Dzisiaj jest 14 sie 2025, 7:38



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 26 sie 2010, 10:47 
*

Rejestracja: 26 sie 2010, 10:05
Posty: 1
Pojazd:
Witam, od dwóch miesięcy jestem posiadaczem Malaguti F12. Skuter sprowadził mi brat z Włoch. Rok produkcji to prawdopodobnie 2005 ( w dokumentach włoskich nie ma roku produkcji jest tylko rok pierwszej rejestracji) chłodzony cieczą z elektronicznym licznikiem. Skuter jest po lekkim tuningu: cylinder 70, sportowy wydech LeoVince TT, jakie rolki i sprzęgło nie mam pojęcia. W każdym bądź razie ma *** przyspieszenie i v-max też przyzwoity wydaje mi się bo zamyka licznik bez problemu tj. 99km/h, niestety mam małe problemy: zaczął wyciekac olej z przekładni przez simering na wałku sprzęgła, zdjąłem dekiel, żeby zajrzec do środka i okazało się łożysko to duże na wałku sprzęgła do wymiany, kupiłem nowe takie samo, okazuje się że łożysko w deklu jest bardzo lekko osadzone, tzn kręcąc wałkiem całe łożysko obraca się w deklu. W każdym razie skręciłem wszystko z nowym łożyskiem i simeringiem, i niestety po jakimś czasie simering sam się wysuwa. sytuacja się powtarzała więc zabezpieczyłem simering przed wysuwaniem się poxipolem i na jakiś czas był spokój. Wczoraj zauważyłem że olej znów kapie, zdjąłem sprzegło i okazało się ze simering znów się wysunął. Okazało się też, że w sprzęgle pękła 1 z 3 łopatek (nie wiem czy tak to się nazywa) pękła w miejscu w którym jest przyczepiona jak by sworzniem do całości.
Czy da się dokupic samą "łopatkę" czy trzeba kupowac całe sprzęgło. Jeżeli całe sprzęgło to jakiej firmy polecacie i jaki rozmiar, bo widziałem że są 105mm i 107mm. Mierzyłem średnicę dzwonu od wewnątrz i jest 107mm mimo że widac że jest troszkę wytarte. Wnioskuję z tego że właściwe będzie raczej 105mm.
Drugie pytanie: czy możliwe że przez luźno osadzone łożysko w pokrywie przekładni na wałku jest delikatny luz i przez to simering jest wypychany. co można zrobic żeby łożysko siedziało tak jak trzeba?

Przepraszam za tak długi post.


Jesteś tu widzę nowy, więc Ci się upiecze. Następnym razem warn wleci/ Sadi


Ostatnio zmieniony 26 sie 2010, 13:15 przez kaczy, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 26 sie 2010, 12:59 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
kaczy pisze:
Witam, od dwóch miesięcy jestem posiadaczem Malaguti F12. Skuter sprowadził mi brat z Włoch. Rok produkcji to prawdopodobnie 2005 ( w dokumentach włoskich nie ma roku produkcji jest tylko rok pierwszej rejestracji) chłodzony cieczą z elektronicznym licznikiem. Skuter jest po lekkim tuningu: cylinder 70, sportowy wydech LeoVince TT, jakie rolki i sprzęgło nie mam pojęcia. W każdym bądź razie ma zajebiste przyspieszenie i v-max też przyzwoity wydaje mi się bo zamyka licznik bez problemu tj. 99km/h, niestety mam małe problemy: zaczął wyciekac olej z przekładni przez simering na wałku sprzęgła, zdjąłem dekiel, żeby zajrzec do środka i okazało się łożysko to duże na wałku sprzęgła do wymiany, kupiłem nowe takie samo, okazuje się że łożysko w deklu jest bardzo lekko osadzone, tzn kręcąc wałkiem całe łożysko obraca się w deklu. W każdym razie skręciłem wszystko z nowym łożyskiem i simeringiem, i niestety po jakimś czasie simering sam się wysuwa. sytuacja się powtarzała więc zabezpieczyłem simering przed wysuwaniem się poxipolem i na jakiś czas był spokój. Wczoraj zauważyłem że olej znów kapie, zdjąłem sprzegło i okazało się ze simering znów się wysunął. Okazało się też, że w sprzęgle pękła 1 z 3 łopatek (nie wiem czy tak to się nazywa) pękła w miejscu w którym jest przyczepiona jak by sworzniem do całości.
Czy da się dokupic samą "łopatkę" czy trzeba kupowac całe sprzęgło. Jeżeli całe sprzęgło to jakiej firmy polecacie i jaki rozmiar, bo widziałem że są 105mm i 107mm. Mierzyłem średnicę dzwonu od wewnątrz i jest 107mm mimo że widac że jest troszkę wytarte. Wnioskuję z tego że właściwe będzie raczej 105mm.
Drugie pytanie: czy możliwe że przez luźno osadzone łożysko w pokrywie przekładni na wałku jest delikatny luz i przez to simering jest wypychany. co można zrobic żeby łożysko siedziało tak jak trzeba?

Przepraszam za tak długi post.

Długość nie jest problemem ;D... Uważaj na słownictwo... Na forum nie używamy wulgaryzmów... co do postu...
jak masz dzwon 107mm to sprzęgło też musi być 107mm.
Możliwe że wyrobiło się gniazdo wałka przełożenia pierwotnego... Może masz nie odpowiednie łożysko?? w sensie za małe?? lub po prostu jakiś chiński półprodukt??




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy