Dzisiaj jest 02 gru 2024, 11:37



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 08 maja 2010, 21:12 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
Hej , stoje przed robieniem szlifu w moim tph ponieważ moc strasznie spadła.
Zastanawiam się czy warto dołożyć do tego tłoka Vertexa:
http://moto.allegro.pl/item1017441524_t ... ml#gallery
Czy RMS w zupełności wystarczy:
http://moto.allegro.pl/item1012716265_t ... a_rms.html
Problem w tym że chcę na tym cylu pojeździć naprawde długo i rypać duże przebiegi w miare go nie żałująć (stunt)
I teraz czy ktoś miał styczność z tym RMSem?
Jak najlepiej dotrzeć aby uzyskać jak nawiększą żywotność i moc?
Po mojemu to tak :
-Na docieraniu jeździć na pół syntetyku (castrol act evo)
-Po docieraniu lać Castrola R1
-Nie przekraczać 6tyś obr.
Przez pierwsze 150 km pr. max 40km/h
a później stopniowo zwiększać
-docierać do 500km
Co o tym myślicie? :)
pzdr!
Edit:
Aha i warto dołożyć gaźnik 17,5? Czy uzyskam wtedy lepszą żywotność, lepsze chłodzenie i troche na mocy?
Pozatym mam założone LeoVince ZX .




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 08 maja 2010, 21:14 przez Revo, łącznie zmieniany 2 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 08 maja 2010, 21:28 
***

Rejestracja: 17 sty 2010, 12:22
Posty: 1052
Lokalizacja: opole
Pojazd:
jak masz zamiar długo na nim pojeździć to kup tłok vertexa, a jeżeli chodzi o docieranie to ja bym lał full syntetyka (tak docierałem swój cyl i było b.dobrze), przez pierwsze 100km, albo jak wolisz to 150km jeździć tak jak mówiłeś czyli do 40-45km/h, a później jeździj pulsacyjnie tzn. w każdym zakresie obrotów (oczywiście nie przesadzając na wysokich obrotach), docierać możesz około 500-600km

a co do gaźnika to osiągi się w jakimś stopniu poprawią




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 maja 2010, 22:07 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Na docieranie lepiej lać olej półsyntetyczny a nawet mineralny. Po dotarciu stosujemy już jaki chcemy. Co do reszty może być.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 maja 2010, 22:47 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 0:07
Posty: 287
Lokalizacja: MMZ
Pojazd:
Co do tłoka to bierz vertexa, sam właśnie teraz robiłem szlif i wziąłem vertexa :) Narazie go docieram i dużo powiedzieć nie mogę ale jakość i wykonanie wysoka. Jeździłem na podobnym tłoku (cenowo) i przy wydechu tecnigas next-r i gaźniku 17,5 (który mało co daje... Takie moje spostrzeżenie) to 2 sezony i do kosza... Pierścienie popękały tłok się uszczerbił... Jednym słowem dziadostwo. A czy ktoś może uzasadnić sensownie dlaczego dociera się na pół syntetyku?? Mi się wydaje że na syntetyku jest mniejsze tarcie i powinno się lepiej dotrzeć...

A ja docieram w ten sposób:
-Podkręciłem dawkę oleju pompki, do 200km dolewam olej do benzyny(tylko nie za dużo, z umiarem)
-Docieram na standardowym wydechu
-Pierwsze 150km jeździłem krótkim odcinkami, robiąc przerwy i nie przekraczając 40km/h
-Następne 100km/h jeżdżę impulsywnie ale nie przekraczając 40km/h
-I ostatnie kilometry czyli 250 jazda impulsywna ze stopniowym podnoszeniem prędkości

no i myślę że będzie ok.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 maja 2010, 23:13 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
michasekk pisze:
Mi się wydaje że na syntetyku jest mniejsze tarcie i powinno się lepiej dotrzeć...

A mi się właśnie wydaje (czytając opinie innych)że lepiej właśnie na pół syntetyku. :<

Obrazek
Ty powiedz mi czym rozwiercałeś ten kanał?? I jak polerowałeś?

Czekam na opinie reszty!!!! :)




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 08 maja 2010, 23:14 przez Revo, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 maja 2010, 23:59 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 0:07
Posty: 287
Lokalizacja: MMZ
Pojazd:
To niech ktoś uzasadni sensownie na jakim oleju lepiej docierać.... Ja jestem za full syntetykiem

A Kanał rozwierciłem Dremelem ale również możesz kupić taki "frez" na wiertarkę ale ciężko będzie to ładnie rozwiercić. Wypolerowałem to papierem ściernym :)
180
220
800
1000
1500
2500

okno rozwierciłem pod swój wydech czyli tecnigasa nert-r :) Jeszcze docieram skutera na oryginalnym wydechu ale czuć różnicę w reakcji na gaz :) POLECAM taki zabieg :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 maja 2010, 14:14 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
Cytuj:
michasekk

Aha dzięki :)
Widzę że użyłeś tyle papieru pewnie się dużo napracowałeś przy tym? Ile ci to zajęło?
Kumpel pożyczy mi taką końcówke do dremela że później wystarczy papier 1000,1500 i 2000 i mam błysk :wink: Robiliśmy już kiedyś tak krócieć.
Dużo ci km zostało do dotarcia? Zdaj relacje jak dotrzesz z założonym NEXTem. :twisted:
Pzdr! i dzięki czekam na kolejne opinie! :)




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 maja 2010, 18:40 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 0:07
Posty: 287
Lokalizacja: MMZ
Pojazd:
Ja to zjechałem frezem a później kamieniem i nie wiem czy uda Ci się na błysk to zrobić zaczynając od 1000, króciec pewnie był z alu i łatwiej było go wypolerować a tu jej żeliwo. Tylko pamiętaj, najlepiej rozwiercać pod wydech. Czyli nie możesz zrobić większego otworu w cylku niż w wydechu. Mi to zajęło ok 1h. Do dotarcia zostało mi aż 250km ale najgorszą początkową fazę docierania mam już za sobą i jak narazie jest super :) Oczywiście info będzie na bierząco w moim worku :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 maja 2010, 18:49 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 kwie 2009, 11:28
Posty: 277
Lokalizacja: Konin
Pojazd:
Nie docieraj na full syntetyku, najlepiej na pol syntetyku albo mineralu.
Jak to powiedzial michasekk syntetyk jest gesty, ale właśnie na nim pierścienie nie dotrą się najlepiej bo będzie dobre smarowanie i pierscienie nie beda mialy odpowiedniej sily tarcia.
Co do tloka, VERTEX. RMS, na pewno troche mniej trwały tłok, słabszy jakościowo.




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... &start=160 <----- Nie wchodź, NIE DLA IDIOTÓW :!:


Ostatnio zmieniony 09 maja 2010, 18:54 przez janica94, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 maja 2010, 20:15 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 0:07
Posty: 287
Lokalizacja: MMZ
Pojazd:
janica94, W sumie to co powiedziałeś to ma sens, no ale zawsze szybciej tłok się nagrzeje przy mniejszym smarowaniu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 maja 2010, 20:38 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 kwie 2009, 11:28
Posty: 277
Lokalizacja: Konin
Pojazd:
czy tak czy tak tłok się grzeje tylko chodzi o to żeby na czas docierania lać minerala albo pól syntetyka, przez 300km pierścienie już się spokojnie i dobrze dotrą a po docierce można lać full syntetyka




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... &start=160 <----- Nie wchodź, NIE DLA IDIOTÓW :!:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 maja 2010, 20:42 
***

Rejestracja: 17 sty 2010, 12:22
Posty: 1052
Lokalizacja: opole
Pojazd:
janica94, gdzieś czytałem że jak się leje mineralny to potem nie można zmienić na pół lub full syntetyka, więc jak chce to niech leje najpierw pół, a potem full syntetyk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 maja 2010, 20:46 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
Tak właśnie zamierzam , najpierw lać Castrola ACT EVO później Castrola Full synt.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 maja 2010, 21:38 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
Sory za PP
Ale mam pytanie:
Co myślicie o tym gaźniku:
http://moto.allegro.pl/item1016777908_g ... ml#gallery
Cena naprawde nie duża jak za nowy gaźnik :) Podobno jest to kopia dellorto??
Czy dysze od dellorto do niego pasują? Tak samo zestawy naprawcze itp?
Bo wacham się między nowym gaźnikiem Tec a używanym dellorto..
Co sądzicie? Zależy mi na lepszej reakcji na gaz i lepszym chłodzeniu :)




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 maja 2010, 21:42 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 0:07
Posty: 287
Lokalizacja: MMZ
Pojazd:
To jest dokładnie to samo co dellorto tylko gorszy odlew, sam wahałem się kiedyś miedzy tym a tym jednak wybór padł na dellorto :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 maja 2010, 21:42 
***

Rejestracja: 17 sty 2010, 12:22
Posty: 1052
Lokalizacja: opole
Pojazd:
Revo, miałem taki, a potem dellorto też 17,5 i większych różnic nie odczułem
dysze, zestawy naprawcze itp pasują




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 maja 2010, 21:43 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 kwie 2009, 11:28
Posty: 277
Lokalizacja: Konin
Pojazd:
Tak, kopia dellorto, wszystko będzie pasować nawet identycznie wygląda




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... &start=160 <----- Nie wchodź, NIE DLA IDIOTÓW :!:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 maja 2010, 21:46 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
Aha no w sumie wezmę tego teca :) Myślalem też nad tym made in china 19mm co był na allegro bodajże za 90zł , ale czy nie za duży do serii + leo zx? I pewnie żarłbym jak czołg?
PS
Janica robisz tego zxa? wymiarki chyba ci podałem? Sory za OT :)




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 maja 2010, 22:59 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 kwie 2009, 11:28
Posty: 277
Lokalizacja: Konin
Pojazd:
17.5 będzie w sam raz do serii, przy dobrej regulacji da zadowalające osiągi
19 china made, nie opłaca sie po 1 za jakosc a po drugie ze po za spalaniem nic się nie poprawi porównując z 17.5
na 17.5 przy wyrozumiełej regulacji spalanie do 5l powinny być
no zx'a pewnie będę robił niedługo, narazie zrobiłem laserka x-pro i zobaczymy jak będzie się sprawować bo jeszcze na dniach musze go dokończyć




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... &start=160 <----- Nie wchodź, NIE DLA IDIOTÓW :!:


Ostatnio zmieniony 09 maja 2010, 23:00 przez janica94, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 maja 2010, 23:05 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2009, 20:54
Posty: 724
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd:
Revo pisze:
za 200zł kupiłem dellorto + oryginalne ssanie automatyczne, używany ale nawet nie śmierdział wachą w takim idealnym stanie był, na przepustnicy nie było widać prawie w ogóle zużycia.

W silnikach 4t nie zaleca się zmiany oleju w wysłużonych silnikach po 500.000km z mineralnego na syntetyczny.

Niektóre marki, zalewają nowe silniki olejem mineralnym na pierwsze 1000km, potem olej zmieniany jest na syntetyczny. Bądź robią tak podczas produkcji silnika i testowania go na hamowani w fabryce. :wink:
Żeby pierścienie dopasowały się do gładzi cylindra, potrzebne jest tarcie. Zacznij polerkę przekładni od papieru 2000 (full syntetyk), czy zaczniesz od papieru 400 (pół syntetyk) ? :cool:




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Piaggio Typhoon LC
Kubica, jesteśmy z tobą!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy