Dzisiaj jest 22 lip 2025, 12:55



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 09 lis 2010, 19:10 
*

Rejestracja: 26 sie 2010, 14:17
Posty: 43
Pojazd:
Elo ostatnio zamówiłem do mojego skutera łożyska skf i są całe nasmarowamne jakimś smarem czy przed włożeniem ich w karter wyczyścić ten smar ? Nie wiem czy jak smar dostanie się do cylka nie będzie źle ?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 09 lis 2010, 19:12 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lip 2008, 11:10
Posty: 906
Lokalizacja: Myszków
Pojazd:
Wiem o co Ci chodzi, nie będzie źle, ale najlepiej większość smaru wyciągnij :wink:




_________________

http://www.bikepics.com/members/fornal/
"Słuchajcie no, trzeba uspokoić dziadostwo..."
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 lis 2010, 19:17 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2009, 17:24
Posty: 281
Lokalizacja: Radomsko
Pojazd:
FoRnaL pisze:
ale najlepiej większość smaru wyciągnij


PO coś ten smar jest , jeśli został on umieszczony przez producenta to powinien tam zostać .
Choć ja nie miałem smaru na łożyskach tzn (były suche )




_________________

http://www.polskajazda.pl/Profil,Italje ... ster/54034

Obrazek

"Twoja racja mój spokój"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 lis 2010, 19:18 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2008, 14:10
Posty: 3489
Lokalizacja: okolice Bytowa
Pojazd: Golf III TDI++ , Yamaha BWS 50
Po co. Może zostać :) Nic nie szkodzi.
Nieraz w tygodniu zmieniam z 5 razy łożyska na wale w 2T więc wiem z doświadczenia a nie teorii że nic to nie przeszkadza.
No chyba że cie sumienie gryzie :) :D




_________________

ObrazekPiszę poprawnie
---------------------------
Mycen, nigdy o Tobie nie zapomnimy.
---------------------------
Wbijaj ---> viewtopic.php?t=3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 lis 2010, 19:19 
*

Rejestracja: 26 sie 2010, 14:17
Posty: 43
Pojazd:
Poprostu myślę czy nie przemyć ich benzyną. Czy jeśli smar dostanie sie do cylka będzie źle ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 lis 2010, 19:24 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lis 2009, 18:52
Posty: 2610
Lokalizacja: Radomsko [ERA]
Pojazd: BMW E61
Jesli zagrażało by to w jakikolwiek sposób jakiemuś elementowi, to by go nie dawali..




_________________

REGULAMIN FORUM ---> viewtopic.php?t=3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 lis 2010, 19:27 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2008, 14:10
Posty: 3489
Lokalizacja: okolice Bytowa
Pojazd: Golf III TDI++ , Yamaha BWS 50
Wstaw je tak, jak są.
Kaszmir13 pisze:
Czy jeśli smar dostanie sie do cylka będzie źle ?

Będzie dobrze.




_________________

ObrazekPiszę poprawnie
---------------------------
Mycen, nigdy o Tobie nie zapomnimy.
---------------------------
Wbijaj ---> viewtopic.php?t=3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 lis 2010, 19:46 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lip 2008, 11:10
Posty: 906
Lokalizacja: Myszków
Pojazd:
jarek337 pisze:
PO coś ten smar jest , jeśli został on umieszczony przez producenta to powinien tam zostać .
Choć ja nie miałem smaru na łożyskach tzn (były suche )
_________________

Miałeś suche, bo takie mają być. To mieszanka paliwowo olejowa je ma smarować.
Po prostu SKF ostatnio wkłada "kulki smaru" w łożyska w celach konserwacyjnych.
Lepiej wyjąć, bo taki stały smar stawia pewne opory w przeciwieństwie do oleju z mieszanki :wink:




_________________

http://www.bikepics.com/members/fornal/
"Słuchajcie no, trzeba uspokoić dziadostwo..."
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez FoRnaL, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 lis 2010, 19:58 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2009, 17:24
Posty: 281
Lokalizacja: Radomsko
Pojazd:
no raczej nie Fornal , gdyż producent już nad tym się namyślał , że tak powiem i nie bez powodu ten smar tam umieścił w jakimś celu on jest .

FoRnaL pisze:
Po prostu SKF ostatnio wkłada "kulki smaru" w łożyska w celach konserwacyjnych.

Przecież one są zapakowane więc nic im się nie stanie , żadna rdza ani inne warunki , nie zaschną się itp ponieważ one są zapakowane , więc to nie jest wytłumacznie....

FoRnaL pisze:
Lepiej wyjąć, bo taki stały smar stawia pewne opory


Większej głupoty nie słyszałem , widziałeś kiedy smar ? Smar po miesiącu czy po roku będzie mieć taką samą gęstość i ciągle jest tłusty . Smar nie zaschnie ..... jak klej czy inna substancja


Znalazłem Łożyska są fabrycznie smarowane, by zmniejszyć ryzyko ich uszkodzenia podczas montażu .




_________________

http://www.polskajazda.pl/Profil,Italje ... ster/54034

Obrazek

"Twoja racja mój spokój"


Ostatnio zmieniony 09 lis 2010, 20:11 przez jarek337, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 lis 2010, 20:10 
*

Rejestracja: 17 lis 2009, 17:56
Posty: 68
Lokalizacja: szczytno
Pojazd:
a rusz łyżka w słoiku smaru lewa prawa a w słoiku z olejem jest różnica w oporze? wytrzyj smar on jest po to żeby rdza się nie pojawiła to samo jest na tarczach hamulcowych nowych

edit: żeby nie pojawił się nalot rdzy a później głębsze wżery


Ostatnio zmieniony 09 lis 2010, 20:14 przez marcin_1993, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 lis 2010, 20:19 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2009, 17:24
Posty: 281
Lokalizacja: Radomsko
Pojazd:
marcin_1993 pisze:
tarczach hamulcowych nowych


Czyli twierdzisz ,że nawet na nowych zapakowanych częściach nie zależnie jakich może pojawić się rdza ? Z tego co pamiętam tarcze są zapakowane i siatki są zgrzewane o ile można to tak nazwać . Wiec nie zgodzę się z tym bo gdyby to było otwarte i gdzieś położone to ok , ale nie zapakowane w folie zapieczętowaną i w pudełku tego rdza to nie weźmie ....

A jeśli tak to podaj mi konkretne argumenty ?




_________________

http://www.polskajazda.pl/Profil,Italje ... ster/54034

Obrazek

"Twoja racja mój spokój"


Ostatnio zmieniony 09 lis 2010, 20:21 przez jarek337, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 lis 2010, 20:27 
*

Rejestracja: 17 lis 2009, 17:56
Posty: 68
Lokalizacja: szczytno
Pojazd:
tarcze hamulcowe bosha są wkładane w pudełko kartonowe wiem bo zakładamy tylko takie na warsztacie i nie są zabezpieczone żadnymi foliami tylko smarem pudełko jest orginalnie zaplombowane zmywamy smar benzyna ekstrakcyjną po drugie o ile się nie mylę jest to odlew stali później obrobiony mechanicznie więc bez smaru po jednym dniu w wilgoci by miały nalot rdzy a jeśli by się go nie zmyło po zamontowaniu to po 1 by była na pewno dłuższa droga hamowania po 2 po dłuższy m hamowaniu tarcza by się rozgrzała i to co na niej było by się zeszkliło i tarcza już by nie miała takiej skuteczności hamowania jak mieć by powinna.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 lis 2010, 20:38 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2009, 17:24
Posty: 281
Lokalizacja: Radomsko
Pojazd:
marcin_1993 pisze:
tarcze hamulcowe bosha są wkładane w pudełko kartonowe wiem bo zakładamy tylko takie na warsztacie i nie są zabezpieczone żadnymi foliami tylko smarem pudełko jest orginalnie zaplombowane


Dobra dobra , u nas na zakładzie są inne tarcze trw bądź ZIMMERMANN jak się nie myle i są innaczej zabezpieczone . A pozatym mówisz , że są w zwykłym pudełku i dopiero po wyjęciu może się tam rdza pojawić więc ( a to jest oczywiste) . Więc nie rozumiem po co się tak rozpisałeś .




_________________

http://www.polskajazda.pl/Profil,Italje ... ster/54034

Obrazek

"Twoja racja mój spokój"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 lis 2010, 20:49 
*

Rejestracja: 17 lis 2009, 17:56
Posty: 68
Lokalizacja: szczytno
Pojazd:
Cytuj:
A pozatym mówisz , że są w zwykłym pudełku i dopiero po wyjęciu może się tam rdza pojawić więc ( a to jest oczywiste) .

to zwykłe kartonowe pudełko chroni przed rdzą? :roll: dziwne




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 lis 2010, 23:06 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lip 2008, 11:10
Posty: 906
Lokalizacja: Myszków
Pojazd:
jarek337 pisze:
FoRnaL napisał/a:
Lepiej wyjąć, bo taki stały smar stawia pewne opory


Większej głupoty nie słyszałem

Nie wiesz o tym, że smar ma dużo większą gęstość od oleju? :|
Nawet w parametrach łożysk podawane są maksymalne obroty w smarze i w oleju i zawsze w smarze są dużo niższe ze względu na opory.

Już zaczynacie się powtarzać, pisać bzdury i o niczym, a temat uważam za wyjaśniony- więc zamykam.




_________________

http://www.bikepics.com/members/fornal/
"Słuchajcie no, trzeba uspokoić dziadostwo..."
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez FoRnaL, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy