Dzisiaj jest 28 lis 2024, 9:09



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 04 kwie 2010, 13:25 
*

Rejestracja: 04 kwie 2010, 13:16
Posty: 3
Lokalizacja: Toruń
Pojazd:
Obrazek

Witam. Chciałbym wszystkim przedstawić motocykl rajdowy WSK MR16 BP model 71. Motocykl pochodzi z 1971 roku i został wyprodukowany na zlecenie PZM przez WSK Świdnik. Model w zależności od źródła wyprodukowany w bardzo małej serii ok. 150 sztuk. Sam motocykl jest młodszym bratem rajdowej WSK MR15, jednak dzięki silnikowi W2R o mocy 15 KM posiada znacznie lepsze osiągi. Jak to zwykle bywa w przypadku takich motocykli, stopień zdekompletowania był nie wysoły, a poprzedni właściciel pokazując motocykl na naszym forum http://www.wueska.pl zapowiadając szybką renowacje ograniczył się do pomalowania niektórych elementów czarnym sprejem mat... Po wstawieniu zdjęć przez właściciela na forum szybko za telefon, krótka rozmowa i po odbiorze motocykla przez znajomego z Wrocławia motocykl po 7 dniach był u mnie. Cena 700 zł jak za ten model to jak za friko więc nie zastanawiałem się, ani chwili. Raz się żyje, żałuje całe życie Zdjęcia można zobaczyć na moim blogu na samym dole jak motocykl wyglądał w dniu zakupu:

http://mr16bp.blogspot.com/ --- BLOG

Poniżej krótki opis z tygodnika Motor:
W roku 1969 zostało zawarte porozumienie o współpracy pomiędzy Polskim Związkiem Motorowym a Wytwórnią Sprzętu Komunikacyjnego w Świdniku, mające na celu poprawę sytuacji sprzętowej w dziedzinie motocykli Sportowych. Rozpoczynając realizacje podjętych zobowiązań, WSK Świdnik w pierwszej połowie 1970 t. wyprodukowała 50 sztuk popularnych motocykli rajdowych o pojemności 175cm³ - MR16 BP model 1970 r.
Założeniem tych motocykli było zabezpieczenie potrzeb sprzętowych szerszej grupy zawodników, nie wchodzących w skład ścisłej czołówki krajowej, która od lat startowała na wyczynowym sprzęcie importowanym. Ta grupa zawodników praktycznie nie miała żadnego sprzętu, na którym mogłaby doskonalić swoje wyniki sportowe, gdyż motocykle sportowe wyprodukowane WSK Świdnik w latach 1966—1968 zostały już dawno doszczętnie wyeksploatowane.

Drugim nieodzownym warunkiem stawianym przy konstrukcjach motocykli była niska cena, mająca umożliwić ich nabycie również klubom o mniejszych zasobach finansowych.
Wychodząc z tak przyjętych założeń, powstał omawiany model popularnego motocykla rajdowego MR16 BP (model 1970 r.).Cała seria tych motocykli trafiła do klubów sportowych zrzeszonych w Polskim Związku Motorowym i LOK w pierwszej połowie 1970 r. Motocykle te brały udział w licznych eliminacjach do Rajdowych Mistrzostw Polski.
W Większości zawodów brały również ekipy techniczne WSK Świdnik i ZM Dęba zabezpieczające sprzęt w niezbędne części zamienne oraz obserwujące jego działanie w trudnych warunkach terenowych.
http://wueska.pl/ - działy widoczne jedynie po zarejestrowaniu


Na podstawie przeprowadzonych obserwacji i zebranych doświadczeń WSK Świdnik opracowała w 1970 r. ulepszony typ popularnego motocykla rajdowego MR16 BP model 1971 r. który różnił się znacznie w stosunku do modelu z roku 1970.
W 1971 r. Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego w Świdniku wyprodukowała 73 szt. tego typu motocykli rajdowych przekazując je na przestrzeni od czerwca do października 1971 klubom sportowym zrzeszonym w Polskim Związku Motorowym.

Mój motocykl w chwili obecnej:
Obrazek




_________________

http://mr16bp.blogspot.com/ - Renowacja rajdowej WSK MR16 BP 71
ZAJRZYJ !!!


Ostatnio zmieniony 04 kwie 2010, 13:29 przez sebastian440, łącznie zmieniany 2 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 05 kwie 2010, 10:57 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2009, 16:11
Posty: 348
Pojazd:
Coś pięknego. Nie zaglądałem tu jakiś czas, ale teraz zacznę śledzić twój wątek oraz blog. Ja też uwielbiam weterany, szczerze mówiąc troszkę starsze (polski harley) i takie z okresu, kiedy nasz orzeł z herbu miał koronę.

ps: jak to możliwe, żeby znaleźć w tych czasach mr16 za 700 zł ??? osoba która to sprzedawała, musiała być chyba zupełnie niewtajemniczona, mam rację?

pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 kwie 2010, 21:38 
*

Rejestracja: 04 kwie 2010, 13:16
Posty: 3
Lokalizacja: Toruń
Pojazd:
Jak to zwykle bywa w przypadku takich motocykli, stopień zdekompletowania był nie wysoły, a poprzedni właściciel pokazując motocykl na naszym forum www.wueska.pl zapowiadając szybką renowacje ograniczył się do pomalowania niektórych elementów czarnym sprejem mat... Po wstawieniu zdjęć przez właściciela na forum szybko za telefon, krótka rozmowa i po odbiorze motocykla przez znajomego z Wrocławia motocykl po 7 dniach był u mnie. Cena 700 zł jak za ten model to jak za friko więc nie zastanawiałem się, ani chwili. Raz się żyje, żałuje całe życie :) Właściciel wiedział co posiada. Tak udało się kupić ten bądź co bądź rzadki egzemplarz.

Tu również link do mojej WSK Trial 250 którą ostatnio kupiłem.
http://mr16bp.blogspot.com/2010/03/nowy ... estia.html
Dodam, że cena nie była już taka super :)
Pozatym na blogu staram śię przedstawiać inne motocykle WSK (rajdowe, wyścigowe, trialowe) Z boku blogu jest lista tematów :) także zapraszam.




_________________

http://mr16bp.blogspot.com/ - Renowacja rajdowej WSK MR16 BP 71
ZAJRZYJ !!!


Ostatnio zmieniony 05 kwie 2010, 21:40 przez sebastian440, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy