Dzisiaj jest 18 sty 2025, 23:59



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 11 kwie 2010, 20:51 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2009, 10:21
Posty: 61
Lokalizacja: Gdańsk
Pojazd:
Witam po dłuższym niepisaniu.

Całkiem przypadkowo trafiła w moje ręce przekładnia CVT od Piaggio Zip'a. Jest ona nieco większa niż standardowa przekładnia od Kymco Vitality 2t. Większa oznacza że średnice kół pasowych są większe czyli skrajne przełożenia w przekładni są o większym zróżnicowaniu przełożenia.

Obrazek
Jak widać na zdjęciu różnica jest widoczna gołym okiem.

Problem zaczyna się w momencie dopasowywania w miejsce starych kół pasowych. Mogą po prostu się nie zmieścić w korpus przekładni. Na szczęście tu wystarczyło podebrać frezem trochę materiału z obudowy i wszystko pasuje.

Następnym etapem jest dobranie odpowiedniego paska klinowego. Wiadomo niby prosta rzecz a jednak. Ponieważ Piaggo do nie to samo co Kymco a niby też skuter, ale różni się trochę wymiarami i odległościami podzespołów. W Kymco odległość od osi obrotu wału korbowego ( czyli miejsca gdzie osadzony jest wariator i przeciw talerz ) do osi obrotu sprzęgła , sprężyny centralnej itd jest większa niż w Piaggio, co obligowało mnie do zmiany paska na dłuższy.
Po jednym wieczorze przemyśleń i obliczeń :mrgreen: wyszedł mi wymiar jaki by był optymalny dla tej modyfikacji. Jednak takowy pasek o tych wymiarach nie występuje w typoszeregu.
No cóż ...

W końcu dobrałem najbardziej przybliżony wymiar paska ale od strony nie przekraczającej wymiaru optymalnego. W przeciwnym razie pasek wychodził by za bardzo poza talerze i mógłby się klinować o obudowę.

Końcowy efekt -->różnica przyspieszenia i prędkości maksymalnej.




_________________

Fabrykę zawsze można poprawić. Zapraszam do "Skuter Serwis" - GDAŃSK.
www.sites.google.com/site/skuterserwisgdansk


Ostatnio zmieniony 11 kwie 2010, 20:59 przez klaudio79, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 11 kwie 2010, 20:57 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lip 2009, 15:20
Posty: 1275
Lokalizacja: SkiernieVice
Pojazd: GOLFS ROYCE TRZECI
czyli taki tunung po przez seryjne czści ??
ciekawe i tanie :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 kwie 2010, 21:01 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2009, 10:21
Posty: 61
Lokalizacja: Gdańsk
Pojazd:
Jedyne 33pln z przesyłką nowego paska, przekładnie zostawił klient, bo stwierdził że jest nic nie warta. :cool:




_________________

Fabrykę zawsze można poprawić. Zapraszam do "Skuter Serwis" - GDAŃSK.
www.sites.google.com/site/skuterserwisgdansk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 kwie 2010, 19:16 
***

Rejestracja: 18 sie 2007, 6:50
Posty: 564
Lokalizacja: Husów/Łańcut
Pojazd:
klaudio79, Koło pasowe mam zastosowane dokładnie takie samo jak ty, ale pytanie co do wariatora jak to jest wsadziłeś całość od p/g czy składałeś z dwóch jedno? Bo po prostu chciałbym zastosowac wariator malossi MHR a jak wiadomo do Kymco jest strasznie mało części;/ A nie jestem pewien czy frez będzie pasował.

Pozdro Damian1322




_________________

Porting Silników 2T/4t, Składanie, Remonty. Dobre Ceny, Wykonanie na Wysokim Poziomie! tel.606550800




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 kwie 2010, 13:09 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2009, 10:21
Posty: 61
Lokalizacja: Gdańsk
Pojazd:
przeciw-talerz oryginalny żeby do rozrusznika dobrze pasował ( się po prostu już ułożył więc zostawiłem) a reszta od p/g. Tylko trzeba było jak już pisałem podebrać trochę materiału nad rozrusznikiem.

Dobierasz rolki i długość tulejki, podkładki żeby efektywnie wypychały rolki wariator, żeby pasek wchodził możliwie jak najwyżej ( nie należy przesadzać bo skończy się uszkodzeniem paska a nawet przekładni i wału ).

Powodzenia.




_________________

Fabrykę zawsze można poprawić. Zapraszam do "Skuter Serwis" - GDAŃSK.
www.sites.google.com/site/skuterserwisgdansk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 kwie 2010, 19:53 
***

Rejestracja: 03 paź 2008, 19:46
Posty: 826
Lokalizacja: Mikołow
Pojazd:
klaudio79, mógłbyś wrzucić zdjęcie tego jak jest zamontowane




_________________

przełożenia odblokowane kymco
Cylinder airsal 70 T6 RACING

PISZ NA PEWNO SIĘ DOGADAMY GG 4266044




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 kwie 2010, 7:22 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:47
Posty: 1480
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp.
Pojazd: Suzuki Bandit 400
Bardzo ciekawy pomysł. Gratuluję :P Pokazałeś innym, że dzięki dobrej znajomości działania układu przeniesienia napędu można małymi pieniędzmi zmienić pracę silnika. Ciekawe rozwiązania tu zaprezentowałeś. :mrgreen:




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 kwie 2010, 19:39 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2010, 23:04
Posty: 2080
Lokalizacja: Nowa Sól/Wrocław
Pojazd: Kymco Vitality LC
Czy takie coś by się nadało do kymco vitality http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p ... 918#423799 ? Do seryjnego paska i wariatora.




_________________

Elektronika do skutera i nie tylko: http://ficu.eu/

NAPRAWIĘ/KUPIĘ uszkodzone liczniki/termometry typu KOSO/S6.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 kwie 2010, 19:53 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 paź 2008, 9:22
Posty: 878
Lokalizacja: Łomża
Pojazd:
Seryjny pasek raczej nie i wario też trzeba było by zmienić bo to jednak musi się zgrywać. A czy to coś dało w ogóle przyśpieszenia v-max :?:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 kwie 2010, 20:26 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
mateusz24,
klaudio79 pisze:
Końcowy efekt -->różnica przyspieszenia i prędkości maksymalnej.

Czytaj uważnie.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 kwie 2010, 20:29 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 paź 2008, 9:22
Posty: 878
Lokalizacja: Łomża
Pojazd:
Ale jak w miarę odczuwalna czy tylko bardzo delikatna o ile podniosła się prędkość maksymalna :?:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 kwie 2010, 21:25 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2009, 10:21
Posty: 61
Lokalizacja: Gdańsk
Pojazd:
mateusz24 pisze:
Ale jak w miarę odczuwalna czy tylko bardzo delikatna o ile podniosła się prędkość maksymalna :?:


W moim przypadku przełożenie zmieniło się na powiedzmy "najwyższym przełożeniu" czyli "5 biegu" jak 1:1,0805 czyli np jeżeli jeździsz 80km/h to na nowym przełożeniu w zaokrągleniu 87km/h. Oczywiście jeżeli masz odpowiednio mocny silnik. W moim przypadku brakowało mi powiedzmy tego "5 biegu".
Czy się opłaca?
Decyzja należy do was.




_________________

Fabrykę zawsze można poprawić. Zapraszam do "Skuter Serwis" - GDAŃSK.
www.sites.google.com/site/skuterserwisgdansk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 maja 2011, 22:05 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 mar 2010, 21:38
Posty: 150
Lokalizacja: gda
Pojazd:
Sory ,że odswiezam ale mam pytanie apropos tematu :

Jak obliczyć długość paska ? ;/ Męcze sie z tymi cyferkami i za przeproszeniem gówno z tego wychodzi ;/




_________________

!!!!!!! CUSTOM !!!!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy