Dzisiaj jest 27 lip 2025, 11:13



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 11 wrz 2010, 22:48 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 wrz 2009, 14:26
Posty: 1081
Lokalizacja: Bierutów
Pojazd: Kawasaki Ninja ZX-6R
Witam.
Posiadam Motocykl Fastran 100ccm (97cc)
Silnik taki sam jak w Quadach 110cc ATV itp.
Od samego początku leje olej Castrol Power 1 Racing 10W50 Full Syntetic
Przebieg to 1300km
pierwsza wymiana była po 350km
druga po 1000km

Jak długo można lać taki olej kiedy należy zmienić na półsyntetyk 10W40 ??

Dzisiaj zauważyłem tak jakby uszczelka pomiędzy głowicą a cylindrem zaczeła się pocić (tzn. delikatnie tustawa,) czy to normalny objaw ??

Co ile kilometrów mam zmieniać ten olej ?? (do silnika wchodzi 850ml oleju (zalany na max))
Czy co 2000tys. będzie dobrze czy później można ???

PS: dodam że rękę mam ciężką i lubi kręcić wysokie obroty ( tyle na ile konstrukcja silnika pozwala czasami) :mrgreen: :mrgreen:


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 12 wrz 2010, 9:42 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lip 2010, 17:14
Posty: 203
Lokalizacja: Łódź
Pojazd:
Takiego oleju nie musisz wymieniać... wydaje mi się ,że dolewasz kiedy chcesz ;] Możesz na full syntetyku jeździć cały czas nawet lepiej dla silnika .;] Ja lałem ten sam olej, na stacji kupiłem niedawno orlena jakiś półsyntetyk za 20zł bodajże.. dolałem do tamtego i jest git ;]




_________________

SPRZEDAM YAMAHA NEOS ! STAN IDEALNY !
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=2033672#2033672 !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 wrz 2010, 10:31 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 mar 2009, 19:18
Posty: 3210
Lokalizacja: Pułtusk
Pojazd:
Oleju w silniku nie trzeba wymieniać?
Od kiedy? W takim razie w samochodach też się nie wymienia?
Olej po pewnym czasie traci swoje właściwości, zbiera resztki jakieś z silnika, w ten sposób tylko rozwalimy silnik.
Olej na pół syntetyk możesz zmienić po dotarciu lub ciagle na nim jeździć ale jest dużo droższy.
Olej najlepiej wymieniac systematycznie, w instrukcji powinieneś mieć napisane co ile km.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 wrz 2010, 17:09 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 wrz 2009, 14:26
Posty: 1081
Lokalizacja: Bierutów
Pojazd: Kawasaki Ninja ZX-6R
Właśnie o to chodzi że brak tej instrukcji. :mrgreen:
Kupiłem wyprzedarz magazynową rocznik 2006.
A to pocenie się to normalne ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 wrz 2010, 17:34 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 mar 2009, 19:18
Posty: 3210
Lokalizacja: Pułtusk
Pojazd:
Możesz ew. sprawdzić ta uszczelkę.
A jak będziesz wymieniał ten olej co 2k km to było by gyt.
Wtedy olej byś wymieniał co niecały miesiąc przy mojej jeździe.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 wrz 2010, 18:20 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 wrz 2009, 14:26
Posty: 1081
Lokalizacja: Bierutów
Pojazd: Kawasaki Ninja ZX-6R
No ja robię troszkę mniej KM jakieś 1000 miesięcznie :mrgreen:

Ta uszczelka delikatnie się poci więc nie wiem czy to nie jest wina zbyt rzadkiego oleju ale to tak jak umyje cylek to po 300-400km dopiero delikatnie wyłazi.

A nie chcę rozbierać silnika jeśli od nowości jeszcze się nic nie psuje :mrgreen:

To jednak będę wymieniał olej co 2000km :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 wrz 2010, 18:40 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 mar 2009, 19:18
Posty: 3210
Lokalizacja: Pułtusk
Pojazd:
A to z tym poceniem to nie ma co narazie sie przejmować.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 wrz 2010, 18:58 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 wrz 2009, 14:26
Posty: 1081
Lokalizacja: Bierutów
Pojazd: Kawasaki Ninja ZX-6R
To myślę że będzie ok :D
Jak się będzie lał olej po cylindrze to dam znać xD :mrgreen: :mrgreen:

Jeszcze tylko łańcuch zostało mi naciągnąć i nasmarować....

A czemu łańcuch raz jest mocniej naciągnięty a jak obrócę kołem to jest luźny ??
choć koło jest idealnie prosto i zębatki są proste ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 wrz 2010, 19:39 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 mar 2009, 19:18
Posty: 3210
Lokalizacja: Pułtusk
Pojazd:
W każdym moto tak jest.
Tak samo jak wrzucasz bieg łańcuch się napina.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 wrz 2010, 22:11 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 wrz 2009, 14:26
Posty: 1081
Lokalizacja: Bierutów
Pojazd: Kawasaki Ninja ZX-6R
No tak ale gdy:
Motor stoi na centralnej stopce i na luzie, kręce kołem i jest luźny łańcuch a póżniej mocniej naciągnięty (tak jak by było krzywo koło a koło jest proste i zębatki proste) - tak chyba nie powinno być...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 wrz 2010, 19:13 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 mar 2009, 19:18
Posty: 3210
Lokalizacja: Pułtusk
Pojazd:
Może coś od skrzyni.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 wrz 2010, 21:22 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 wrz 2009, 14:26
Posty: 1081
Lokalizacja: Bierutów
Pojazd: Kawasaki Ninja ZX-6R
Albo łańcuch przeciągnięty.... (nowy łańcuch 80zł :angry: )




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy