Dzisiaj jest 25 lis 2024, 1:10



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Renowacja wario
Post: 10 sie 2010, 14:32 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Siema forumowicze ;*
Jeżeli twój wariator ma już spory przebieg za sobą i porobiły się na nim góry o wysokościach rzędu mount everest'a to przygotowałem dla ciebie idealny poradnik jak to zmienić :D Co potrzebujemy??
-szlifierkę (najlepiej stacjonarną)
-ztyrany wariator
-kawałek twardego równego materiału
-papier ścierny wodny 1000-1500
-podkładka z pomiędzy tulei wariatora a przeciw talerza
-wiadro wody

ZaczynaMy


Wymontowujemy wariator ze skutera wraz z wyżej wspomnianą podkładką aby ustabilizować wario...... przykręcamy delikatnie (!!!) na wałku zdawczym szlifierki...
Obrazek
Włączamy szlifierkę i przykładamy papier z jakąś deszczułką ...
Obrazek
Nie róbcie tego ręką tak jak ja na tym zdjęciu bo nierówno rozłoży się nacisk na wariator...

Przed zabiegiem:
Obrazek
Po zabiegu:
Obrazek
Przeciwtalerz przed:
Obrazek
I po
Obrazek
edit: przyśpieszanie do vmaxa przestało zatrzymywać się przy 30 i 50km/h...
działa...
A te jaśniejsze pręgi na przeciw talerzu to świerze aluminium spod "progów" które były...

POD ŻADNYM POZOREM NIE UZYWAĆ PAPIERÓW O MNIEJSZEJ GRANULACJI NIŻ 400 - GROZI GŁĘBOKIMI RYSAMI!!! A WIĘKSZEJ NIŻ 1000!
Powierzchnia nie ma być WYPOLEROWANA - GROZI ŚLIZGANIEM PASKA

NIE ODPOWIADAM ZA NIE KOMPETENTNE KORZYSTANIE Z PORADNIKA




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez Marcin194, łącznie zmieniany 2 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 10 sie 2010, 14:57 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2009, 19:47
Posty: 1905
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Cytuj:
Powierzchnia nie ma być WYPOLEROWANA - GROZI ŚLIZGANIEM PASKA



Hahaha, wariator sam się po czasie wypoleruje, poza tym każdy nowy dobry wariator jest "wypolerowany". A co do poradnika to może być ale jest ryzyko robienia tego ponieważ można zmienić przypadkiem kont bieżni paska i więcej kłopotów niż pożytku, dzieje się tak szczególnie gdy robimy to na kolanie i innych nie stabilnych wynalazkach.




_________________

Aprilia SR '98

*Wrzuć na luz, śpiesz się powoli, myśl za kółkiem, myślenie nie boli*

......Lasst die Straße brennen - jagt das Baby durch die Stadt......




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 sie 2010, 15:02 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Kamek46 pisze:
Cytuj:
Powierzchnia nie ma być WYPOLEROWANA - GROZI ŚLIZGANIEM PASKA



Hahaha, wariator sam się po czasie wypoleruje, poza tym każdy nowy dobry wariator jest "wypolerowany"

jak masz stary wariator seryjny to tylko może pomóc :mrgreen:
wariator sam się po czasie wypoleruje
Jak myślisz do kogo zaadresowany jest ten poradnik?? do właścicieli nowego Malossi overrange kiT?? NIE do osób których nie stać w obecnym czasie na nowe wario...
Tak po kilku tysiącach... wtedy są pierwsze objawy ślizgania się paska i nie ratuje już wtedy twardsza sprężyna...
Kamek46 pisze:
szczególnie gdy robimy to na kolanie i innych nie stabilnych wynalazkach.

i ścieramy delikatnie...
dlatego wariator jest ustabilizowany podkładką w szlifierko-tokarce stacjonarnej... Na kolanie mowisz? Szlifiera podczas zabiegu jest włączona i wariator kręci około 16k rpm... Ręcznie mozesz trzec kilka godzin i nic nie uzyskasz... W moim przypadku gdy byly spore te progi wystarczylo około 30 sekund tarcia i wystarczylo lekko dostawic deszczułke z papierem...
NIe kompetentnym i nie dokładnym nie polecam tego zabiegu...

I te "dobre'' wariatory nie są polerowane, a powlekane chromem lub nicasilem... w większych temperaturach lepiej trzymają przy sobie gumę
Jak myślisz czemu poprawiły się osiągi??
Pasek nie blokuje się już na progach czemu?? bo ich nie ma...
Pasek nie ślizga się bo powierzchnia wario jest szorstka... zrobiłem na nim dziś około 100km w celu sprawdzenia czy to działa i stare wario jest teraz niczym nowe...CHCESZ WIĘCEJ? :evil:

mały edit - Marcin194




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez Marcin194, łącznie zmieniany 6 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 sie 2010, 1:17 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2009, 14:15
Posty: 233
Lokalizacja: BZ
Pojazd:
Były jakieś zmiany co do Vmaxu przed po zabiegu?




_________________

:twisted: BORN TO PERFORM :twisted:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 sie 2010, 8:29 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 maja 2010, 22:25
Posty: 352
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd:
Kamek46, ty wiesz co piszesz... :roll:

poradnik bardzo dobry a odczułeś coś po tym zabiegu? nie ma mułów itp?




_________________

Sprzedam:
Felga tylna z opona aerox
Cały układ hamulcowy na tarcze tył minarelli
Keeway ry8 cały na części z papierami!!

karus93 pisze:
a moze masz gruby bieznik jak w traktorze


Peugeot Buxy by MotoRoxik ;**
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=678653#678653




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 sie 2010, 9:18 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lut 2010, 17:07
Posty: 360
Lokalizacja: Z pod warszawy
Pojazd:
Nie rób takich renowacji , bo w ten sposób zwiększa się przerwa między przeciwtależem , a wariatorem i wtedy pasek jest słabiej obsadzony i jest większe prawdopodobieństwo ślizgania się paska !!!! Kurde no , już mój kolega był taki mądry , i tylko kosztów sobie narobił na nowe wario i przeciwtależ ...




_________________

[shadow=red]SQT Cargo Team [/shadow] To jest to !!!
EvilDevil pisze:
Lecz niestety lubi się popsuć nawet w trasie ,czego z resztą doświadczyłem .

EvilDevil pisze:
2t z czego jestem zadowolony, jak narazie się nie psuje.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 sie 2010, 10:09 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
M4CZ3K pisze:
Były jakieś zmiany co do Vmaxu przed po zabiegu?

O kilka km/h Ale to związane tylko z progami ktore pochłaniały czesc mocy przy przyspieszaniu... Jak wario bylo jeszcze w dobrym stanie to rozpędzaj sie jak po zabiegu do 70...jak byly progi to 55-65 i to trzeba bylo czasem wspomóc lekka górka... Odstęp zmieni sie o dziesiate mm gora milimetr-nalezy uzywac granulacJi 1000+ najlepiej 1500-2000... Zrobione juz 320 km;) dalej nie ma mułow i nie ślizga się pasek... ;) zrobie 1000km i zdam relacje pozniej wracam do hebo;) franczeso twoj kolega musiał za mocno dociskac papier do wario... Tu chodzi tylko o starcie progów i lekkie zmatowienie powłoki tarcia... Jesli przesadził z ścieraniem to nie musi ratować sie nowym zestawem przeciw talerza i wario... WYstarczy szerszy pasek(hebo special,kevlar, s6, malossi x specials)...
W kombajnach przetacza sie talerze wariacyjne o kilka mm a nawet centymetr... Stąd moj pomysł...
;)




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"


Ostatnio zmieniony 11 sie 2010, 11:21 przez Marcin194, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 sie 2010, 12:33 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lut 2010, 17:07
Posty: 360
Lokalizacja: Z pod warszawy
Pojazd:
Marcin194 pisze:
W kombajnach

a nie skuterach...
Marcin194 pisze:
Odstęp zmieni sie o dziesiate mm gora milimetr

i właśnie tyle już wystarczy na powstawanie luzów...




_________________

[shadow=red]SQT Cargo Team [/shadow] To jest to !!!
EvilDevil pisze:
Lecz niestety lubi się popsuć nawet w trasie ,czego z resztą doświadczyłem .

EvilDevil pisze:
2t z czego jestem zadowolony, jak narazie się nie psuje.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 sie 2010, 14:11 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 paź 2009, 11:05
Posty: 202
Lokalizacja: LUBIN
Pojazd:
robilem takie cos na starym wariatorze seryjnym bo miałem co 0,5cm górki i poprawiło przyśpieszenie sporo ale v-max spadl o 5km/h bo juz pasek nie wchodzil do konca . Po takim zabiegu mozna skrocic lekko tuleje wariatora na tokarce i będzie git.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 sie 2010, 15:25 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
marczyk991 pisze:
robilem takie cos na starym wariatorze seryjnym bo miałem co 0,5cm górki i poprawiło przyśpieszenie sporo ale v-max spadl o 5km/h bo juz pasek nie wchodzil do konca . Po takim zabiegu mozna skrocic lekko tuleje wariatora na tokarce i będzie git.
Oj... Sporo starłes...
Ja myslalem ze u mnie byl duży próg... 2-3mm wystarczyło zeby pasek blokowało przy wyzej wymienionych prędkościach...




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 sie 2010, 13:58 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2009, 19:47
Posty: 1905
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Marcin194 pisze:
I te "dobre'' wariatory nie są polerowane,


Wiem, dlatego wziąłem to pod cudzysłów, ale nie mów mi że nie można polerować wariatora bo się będzie pasek ślizgał skoro on sam się spoleruje przez pasek, zobacz u siebie wariator że już jest lustro a nie mi to srasz się.

Marcin194 pisze:
NIe kompetentnym i nie dokładnym nie polecam tego zabiegu...


Nadmieniłem o kolanie tylko dla tego że większość forumowiczów nie posiada tokarki i może będzie chcieć zrobić to najprostszym sposobem.

I tak jeszcze spytam - przejechałeś wariata papierem i w podpisie napisałeś "hebo ng" ?[


b]MotoRoxik[/b], no tak, wiem, a co masz jakieś argumenty czy po prostu jesteś takim forumowym trollem?




_________________

Aprilia SR '98

*Wrzuć na luz, śpiesz się powoli, myśl za kółkiem, myślenie nie boli*

......Lasst die Straße brennen - jagt das Baby durch die Stadt......




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 sie 2010, 14:09 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Franczesso pisze:
Marcin194 napisał/a:
W kombajnach

a nie skuterach...

Zasada działania ta sama.
Franczesso pisze:
i właśnie tyle już wystarczy na powstawanie luzów...

Gdzie Ci te luzy powstaną?




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 sie 2010, 14:13 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2009, 19:47
Posty: 1905
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Booyaka pisze:
Gdzie Ci te luzy powstaną?


Między przeciwtalerzem a wariatorem i dlatego pasek nie będzie mógł wkręcić się na samą górę - skuter osiągnąć prędkości maksymalnej.




_________________

Aprilia SR '98

*Wrzuć na luz, śpiesz się powoli, myśl za kółkiem, myślenie nie boli*

......Lasst die Straße brennen - jagt das Baby durch die Stadt......




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 sie 2010, 21:34 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Kamek46 pisze:
Marcin194 pisze:
I te "dobre'' wariatory nie są polerowane,


Wiem, dlatego wziąłem to pod cudzysłów, ale nie mów mi że nie można polerować wariatora bo się będzie pasek ślizgał skoro on sam się spoleruje przez pasek, zobacz u siebie wariator że już jest lustro a nie mi to srasz się.

I tak jeszcze spytam - przejechałeś wariata papierem i w podpisie napisałeś "hebo ng" ?[

Teraz może wiesz ale wcześniej... :roll: dowód że dzieci neo są wśród nas... naajpierw piszesz jedno później się wzbraniasz...
Jeszcze lustra nie ma, lekko jedyne co to jakieś kawałki starego zużytego paska... przejechane dokłodnie 1007km 800metrów... ii?? bez zmian... TEST ZAKOŃCZONY metoda działa...
Hebo kolego mam od ponad miesiąca :roll: szkoda ci?? :shock: :/ zobacz w poście o moim skuterze... test przeprowadziłem na serii...
Booyaka pisze:
Franczesso pisze:
Marcin194 napisał/a:
W kombajnach

a nie skuterach...

Zasada działania ta sama.
Franczesso pisze:
i właśnie tyle już wystarczy na powstawanie luzów...

Gdzie Ci te luzy powstaną?
jeden mądry :mrgreen: dzięki za poparcie, wśród powtarzających opinie innego :D

Kamek46 pisze:
Booyaka pisze:
Gdzie Ci te luzy powstaną?


Między przeciwtalerzem a wariatorem i dlatego pasek nie będzie mógł wkręcić się na samą górę - skuter osiągnąć prędkości maksymalnej.

Jak sobie zetrzesz za dużo materiału TO "SE" KU**A PASEK SZERSZY ZAŁÓŻ... ;/ pomyśl...




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 sie 2010, 21:35 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Kamek46, Nawet jeśli pójdzie milimetr niżej to wątpię, żebyś odczuł różnicę.
Można wtedy skrócić delikatnie tuleję wariatora. Ale lepiej robić to po bardzo małym kawałeczku i sprawdzać, żeby nie przesadzić.

Zwiększy się dystans, a nie powstaną luzy!!!
To tak jak gdybyś zmieniał pasek ledwo się ułoży, bo już stracił swoje setne milimetrów. W ogóle na chłopski rozum sobie to ubzdurałeś, czy co?
Podobny artykuł spotkałem już kiedyś na innym forum, tyle że szlifowano wariator przy użyciu tokarki i klocka. Wszyscy byli tam zadowoleni z poprawy osiągów (parę osób skracało też przy okazji tuleje). A Ty wyskakujesz ze swoimi głupotami nie mając z tym kompletnie styczności. Szkoda, że właśnie wielu skuterowiczów docenia tylko patenty z napiem Hebo, Polini czy Malossi.

@edit
Jeszcze jedno
Skoro twierdzisz, że lepiej jest wypolerować powierzchnię wariatora, to dlaczego Stage6 Sport Pro ma właśnie szorstką powierzchnię?



Marcin194, Popieram Cię bo masz dużo racji.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki


Ostatnio zmieniony 12 sie 2010, 21:45 przez Booyaka, łącznie zmieniany 4 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 sie 2010, 8:00 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lut 2010, 17:07
Posty: 360
Lokalizacja: Z pod warszawy
Pojazd:
Na wypolerowanej będzie większe prawdopodobieństwo ślizgania się. Powierzchnia musi być matowa , a po dużym przebiegu trochę się zmieni ale i tak będzie dobrze...




_________________

[shadow=red]SQT Cargo Team [/shadow] To jest to !!!
EvilDevil pisze:
Lecz niestety lubi się popsuć nawet w trasie ,czego z resztą doświadczyłem .

EvilDevil pisze:
2t z czego jestem zadowolony, jak narazie się nie psuje.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 sie 2010, 10:13 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Przy serii wario jak ktos zbyt wiele zetrze wystarczy wyrzucić podkładke spomiedzy przeciwtalerza a tulei...




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 sie 2010, 13:47 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2009, 19:47
Posty: 1905
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Marcin194, po pierwsze, nie kurwuj bo nie jesteś w domu tylko na forum publicznym. Po drugie nigdzie nie napisałem że ta metoda nie działa, wiem na czym to polega ponieważ sam mam zużyte wario i próbowałem je robić wsadzając wkrętarkę w imadło, wyszedł jeden wielki syf poprzez nieprofesjonalne miejsce pracy - drgania etc. Po drugie, wariator sam się mi wypolerował po czasie przez pasek i żadnego ślizgania nie odczułem więc pisz o tym czego doświadczyłeś bo pasek jest zrobiony w takiej technologi że sobie poradzi chyba że masz zużyty pasek, chiński, lub zużytą/za słabą do setupu (np. wydech) centralkę.

Marcin194 pisze:
Hebo kolego mam od ponad miesiąca :roll: szkoda ci?? :shock: :/


Nie wiem czego ma być mi szkoda, skoro masz to fajnie i tyle.



Marcin194 pisze:
Jak sobie zetrzesz za dużo materiału TO "SE" KU**A PASEK SZERSZY ZAŁÓŻ... ;/ pomyśl...


Wtedy wystarczy skrócić tulejkę / założyć trochę lżejsze rolki.

Booyaka,

Może faktycznie masz racje, napisałem to żeby kogoś nie poniosło z zbieraniem materiału. Ja na starym wariatorze miałem parę mm progu przy końcu wariatora, po założeniu Top Racing NG osiągi wzrosły o 20km/h - parę pewnie dodało to że jest to wariator sportowy ale zużycie starego miało znaczący wpływ także trzeba być dokładnym przy znoszeniu materiału.

Booyaka pisze:
Zwiększy się dystans, a nie powstaną luzy!!!


Ja nie użyłem tego określenia.

Marcin194 pisze:
dowód że dzieci neo są wśród nas...


Nie skomentuje tego określenia gdyż uważam że takie sprawy powinno załatwiać się na PW, a obrażanie czy też publiczne poniżanie drugiej osoby powinno być karane ale ja nie mam na to wpływu.

PS. Napinka 100% ?




_________________

Aprilia SR '98

*Wrzuć na luz, śpiesz się powoli, myśl za kółkiem, myślenie nie boli*

......Lasst die Straße brennen - jagt das Baby durch die Stadt......




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 sie 2010, 14:15 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
To pisz od razu o co chodzi... A nie piszesz jedno zaprzeczasz i pozniej wyjasniasz;) masz racje to forum publiczne i nie robmy ot...




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 sie 2010, 17:44 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lis 2009, 23:26
Posty: 250
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: NRG Mc1, Mk1, 126p
fajny i przydatny art :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy