Dzisiaj jest 17 sie 2025, 19:52



Strefa czasowa UTC+1godz.





Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 15 lis 2010, 10:05 
*

Rejestracja: 15 lis 2010, 9:55
Posty: 7
Pojazd:
Hej.

Jest sobie takowa Yamaszka. Tam jest zdaje się silnik Minarelli AM6, ale głowy nie dam - w motorowerach nie siedzę. Zapłon "Ducati Energie", cewko-moduł z czterema wejściami.

Problem polega na tym, że ma jakby odcięcie zapłonu - przy różnych obrotach, jak mu się akurat uwidzi. Odpala na dotyk, chodzi równo, po czym nagle gaśnie. Dotknięcie kopniaka - chodzi znowu. Dzieje się to niezależnie od obrotów - problem występuje w całym zakresie. Jak potrzymać go na wyższych obrotach to oczywiście nie zgaśnie, tylko po paru obrotach wału znowu załapuje i chodzi jak na klasycznym odcięciu zapłonu. Czasami dzieje się to przy niższych, czasami wyższych obrotach, nie ma reguły.

Co zrobiłem:

- wymiana świecy, fajki i przewodu
- kompleksowe czyszczenie i regulacja gaźnika
- czyszczenie wszystkich styków i kostek w instalacji elektrycznej, wliczając stacyjkę i inne.
- wymieniłem akumulator (tzn wsadziłem testowo inny, ze skutera)

nic nie pomogło. wszystko wskazuje, że objaw jest typowo elektryczny - ale nie wiem gdzie go szukać.

Pytanie:

1. Jak sprawdzić czy moduł jest w porządku? Można je dostać bez problemu, ale jednak wolałbym wiedzieć, że to rozwiąże sprawę.

2. Jak sprawdzić impulsator i skąd wziąć ściągacz do koła magnesowego?

3. Czy ktoś ma może serwisówkę?

4. Może ktoś ma inne pomysły na przyczynę problemu?

dzięki z góry
pzdr
y


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 15 lis 2010, 12:43 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 gru 2008, 17:23
Posty: 899
Lokalizacja: Poznań
Pojazd: Piaggio NRG MC2 Evo / Zip SP 2
1. Bardzo możliwe, że to wina modułu, sprawdzisz go jedynie wsadzając go do innego motoru z tego typu.
2. Tak samo jak wyżej, tyle że jeśli nie ma nigdzie przerwania wiązki to raczej jest ok, magneto ściągniesz śrubokrętami podważając je, lub może dopasujesz http://sklep.mieloch.pl/product_info.ph ... 85b86ab92f
3. Serwisówka - www.google.pl, możesz wziąć od innego Minarelli AM.




_________________

Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

NIE POMAGAM NA GG ! OD TEGO JEST FORUM !

Użytkowniku! Pamiętaj, że słowami jakich używasz i stylem jakim piszesz tworzysz wizytówkę swojej osoby.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 lis 2010, 13:08 
*

Rejestracja: 15 lis 2010, 9:55
Posty: 7
Pojazd:
Sadi pisze:
1. Bardzo możliwe, że to wina modułu, sprawdzisz go jedynie wsadzając go do innego motoru z tego typu.
2. Tak samo jak wyżej, tyle że jeśli nie ma nigdzie przerwania wiązki to raczej jest ok, magneto ściągniesz śrubokrętami podważając je, lub może dopasujesz http://sklep.mieloch.pl/product_info.ph ... 85b86ab92f
3. Serwisówka - www.google.pl, możesz wziąć od innego Minarelli AM.


Hej.

Dzięki za głos. Niestety, nie znam nikogo z takim gratem. Może ktoś z Was poświęciłby mi parę minut?

Ściągacz spróbuję dobrać, zdejmowanie śrubokrętami to barbarzyństwo :)

A googla oczywiście przewertowałem, jednak w żadnej ze znalezionych serwisówek nie znalazłem opisu testowania modułu. A nie wierzę, że takowych nie ma - dlatego zapytałem tutaj.

pzdr
y




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 lis 2010, 16:42 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 gru 2008, 17:23
Posty: 899
Lokalizacja: Poznań
Pojazd: Piaggio NRG MC2 Evo / Zip SP 2
http://www.sgnc.dk/documents/00010.pdf
http://www.sgnc.dk/documents/00020.pdf

http://chomikuj.pl/bartolini2721

Zajęło mi to całe 5sek.

Pierwsze są od Rieju (silnik ten sam), drugie do DT.




_________________

Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

NIE POMAGAM NA GG ! OD TEGO JEST FORUM !

Użytkowniku! Pamiętaj, że słowami jakich używasz i stylem jakim piszesz tworzysz wizytówkę swojej osoby.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 lis 2010, 16:51 
*

Rejestracja: 15 lis 2010, 9:55
Posty: 7
Pojazd:
Sadi pisze:
http://www.sgnc.dk/documents/00010.pdf
http://www.sgnc.dk/documents/00020.pdf

http://chomikuj.pl/bartolini2721

Zajęło mi to całe 5sek.

Pierwsze są od Rieju (silnik ten sam), drugie do DT.


Wszystkie te pliki widziałem. Pierwsze dwa nie zawierają potrzebnych mi informacji nt procedury testowania modułu i impulsatora, a ta z chomika jest od starej DT, co wydaje mi się robi dużą różnicę :(

niemniej dziękuję :)

pzdr
y




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 lut 2011, 9:53 
*

Rejestracja: 15 lis 2010, 9:55
Posty: 7
Pojazd:
Odświeżam temat.

Wymieniłem moduł. Problem nie ustąpił, jest dokładnie, identycznie to samo. Czyli - to nie wina modułu.

Świeca, fajka, przewód - wszystko nowe i sprawne. Wszystkie złącza w instalacji przeglądnięte, wyczyszczone.

Kupiłem ściągacz i zdjąłęm koło magnesowe. W jaki sposób sprawdzić iskrownik? Ktoś wie?

pzdr
y




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 lut 2011, 15:06 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 gru 2008, 17:23
Posty: 899
Lokalizacja: Poznań
Pojazd: Piaggio NRG MC2 Evo / Zip SP 2
Zobacz czy nie jest gdzieś spalony, czy nie śmierdzi spalenizną, czy nie ma przerwy w wiązce.
Najlepiej wziąć od innego motorka i sprawdzić...




_________________

Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

NIE POMAGAM NA GG ! OD TEGO JEST FORUM !

Użytkowniku! Pamiętaj, że słowami jakich używasz i stylem jakim piszesz tworzysz wizytówkę swojej osoby.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 lut 2011, 15:19 
*

Rejestracja: 15 lis 2010, 9:55
Posty: 7
Pojazd:
Sadi pisze:
Zobacz czy nie jest gdzieś spalony, czy nie śmierdzi spalenizną, czy nie ma przerwy w wiązce.
Najlepiej wziąć od innego motorka i sprawdzić...


Czyli zasadniczo testy organoleptyczne ;) Poszukam jeszcze w serwisówce, może są opisane jakieś testy elektryczne - o module nie było, ale może chociaż o iskrowniku...

A innym egzemplarzem, z którego mógłbym przełożyć, niestety nie dysponuję. Zwyczajnie nie znam nikogo innego, kto ma taki wynalazek.

pzdr
y




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 maja 2011, 16:29 
*

Rejestracja: 26 kwie 2011, 14:54
Posty: 8
Pojazd:
I jak naprawiłeś tą swoja Yamahe DT 50 ? Może to źle zdjęta blokada lub niezdjęta ale uszkodzona?
To moto jest odblokowane czy nie?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 maja 2011, 18:55 
*

Rejestracja: 15 lis 2010, 9:55
Posty: 7
Pojazd:
rafik pisze:
I jak naprawiłeś tą swoja Yamahe DT 50 ? Może to źle zdjęta blokada lub niezdjęta ale uszkodzona?
To moto jest odblokowane czy nie?


Czy odblokowane to nie wiem. Wymiana modułu nic nie dała, za to po wymianie iskrownika problem jak ręką odjął i lata. Ale czy odblokowane to nie mam pojęcia :)


pzdr
y




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 maja 2011, 19:24 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 wrz 2010, 18:27
Posty: 54
Pojazd:
To sprawdź czy masz wszędzie pozdejmowane blokady, więc:

1.musi być przewiercona literka o na module z napisu miroc i zalepiona
2.mała dysza > dać większą
3.zwężka w wydechu
4.możliwe, że jest na membranie i gdzieś jeszcze, ale to w starszych modelach 2004 na pewno.




_________________

sprzedam NOWE łożyska top racing do dt50 LX/MX
i inne:
-logitech g35
-nokia n82
-MTB prodigy 9.81 + pike 409
-creative gigaworks T40




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 maja 2011, 8:22 
*

Rejestracja: 15 lis 2010, 9:55
Posty: 7
Pojazd:
dilwo pisze:
To sprawdź czy masz wszędzie pozdejmowane blokady, więc:

1.musi być przewiercona literka o na module z napisu miroc i zalepiona
2.mała dysza > dać większą
3.zwężka w wydechu
4.możliwe, że jest na membranie i gdzieś jeszcze, ale to w starszych modelach 2004 na pewno.


Wiesz, to nie mój motocykl, on już wrócił do swojego właściciela i uporczywie jeździ ;) Nie wnikałem w blokady, nie wywalałem ani wydechu, ani membrany, poprzestałem na wyczyszczeniu (i poprawnym złożeniu) gaźnika, nawet bez oglądania dysz.

Ale na module na pewno nie ma takiego napisu, o którym mówisz. Moduł jest taki:
https://lh6.googleusercontent.com/_qGyk ... C_7709.JPG

I w sumie jedna rzecz, o której zapomniałem napisać, a która może się Wam przydać: mianowicie jak koniec końców zdiagnozowałem awarię. Otóż kupiłem po prostu przezroczystą fajkę, w której widać przeskok iskry. Kosztowała całe 5 pln. Sprawa wyjaśniła się od razu - momenty, w których silnik gasł były od razu widoczne - iskra w fajce po prostu przygasała tak, że ledwo było ją widać. Po wymianie iskrownika problem ustąpił natychmiast.

pzdr
y




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy