Dzisiaj jest 04 lut 2025, 12:34



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 15 gru 2009, 17:50 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 gru 2009, 17:43
Posty: 12
Lokalizacja: sdz
Pojazd:
Witam.

jestem od roku szczęśliwym posiadaczem sferki nsl80.
jako, że jestem w niej zakochany, przeszły mi chęci na zakup motocykla.

z resztą sferka też motocykl, prawie :)

otóż, z tego co sie orientuje, sferka bez tuningu pojedzie 100-120kmh
moja jedzie 70 - 80kmh

ostatnio muliła, ale okazało się, że miałem zapchany tłumik.
na testach bez tłumika jechała 75

czy i gdzie mogą być jakieś blokady?
wiem że nie ma zawirowywacza spalin (jak w modelu free)
słyszałem też, że w tym modelu nie ma blokady na module.

proszę pomóżcie mi rozkręcić mój sprzęcik


p.s. słyszałem, że nawet po zmianie paska napędowego
z oryginalnego na zamiennik z 90kmh potrafi sie zrobić 110 o_O to prawda?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 15 gru 2009, 18:54 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 gru 2008, 17:23
Posty: 899
Lokalizacja: Poznań
Pojazd: Piaggio NRG MC2 Evo / Zip SP 2
Na necie jest od zatrzęsienia filmików, zdjęć, poradników o wszystkich blokadach stosowanych w skuterach. Wystarczy wejść nawet na You Tube i zobaczyć...




_________________

Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

NIE POMAGAM NA GG ! OD TEGO JEST FORUM !

Użytkowniku! Pamiętaj, że słowami jakich używasz i stylem jakim piszesz tworzysz wizytówkę swojej osoby.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 gru 2009, 18:57 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 gru 2009, 17:43
Posty: 12
Lokalizacja: sdz
Pojazd:
niestety szukam bezskutecznie :/
czy blokady w 80 mogą być w tym samym miejscu co w 50ccm?

nsl80 to rzadki model, zwłaszcza w polsce. niewiele info znalazłem na ten temat :/
najwięcej właśnie tutaj i z tego powodu się zarejestrowałem.
widzę, że wiecie o co chodzi ze skuterkami w przeciwieństwie do innych pdeudofor




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 gru 2009, 19:10 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 gru 2008, 17:23
Posty: 899
Lokalizacja: Poznań
Pojazd: Piaggio NRG MC2 Evo / Zip SP 2
http://www.youtube.com/results?search_q ... type=&aq=f

Zobacz kilka filmików i szukaj takich samych blokad u siebie.




_________________

Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

NIE POMAGAM NA GG ! OD TEGO JEST FORUM !

Użytkowniku! Pamiętaj, że słowami jakich używasz i stylem jakim piszesz tworzysz wizytówkę swojej osoby.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 gru 2009, 19:11 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 gru 2009, 17:43
Posty: 12
Lokalizacja: sdz
Pojazd:
dzięki śliczne, już obczajam.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 gru 2009, 19:14 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 gru 2008, 17:23
Posty: 899
Lokalizacja: Poznań
Pojazd: Piaggio NRG MC2 Evo / Zip SP 2
Jeśli nic nie pomoże zobacz też czy nie masz brudnego filtra powietrza, wytartych rolek, luźnego paska.
Pamiętaj też że Sfera to nie bolid wyścigowy :wink:




_________________

Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

NIE POMAGAM NA GG ! OD TEGO JEST FORUM !

Użytkowniku! Pamiętaj, że słowami jakich używasz i stylem jakim piszesz tworzysz wizytówkę swojej osoby.


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez Sadi, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 gru 2009, 19:26 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 gru 2009, 17:43
Posty: 12
Lokalizacja: sdz
Pojazd:
pasek mam luźny, po zdjeciu pokrywy jest dostep do wszystkiego.
pasek gdyby nie był luźny to po odpaleniu nie byłoby biegu jałowego prawda?
od razu by jechał...

zawirowywacza spalin nie mam,
filtr powietrza czysciutki i suchy
nie wiem czy mam tą śrubkę blokującą wychylenie iglicy,
wario patrzyłem, wszystko eleganco, luz jest tylko taki żeby rolki swobodnie wyjeżdżały.

sam już nie wiem gdzie może tkwić problem.
dzisiaj posiedze i poczytam, pooglądam
a jutro rozbiorę bok i zapodam fotki poszczególnych podzespołów.


btw., szukałem tej słynnej tuleji dystansowej na wariatorze ale nic nie mam takiego.
dziwi mnie to, że posiadacze nsl80 mowia że bez tuningu śmigają od 100 do 120kmh


edit: wiem, że nie bolid, ale skoro może więcej, to czemu ma się ekmh dławić :P
miałem kupować motocykl, ale na sferce też jeździ sie cudnie. :)


Ostatnio zmieniony 15 gru 2009, 19:44 przez kropek_69, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 gru 2009, 19:43 
Last Chance
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 cze 2009, 18:00
Posty: 522
Lokalizacja: Gdynia
Pojazd:
Nie, od tego przy jakich obr. startuje sqt zależą sprężynki sprzęgła, a nie pasek.Może jest on już cieńszy niż ustawa przewiduje??Sprawdź jego szerokość, powinien mieć 1,4 do 1,6cm.Kiedy jest za cienki to sqt tak jakby nie wchodzi na najwyższy bieg.Możesz jeszcze przeczyścić gaziora i się pochwalić.




_________________

Ty!! *Sprawdź mojego sqta*Obrazek
Cytuj:
silniki piaggio/gilera są uznawane za najlepsze i najnowocześniejsze jednostki.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 gru 2009, 19:48 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 gru 2009, 17:43
Posty: 12
Lokalizacja: sdz
Pojazd:
dzięki kmietol

gaznik czyscilem z kumplem pare dni temu.
nie wiem jakim cudem ale na membranie przy cylindrze był kawałek drewienka o_O
już go nie ma, przedmuchałem gaznik i wymyłem w pb95, jest spoko.
guma jest troche spękana (ta łącząca gaźnik z cylindrem) może to przez to?
ale silnik nie jest ulany.

jutro tak jak mowilem, rozbiore go i porobie zdjecia:
paska, talerzy, całęgo wario z elementami i sprzęgła ze spreżyną okładzinami i dzwonem

takie mam pytanie jeszcze, wy też zimą śmigacie na swoich maszynach?
czy tylko ja jestem debilem (ludzie sie na mnie dziwnie patrzą:P )


Ostatnio zmieniony 15 gru 2009, 19:49 przez kropek_69, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 gru 2009, 22:51 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Ta guma to króciec i to właśnie może być jak najbardziej przez to. Tam ciągnie powietrze więc bena nie poleci. Ja w neosie tak miałem, że jechał 50km/h a jak kruciec skleiłem 75km/h. Zaopatrz się w kropelke/super glue i pozaklejaj delikatnie. Możesz silikonem wysokotemperaturowym poprawić po klejeniu jak masz. Napisz rezultaty.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 gru 2009, 22:58 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 gru 2009, 17:43
Posty: 12
Lokalizacja: sdz
Pojazd:
Booyaka, dzięki stary piękne, masz u mnie frugo.

jutro biore sie do zabawy. superglue czy kropelka robi sie sztywne po sklejeniu.
i efekt moze bedzie ale nie na długo.
także najlepiej jak tym silikonem czerwonym to zapaprze.
albo zamowie nowe tylko gdzie dostać czesci do tak mało spotykanego modelu :/

pobawie sie silikonem :]

dzięki za sugestie, wiedziałem że w kupie siła :D
samamu to bym se chyba postękał tylko.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 gru 2009, 23:07 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Najlepiej tak jak pisałem delikatnie sklej i jak wyschnie też delikatnie przejedź silikonem. Najlepszy będzie chyba super glue bo on podobno tak jakby przyciąga do siebie łączone części. Kruciec nowy kosztuje z 40zł więc jak już najpierw sklej i zobacz efekty a później patrz za nowym dla pewności;) Przy okazji sprawdź jego średnicę w silnikach 50ccm blokowany ma 12mm a odblokowany 20mm, ale nie wiem jak to powinno być w 80ccm.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 gru 2009, 23:09 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 gru 2009, 17:43
Posty: 12
Lokalizacja: sdz
Pojazd:
jeszcze raz piękne dzięki.
a za średnicę odblokowanego króćca masz kolejne frugo :]

pobawie sie jutro i od popołudnia bede na bierzaco zdawał relacje :roxx:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 kwie 2010, 16:51 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 gru 2009, 17:43
Posty: 12
Lokalizacja: sdz
Pojazd:
witam.

postanowiłem odgrzać starego kotleta ponieważ mam kolejny problem.
jeśli chodzi o vmax to nic się nie zmieniło. Żadnych blokad nie wynalazłem
a króciec jest już wymieniony. w sumie załamka ale co tam....


tym razem pojawiły się luzy na przekładni tylnego koła.
po zdjęciu dzwona ze sprzęgłem i rozebraniu przekładni, zauważyłem luz na łożysku
tylnego koła (na tym od strony koła)

pytanie 1:
czy muszę wymieniać obydwa łożyska na wale koła czy wystarczy jedno, to co luźne?

pytanie 2:
gdzie mogę zakupić takowe łożysko? nigdzie nie mogę znaleźć :/

pytanie 3:
czy można dostać zamienniki? albo wyszukać po wymiarach?

pytanie 4:
jak wyjąć łożysko od strony koła a jak z pokrywy przekładni od strony sprzęgła?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 kwie 2010, 7:22 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2010, 12:56
Posty: 95
Lokalizacja: TsT
Pojazd:
Mam pytanie, mam zablokowany króciec, a na nim pisze: O 20 Czyli jest prawdopodobieństwo że to odblokowany ?




_________________

Gilera Typhoon Polini.

Polini For Race = ).

Niedrogie Telefony ; - D . :

http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=16576862


GG: 9595466

http://www.TKKJ.net

// Jestem Dyslektykiem...!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 kwie 2010, 15:31 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 gru 2009, 17:43
Posty: 12
Lokalizacja: sdz
Pojazd:
kolego poprawię Cię bo zawsze to robię :)
krunio_zip pisze:
a na nim pisze

na nim "jest napisane" :cool:

musisz zmierzyć sobie średnicę, kolega Booyaka napisał:
Booyaka pisze:
Przy okazji sprawdź jego średnicę (króćca) w silnikach 50ccm blokowany ma 12mm a odblokowany 20mm, ale nie wiem jak to powinno być w 80ccm.


ja mam średnicę 20mm i z tego co wyczytałem to nie jest zablokowany.


pomoże ktoś w mojej kwestii? :|
plizzz

EDIT: @down

kurcze nie zauważyłem tego wcześniej, naprawdę.
ale to nie było złośliwie :) ja po prostu tak mam i już ;) szacunek :)


Ostatnio zmieniony 30 kwie 2010, 23:30 przez kropek_69, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 kwie 2010, 20:14 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2010, 12:56
Posty: 95
Lokalizacja: TsT
Pojazd:
Dzieki za poprawienie, jak coś to czyt. podpis.




_________________

Gilera Typhoon Polini.

Polini For Race = ).

Niedrogie Telefony ; - D . :

http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=16576862


GG: 9595466

http://www.TKKJ.net

// Jestem Dyslektykiem...!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 maja 2010, 17:31 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 gru 2009, 17:43
Posty: 12
Lokalizacja: sdz
Pojazd:
witam ponownie.
pomoże mi ktoś dobrać pasek napędowy do mojego moto?

jest jakaś różnica w napędzie 50ccm a 80ccm?

nie wiem jakie są wymiary, nie chcę walnąć "babola" i być później jakąś kaskę w plecy.

ciężko mi cokolwiek powiedzieć o starym pasku, bo zostały z niego strzępy włókien.
znalazłem paski ale nie wiem czy nie ma różnicy między 50 a 80, a poza tym
ceny są przeróżne. od 40 do 200zł. czym się różnią? jaki kupić najlepiej do szybkiej jazdy szosowej?

bardzo bardzo proszę o pomoc drodzy forumowicze :)


Ostatnio zmieniony 23 maja 2010, 17:32 przez kropek_69, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 maja 2010, 12:19 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2006, 10:15
Posty: 676
Lokalizacja: myszków
Pojazd:
prosze bardzo:
http://www.motoallegro.pl/item100731241 ... ra_80.html

http://www.maxmotors.pl/skutery-moto/17 ... 50-80.html




_________________

Airsal t6 Racing,TECNIGAS RS II,Rms racing pro ,Dellorto 17,5,wał rms racing HPC
,malossi multivar, TOP racing 22%,gas-box...

https://www.kurjerzy.pl/pp/gbbdb12


Ostatnio zmieniony 24 maja 2010, 12:20 przez raper, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 maja 2010, 13:12 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 gru 2009, 17:43
Posty: 12
Lokalizacja: sdz
Pojazd:
dzięki bardzo kolego

mam starego tgb 125 na części w szopie, rozebrałem go i zajumałem z niego pasek.
różnica odległości między wario a dzwonem była 3cm większa (między środkami) niż w nsl80
ale założyłem go tymczasowo. muszę mieć czym hulać.
rusza wolniej niż na starym pasku, ale mocno i bardzo płynnie, nie to co przedtem, przyszarpywał.
a v-max spadł z 80 na 70km/h.

dzwoniłem już dziś rano w obydwa miejsca.
pierwszy ten spod linku allegro - trzeba czekać miesiąc na ten pasek -.-
drugi - słyszałem, żeby kupować wszystko tylko nie chińskie paski do 50zł.

w sumie zadzwoniłem do serwisu piaggio w wawie.
po numerze vin dobrali mi pasek, oryginalny, montowany fabrycznie.
zawołali sobie 98zł + wysyłka. więc jednak pewniak

dodam, że na fabrycznym pasku sqt nakulał do pęknięcia ponad 18k km


mimo wszystko dzięki za pomoc :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy