Dzisiaj jest 01 lis 2024, 15:29



Strefa czasowa UTC+1godz.





Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 03 sty 2009, 17:40 
*

Rejestracja: 02 lis 2008, 11:02
Posty: 24
Lokalizacja: Opatów
Pojazd:
Witam.
Mój problem polega na tym iż od jakiegoś czasu chciałem wymienić uszczelniacze (wału) w Minie AM6. Wysłałem maila do Mielocha z prośbą o podaniu mi rozmiarów uszczelniaczy w owym silniku.
Dostałem taką informację:
Lewy: 24x35x7
Prawy: 17x35x7

Głównie interesował mnie z prawej strony (od strony skrzyni), no więc owy uszczelniacz zakupiłem i przystąpiłem do montażu.

Gdy dostałem się do starego uszczelniacza zauważyłem, że jest on całkiem inny od tego nowego. A to głównie przez pewną tulejkę, która wchodzi na wał. Gdyby nie ona nowy uszczelniacz wszedłby bez problemu na swoje miejsce tak jak widać na tych fotach:
Obrazek
Obrazek

Na fotkach widać założony nowy uszczelniacz oraz ta tulejkę, którą się nasuwa na wał. Ale widać, że raczej tak nie powinno być, ponieważ ten rowek na wale (miejsce na klin?) podczas obrotów wału poniszczył by zaraz uszczelniacz.
A może tak powinno być?
Patrzyłem w ,,service manualu'' jak to powinno wyglądać i zobaczyłem to czego się spodziewałem, czyli:
Obrazek

Widać tam, że ta tulejka musi iść na wał, a na nią dopiero wchodzi simmering.
Jeszcze sprawa simmeringu... Na tych zdjęciach z service manuala widać, że simmering jest całkiem inny niż ten, który kupiłem.

Pytanie... Jaki mam w końcu kupić ten uszczelniacz, żeby to wszystko się zgrywało tak jak jest opisane w ,,service manualu'' ?


Czekam na jakieś odpowiedzi (dobrze by było także posługiwać się różnymi zdjęciami), ponieważ już nie wiem co mam robić po tylu próbach.




_________________

Pozdro, DamianUV.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 03 sty 2009, 20:07 
*

Rejestracja: 14 gru 2008, 16:46
Posty: 4
Lokalizacja: Sosnowiec
Pojazd:
Tam powinien być ten drugi simmering, czyli 24x35x7, oczywiscie tulejka także. Simmering ma byc włożony sprężynką na zewnątrz. Dodatkowo miedzy łożysko a pierścień powinien byc założony oring nr katalogowt 5303.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 sty 2009, 20:34 
*

Rejestracja: 02 lis 2008, 11:02
Posty: 24
Lokalizacja: Opatów
Pojazd:
O stary nawet nie wiem jak Ci dziękować. :grin:

Nie myślałem, że simmering ma być włożony sprężynką na zewnątrz, ale wtedy by się wszystko zgadzało.
Jeszcze raz dzięki maruda za profesionalną poradę. :smile:

Jak zamówię simmering i założę go napisze jeszcze w tym temacie.




_________________

Pozdro, DamianUV.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 paź 2009, 18:44 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2009, 20:30
Posty: 66
Pojazd:
Damian a jak odkręciłeś sprzęgło ? xd




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 paź 2009, 22:41 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2009, 16:11
Posty: 348
Pojazd:
Kod:
Ostatnia wizyta:    Czw 30 Lip, 09 00:38


Autora dawno nie było, ciekawe czy jeszcze jest na forum..

Anyway, Kox, jeśli widziałeś na oczy serwisówkę, to raczej nie zadawałbys takich pytań. Tam są cztery śróbki, które przytrzymują sprężynki (trzeba bardzo uważać, żeby nie ułamać tych pionowych elementów, w które one się wkręcają), i dwie śruby, druga z zabezpieczeniem (podkładaka zagięta). Do składania trzeba wiedzieć tyle, że trzeba zgrać znaki najpierw te na tym kole zębatym co jest na wale z kołem zębatym przeciwwagi, a potem te na sprzęgle - taka strzałka, żeby dało się złożyć.

Poziom trudności zerowy. Czego dokładnie nie wiesz?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 paź 2009, 14:48 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2009, 20:30
Posty: 66
Pojazd:
nie już jest ok odkręciłem sprzęgło , ale mam problem z iskrownikem.

Serwisówki niestety nie widziałem , a jakby mi ktoś przesłał to byłbym bardzo wdzięczny ;]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 paź 2009, 14:57 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2009, 16:11
Posty: 348
Pojazd:
wpisz w google. Możesz tez poszukać w moich postach, komus tam kto nie znał www.google.pl tez zlinkowałem. Wtedy to był pierwszy link jaki się wyswietlał. Poszukaj "minarelli am6 workshop manual". O kole magnesowym odpisałem ci w tym drugim wątku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 paź 2009, 15:20 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2009, 20:30
Posty: 66
Pojazd:
ok dzięki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 maja 2010, 10:05 
*

Rejestracja: 11 maja 2010, 9:10
Posty: 11
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd:
maruda pisze:
Simmering ma byc włożony sprężynką na zewnątrz. Dodatkowo miedzy łożysko a pierścień powinien byc założony oring nr katalogowt 5303.


witam
Panowie może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego zakłada się simering sprężynką na zewnątrz? rozebrałem już 2 silniki AM6 i uszczelniacz był włożony sprężynką do wewnątrz.. wiem że w manualu jest odwrotnie ale jeden z silników robiła firma tuningująca silniki i z stąd moje wątpliwości..
czy ten oring znajduje się w komplecie uszczelek do AM6?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 maja 2010, 12:48 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2010, 21:41
Posty: 182
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: X-max 250i
Imię: Jarek
Na uszczelniaczu jest kierunek(strzałka )i ma być tak założony uszczelniacz żeby strzałka była w kierunku którym obraca się wał ,przeważnie sprężyna do środka w stronę wału




_________________

Bandyci Mogą Wszystko




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy