Dzisiaj jest 01 lis 2024, 21:42



Strefa czasowa UTC+1godz.





Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 27 cze 2010, 11:29 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2010, 10:51
Posty: 2282
Lokalizacja: Gostyń
Pojazd:
siema. zastanawiam sie nad zdarzeniem które mi sie przytrafiło. jechałem z kolegą na moim moto (silnik AM6) i przy prędkości 70 km/h był zakręt więc puściłem gaz aby zwolnić. gdy puściłem manetke silnik momentalnie zatrzymał sie blokujac tylne koło. w efekcie tego zdarzenia zaliczylem z kolegą glebe :( w motorku ucierpiała manetka przedniego hamulca oraz silnik stracił kompresję. gdy zakulałem sie do domu to rozebrałem cylinder i okazało sie ze dolny pierścień tłoka sie posypał a górny był cały :shock: ... na dodatek na cylindrze i tłoku widać wielkie regularne przytarcia w ogóle niewyczuwalne palcem ... dodam jeszcze ze niecałe 1000km temu był przeprowadzany remont silnika ( szlif + nowy tłok ) pierwszy raz mi sie takie coś zdarzyło. łożyska wszystkie są dobre, zero luzów. silnik miał smarowanie gdyż mam odłączony dozownik oleju i sam przygotowuję mieszankę 1:50.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9fb ... f6a74.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d86 ... 0353e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b07 ... 73795.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/75c ... ecf76.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f4c ... 408b3.html


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 27 cze 2010, 11:44 
*

Rejestracja: 03 paź 2009, 18:57
Posty: 55
Lokalizacja: Dobre Miasto
Pojazd:
no na moje oko to się przytarł a że koło przyblokowało to nie mam pojęcia ale parę postów dalej było coś pisane że koło blokowało dla kogoś poszukaj i przeczytaj




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 cze 2010, 12:15 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2009, 23:02
Posty: 1617
Lokalizacja: Sandomierz
Pojazd: borsche vr5
Było już parę razy takie coś. Tłok stanął w cylindrze i koło się zablokowało.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 cze 2010, 12:25 
***

Rejestracja: 24 sty 2010, 12:58
Posty: 711
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd:
docierales go 1000 km ale ciekawe czy sie dotarl , lozow na wale nie ma albo na lozyskach i czy korbowód jest prosty ,




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 cze 2010, 14:36 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2010, 10:51
Posty: 2282
Lokalizacja: Gostyń
Pojazd:
czytałem i wywnioskowałen, że silnik sie zatarł ale niby od czego skoro temperatura była dobra i smarowanie równiez, a wysokich obrotów silnik nie miał bo około 8-9 tys. ? :/


Ostatnio zmieniony 27 cze 2010, 14:37 przez Furian50, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 cze 2010, 16:00 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 cze 2009, 11:37
Posty: 684
Lokalizacja: Podkarpackie
Pojazd:
http://www.motor-tech.katowice.pl/ wejdz na zakładke Tłoki. NA samym dole masz link na zielono z zatartymi tłokami i ich opisem




_________________

teraz Honda NSR 125
+Wydech nowy ATHENA lepszy od stargo sharka :)
+Dodatki Carbonowe
+ Oryginalne malowanie
było Derbi senda SM
+ Cylinder z rozwierconymi kanałami
+ gaznik dell'orto + Walc stożek oryginał dell'orto
+ Wydech leovince V6 cross
+ zębatki 12-46




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 cze 2010, 16:40 
***

Rejestracja: 24 sie 2006, 21:39
Posty: 526
Lokalizacja: Łódź
Pojazd:
według mnie (ze zdjęcia) zbyt duży luz montażowy i przytarło dół tłoka
a co do pierścieni, no cuż, zdarza się że pękają z tańszych kompletów ( meteor i podobne)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 cze 2010, 21:44 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 21:25
Posty: 1611
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Gilera GSM, Derbi Senda, Beta
Furian50 pisze:
silnik miał smarowanie gdyż mam odłączony dozownik oleju i sam przygotowuję mieszankę 1:50.

Za mało olej... Na dotarciu powinno sie robić mieszanke 1:30.

Edit...! A po dotarciu najlepiej jest robic mieszanke 1:40.




_________________

Derbi Senda 3 Project , Ciekawy ?! // By Drifter
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... sc&start=0


Ostatnio zmieniony 27 cze 2010, 21:45 przez Drifter16, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 cze 2010, 23:29 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Drifter16, Jak przeczytałem 1 post to miałem to samo napisać.

1.To co napisał kolega wyżej (za mało oleju)
2.
Furian50 pisze:
przy prędkości 70 km/h był zakręt więc puściłem gaz aby zwolnić
Jak robiłeś tak często to wykończyłeś go tym.
3.Szlifnij go kup tłoka i jeździj dalej tylko już docieraj tak jak trzeba.




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 cze 2010, 11:00 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2010, 10:51
Posty: 2282
Lokalizacja: Gostyń
Pojazd:
Konrad324 pisze:
Drifter16,
2.
Furian50 pisze:
przy prędkości 70 km/h był zakręt więc puściłem gaz aby zwolnić
Jak robiłeś tak często to wykończyłeś go tym.
3.Szlifnij go kup tłoka i jeździj dalej tylko już docieraj tak jak trzeba.



powiedz mi czemu niby Twoim zdaniem hamowanie silnikiem jest złe ? owszem ja często hamuje silnikiem lecz nie dłużej niż 100m więc raczej nic nie powinno sie stać




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 cze 2010, 12:25 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Silnik 2t jest smarowany olejem z mieszanki a jak zamykasz przepustnice to odcinasz mu dopływ oleju i masz tak jak byś bez oleju jeździł. Masz już przykład dlaczego jest złe - cylek do wymiany.




_________________

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony 28 cze 2010, 12:25 przez Konrad324, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 cze 2010, 14:42 
**

Rejestracja: 23 kwie 2010, 16:08
Posty: 450
Pojazd:
dobrze że nie hamuje silnikiem
teraz już nigdy nim nie zahamuje :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 cze 2010, 8:42 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2010, 10:51
Posty: 2282
Lokalizacja: Gostyń
Pojazd:
a to nie wiedziałem że nawet chwilowy brak smarowania spowoduje zatarcie cylka :/

to co ja mam zrobić gdy chcę zahamować ? przeiceż nie pojade na sprzęgle i nie bede zrzucał po kolei biegów bo skrzynie rozwale


Ostatnio zmieniony 29 cze 2010, 8:46 przez Furian50, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 cze 2010, 9:24 
***

Rejestracja: 24 sty 2010, 12:58
Posty: 711
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd:
nic sie nie dzieje przy hamowaniu silnikiem sam hamuje i nic z moim cylkiem nie jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 cze 2010, 9:46 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2010, 10:51
Posty: 2282
Lokalizacja: Gostyń
Pojazd:
to nie może być przez hamowanie silnikiem bo przecież nie bede hamował z otwartą przepustnicą :?




_________________

Nie pomagam na gg, od tego jest forum :)

Opel Vectra 2.0i : http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=247359




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 cze 2010, 12:05 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Wyciskasz sprzęgło i hamujesz hamulcem. Zresztą róbcie jak chcecie ja swoje powiedziałem i nikomu nie zabraniam hamować silnikiem tylko potem nie zakładajcie tematów że zablokowało koło albo że jechać nie chce po przejechaniu 2km.




_________________

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony 29 cze 2010, 12:06 przez Konrad324, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 cze 2010, 12:18 
***

Rejestracja: 24 sie 2006, 21:39
Posty: 526
Lokalizacja: Łódź
Pojazd:
jakby zjeżdzał ponad 1km na zamkniętej przepustnicy z górki to może by się przytarł
w zwykłej jeździe nie ma szans na przytarcie, chyba że lejemy powyżej 1:50, tak to sobie pobierze tą minimalną ilość z komory korbowej




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 cze 2010, 13:04 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2010, 10:51
Posty: 2282
Lokalizacja: Gostyń
Pojazd:
też tak uważam, a co do tego luzu montażowego to bym powiedział ze był nawet za mały bo moto mi sie łatwo grzało. przy temperaturze powietrza około 17 stopni wystarczyło go wkręcić na około 6tys obrotów i już sie zapalała kontrolka przegrzania




_________________

Nie pomagam na gg, od tego jest forum :)

Opel Vectra 2.0i : http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=247359




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 cze 2010, 14:39 
**

Rejestracja: 23 kwie 2010, 16:08
Posty: 450
Pojazd:
ale zaraz jak sam leje olej do mieszanki to smarowane będzie i tak czyż nie ?
a z góry jak jade to zawsze wrzucam taki bieg żeby nie wył i se pyrkam tak jest najwygodniej moim zdaniem.
Furian50 pisze:
wystarczyło go wkręcić na około 6tys obrotów i już sie zapalała kontrolka przegrzania

no to jak na moje coś nie tak z chłodzeniem ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 cze 2010, 20:09 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Furian50 pisze:
wystarczyło go wkręcić na około 6tys obrotów i już się zapalała kontrolka przegrzania
To musi być coś nie tak przecież przy 7-8 tyś zaczyna dopiero wchodzić w rezonans i ciągnąć.




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy