Dzisiaj jest 27 lis 2024, 17:42



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 27 mar 2010, 23:55 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lip 2009, 21:13
Posty: 46
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd:
Niestety w poradniku użyję cudzych zdjeć, ale myślę, że i tak sie przyda, szczególnie dla nowicjuszy.

Pierwszym krokiem (tylko w LC) jest spuszczenie płynu chłodniczego, poprzez zdjęcie wężyka z pompy i odpalenie silnika na chwilkę, ew. jak nie odpala, można podmuchać w korek wlewu i pościskać węże :wink:

Nastepnie odkręcamy świece oraz głowicę, czyli 4 nakrętki (klucz nasadowy 10mm) umieszczone wokół świecy, wtedy naszym oczom ukaże się taki widok:
Obrazek


Teraz możemy delikatnie wyjąć cylinder ze szpilek, wysuwając tłok. Aby wyjąć tłok z korbowodu, kombinerkami wyjmujemy zabezpieczenia sworznia, i wysuwamy go delikatnie.


Mniemam, ze chcemy założyć nowy cylinder, więc po tych czynnościach powinniśmy rozpuszczalnikiem dokładnie wyczyścić styk cylindra z karterami, cylindra z głowicą.
Następnie na szpilki nakładamy nową uszczelkę pod cylinder, oraz wkładamy łożysko korbowodu, czyli cos takiego:

Obrazek


Gładź cylindra smarujemy cieniutką warstwą oleju. Tłok uzbrojony pierścieniami, STRZAŁKĄ skierowaną do wydechu nasuwamy na korbę, i wsuwamy sworzeń. Teraz można założyć zabezpieczenia sworznia po obu stronach. Przytrzymując pierścienie, nasuwamy cylinder na szpilki, wsuwając w niego jednocześnie tłok. Po tym, można już założyć uszczelki pod głowicę, jeśli to LC to również uszczelki płaszcza wodnego, i zakładamy głowicę. Nakrętki głowicy przykręcamy przeciwlegle, czyli:
1 2
3 4
Najpierw dokręcamy 1 i 4, następnie 2 i 3 na raz. Wszystko z wyczuciem.
Można dać troszkę oleju do cylindra i kopnąć parę razy bez świecy. Możemy juz wkręcić świecę i odpalić naszego potwora :P
W przypadku LC, należy jeszcze zalać płynem układ chłodzenia.


Ostatnio zmieniony 28 mar 2010, 13:30 przez Adik, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 28 mar 2010, 12:18 
Zbanowany

Rejestracja: 29 sty 2010, 15:11
Posty: 210
Lokalizacja: Imielin
Pojazd:
No jest fajny ale masz tylko do LC a do AC też by się przydał pomyśl nad tym :p




_________________

Sprzedam silnik piaggio 150,Pisac na gg 1241245
Obrazek
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 mar 2010, 12:26 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2009, 19:15
Posty: 434
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Pojazd:
Przy AC jest to samo , tylko nie spuszczasz płynów bo ich nie ma ....




_________________

[center]Ku pamięci [*] [/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 mar 2010, 12:35 
Ex Moderator

Rejestracja: 13 sie 2009, 15:24
Posty: 397
Pojazd:
bartek4334 pisze:
Jak dla mnie dobry art!!


Bardzo kiepski artykuł !

W prawidłowo wykonanym artykule powinny znaleźć się informacje :

Adik pisze:
czyli 4 nakrętki umieszczone wokół świecy


Jakiego klucza używamy do odkręcenia ? ( informacje dla użytkowników, którzy nie mają narzędzi, a muszą sobie jakieś konkretne kupić )

Adik pisze:
Aby wyjąć tłok z korbowodu, kombinerkami wyjmujemy zabezpieczenia sworznia


Kombinerkami czy szczypcami ? :roll:

Adik pisze:
sworznia, i wysuwamy go delikatnie.


Rzadko, który sworzeń wypchniemy delikatnie.

Adik pisze:
Przytrzymując pierścienie, nasuwamy cylinder na szpilki, wsuwając w niego jednocześnie tłok.


Wsuwasz tłok do cylindra na sucho ?

Bądźcie bardziej szczegółowi w robieniu artykułów bo takie to takie informacje są bardzo powierzchowne.


Ostatnio zmieniony 28 mar 2010, 12:36 przez raggaman555, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 mar 2010, 13:29 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lip 2009, 21:13
Posty: 46
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd:
Dobrze, znajdę chwilkę czasu to uzupełnię o zdjęcia, dziękuję za sugestie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 kwie 2010, 19:31 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lip 2009, 15:20
Posty: 1275
Lokalizacja: SkiernieVice
Pojazd: GOLFS ROYCE TRZECI
tez myśle ze słaby art. ;/
tylko 2 foty nie ma ze trzeba wyjąc cały silnik




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 kwie 2010, 16:42 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
JaJeCkO pisze:
ze trzeba wyjąc cały silnik

Niekoniecznie.. W pg nie ma problemu .




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 kwie 2010, 16:50 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 maja 2009, 18:16
Posty: 38
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
praktycznie w żadnym sqcie nie trzeba całego silnika wyjmować




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 maja 2010, 20:21 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sty 2010, 22:22
Posty: 403
Lokalizacja: Rawicz
Pojazd:
nie trzeba ale o wiele lepiej się robi z silnikiem na wierzchu :D




_________________

Sprzedam całą Aprilie SR na częsci
gg 1064217




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 maja 2010, 20:35 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 sie 2009, 21:01
Posty: 905
Pojazd:
Trzeba wyjąc napewno w MINARELLI.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 maja 2010, 21:09 
*

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:11
Posty: 69
Lokalizacja: Sobótka
Pojazd:
w horizontal ( AC i LC) nie trzeba.
Wiem, bo zmieniałem.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 maja 2010, 21:13 
***

Rejestracja: 02 gru 2009, 14:17
Posty: 547
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
potwierdzam tloku,




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 maja 2010, 22:04 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2008, 14:10
Posty: 3489
Lokalizacja: okolice Bytowa
Pojazd: Golf III TDI++ , Yamaha BWS 50
Też wymieniałem bez wyciągania silnika. Mam verticala.
Co do artykułu, napisze kilka rad:
1.Co do smarowania przed montażem... Tłok również naoliwiamy
2. przed zdjęciem cylka , czyścimy wszystko wokoło aby potem jakis brud nie wpadł do skrzyni korbowej.
3. sworzen siedzi ciasno więc trzeba użyc tulejki i małego młotka. ale trzeba uwazac aby nie zgiąć korbowodu. należy go przytrzymac ciasno razem z tłokiem lub jakoś zaprzeć.
4. nakretki glowicy najlepiej dokrecic specjalnym kluczem dynamometrycznym a nie z wyczuciem :)
To chyba na tyle :)




_________________

ObrazekPiszę poprawnie
---------------------------
Mycen, nigdy o Tobie nie zapomnimy.
---------------------------
Wbijaj ---> viewtopic.php?t=3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 cze 2010, 22:57 
*

Rejestracja: 14 cze 2010, 21:45
Posty: 169
Lokalizacja: rzeszow
Pojazd:
Zapomniales o bardzo waznej rzeczy, pierscienie trzeba ustawic na zamkach, czyli tak aby końcówki pierscieni schodziły w takim wypukłym miejscu tam gdzie wklada sie pierscienie. Juz nieraz mialem taki przypadek ze niebyło ustawione na zamkach i pierscienie szybko pekły rozwalajac przy tym cylinder. Jak niezapomne to jutro zrobie dokładny artykuł ze zdjeciami.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 cze 2010, 9:56 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 paź 2009, 11:05
Posty: 202
Lokalizacja: LUBIN
Pojazd:
ja to robilem zawsze tak odkrecilem cylek wyjalem stary tlok nowy tlok z dobrze zalozonymi pierscieniami wsuwalem do nowego cylindra tak by pierscienie dobrze weszly i byla odslonięta część ze sworzniem i pozniej cylindrer z tlokiem na szpilki i do korbowodu fajnie to wchodzilo wszystko oczywscie bez wyjecia silnika (horizontal LC) warto tez wspomniec by po odpaleniu pojezdzic chwile i sprawdzic czy nakretki nie poluzowały sie i jeszcze je dokrecić z wyczuciem poźniej znowu po 50 km przejazdu jeśli już się nie da tzn. ze wszystko ok zawsze tak robiłem i uszczelki trzymają dłuuugoo




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lip 2010, 13:10 
**

Rejestracja: 02 lip 2010, 13:00
Posty: 293
Pojazd:
Witam mam do wszystkich wielka prosbe a propo.
Zamierzam kupic cylinder do mojej yamahy zest i mam pewien metlik bo na racing-planet podaja ze maja one waly na sworzne 10 i 12 mm i nie wiem jak sprawdzik jaki ja mam ?
czy jest ktos w stanie mi pomoc ?
z gory dziekuje




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lip 2010, 13:31 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2009, 8:49
Posty: 2257
Lokalizacja: Kasinka Mała/krk
Pojazd: Bmw e82
Pewnie masz wał 10mm . Aby sprawdzić trzeba ściągać cylek :|




_________________

facebook.pl/weldonespawmichalak
Spawanie TIG. MAG . MMA - aluminium, stal nierdzewna, stal czarna itp




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lip 2010, 14:06 
**

Rejestracja: 02 lip 2010, 13:00
Posty: 293
Pojazd:
Aha dzieki bo dopiero zaczynam przygode z tuningiem i ciezko jest mi znalezc jakis cylek o sworzeniu 10mm w rozsadnej cenie i znalazlem cylek na 12 podobn0 sa tez jakies przejsciowki czy to prawda ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lip 2010, 21:25 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2010, 7:46
Posty: 27
Pojazd:
Wiesz lepiej bez takich bajerów sie obchodzic a poza tym kup jakis solidny cylek a zobaczysz ze sie zwroci ja naprzyklad kupilem hebo manston replica za ponad 500zl i powiem ci ze normalnie rewelka




_________________

Nie ma Boga jest Motór
zajrzyj do mnie http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=72865




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lip 2010, 0:09 
*

Rejestracja: 25 kwie 2010, 23:41
Posty: 79
Lokalizacja: TsN
Pojazd:
Tak przy okazji w peugeocie jet force tez silnika nie trzeba wyjmować(LC).

Jet force ma silnik leżący horizontal.




_________________

WSZYSTKIE CZĘŚCI DO PEUGEOTA JET FORCE <SPEEDFIGHTA 3, NOWEJ VIVKI I WIELE INNYCH PISZ!!!
GG:12115496
LuB PW:)
Silnik jet force/SP3/vivka/ludix na gaźnik LC !
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=15710445




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy