jazdy. Spokojnie, silnik nie jest z tektury, a poza tym co jest częstszą przyczyną awarii: Zatarcie, czy pęknięcie korbowodu??

Uwierzcie mi, że silnik 2T jest najlepiej smarowany przy maksymalnie otwartej przepustnicy a cała reszta podzespołów musi dać radę w takich warunkach.
Proponuję poczytać trochę literatury: T. Rychter albo Graham Bell

Albo chociaż rzucić okiem na to: (Eksploatacja)
LINK

A co do nabijania sobie postów przeze mnie to zachowaj sobie takie teksty kolego dla siebie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy