Dzisiaj jest 18 lip 2025, 18:24



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 19 cze 2010, 20:51 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 mar 2009, 19:18
Posty: 3210
Lokalizacja: Pułtusk
Pojazd:
Witam
Od 4 dni mam problem.
1 dnia usłyszałem że przy ruszaniu z przekładni wydobywa się dziwny dzwięk, trwa on około od 0 do 15km/h.
Najpierw myślałem że jakies łozysko padło, rozebrałem przekladnię sprawdziłem łożyska na przełożeniach jedno miało luz to je wyminiłem, ale jednak dalej to samo.
Dziś zdjełem wariator i zobaczyłem że uszczelniacz na wale nie trzyma, jest wilgotono wokól niego.
Dodam że dzwon ma fioletowe odbawrienie a w środku jest jakby spolerowany i szczęki sprzęgła są dość sporo starte.
Pytanie na koniec czego to może być wina ten dzwięk przy ruszaniu?
Pozdrawiam.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 19 cze 2010, 20:59 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 wrz 2008, 19:52
Posty: 145
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
pawel0523 pisze:
dzwon ma fioletowe odbawrienie a w środku jest jakby spolerowany i szczęki sprzęgła są dość sporo starte.


Jeżeli masz fioletowe przebarwienia na dzwonie sprzęgła to znaczy, że się zjarało i trzeba je wymienić. Ile mm mają okładziny sprzęgła?




_________________

Obrazek

http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Piaggio/Zip/103307
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Piaggio/Zip/35984




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 cze 2010, 21:08 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 mar 2009, 19:18
Posty: 3210
Lokalizacja: Pułtusk
Pojazd:
Okładziny to dokłądnie nie mierzyłem ale w przedziale w najmiejszym miejscu 2mm do 4mm.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 cze 2010, 21:15 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 wrz 2008, 19:52
Posty: 145
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Musisz wymienić już sprzęgło i tak jak pisałem wcześniej- dzwon.




_________________

Obrazek

http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Piaggio/Zip/103307
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Piaggio/Zip/35984




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 cze 2010, 21:21 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 mar 2009, 19:18
Posty: 3210
Lokalizacja: Pułtusk
Pojazd:
I ponad 300zł w plecy :shock:
A te sprzęgło z dzwonem mogą wydawać taki dzwięk?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 cze 2010, 21:27 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 wrz 2008, 19:52
Posty: 145
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Być może, ale nie jestem pewien. Nigdy nie miałem żadnych dziwnych dźwięków. Wiem tylko, że 2mm okładziny + przebarwienia na dzwonie = wymiana sprzęgła z dzwonem :/




_________________

Obrazek

http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Piaggio/Zip/103307
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Piaggio/Zip/35984




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 cze 2010, 21:36 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 mar 2009, 19:18
Posty: 3210
Lokalizacja: Pułtusk
Pojazd:
To że wymaga wymiany to wiem.
Ale ja musze wiedzieć od czego ten dzwięk.
Dziś naciełem ukośnie okladziny na sprzęgle i zmatowiłem od środka dzwon, ale już nie miałem czasu przetestować czy coś to dało.
Przez ten uszczelniacz mogą spaść osiągi?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 cze 2010, 21:51 
Zbanowany

Rejestracja: 06 maja 2010, 20:48
Posty: 65
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd:
to że ma fioletowe odbarwienia o niczym nie swiadczy ! , jesli nie jest krzywy nie wymieniaj nic to nie zmieni .


zmatowiłeś od srodka dzwon ? weź mi wytlumacz co to miało dac i jak to zrobic ? heh ludzie przy ruszaniu jest duze tarce okladziny tra o dzwon i to jest efektem tego ze dzwon sie blyszczy jak wiadomo co .... to ze nie jest tam chropowaty tylko wypolerowNY TO normalna rzecz po co go matowic ? po parnastu km bedzie to samo bo tak ma byc .




_________________

2t POWER !


Ostatnio zmieniony 19 cze 2010, 21:55 przez marcin747, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 cze 2010, 21:58 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 wrz 2008, 19:52
Posty: 145
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
To jeszcze zależy jak są duże. Oczywiście można tak jeździć ale powinno się wymienić. Tym bardziej, że sprzęgło też trzeba będzie wymienić




_________________

Obrazek

http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Piaggio/Zip/103307
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Piaggio/Zip/35984




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 cze 2010, 22:02 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 mar 2009, 19:18
Posty: 3210
Lokalizacja: Pułtusk
Pojazd:
A może ktoś odpowie co jest przyczyną tych dzwięków?
Mówcie wszytsko to sprawdzę wszytko pokolei.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 cze 2010, 22:03 
Zbanowany

Rejestracja: 06 maja 2010, 20:48
Posty: 65
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd:
uzasadnij swoja wypowiedz , ja zaraz po zalozeniu mialem fioletowy nalot i jezdze do tej pory 5 tysiecy km minelo i jezdzi jak na poczatku wiec uzasadnij na czym sie opierasz , a chyba nie znasz walasciwosci metali nagrzewa sie potem oziebia nagrzewa oziebia i z tad taka barwa ...




_________________

2t POWER !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 cze 2010, 22:04 
Zbanowany

Rejestracja: 06 maja 2010, 20:48
Posty: 65
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd:
opisz dzwiek . piszczenie , skrzypienie , buczenie . szumienie .... hm




_________________

2t POWER !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 cze 2010, 22:08 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 mar 2009, 19:18
Posty: 3210
Lokalizacja: Pułtusk
Pojazd:
Taki szum z buczeniem a na samym początku jak się ma zacząć to takie skrzypnięcie lub coś podobnego do tego. :/

Dodam że wczesniej miał wiecej mocy, jadąc 10km/h na wolnych obrotach i dajac gazu cały przód wyciągał się do góry a teraz nie.

Tak dawniej przyśpieszała we 2 osoby, teraz tak lub słabiej jest w jedną.
http://www.youtube.com/watch?v=xWqY7DRMqSE


Ostatnio zmieniony 19 cze 2010, 22:12 przez ProgrameR, łącznie zmieniany 3 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 cze 2010, 22:10 
Zbanowany

Rejestracja: 06 maja 2010, 20:48
Posty: 65
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd:
ja po zmianie dzwonu mialem przez jakis czas takie wlasnie dzwieki buczenie glownie podczas ruszania do ok 25 km , poprostu okladziny nie dotarly sie jesacze i nie rownomiernie przylegaly . u ciebie jak sam pisalem sa juz na wykonczeniu i pewnie rowniez dobrze nie przylegaja do powierzchni dzwonu (przypuszczam ze jest 100% prosty ? ) i to jest podejrzewam powodem tych dzwiekow.




_________________

2t POWER !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 cze 2010, 22:15 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 mar 2009, 19:18
Posty: 3210
Lokalizacja: Pułtusk
Pojazd:
Co do prostoty dzwonu :/ kręcąc kołem wydaje sie prosty ale przyjrzeć sie dokładniej to może delikatnie faluje, ale to dosłownie minimalnie.
I te okladziny dość wytarte, lekko je ponacinalem ukośnie (niby to taka regeneracja) ale niewiem czy to coś da, jutro spradzę.

No i ta strata przyśpieszenia, kiedyś przyspieszała dużo lepiej
http://www.youtube.com/watch?v=xWqY7DRMqSE


Ostatnio zmieniony 19 cze 2010, 22:16 przez ProgrameR, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 cze 2010, 22:16 
Zbanowany

Rejestracja: 06 maja 2010, 20:48
Posty: 65
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd:
obstawiam okladziny juz nie przylegaja cala powierzchnia bo sa zbyt wytarte wymien powinno byc ok




_________________

2t POWER !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 cze 2010, 22:18 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 mar 2009, 19:18
Posty: 3210
Lokalizacja: Pułtusk
Pojazd:
Ok, dzieki, prawdopodbnie i tak założe Stage6 Sport PRO i do tego dzwon Polini Speed Bell.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 cze 2010, 22:19 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 wrz 2008, 19:52
Posty: 145
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
marcin747 pisze:
uzasadnij swoja wypowiedz , ja zaraz po zalozeniu mialem fioletowy nalot i jezdze do tej pory 5 tysiecy km minelo i jezdzi jak na poczatku wiec uzasadnij na czym sie opierasz , a chyba nie znasz walasciwosci metali nagrzewa sie potem oziebia nagrzewa oziebia i z tad taka barwa ...


opieram się na doświadczeniach moich znajomych oraz własnych. Kumpel miał w kymco fioletowe przebarwienia na całej długości i miał trudności z ruszaniem, po wymianie dzwonu ruszał już normalnie. Więc moim zdaniem trzeba będzie powoli się przymierzać do wymiany. Natomiast nie wiem kiedy mniej więcej, bo nie widziałem żadnego zdjęcia, które przedstawia w jakim jest stanie.




_________________

Obrazek

http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Piaggio/Zip/103307
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Piaggio/Zip/35984




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 cze 2010, 22:28 
Zbanowany

Rejestracja: 06 maja 2010, 20:48
Posty: 65
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd:
ta kolega kolegi kumpla dziadka szwagra kolega powiedzał , rozumiem , temat do zamkniecia pozdrowienia.




_________________

2t POWER !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 cze 2010, 22:31 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 wrz 2008, 19:52
Posty: 145
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
dziękuję i również pozdrawiam




_________________

Obrazek

http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Piaggio/Zip/103307
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Piaggio/Zip/35984




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy