Dzisiaj jest 28 lis 2024, 0:44



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Stojak NoName
Post: 18 lis 2010, 17:43 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sty 2010, 17:05
Posty: 469
Lokalizacja: Jasło
Pojazd: Mz Rt 125/Beta ARK
Stojak NoName ( budowa)

Obrazek


Witam , pokażę tym co nie wiedzą za co się zabrać w czasie budowy stojaka .
wszystko opiszę w punktach ponieważ nie posiadam fotek .

Co będziemy potrzebowali :

-Rurki : Ja zużyłem ok 3m rurki o grubości ścianek ok 1,5-2mm
-Spawarka z elektrodami
-Szlifierka
-Wiertarka
- Trochę chęci :D

1.Na początek projektujemy podstawę , ja zrobiłem prostokątną o wymiarach 55 / 38 cm .
Tniemy rurki na określoną długość , na końcach robimy ścięcia żeby było łatwiej pospawać rurki razem . gdy już mamy 4 rurki odpowiedniej długości spawamy je razem , staramy się żeby to było prosto pospawane , bo jak nie bd to stojak może być nie stabilny .
2.Odcinamy rurkę według naszego uznania ( zależy na jakiej wysokości chcemy mieć skuter i pod jakim kątem ma być rurka ) i na jej górze wycinamy taką jakby dolinkę ( U ) tak mniej więcej żeby włożyć w nią rurkę nr 3 . Spawamy te rurki razem . Na dole rurki też robimy takie ścięcie z kątem odpowiadającym nachyleniu rurki do podstawy . po czym spawamy rurkę zmocowaniem do podstawy stojaka .
4-5 - Są to wsporniki , nr 4 został przyspawany pod skosem jak widać na zdjęciu po to by przenosił większą siłę a 5 prostopadle do rurki podtrzymującej mocowanie trzpienia. Na wszystkich też są zrobione skosy , aby większa powierzchnia przylegała do siebie i można ją lepiej przyspawać .


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mocowanie stojaka przy przekładni .

Obrazek


Potrzebne nam będą :
- blacha o grubości ok 3mm
- spawarka
- wiertarka
- szlifierka

1.Zaznaczamy na blasze odległość pomiędzy śrubami przekładni , najlepiej podłożyć blachę pod przekładnie i czymś naznaczyć np gwoździem miejsca w których powinny być dziury .
bierzemy wiertło o średnicy nie wiele większej jak średnica gwintu śruby przekładniowej .
Następnie wiercimy otwory we wcześnie zaznaczonych miejscach , po tej czynności podkładamy blachę pod przekładnię i sprawdzamy czy śruby wejdą w mocowanie , jak nie to możemy coś pilnikiem pod szlifować .
2.Wybieramy miejsce w którym ma znajdować się trzpień po czym najprostszym sposobem będzie wywiercenie otworu przybliżonego do średnicy trzpienia ( można też palnikiem wypalić ) . Po wywierceniu wkładamy trzpień i spawamy dwustronnie , dokładnie . Przycinamy na długość nam pasującą . UWAGA Trzpień tak samo jak rurka muszą być prosto przyspawane tzn trzpień do blachy 90stopni i rurka prostopadle do podstawy .

Następnie podkładamy blachę pod przekładnie i np markerem zaznaczamy kontury przekładni na blasze , aby można było ją przykręcić . po zaznaczeniu przycinamy blachę nadając jej kształt np. taki jak na zdjęciu , tam gdzie można przyciąć to przyciąć resztę trzeba pod szlifować na stacjonarnej szlifierce aby pasowało .

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Na obrazkach wszystko jeszcze nie jest gotowe
Stojak będzie pomalowany , rurka do mocowania prawdopodobnie jeszcze przycięta .

W mocowaniu także , jeszcze muszę pod szlifować wszystko i pomalować oraz przyciąć trzpień .


Mam nadzieję ,że pomogłem . Jak co to pisać jak czegoś nie wiecie , lub co zmienić w art.

To jest mój pierwszy art. więc proszę o wyrozumiałość .


Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jeszcze nie do końca domalowany xd . . Nie wiem czy nie wypolerować tego nie pomalowanego jeszcze + polerka mocowania . Farba do malowania słupków ogrodzeniowych xd , nie miałem nic innego oprócz jeszcze brązowej do drewna .
Obrazek


Ostatnio zmieniony 10 gru 2010, 21:43 przez szybkikoks, łącznie zmieniany 11 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 18 lis 2010, 17:54 
*

Rejestracja: 31 paź 2010, 10:17
Posty: 61
Lokalizacja: Radom
Pojazd:
dobry artykuł pozd. :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lis 2010, 17:57 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2009, 23:02
Posty: 1617
Lokalizacja: Sandomierz
Pojazd: borsche vr5
ładnie zrobione ale Ty jeździsz z tym czymś przy przekładni? :roll:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lis 2010, 17:59 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sty 2010, 17:05
Posty: 469
Lokalizacja: Jasło
Pojazd: Mz Rt 125/Beta ARK
mass95 pisze:
ładnie zrobione ale Ty jeździsz z tym czymś przy przekładni? :roll:


Zobaczę jak to będzie wyglądać po dopracowaniu , ale myślę ,że nie .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lis 2010, 18:05 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 maja 2010, 14:49
Posty: 85
Lokalizacja: Klęczany-Rzeszów
Pojazd:
Dobry art.
A czy ten stojak jest wytrzymały tak ze można usiąść na skuterze czy raczej nie
Napewno zrobie taki bo sie przydaje jak ktos nie ma centralnej




_________________

Obrazek
Mieloch Forum
^^^CLICK FOTO^^^




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lis 2010, 18:07 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sty 2010, 17:05
Posty: 469
Lokalizacja: Jasło
Pojazd: Mz Rt 125/Beta ARK
Adu454 pisze:
Dobry art.
A czy ten stojak jest wytrzymały tak ze można usiąść na skuterze czy raczej nie
Napewno zrobie taki bo sie przydaje jak ktos nie ma centralnej

On jest stabilny . Nie siedziałem na nim , ale spokojnie wytrzyma większe obciążenie ponieważ trzpień jest dosyć długi i usztywnia całą rurę która i tak jest gruba .


Ostatnio zmieniony 18 lis 2010, 18:10 przez szybkikoks, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 lis 2010, 0:12 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 mar 2010, 18:54
Posty: 30
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Dobry artykuł, może w przyszłości się przyda :D.




_________________

To technika robi, z Ciebie zawodnika :)
Mój motocykl, mój sport, moje życie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 lis 2010, 20:45 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2008, 21:30
Posty: 409
Lokalizacja: Dobczyce / Kraków
Pojazd:
Wyczułem małą słabość tego stojaka... Motor ciężko na tym usadzić. Trzeba go ustawić w powietrzu i przykręcić do przekładni.




_________________

http://motoklub.malopolska.pl/ << Zapraszam na forum... MotoKlub Małopolska

Derbi Senda SM
Cagiva SuperCity 125 SM




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 lis 2010, 21:41 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 21:25
Posty: 1611
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Gilera GSM, Derbi Senda, Beta
Cytuj:
Wyczułem małą słabość tego stojaka... Motor ciężko na tym usadzić. Trzeba go ustawić w powietrzu i przykręcić do przekładni.


Nie :mrgreen:

Ten uchwyt jest juz przy przekładni i poprostu podnosisz skuter i wsadzasz ta rurke w stojak :) :)

A tak pozatym artykuł dobry.

Pozdrawiam.




_________________

Derbi Senda 3 Project , Ciekawy ?! // By Drifter
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... sc&start=0




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 lis 2010, 21:51 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2009, 12:45
Posty: 664
Lokalizacja: Górzno/Garwolin
Pojazd:
I po co niby ci taki długi trzpień? ok. 7cm spokojnie ci wystarczy




_________________

Obrazek
Fotki z prac:
http://www.fotka.pl/profil/MasterRacing/albumy/3,Malowanie/83981603,?najnowsze=1




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 lis 2010, 22:26 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 maja 2010, 14:49
Posty: 85
Lokalizacja: Klęczany-Rzeszów
Pojazd:
MHR pisze:
I po co niby ci taki długi trzpień?

a czytałes cały artykuł ?
szybkikoks pisze:
W mocowaniu także , jeszcze muszę pod szlifować wszystko i pomalować oraz przyciąć trzpień .



czekam na fote odpicowanego stojaka




_________________

Obrazek
Mieloch Forum
^^^CLICK FOTO^^^




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 lis 2010, 23:23 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sty 2010, 17:05
Posty: 469
Lokalizacja: Jasło
Pojazd: Mz Rt 125/Beta ARK
Jest foto pomalowanego ( nie do końca ) . Kolor w rzeczywistości jest ciemniejszy .




_________________

Moja Beta ARK

Wbijać :D .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 lis 2010, 23:31 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2010, 18:05
Posty: 40
Pojazd:
ta rurka , może służyć jako peg do stuntu ;D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lis 2010, 11:08 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sie 2010, 12:33
Posty: 184
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Pojazd: Agility Naraku 90cc
D.K pisze:
ta rurka , może służyć jako peg do stuntu ;D



x2

na pewno się przyda kiedyś taki se zrobie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lis 2010, 11:23 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2009, 12:45
Posty: 664
Lokalizacja: Górzno/Garwolin
Pojazd:
szybkikoks pisze:
Nie wiem czy nie wypolerować tego nie pomalowanego jeszcze + polerka mocowania

Zardzewieje po jakimś czasie.




_________________

Obrazek
Fotki z prac:
http://www.fotka.pl/profil/MasterRacing/albumy/3,Malowanie/83981603,?najnowsze=1




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lis 2010, 11:35 
***

Rejestracja: 02 lis 2010, 15:31
Posty: 525
Lokalizacja: ŚLĄSK/Lędziny
Pojazd:
Świetny stojak ;)
Wypoleruj to całe i pomaluj bezbarwnym, efekt będzie co najmniej niezły :P




_________________

Taki tam.. Ciekawy setup.. :D
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lis 2010, 11:49 
**

Rejestracja: 15 kwie 2010, 23:07
Posty: 355
Pojazd:
No stojak wypas, ale czy skuter nie zsuwa się na bok, no wiecie, w prawą stronę?




_________________

Axis racing:
- Airsal 50cc racing
- Malossi Dellorto 17,5mm
- Hebo Air system
- Polini Speed Control
- Polini Speed Bell
- Tec Racing
- Tecnigas next-r
- Widełki od neosa + felga
- Stage6 Sport Pro


Ostatnio zmieniony 21 lis 2010, 11:50 przez tarzan131313, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lis 2010, 12:04 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sty 2010, 17:05
Posty: 469
Lokalizacja: Jasło
Pojazd: Mz Rt 125/Beta ARK
tarzan131313 pisze:
No stojak wypas, ale czy skuter nie zsuwa się na bok, no wiecie, w prawą stronę?

Nie , trzpień i rurka jest na tyle długa że wszystko jest stabilne , wczoraj usiadłem na skuterze jak był na stojaku i nic się nie stało .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lis 2010, 12:05 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2009, 20:25
Posty: 323
Lokalizacja: Rybnik(Leszczyny)
Pojazd:
Wolałbym w tej blasze przykręconej do przekładni zrobić dziurę i wsuwać w nią ta rurkę (rurka była by juz przyspawana do stojaka) Nie trzebabyło by wozić ze sobą takiego kawała rury (ewentualnie to ten blachy od drugiej strony za tą dziura przyspawać 3-4cm tulejke zęby sie lepiej trzymało i wyglądało estetyczniej) :mrgreen:




_________________

Obczaj GSM'ke:
»»» http://polskajazda.pl/Motocykle/Gilera/GSM-50/124032 «««
Obrazek
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lis 2010, 12:49 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sty 2010, 17:05
Posty: 469
Lokalizacja: Jasło
Pojazd: Mz Rt 125/Beta ARK
mato15 pisze:
Wolałbym w tej blasze przykręconej do przekładni zrobić dziurę i wsuwać w nią ta rurkę (rurka była by juz przyspawana do stojaka) Nie trzebabyło by wozić ze sobą takiego kawała rury (ewentualnie to ten blachy od drugiej strony za tą dziura przyspawać 3-4cm tulejke zęby sie lepiej trzymało i wyglądało estetyczniej) :mrgreen:

Trochę Cię nie rozumiem xd
Chodzi Ci oto , żeby zamiast trzpienia był otwór na dziurę w którą by się wsuwało rurke ze stojaka ?? Wątpię czy to by stało pionie :roll: .


Ja z tym nie będę jeździł , nikt nikomu nie każe z tym jeździć :D[glow=orange][/glow]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy