Dzisiaj jest 07 lut 2025, 16:43



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
Post: 23 lut 2010, 10:59 
*

Rejestracja: 23 lut 2010, 10:55
Posty: 1
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Pojazd:
No mi napewno się to przyda :D


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 23 lut 2010, 16:22 
Zbanowany

Rejestracja: 20 lut 2010, 21:44
Posty: 193
Pojazd:
I ja wtrącę swoje 3 słowa:
1. nie należy myć gąbki w wodzie i płynie do naczyń. Używać do tego celu benzyny ekstrakcyjnej.

2. można nasmarować stożek zwykłym olejem 2t, spreje do filtrów to nic innego jak rzadki olej pod sprężonym powietrzem.

3. wkład filtra należy BARDZO mocno wycisnąć w szmatce (by nie zostało na nim za wiele oleju) bez obawy one tam nadal jest...

4. należy czyszcząc wkład: [wymieniać benzynie do momentu aż benzynka będzie czysta tak z 3 razy (do wymycia wszelakich brudów)].

5. po nasączeniu filtra olejem można ponownie [lecz nie jest to konieczne] go wyczyścić benzyną (olej do 2t dobrej jakości ma działanie czyszczące ) czyli jak będziemy wyciskać gąbkę to wyleci jeszcze trochę brud. (po prostu będzie brudny olej)


Ostatnio zmieniony 23 lut 2010, 16:24 przez DEBESZCZAK, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 lut 2010, 23:24 
*

Rejestracja: 27 kwie 2009, 23:09
Posty: 9
Pojazd:
Ponowię pytanie - czy mixol byłby odpowiedni do nasmarowania tego? A nie może być np. zwykły olej roślinny? Przecież chodzi tylko o zwykłe natłuszczenie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lut 2010, 15:47 
Zbanowany

Rejestracja: 20 lut 2010, 21:44
Posty: 193
Pojazd:
Nie musi to byś olej do mieszanki (lepszej jakości niż mixol, ponieważ mixol jest za gęsty ipt.)

NP: powietrze w pewnym stopniu zasysa olej z gąbki (tuż po czyszczeniu i po nasączeniu) w mikroilościach przez krótki czas, no ale jednak. Nie jest wskazany olej rzepakowy jako olej do mieszanki 2t




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lut 2010, 16:23 
*

Rejestracja: 27 kwie 2009, 23:09
Posty: 9
Pojazd:
Dobra, to muszę skombinować 2T :) Dzięki śliczne za podpowiedź :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 kwie 2010, 18:30 
*

Rejestracja: 27 mar 2010, 19:15
Posty: 190
Pojazd:
A czy trzeba smarować filtr siatkowy bo posiadam taki czy te czynnosci przebiegaja jak w przypadku filtra gąbkowego :) ??




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 kwie 2010, 9:13 
Zbanowany

Rejestracja: 20 lut 2010, 21:44
Posty: 193
Pojazd:
Nie to jest shit i wywal go....




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 kwie 2010, 10:53 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2009, 21:58
Posty: 114
Pojazd:
On nie pytał czy ma go wywalić i czy to jest shit tylko jak go nasmarować -.-




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 kwie 2010, 6:24 
*

Rejestracja: 27 mar 2010, 19:15
Posty: 190
Pojazd:
Własnie xD Na wywalanie przyjdzie jeszcze czas :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 kwie 2010, 19:45 
***

Rejestracja: 24 sie 2006, 21:39
Posty: 526
Lokalizacja: Łódź
Pojazd:
1. benzyna ekstrakcyjna/aceton powoduje szybsze starzenie się materiału z którego jest wykonany filtr , dlatego są do tego odpowiednie środki lub jak najbardziej płyn do naczyń/ dobry płyn do prania + ciepła woda

2. olej silnikowy do nasączania to ostateczność, do tego także są odpowiednie oleje które nie powodują zapchania filtra, są bardzo gęste po odparowaniu rozpuszczalnika przez co nie ściekają do airboxu lub gaźnika , dobrze przylegają do struktury gąbki (przepustowość powietrza) i najważniejsze to odpychają cząsteczki wody(chociaż w mopedach to jest na ostatnim miejscu) , zwykły olej 3-4x szybciej przepuści wodę . nie opłaca się kupować w sprayu tych olei tylko w opakowaniach 1L. wychodzi taniej (40-60zł) , mnie starcza na 2-3 sezony przy 2 maszynach




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 kwie 2010, 13:26 
Zbanowany

Rejestracja: 04 kwie 2010, 20:17
Posty: 47
Lokalizacja: wieruszów
Pojazd:
ja filtr stożkowy z siatki drucianej czyszcze co 2-3dni (czasami nawed co dzienie) gdyż skuter ma już muła, szarpie nim i nie wkręca się na maxa. myje go normalnie w węża ogrodowego i susze uszarką do włosów. aaa i jak go odkręcam to zawsze troche benzynki w nim stoi




_________________

ja na pj-> http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Yamaha/BWS_50/96616




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 kwie 2010, 16:45 
*

Rejestracja: 27 mar 2010, 19:15
Posty: 190
Pojazd:
Pytałem się czy musze go smarować tym olejem a ty tu piszesz osobiste refleksje jak z gazety auto-świat xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 maja 2010, 12:40 
*

Rejestracja: 20 maja 2010, 17:44
Posty: 36
Pojazd:
Mam problem:
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=63677




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 cze 2010, 20:06 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 mar 2010, 13:58
Posty: 108
Pojazd:
DEBESZCZAK pisze:
spreje do filtrów to nic innego jak rzadki olej pod sprężonym powietrzem.

Jest pewna roznica, gdyz olej w sprayu jest lepki (cos ala klej). porownaj sobie filtr ze zwyklym olejem a tym w sprayu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 wrz 2010, 18:27 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lip 2010, 14:01
Posty: 81
Lokalizacja: okolice Krakowa
Pojazd:
A jeśli się nie nasmaruje filtra olejem to co się stanie?




_________________

Obrazek
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 wrz 2010, 20:20 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 sie 2010, 9:52
Posty: 291
Pojazd:
Teoretycznie może bród przepuszczać, ale ja nigdy nie smaruje i filtr i skuter żyją.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 wrz 2010, 10:10 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2009, 19:47
Posty: 1905
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Tworzyk, nic się nie stanie, to środek zapobiegawczy żeby mikro brud nie dostał się do gaźnika.


Pamiętajcie smarując filtr olejem silnikowym żeby nie zalać go na wkład za dużo ponieważ filtr będzie miał ograniczoną przepuszczalność powietrza co wiąże się z wyższym spalaniem i gorszą pracą silnika. Ja osobiście do czyszczenia filtra używam i benzyny gdy robię to w garażu i jakiegoś środka do czyszczenia domowego (proszek do prania, mydło, płyn do naczyń) i nie odnotowałem jakichś złych znaków, zawsze smaruje delikatnie filtr powietrza olejem półsyntetycznym Lotos/Mobil 4T i też nic się nie dzieje, Aprilia ma przebieg 32kkm i radzi sobie świetnie.




_________________

Aprilia SR '98

*Wrzuć na luz, śpiesz się powoli, myśl za kółkiem, myślenie nie boli*

......Lasst die Straße brennen - jagt das Baby durch die Stadt......


Ostatnio zmieniony 20 wrz 2010, 10:11 przez Kamek46, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 wrz 2010, 14:36 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lip 2010, 14:01
Posty: 81
Lokalizacja: okolice Krakowa
Pojazd:
Nie bo mam problem ponieważ cieknie mi paliwo z gaźnika i myślę czy by to nie była przyczyna tego że nie posmarowałem filtra powietrza olejem i się coś dostało do gaźnika.




_________________

Obrazek
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 wrz 2010, 15:54 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 wrz 2010, 12:46
Posty: 9
Pojazd:
Czy cały filtr można wyczyścic tylko w benzynie 95, bez żadnych olejów. :?:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 wrz 2010, 19:06 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 sie 2010, 9:52
Posty: 291
Pojazd:
Mydło/ludwik, woda i jedziesz.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy