Dzisiaj jest 11 lis 2024, 11:37



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 14 maja 2010, 15:41 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 maja 2010, 16:03
Posty: 18
Lokalizacja: L_B_N
Pojazd:
Witam,
Dziś chcę wam pokazać jak w łatwy i tani sposób można przerobić lampę soczewkową na halogenową w Aprilia Sr oraz innych skuterach, które posiadają soczewkę(np.Malaguti, Suzuki Katana itp.. . Do tego projektu będą nam potrzebne następujące przedmioty :nerd: :
:arrow: na pewno lampa soczewkowa z naszej Apki lub innego skuterka...
:arrow: 2x żarówki halogenowe na 12V które można dostać w prawie każdym sklepie elektrycznym i tym podobne (ja u siebie zastosowałem 2x 50W bo daja najlepszy efekt ale i mozna 2x35W)
Obrazek
:arrow: sylikon obojętnie biały czy carny ale ma być wysoko temperaturowy (trzymać on będzie soczewkę) najlepiej w tubce ale nic się niestanie jak będzie taki do pistoletu
Obrazek
:arrow: wtyczki, końcówki, gniazdka(rożnie na to mówią) do halogenów 12V
Obrazek
:arrow: 2 puszki po piwie(piwo możecie wypić w trakcie, na prawdę w dalszej części może się przydać)
:arrow: narzędzia typu:kombinerki, śrubokręt gwiazdkowy, klucze oczkowe lub grzechotkę, ostry nożyk(na prawdę się przyda i bez niego się nie obejdzie), taśma izolacyjna

Przejdźmy teraz do czynów. Pierwsze co musimy to wyjęć lampę z czaszy, tu chyba problemu nie będzie. W dalszej części gdy już mamy lampę przed soba musimy zdjąć klosz, tu właśnie przyda nam się ostry nożyk aby wyciąć sylikon który trzyma klosz...przy tej czynności polecam wypić jednego browara...
Obrazek

Obrazek

Gdy już zdejmiemy klosz bedziemy musieli wykręcić srubke od regulacji polozenia lamp, aby potem wyjąć ten czarny ruchomy plastik z soczewkami (ten duży plastik oprócz tej śruby trzymają ją jeszcze dwa zatrzaski po obu bokach i trzeba ja z tamtąd wyjąć).Po wykonaniu tej czynności ukaże nam sie takie coś...
Obrazek

Następnie odkręcamy 4 śrubki które trzymają plastik z soczewką...musimy tak też zrobić z drugą soczewką
Obrazek

Po tym zabiegu otrzymaliśmy plastik z soczewką z którego będzie nam potrzebny czarny plastik trzymąjacy soczewkę.
Obrazek

Obrazek

Mamy już przed sobą czarny plastik który trzyma nam soczewek, teraz musimy ją z tamtąd wyjąć i tu uwaga zalecam wypić drugie piwo bo można się nie źle namęczyć...
Obrazek

Gdy już pozbędziemy się pseudo soczewek z plastiku na ich miejsce wkładamy żarówki i zaklejamy sylikonem wysoko-temperatórowym
Obrazek

Teraz przydadzą nam sie puszki po piwach z których wytniemy osłonki do tyłu na żarówki...(przykręcimy je potem na śrubki razem z plastikiem z halogenami)
Obrazek

Teraz musimy zająć się kawałkiem czarnego plastiku który wystawał nam z plastiku na halogen(wcześniej trzymał on kawałek metalu który był przed soczewką), musimy go usunąć bo w razie czego nie mogli byśmy wyjąć żarówki jak się spali.
Obrazek

Teraz wszystko skręcamy do kupy kable które wcześniej odczepiliśmy od żarówek zkręcamy z kablami od wtyczek do halogenów i podłączamy, pamiętajmy o sklejeniu też, a oto efekt końcowy...
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Praca przeze mnie nie jest jeszcze skończona bo w trakcie jestem robienia ringów, chce tez powiedziec ze lampa Revo Neon Ring (do aprilia sr) działa na takiej samej tylko ze niema regulacji wysokosci, a nasza ma...

PS: Wszystko zrobiłem i wymyśliłem sam z małą pomocą, więc zastrzega sobie prawo do tego artykułu..


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 14 maja 2010, 16:40 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2010, 13:02
Posty: 275
Lokalizacja: Debe wielkie
Pojazd:
Kurde :D słyszałem o przeróbkach ze zwykłej żarówki na soczewkę ale z soczewki na żarówkę to chyba się nie opłaca soczewka ładniejsza ;D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 maja 2010, 16:48 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 maja 2010, 16:03
Posty: 18
Lokalizacja: L_B_N
Pojazd:
damian-99-11, wiesz zarowka to jest w normalnych ale siedzi za plastikowa soczewka i niedaje takiego swiatła jak by sie chcialo...ale mozna by tu dokupic poprostu szklana soczewke i wlozyc, tez by bylo bardzo dobre rozwiazanie...




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 maja 2010, 16:56 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Jesteś pewien, że prądnica uciągnie jak na same przednie lampy pójdzie 100W? :shock:
Druga sprawa. Da się teraz jakoś rozwiązać światła krótkie/długie?




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 maja 2010, 17:27 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2009, 23:19
Posty: 491
Lokalizacja: WGR wiśnie gruszki rabarbar
Pojazd: aerox s6 toledo ASZ
Można np 1 żarówki 2 maja osobny przełącznik.

Ale żarówki to chyba naprawdę za mocne :<




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 maja 2010, 17:36 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 maja 2010, 16:03
Posty: 18
Lokalizacja: L_B_N
Pojazd:
wiecie ja je ma w skuterze od 2 miesiecy i jezdze duzo i sprawdzalem instalacje i nic nieprzepalilo regulatror wytrzymuje nawet skuter odpala mi ze startera elektrycznego




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 maja 2010, 17:44 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2010, 23:04
Posty: 2080
Lokalizacja: Nowa Sól/Wrocław
Pojazd: Kymco Vitality LC
Tylko żeby Ci się przewody nie popaliły. Oryginalnie pewnie żarówka ma max 50W a ty załadowałeś 2x tyle.




_________________

Elektronika do skutera i nie tylko: http://ficu.eu/

NAPRAWIĘ/KUPIĘ uszkodzone liczniki/termometry typu KOSO/S6.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 maja 2010, 17:49 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 maja 2010, 16:03
Posty: 18
Lokalizacja: L_B_N
Pojazd:
duzo mnie osob przed tym przestrzegalo ale sprawdzalem to i jak by to niedzialalo i by palil przewody albo cos niszyczylo w skuterz to nie robił bym tego artykułu... z reszta kto bedzie to chciał to sobie zrobi, a i pewnie druga rzecza o ktora bedziecie mi zaraz mowic to ze oslepia kierowcow, a wclae ze nie oslepiaja jak zle sie ustawi Revo Neon ring tu jezeli bedzie wam sie chcialo poszukac moze znalesc zarowki halogenowe ktore swice pod roznym katem rozproszenia 60/30/15 to od was zalezy, oraz w org ustawic padnaie swiatla w lampie.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 maja 2010, 20:20 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 gru 2009, 15:50
Posty: 369
Lokalizacja: Międzychód - Wlkp.
Pojazd:
grzes1211, W SR nie ma długich :shock:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 maja 2010, 21:13 
***

Rejestracja: 24 sie 2006, 21:39
Posty: 526
Lokalizacja: Łódź
Pojazd:
poczekamy po zimie jak utlenią się przewody , zwłaszcza masowe :mrgreen:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 maja 2010, 10:10 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 maja 2010, 16:03
Posty: 18
Lokalizacja: L_B_N
Pojazd:
enduromaster, co ci sie utleni...lol :shock:, u kolegi jeszce tego projekta zrobilem i jezdzl jeszcze przed zima i teraz jezdzi i nic...z reszta jak mozecie o tym mowic jak nigdy tego niemieliscie...xD




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 maja 2010, 14:12 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 gru 2009, 15:50
Posty: 369
Lokalizacja: Międzychód - Wlkp.
Pojazd:
bardziej opłaca się kupić mocniejsze żarówki do soczewek niż te halogeny... żarówka 25 W wystarczy , na allegro są za 10 zł niebieskie , dobrze świecą..




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 maja 2010, 15:00 
***

Rejestracja: 24 sie 2006, 21:39
Posty: 526
Lokalizacja: Łódź
Pojazd:
Franco_Morini, miedź się utlenia, szczególnie przegrzana , im bardzie proces postępuje tym większy opór ma prąd = więcej ciepła i tak w kółko aż się przerwie połączenie
jednym wytrzyma sezon innym 3-4, zależy od klasy przewodu




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 maja 2010, 15:23 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2009, 23:19
Posty: 491
Lokalizacja: WGR wiśnie gruszki rabarbar
Pojazd: aerox s6 toledo ASZ
AdziuPMI, Odkryłeś ameryke co za problem zrobić 1 żarówkę od krótkich a drugą od długich :cool:




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 maja 2010, 15:24 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
W sr są słabe światła :D ale to chyba nie świeci lepiej??? ;d
AdziuPMI pisze:
grzes1211, W SR nie ma długich :shock:

Są w wersjach na Norwegię Rosję etc.




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"


Ostatnio zmieniony 15 maja 2010, 15:25 przez Marcin194, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 maja 2010, 18:19 
*

Rejestracja: 13 lip 2009, 7:03
Posty: 65
Lokalizacja: świętokrzyskie
Pojazd:
AdziuPMI pisze:
żarówka 25 W wystarczy
grzes1211 pisze:
AdziuPMI, Odkryłeś ameryke co za problem zrobić 1 żarówkę od krótkich a drugą od długich :cool:

Było o tym opisane w moim artykule o przeróbce na soczewkę z Golfa III. Problem w seryjnej polega na tym, że żarówka mocniejsza niż 10W stopi soczewkę, bo jest ona plastikowa. W tej od Golfa III mam 55W i jak skuter jest na wolnych obrotach to po włączeniu jej slychac jak prądnica "trzyma" silnik.
Tutaj zdjęcia jak świeci. Jedne zdjęcia są na jednej oryginalnej soczewce, drugie na obu, oryginalnej i Golfowskiej.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Ostatnio zmieniony 16 maja 2010, 8:51 przez Rowan, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 maja 2010, 19:14 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 gru 2009, 15:50
Posty: 369
Lokalizacja: Międzychód - Wlkp.
Pojazd:
żaróweczka 25 W spali mi soczewke O.o ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 maja 2010, 20:00 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 kwie 2009, 12:45
Posty: 683
Lokalizacja: Kalisz
Pojazd:
Mam pytanie. To jakie najlepiej wrzucić żarówki 10W, 20W, 50W. Mam światła krótkie więc będę jeździł tylko na krótkich jeżeli ma to jakieś znaczenie. Chodzi mi żeby uzyskać jak najlepszy efekt a żeby prądnica bez problemu dała radę. Jakie są seryjne żarówka w skuterach np. f12?? Ilu W?? Z góry dzięki za odpowiedź.




_________________

[center]*Malossi Mulitivar*Malossi X-Special*Stage6 WC*Tec Evo Racing*Tec Sport*Tecnigas RSII*
Jedyna taka na forum! [/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 maja 2010, 20:08 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 sie 2009, 19:53
Posty: 114
Lokalizacja: Niemce
Pojazd:
Seryjne są bodajże 15W. Ja dzisiaj zamontowałem w prawej soczewce żarówkę H3, a w lewej została ta stara. Tylko do tej mocniejszej muszę jakiś przełącznik jeszcze dać. Bo mam zamiar jeździć na niej tylko w nocy, ponieważ trochę ciepła ona wytwarza niestety i boję się, żeby soczewki mi nie stopiła :/ Jakby nie było ma ona 55W xD Poszukam jeszcze jakiejś słabszej H3 może i będzie dobrze :)
Niestety jeszcze nie sprawdziłem jak świeci, bo nie podłączyłem jej..




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 maja 2010, 20:08 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2009, 22:08
Posty: 357
Lokalizacja: Wrocław/Poznań
Pojazd:
malagadeca,
Chyba 25W o ile się nie mylę, ale mam na wierzchu w garażu żarówki to sprawdzę.




_________________

"Nie sprzęt a technika zrobi z Ciebie zawodnika"
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy