Dzisiaj jest 09 lis 2024, 17:46



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Docieranie 2t
Post: 22 paź 2010, 21:19 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 cze 2009, 20:16
Posty: 389
Lokalizacja: Przemyśl
Pojazd:
Witam . Mam Yamahę Aerox mam zrobiony szlif cylka 50 + tłok vertexa i nowe pierścienie .Jeżdżę na oleju Valvoline dureblend 2t Scooter. Zrobiłem już 90 km nie przeciazajac go robiąc po 10km jednorazowo tak 40km/h .Chciałbym spytać jak mam teraz docierać by nie przegrzać cylka a dotrzeć go tak by nie mulił ani nic i miał dobra kompresje.Czytałem rożne poradniki na temat docierania ale każdy mówi inaczej , wiec już sam nie wiem jeden poradnik mówi by jeździć z daną prędkością przez określoną ilość km a drugi mówi np żeby jeździć na 1/2 manetki itp... jak radzicie??


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 22 paź 2010, 21:29 
*

Rejestracja: 31 mar 2010, 14:50
Posty: 25
Pojazd:
tak jak mówisz nie może się przegrzac zrób okolo 600 700 km i ostro go przepaluj na okolo 10 sekund wtedy pierscienie sie rozcisna i kompresja będzie większa




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 paź 2010, 21:41 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 cze 2009, 20:16
Posty: 389
Lokalizacja: Przemyśl
Pojazd:
niech ktoś doswiadczony się wypowie.




_________________

Stage 6 Streetrace 70
Top Racing Evo ng
SKF HQ TEFLON
Hebo NG
Pasek Polini For Race
Yasuni r
Stage6 Black Edition 19mm
Tec Evo racing




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 paź 2010, 21:48 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 cze 2010, 8:27
Posty: 803
Pojazd:
ja swojego streetrace docierałem tak:

-pierwsze 50km Max 25km/h
-100km 30km/h
-150km 35km/h
-200km 40km/h
-250km 45km/h
-300km 50km/h
-i tak do 700km z prędkością 50km/h oczywiście wachlując manetką i kompresja wyśmienita pierścienie ułożyły się po 500km to oznaka dobrego docierania :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 paź 2010, 22:06 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 cze 2009, 20:16
Posty: 389
Lokalizacja: Przemyśl
Pojazd:
nawet jeżdzac 30km/h wachlowales manetka???




_________________

Stage 6 Streetrace 70
Top Racing Evo ng
SKF HQ TEFLON
Hebo NG
Pasek Polini For Race
Yasuni r
Stage6 Black Edition 19mm
Tec Evo racing




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 paź 2010, 6:31 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 sie 2009, 21:01
Posty: 905
Pojazd:
Haha nie mogę wahlując manetką jak tak mój kolega docierał to myślałem że padne.Zrób 200km z prędkością 50-60 km i dotarty.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 paź 2010, 7:53 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 cze 2010, 8:27
Posty: 803
Pojazd:
tam to się dociera alu... 200km z prędkością 50-60km/h..




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 paź 2010, 8:17 
*

Rejestracja: 12 paź 2010, 15:43
Posty: 49
Pojazd:
Ja to jestem tego zdania jak ma chodzic to bedzie chodzic.....
RObie u Siebie tak .....jak pierwszy raz odpalilem to chodzil 30 min na wolnych ....
Potem go wychlodzilem i nastepnie rozgrzalem silnik do opytamlnej temperatury a potem w pizd** na stopkach odpuscilem i zaczalem jezdzic normalnie ...... i powiem tak narazie mam zrobione 120 km i kompresja z pierwszego odpalenia (8.5bara) teraz wskoczyla na 11 .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 paź 2010, 9:26 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 cze 2009, 20:16
Posty: 389
Lokalizacja: Przemyśl
Pojazd:
Zrobilem juz 110 km teraz jezdze zpredkoscia 60km/h z malymi obrotami. Zrboilem 25km i chcialem ruszyc z full manetki to mulilo go strasznie od 10 dopiero sie wkrecil na obroty;/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 paź 2010, 11:42 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 cze 2009, 23:25
Posty: 1409
Lokalizacja: Płock
Pojazd: mamy, taty i siostry
Na pewno musisz od nowa regulować gaźnik. O tym też pamiętaj.

Sam mam zamiar docierać żeliwo(malossi sport 70cc) tak:
1. 10km to zrobię z prędkością 30km/h(może wolniej), żeby jak najniższe obroty trzymał.
2.Po tych 10km będę jęździł do 50km/h(max. Wachlując manetką- 10s tak, 10s inaczej itd:P).
3.Zrobię tak ze 300km i zacznę jeździć tak jak na 50tce - 3/4 manetki w maxie, do 70km/h. Czasem 1/2 manetki, zależy jaki będę miał dzień:) I nie będę go przegrzewał(poza tym w taką pogodę to ciężko o przegrzanie xD).
Jak wyczuję, że ma już większą kompresję, to po jakiś 50km od tego wyczucia zacznę jeździć już normalnie.
Co do oleju, to mam zamiar lać tak:
dopóki nie odczuję, że kompresja wzrośnie to 1:35. Jak wzrośnie to ze 200km zrobię na 1:40. Później 1:45 i tak zostanie:)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 paź 2010, 18:13 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 mar 2010, 23:26
Posty: 331
Lokalizacja: Rybnik
Pojazd:
Ja mam s6 streetrace AC. Odpaliłem pochodził 15 min. Wyłonczyłem. Następnego dnia przez pierwsze 10km ostrożnie bardzo niskie obroty. potem stopniowo zwiększałem. Po 100km juz normalnie jeżdże. Nie jeżdze na maksa bo nie idzie na 70cc w mieście. Według mnie najważniejsze jest rozgrzanie.




_________________

Benelli 49x 70cc... Evo.
Malowanie, tuning, serwis




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 paź 2010, 20:40 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 cze 2009, 20:16
Posty: 389
Lokalizacja: Przemyśl
Pojazd:
a ten mul moze byc spowodany tym ze olej wlewam do paliwa i paliwie ciezej jest przejsc przez dysze??


Ostatnio zmieniony 23 paź 2010, 20:50 przez Bolo, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 paź 2010, 21:22 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Ja zrobiłbym tak...
Pierwsze 20km przejechać na maksa po ówcześniejszym rozgrzaniu cyla na wolnych obrotach ok. 20 minut
20-100km nie przekraczać 45km/h wachlując manetką
100-300km 60km/h i dalej zmienne obroty
i później normalna jazda bez zbędnego obciążania tak do 500km i dotarte...




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 paź 2010, 21:46 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Czemu ma służyć to wachlowanie manetką?
Po pierwsze wyreguluj gaźnik, jak będzie optymalnie wkręć jeszcze śrubkę od składu mieszanki o pół obrotu. Po dotarciu wyregulujesz już normalnie.
Prędkość nie ma przy docieraniu tak dużego znaczenia jak otwarcie przepustnicy.
Lepiej już rozpędzać się powoli nawet do v-maxu niż pałować do 50 i je utrzymywać.
Zbyt niskie obroty to też nic dobrego.

Aerox to LC, więc jak chcesz go przegrzać mając sprawny układ chłodzenia?

Podczas docierania dolewaj na cały bak ok 30ml oleju, jeśli dozownik jest sprawny. Jeśli nie masz dozownika mieszasz w proporcji 1:40. Staraj się tak operować manetką, aby skuter powoli, płynnie się rozpędzał (1/3-1/2) manetki i staraj się nie przekraczać 50km/h.
400km docierania w zupełności wystarczy. Oczywiście nie docierając sprzęt też będzie chodził. Ale jak dbasz, tak masz :wink:




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki


Ostatnio zmieniony 23 paź 2010, 21:47 przez Booyaka, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł: Re:
Post: 23 sie 2019, 23:31 
*

Rejestracja: 22 cze 2018, 10:19
Posty: 95
Lokalizacja: Dobrzelin City
Pojazd: K2 50 i Rox 100
Imię: Emilian

Ostrzeżenia: 1
lucek15 pisze:
Na pewno musisz od nowa regulować gaźnik. O tym też pamiętaj.

Sam mam zamiar docierać żeliwo(malossi sport 70cc) tak:
1. 10km to zrobię z prędkością 30km/h(może wolniej), żeby jak najniższe obroty trzymał.
2.Po tych 10km będę jęździł do 50km/h(max. Wachlując manetką- 10s tak, 10s inaczej itd:P).
3.Zrobię tak ze 300km i zacznę jeździć tak jak na 50tce - 3/4 manetki w maxie, do 70km/h. Czasem 1/2 manetki, zależy jaki będę miał dzień:) I nie będę go przegrzewał(poza tym w taką pogodę to ciężko o przegrzanie xD).
Jak wyczuję, że ma już większą kompresję, to po jakiś 50km od tego wyczucia zacznę jeździć już normalnie.
Co do oleju, to mam zamiar lać tak:
dopóki nie odczuję, że kompresja wzrośnie to 1:35. Jak wzrośnie to ze 200km zrobię na 1:40. Później 1:45 i tak zostanie:)


same brednie na każdym forum. jeżdżąc 20/h to. możesz rowerem albo na rolkach. normalna jazda aby nie przegrzac i tyle do. 100km max 3/4 manetki na kilka sekund można max manetkę potem znowu 3/4 manetki. olej do paliwa najlepiej robić mieszankę od razu i wlać do zbiornika czy to olej pół sysyentk czy pełny nie ma znaczenia może to być mixol lub lux 10 też się naczytalem bzdur że syntetyk iphona najlepszy... stare dzieję. jak masz lipny tlok to nawet olej z czystego estru total syntetyk żadki jak. woda nic ci nie da bo i tak się zatrze z przegrzania tłoka i jego spuchniecia. tłok od meteora też lubi spuchnac a taki chinol za 20zl to loteria bez znaczenia jaki olej i jaka prędkość jechać żeby się dotarł a jak już się komuś nie chce tak docierać po szlifie robi się honowanie po szlifie kamieniami średnimi polewajac ON jakieś 2 minuty potem można bez docierania zap...... na full aby nie przegrzac wiadomo i to też zależy czy to lc czy ac. lc bez termostatu nie ma bata na za tarcie tego chyba ze tłok taka plastelina że żal tego zakładać. jak czytam że ktoś jechał 100km 20/h to bym batem lał tego co mu to napisał. powinien za to zapierd.... na galerze i tyle. ja u siebie minarelli 100 ac dotarłem 2 dni. 1 dzien na postoju wymarnowal sobie 5l paliwa w mieszance 200ml oleju 2t venol. na 2 dzień około 50/60 około 100km i przez kilka sekund manetka na full (u mnie to około 130 gps) pod wieczór tak dobrze się dotarł że strach ruszać bo albo idzie na koło albo na zakręcie na ziemi można drifta zrobić i przy okazji gleba a tłok z chin za 60zl cylinder Airsal znaleziony na zlomie szlif 60zl

-- 23 sie 2019, 23:31 --

lucek15 pisze:
Na pewno musisz od nowa regulować gaźnik. O tym też pamiętaj.

Sam mam zamiar docierać żeliwo(malossi sport 70cc) tak:
1. 10km to zrobię z prędkością 30km/h(może wolniej), żeby jak najniższe obroty trzymał.
2.Po tych 10km będę jęździł do 50km/h(max. Wachlując manetką- 10s tak, 10s inaczej itd:P).
3.Zrobię tak ze 300km i zacznę jeździć tak jak na 50tce - 3/4 manetki w maxie, do 70km/h. Czasem 1/2 manetki, zależy jaki będę miał dzień:) I nie będę go przegrzewał(poza tym w taką pogodę to ciężko o przegrzanie xD).
Jak wyczuję, że ma już większą kompresję, to po jakiś 50km od tego wyczucia zacznę jeździć już normalnie.
Co do oleju, to mam zamiar lać tak:
dopóki nie odczuję, że kompresja wzrośnie to 1:35. Jak wzrośnie to ze 200km zrobię na 1:40. Później 1:45 i tak zostanie:)


same brednie na każdym forum. jeżdżąc 20/h to. możesz rowerem albo na rolkach. normalna jazda aby nie przegrzac i tyle do. 100km max 3/4 manetki na kilka sekund można max manetkę potem znowu 3/4 manetki. olej do paliwa najlepiej robić mieszankę od razu i wlać do zbiornika czy to olej pół sysyentk czy pełny nie ma znaczenia może to być mixol lub lux 10 też się naczytalem bzdur że syntetyk iphona najlepszy... stare dzieję. jak masz lipny tlok to nawet olej z czystego estru total syntetyk żadki jak. woda nic ci nie da bo i tak się zatrze z przegrzania tłoka i jego spuchniecia. tłok od meteora też lubi spuchnac a taki chinol za 20zl to loteria bez znaczenia jaki olej i jaka prędkość jechać żeby się dotarł a jak już się komuś nie chce tak docierać po szlifie robi się honowanie po szlifie kamieniami średnimi polewajac ON jakieś 2 minuty potem można bez docierania zap...... na full aby nie przegrzac wiadomo i to też zależy czy to lc czy ac. lc bez termostatu nie ma bata na za tarcie tego chyba ze tłok taka plastelina że żal tego zakładać. jak czytam że ktoś jechał 100km 20/h to bym batem lał tego co mu to napisał. powinien za to zapierd.... na galerze i tyle. ja u siebie minarelli 100 ac dotarłem 2 dni. 1 dzien na postoju wymarnowal sobie 5l paliwa w mieszance 200ml oleju 2t venol. na 2 dzień około 50/60 około 100km i przez kilka sekund manetka na full (u mnie to około 130 gps) pod wieczór tak dobrze się dotarł że strach ruszać bo albo idzie na koło albo na zakręcie na ziemi można drifta zrobić i przy okazji gleba a tłok z chin za 60zl cylinder Airsal znaleziony na zlomie szlif 60zl

a i bym zapomniał u mnie kompresja 12 bar nie wiem. ile powinna być ale z kopki ciężko odpalić a aku musiałem podładować bo myślałem że padl i aku i rozrusznik :p jak się dobrze zapre odpala z pół obrotu kopki także jak widzicie można dotrzeć tylko trza umieć jezdzic i sluchac silnika a premix zamiast dozownika na bank od siebie dodam że cały ten olej syntetyczny to jest h...a warty 2t Orlen w zupełności starczy a jak lejesz mixol też może być zależy jak kto jeździ. ja jeżdze bardzo dynamicznie i leje zawsze więcej oleju a ze kopci mnie to nie interesuje. ważne też jest dobranie dobrej świecy. najlepiej kupić nową iskra 95 albo awina hns8 lub ngk br9hs. bo jak dużo oleju się leje swieca może 2 dni być i padnie. potem irydowa można zakupić i sezon jezdzic


Ostatnio zmieniony 23 sie 2019, 23:24 przez scoot, łącznie zmieniany 1 raz
Proszę patrzeć na datę postów.....




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy