Dzisiaj jest 20 lip 2025, 11:22



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 04 kwie 2010, 14:54 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lip 2009, 23:01
Posty: 388
Lokalizacja: Pilica
Pojazd:
Mam pytanie jak mogę poprawić chłodzenie w silniku chłodzonym powietrzem

Ponieważ jechałem wczoraj i jeździłem przez 15 min
nie rozwijałem kosmicznych prędkości tylko 60 km/h i nie przekraczałem tego
była prosta jechałem sobie i silnik zgasł poprostu się przytarł a dobiero mam nowy cylinder
robię mieszankę sam jest wszystko dobrze wyregulowane i zrobiłem już 400km i nic takiego nie było żeby go złapało

A kiedyś jechałem przez chwile 90 i nic mu nie było a wczoraj takie coś
poprost tłok spuchł od przegrzania

wiartak dmuch powietrze niema niigdzie żadnej dziury silnik dobrze wyregulowany
więc co z tym zrobić

Założyć innny wiatrak większy czy co ???
Na serii nieraz jeździł cały dzień i nic nie było
może musze założyć termometr i pilnować by nie przekroczył tych 110 st

PROSZĘ O POMOC




_________________

Wpadnij obejrzeć mojego Roxa !!!

Aerox Monster Energy !!!


Ostatnio zmieniony 04 kwie 2010, 14:55 przez Rico95, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 04 kwie 2010, 14:57 
*

Rejestracja: 31 sie 2009, 8:19
Posty: 85
Lokalizacja: bobrowniki(katowice)
Pojazd:
Synek,co masz zrobic,przeczytac instrukcje prawidlowej eksploatacji cylindra,niedotarty cylek i 60km/h zal,




_________________

zanim napisze temat-WYCZYSC GAZNIK




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 kwie 2010, 15:00 
*

Rejestracja: 06 mar 2010, 21:58
Posty: 79
Lokalizacja: Kadzidło (WOS)
Pojazd:
Załóż wiatraczek od komputera przy cylindrze żeby trochę chłodził. Wiele to nie pomoże ale zawsze coś :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 kwie 2010, 15:23 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lip 2009, 23:01
Posty: 388
Lokalizacja: Pilica
Pojazd:
dziman, napisałem przecież że już ma przejechane 400km a dopiero teraz zacząłem jeździć 60 km/h a przedtem tylko 40

Nawet w instrukcji pisało żeby go docierać przez 250-300 czyli i tak już mam więcej na lepszym oleju i benzynie najlepiej 98

ale wcześniej nic takiego się niedziało

więc co zrobić może jakiś wiatrak oversize ??




_________________

Wpadnij obejrzeć mojego Roxa !!!

Aerox Monster Energy !!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 kwie 2010, 15:24 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2009, 18:19
Posty: 255
Lokalizacja: Szczecin
Pojazd:
dziman pisze:
Synek,co masz zrobic,przeczytac instrukcje prawidlowej eksploatacji cylindra,niedotarty cylek i 60km/h zal,


synek 13 latek się odezwał :lol:

Masz pewność że spuchł tłok? może dostał się jakoś syf, może być filtr powietrza, brudny olej, brudne paliwo, a może robiłeś złą mieszankę ;)

Jeśli to 70ccm, to podejrzewam mały gaźnik czy coś z nim związane


Ostatnio zmieniony 04 kwie 2010, 15:26 przez mlody, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 kwie 2010, 15:27 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 lip 2009, 8:47
Posty: 271
Lokalizacja: Łuków
Pojazd:
Dołączam się do pytania. Gdyby w tej takiej obudowie od silnika w piaggio wyciąć mniej więcej kwadrat i założyć jakiś wentylator wysokoobrotowy? Po 15 minutach jazdy strasznie traci na mocy:/ Albo może macie jeszcze jakieś inne propozycje ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 kwie 2010, 15:32 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lip 2009, 23:01
Posty: 388
Lokalizacja: Pilica
Pojazd:
olej leję jak narazie 1:33 Mobil pół syntetyk a tłok napewno spuchł bo silnik zgasł

więm jak tłok puchnie bo jak miałem serie i kupiłem chiński cylinder 65ccm to co 3 km puchł więc wiem czym się to objawia

nagle poprostu stracił moc i zgasł

kompresja jest taka jak była i niby nić się nie stało
moc też jest taka sama

Więc niewiem kupić termometr i nie dopuścić by skoczyło za te 110 st
A może zrobić jakieś lepsze chłodzenie tylko niewiem jak




_________________

Wpadnij obejrzeć mojego Roxa !!!

Aerox Monster Energy !!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 kwie 2010, 9:11 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 cze 2009, 20:48
Posty: 872
Lokalizacja: Przemyśl
Pojazd:
98 Benzyna wytwarza większą temperature, ja leje 1:50 oleju na docierce powinieneś przynajmniej tyle lać a do tego jeszcze 98 ! i jeszcze ! cylinder żeliwny się dociera 800 km nie 250 ... a cd. samego problemu, kup chwytak powietrza i większy wentylator.




_________________

Peugeot 406 :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 kwie 2010, 9:56 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 mar 2010, 21:19
Posty: 206
Lokalizacja: ze złomowiska
Pojazd:
nie no 800 to może nie ale ze 600 to trzeba zrobić (w instrukcji od malossi sporta jest że do 500 i nie więcej dawać niż 3/4 manetki) Swoją drogą to większy wiatrak za wiele tu nie da, jerzeli już zajdzie taka potrzeba to zrób dziurki w tej plastikowej osłonie cylindra




_________________

Cytuj:
Czasem coś strzeli z tłumika ale to nic


capekpl1 pisze:
to powiedz im że chcesz mieć rodzeństwo a jak nie to kupuje części


Rieju rest in peace...
Niech mu asfalt lekkim bedzie [*]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 kwie 2010, 9:58 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 mar 2009, 19:18
Posty: 3210
Lokalizacja: Pułtusk
Pojazd:
Jak kolega wyżej benzyna 98 jest bardziej sucha i wytwarza większą temperaturę i można to latwo zaobserwować że kolanka zmieniają kolor i tłumiki robią się fioletowe itp.
Kup jakiś chwytak powietrza ew. wentylator o innej budowie poprawiający chlodzenie.
A może tłumik masz zablokowany i poprostu przez te cienkie rureczki nie daje rady i się przegrzewa.
Sry nie widziałem popdpisu wydech nie będzie problemem.


Ostatnio zmieniony 05 kwie 2010, 9:59 przez ProgrameR, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 kwie 2010, 13:15 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lip 2009, 23:01
Posty: 388
Lokalizacja: Pilica
Pojazd:
Jajeźdżę na benzynie 95 i leję dobry olej 1:33 więc madobre smarowanie
Au mnie w instrukcji pisało żeby go docierać przez 300 km i na3/4 gazu
więc się do tego stosowałem

wentylator większy mam założny i chwytak powietrza też

więc niewiem skąd to przegrzanie po 15 minutach jazdy

a wcześniej mogłem jęździć 2 godzi nic takiego nie było

Więc może mam założyć termometr i kontrolować temperature by nie przekroczyła 110st C ??




_________________

Wpadnij obejrzeć mojego Roxa !!!

Aerox Monster Energy !!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 kwie 2010, 13:32 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 mar 2009, 19:18
Posty: 3210
Lokalizacja: Pułtusk
Pojazd:
To nie ma sensu z tym termometrem.
Ja myślę żę to nie było przegrzanie tylko przytarcie coś musiało się dostać do cylindra, bo to nie możliwe ze 2 godziny a nic się nie działo a nagle 15 minut i się zagrzał.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 kwie 2010, 13:55 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 cze 2009, 20:48
Posty: 872
Lokalizacja: Przemyśl
Pojazd:
No właśnie, albo ten cylinder poprostu już jest do wywalenia, po przegrzaniu zazwyczaj będzie się to już powtarzać ...




_________________

Peugeot 406 :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 kwie 2010, 15:40 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lip 2009, 23:01
Posty: 388
Lokalizacja: Pilica
Pojazd:
teraz chyba będe musiał zrobić szlif bo to nimożliwe że po 400 km się zatarł

A niie jeździłem na pełnym gazie tylko cały czas max 60km/h

więc niewiem co z tym zrobić
dzisiaj już jest dużo gorzej jechałem jak się zagrzał traci na mocy spadają obroty a dasz mu więcej gazu to wcale nie reaguje

A na zimnym jest wszystko ok taka moć jaką miał i te same obr

Więć co z tym zrobić SZLIF W NOWYM CYLKU ????




_________________

Wpadnij obejrzeć mojego Roxa !!!

Aerox Monster Energy !!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 kwie 2010, 19:05 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 paź 2009, 12:39
Posty: 148
Lokalizacja: Radomsko
Pojazd:
Ja proponuje na początek wyczyścic filtr powietrza i gaźnik porządnie wyczyścić bo może byc tak że jak jest zimny jest na ssaniu i dostaje dodatkowa dawke paliwa potem ssanie sie zamyka i może nie dostawać paliwa w odpowiedniej ilości z powodu zasyfionego gaźnika.




_________________

Keeway Matrix 09
tecnigas next-r
Malossi Multivar
Sprzęgło Tec evo
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 kwie 2010, 19:13 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lip 2009, 23:01
Posty: 388
Lokalizacja: Pilica
Pojazd:
Siemka okazało się że miałem strasznie syfiaty filtr paliwa i nie dostawał prawie wcale paliwa a jak się jechało to było to bardzo podobne do przytarcia bo bez żadnych oznak gasł

Więc wyczyściłem bak nalałem świeżego dobrego paliwa i wymieniłem filtr paliwa
i wszystko chodzi super

Dzięki wszystkim za pomoc

Temat do zamknięcia




_________________

Wpadnij obejrzeć mojego Roxa !!!

Aerox Monster Energy !!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy