Dzisiaj jest 24 lis 2024, 14:44



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 30 gru 2008, 21:31 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2008, 20:03
Posty: 33
Lokalizacja: ok Poznań
Pojazd:
[center]Witam. Postanowiłem napisać mały artykuł o wymianie uszczelniaczy.
Brud gromadzący się na szklance amortyzatora jest często przyczyną zużytych uszczelniaczy przez które wycieka olej. Odkręcenie koła, zacisków hamulcowych oraz przedniego błotnika pomijam bo chyba każdy wie jak to zrobić.
[/center]
[center]Potrzebne nam będą: [/center]
- nowe uszczelniacze, (rozmiar: 29,8x40x7) np. http://sklep.mieloch.pl/product_info.ph ... eac123e153
-olej do amortyzatorów (10w) np. http://sklep.mieloch.pl/product_info.ph ... eac123e153

Gdy już zdemontowaliśmy koło , błotnik i zacisk hamulcowy możesz zabrać się do odkręcenia lag od półki. Potrzebny nam będzie do tego klucz 17. Następnie ściągnij mały pierścień zabezpieczający i oczyść amortyzator. [center]Obrazek, Obrazek[/center]
Teraz jak już masz chorą rzecz w rękach możesz ściągnąć kołnierz ochronny (ten z widoczną sprężynka) , lekkim puknięciem śrubokręta w górę tak by wyszedł, (jest on jedynie wciśnięty w szklankę amortyzatora). [center]Obrazek [/center]
Później musisz odkręcić śrubkę znajdującą się na dole. [center]Obrazek[/center]
Po odkręceniu zlej olej do jakieś miski. Gdy olej już przestanie wyciekać, wyjmij pierścień znajdujący się nad uszczelniaczem, (użyj do tego śrubokręta). Teraz możesz już wyciągnąć rurę nośną (uważaj żeby Ci nie wypadła nasadka znajdująca się na dole rury), postaw ją tak aby znajdujący się olej sobie wyciekł. [center] Obrazek[/center]
Następnie bierzemy mocny śrubokręt i podważamy uszczelniacz, (tu należy użyć trochę siły :P). Następnie wszystko czyścisz od środka i możesz składać. Po pierwsze posmaruj smarem uszczelniacz i miejsce do którego ma wejść. PAMIĘTAJ ABY USZCZELNIACZ WŁOŻYĆ SPRĘŻYNKA DO DOŁU. [center]Obrazek [/center]
Wbij uszczelkę przy pomocy jakiejś dopasowanej rurki lub po prostu starego uszczelniacza i zabezpiecz pierścieniem. Weź nasmaruj troszkę uszczelniacz po czym włóż rurę do środka. Teraz wlej dokładnie 75ml oleju przez otwór na dole. Następnie przykręć śrubkę i nałóż kołnierz ochronny. Teraz nasz naprawiony amortyzator jest gotowy do zamontowania w motorze.

[center]To by było na tyle. Mam nadzieje, że się przyda. :P

Pozdrawia Michu15[/center]

Podklejam artykuł :grin: Zachowaj sobie go to wkleisz na nowym forum i pomyslimy o pochwale...
Carlos


Ostatnio zmieniony 30 gru 2008, 21:37 przez Michu15, łącznie zmieniany 3 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 31 gru 2008, 1:49 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 paź 2008, 11:46
Posty: 358
Lokalizacja: Olsztynek
Pojazd:
Przydatne ;) a jeżeli bym chciał opuścić to muszę mniej oleju wlać ? :roll: :oops:




_________________

"...jechałem szybko gdyż lubię zapie*dalaać"
Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 gru 2008, 10:47 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 wrz 2007, 20:36
Posty: 1746
Pojazd: AR 159
Nie, odkręcić śruby i opuścić lagi na półce.




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 gru 2008, 16:57 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 paź 2008, 11:46
Posty: 358
Lokalizacja: Olsztynek
Pojazd:
aha bo ostatnio mi opadły same i zawadzały o pług i musiałem jeździć bez :roll:




_________________

"...jechałem szybko gdyż lubię zapie*dalaać"
Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 maja 2009, 18:04 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 cze 2008, 21:16
Posty: 215
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd:
Testował może ktos jak sie zachowuje na oleju 15 W ???




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 lip 2009, 20:26 
**

Rejestracja: 03 mar 2009, 17:21
Posty: 222
Lokalizacja: Łdz
Pojazd:
Im więcej W tym twardsze zawieszenie.




_________________

150




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 wrz 2009, 21:39 
*

Rejestracja: 30 lip 2009, 12:07
Posty: 54
Lokalizacja: lubsko
Pojazd:
W neosie robiłem to dzisiaj i było trochę inaczej śruby na dole nie dało się wykręcić kręciła się z tłokiem , olej lałem przez wyjecie korka na górze i po wlaniu 75ml do oby dwóch nie mam takiego samego skoku i jest dość twardo




_________________

V-MAX 75KM/H na seri




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 paź 2009, 10:01 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 mar 2009, 19:58
Posty: 332
Lokalizacja: Malbork
Pojazd:
Mogę teleskopy przeleciec papierkiem wodnym 2500? Ponieważ mam jakby takie bardzo drobne wyżery.




_________________

S6 Sport Pro, S6 19mm BE, E13 Top Racing Race, Yasuni R City, Malossi Multivar, Hebo R, Dayco.

Aerox*Midrace ! Zobacz i oceń !

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=48351




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 sty 2010, 11:10 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lip 2009, 17:27
Posty: 854
Lokalizacja: Łańcut
Pojazd:
Elo, zmieniam własnie z ko co na zlegą uszczelniacze w yamaszce xt125 z lagami paioli ponieważ 1 się lał, i mam pytanie: Czy ten uszczelniacz też się wymienia? Kolega kupił tylko te co są w środku a tych co na zdjęciu nigdzie nie można dostaćObrazek


Ostatnio zmieniony 02 sty 2010, 18:10 przez szymekMBK, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 sty 2010, 13:06 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2008, 20:03
Posty: 33
Lokalizacja: ok Poznań
Pojazd:
Jeżeli chcesz, możesz wymienić ale nie trzeba. Jak amortyzator będzie ciekł to i tak ten szczelny uszczelniacz(ten co pokazałeś) nic nie da, moim zdaniem on tam jest po to by oczyścić lagi przed tym drugim uszczelniaczem.




_________________

Bez gwiazdy nie ma jazdy.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 sty 2010, 14:24 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 mar 2009, 19:58
Posty: 332
Lokalizacja: Malbork
Pojazd:
Tak jak kolega wyżej powiedział, jeśli ten uszczelniacz jest w dobrym stanie, nie jest sparciały ani popękany to nie musisz go wymieniać, on poprostu zatrzymuje wszelki brud, błoto itp.




_________________

S6 Sport Pro, S6 19mm BE, E13 Top Racing Race, Yasuni R City, Malossi Multivar, Hebo R, Dayco.

Aerox*Midrace ! Zobacz i oceń !

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=48351




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 sty 2010, 15:32 
*

Rejestracja: 25 cze 2009, 21:28
Posty: 138
Pojazd:
witam czy do amortyzatorów paioli w malaguti f12 tez idze tyle samo oleju i takie same uszczelniacze??




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 sty 2010, 15:51 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 sie 2009, 21:01
Posty: 905
Pojazd:
663238146, tak




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 kwie 2010, 12:14 
*

Rejestracja: 15 sie 2009, 14:10
Posty: 156
Lokalizacja: kase brać ?
Pojazd:
Niedługo planuje także zmienić uszczelniacze w swoim Aeroxie.
Czy to muszą być specjalne do Aeroxa ?
Można je dostać w zwykłym sklepie ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 kwie 2010, 15:11 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2008, 20:03
Posty: 33
Lokalizacja: ok Poznań
Pojazd:
Czy specjalne do Aeroxa to nie, byle by był ten sam wymiar.
Ja je dostałem w sklepie/hurtowni motoryzacyjnej, dość dużej.




_________________

Bez gwiazdy nie ma jazdy.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 kwie 2010, 20:56 
*

Rejestracja: 15 sie 2009, 14:10
Posty: 156
Lokalizacja: kase brać ?
Pojazd:
Dzisiaj pytałem w sklepie i mają komplet za 10 zł :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 maja 2010, 12:38 
*

Rejestracja: 14 cze 2009, 21:25
Posty: 38
Pojazd:
Słaby poradnik!!! nie każdy ma tyle szczęścia i może odkręcić bez problemu te śruby na dole. W Książkach serwisowych jest dokładnie opisane:
Obrazek

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 maja 2010, 14:51 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2009, 22:08
Posty: 357
Lokalizacja: Wrocław/Poznań
Pojazd:
Niedługo chciałbym wziąć się za wyminę uszczelniaczy w F12 no i tu pojawia się problem ponieważ te uszczelniacze na dole dostanę, a te pierwsze na górze są spękane i sparciałe ogólnie do wymiany. Szukałem i nie znalazłem w hurtowni też nie ma, może mi ktoś podać rozmiar/oznaczenie danych simeringów, lub dać link skąd można takie dostać?
Bardzo proszę o pilną pomoc, bo moje lagi już wylały cały olej ze środka :/




_________________

"Nie sprzęt a technika zrobi z Ciebie zawodnika"
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 maja 2010, 15:04 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2009, 8:49
Posty: 2257
Lokalizacja: Kasinka Mała/krk
Pojazd: Bmw e82
A mogę opuścić na półce lagi i jak np wpadnę w dziurę jakąś małą to one nie będą uleżały o półkę??




_________________

facebook.pl/weldonespawmichalak
Spawanie TIG. MAG . MMA - aluminium, stal nierdzewna, stal czarna itp




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 maja 2010, 13:24 
*

Rejestracja: 15 sie 2009, 14:10
Posty: 156
Lokalizacja: kase brać ?
Pojazd:
Chciałem spytać czy uszczelniacze 30 x 40 x 7 beda pasowały do Aeroxa ??




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy