Witam. Chciałbym wszystkim przedstawić motocykl rajdowy WSK MR16 BP model 71. Motocykl pochodzi z 1971 roku i został wyprodukowany na zlecenie PZM przez WSK Świdnik. Model w zależności od źródła wyprodukowany w bardzo małej serii ok. 150 sztuk. Sam motocykl jest młodszym bratem rajdowej WSK MR15, jednak dzięki silnikowi W2R o mocy 15 KM posiada znacznie lepsze osiągi. Jak to zwykle bywa w przypadku takich motocykli, stopień zdekompletowania był nie wysoły, a poprzedni właściciel pokazując motocykl na naszym forum
http://www.wueska.pl zapowiadając szybką renowacje ograniczył się do pomalowania niektórych elementów czarnym sprejem mat... Po wstawieniu zdjęć przez właściciela na forum szybko za telefon, krótka rozmowa i po odbiorze motocykla przez znajomego z Wrocławia motocykl po 7 dniach był u mnie. Cena 700 zł jak za ten model to jak za friko więc nie zastanawiałem się, ani chwili. Raz się żyje, żałuje całe życie Zdjęcia można zobaczyć na moim blogu na samym dole jak motocykl wyglądał w dniu zakupu:
http://mr16bp.blogspot.com/ --- BLOG
Poniżej krótki opis z tygodnika Motor:
W roku 1969 zostało zawarte porozumienie o współpracy pomiędzy Polskim Związkiem Motorowym a Wytwórnią Sprzętu Komunikacyjnego w Świdniku, mające na celu poprawę sytuacji sprzętowej w dziedzinie motocykli Sportowych. Rozpoczynając realizacje podjętych zobowiązań, WSK Świdnik w pierwszej połowie 1970 t. wyprodukowała 50 sztuk popularnych motocykli rajdowych o pojemności 175cm³ - MR16 BP model 1970 r.
Założeniem tych motocykli było zabezpieczenie potrzeb sprzętowych szerszej grupy zawodników, nie wchodzących w skład ścisłej czołówki krajowej, która od lat startowała na wyczynowym sprzęcie importowanym. Ta grupa zawodników praktycznie nie miała żadnego sprzętu, na którym mogłaby doskonalić swoje wyniki sportowe, gdyż motocykle sportowe wyprodukowane WSK Świdnik w latach 1966—1968 zostały już dawno doszczętnie wyeksploatowane.
Drugim nieodzownym warunkiem stawianym przy konstrukcjach motocykli była niska cena, mająca umożliwić ich nabycie również klubom o mniejszych zasobach finansowych.
Wychodząc z tak przyjętych założeń, powstał omawiany model popularnego motocykla rajdowego MR16 BP (model 1970 r.).Cała seria tych motocykli trafiła do klubów sportowych zrzeszonych w Polskim Związku Motorowym i LOK w pierwszej połowie 1970 r. Motocykle te brały udział w licznych eliminacjach do Rajdowych Mistrzostw Polski.
W Większości zawodów brały również ekipy techniczne WSK Świdnik i ZM Dęba zabezpieczające sprzęt w niezbędne części zamienne oraz obserwujące jego działanie w trudnych warunkach terenowych.
http://wueska.pl/ - działy widoczne jedynie po zarejestrowaniu
Na podstawie przeprowadzonych obserwacji i zebranych doświadczeń WSK Świdnik opracowała w 1970 r. ulepszony typ popularnego motocykla rajdowego MR16 BP model 1971 r. który różnił się znacznie w stosunku do modelu z roku 1970.
W 1971 r. Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego w Świdniku wyprodukowała 73 szt. tego typu motocykli rajdowych przekazując je na przestrzeni od czerwca do października 1971 klubom sportowym zrzeszonym w Polskim Związku Motorowym.
Mój motocykl w chwili obecnej:
_________________
http://mr16bp.blogspot.com/ - Renowacja rajdowej WSK MR16 BP 71
ZAJRZYJ !!!